اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

علی مطهری:مخالفان وزرای پیشنهادی علوم گمان می کنند سعید جلیلی رئیس جمهور شده است



اخبار,اخبار سیاسی,علی مطهری

 

 اخبار سیاسی  - علی مطهری:مخالفان وزرای پیشنهادی علوم گمان می کنند سعید جلیلی رئیس جمهور شده است

اظهار نگرانی‌ها از وضع دانشگاه‌ها بیشتر بهانه‌گیری است تا واقعیت. عده‌یی از باز شدن فضای آزادی بیان در دانشگاه‌ها و از بین رفتن فضای امنیتی در دانشگاه‌ها می‌ترسند. ولی دانشگاه‌ها در یك سال و نیم گذشته نشاط علمی و سیاسی خوبی پیدا كرده‌اند و جای نگرانی در این مورد نیست.

علی مطهری در مصاحبه با روزنامه اعتماد در باره رای مجلس به وزیر پیشنهادی علوم گفت:

اظهار نگرانی‌ها از وضع دانشگاه‌ها بیشتر بهانه‌گیری است تا واقعیت. عده‌یی از باز شدن فضای آزادی بیان در دانشگاه‌ها و از بین رفتن فضای امنیتی در دانشگاه‌ها می‌ترسند. ولی دانشگاه‌ها در یك سال و نیم گذشته نشاط علمی و سیاسی خوبی پیدا كرده‌اند و جای نگرانی در این مورد نیست.


اتفاقا همین اظهار نگرانی‌ها می‌تواند موجب تحریك دانشگاه‌ها شود. فقط می‌توان برخی نگرانی‌های فرهنگی را قابل توجه دانست كه آن هم قابل رفع است. در مجموع، گروكشی سیاسی و هواهای نفسانی در كار است تا اصلاح مملكت و حق و عدالت. در واقع عده‌یی در مجلس می‌گویند آن كسی كه ما می‌گوییم باید وزیر شود و دانشگاه‌ها باید در اختیار ما باشد. اینها خیال كرده‌اند آقای جلیلی در سال ٩٢ پیروز شده است. باید بپذیریم كه مردم به گفتمان دیگری رأی دادند.


 اخبار سیاسی  - اعتماد


ویدیو مرتبط :
سخنرانی رئیس جمهور در دفاع از وزیر پیشنهادی علوم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خواسته علی مطهری محقق شد ؛ سوال از رئیس​جمهور در دستور هفته آینده مجلس



 

 

 

در واکنش به تذکرات نمایندگان، نایب رئیس مجلس گفت که طرح سوال از رئیس​جمهور هفته آینده بررسی می​شود.

محمدجواد ابطحی نماینده خمینی​شهر با بیان اینکه جوسازی​هایی علیه مجلس به اسم سوال از رئیس​جمهور صورت می​گیرد، در تذکری گفت: سوال از رئیس​جمهور برای برخی شانتاژخبری شده، چماقی بلند کرده​اند و تعامل قوا را به هم می​زنند.

وی افزود: مدت​هاست برخی این سوال را مطرح کرده​اند، اگر طرح سوال از رئیس​جمهور در زمینه تعداد امضاهای لازم، نصاب دارد، چرا آن را در دستور نمی گذارید که رئیس جمهور بیاید جواب دهد و نمایندگان تصمیم بگیرند و مردم قضاوت کنند.

باهنر که در غیاب لاریجانی، ریاست جلسه امروز را برعهده داشت، در پاسخ به وی گفت: چندین بار این بحث مطرح شده ​است. تعدادی از نمایندگان به ما گفته​اند که زمانی این طرح را امضا کرده​اند که رییس​جمهور مشغول دورکاری بودند و بعد که روال "علی الظاهر" به حالت عادی برگشت، امضایمان را پس گرفتیم.

نایب رئیس مجلس در ادامه با بیان اینکه هفته آینده انشاالله طرح سوال از رئیس​جمهور را در دستور کار مجلس می​گذاریم، اظهار داشت: از این رو دوستان اگر می​خواهند تصمیمی بگیرند، در این هفته اعلام کنند.

مصطفی کواکبیان نماینده سمنان هم در تذکری خواستار اعلام اسامی کسانی شد که امضاهایشان را پس گرفته​اند و گفت: بارها تذکر دادیم که یا این طرح را به جریان بیاندازید یا اینکه اسامی بازپس گیرندگان امضا از طرح سوال از رئیس​جمهور را اعلام کنید تا ما تکلیفمان را بدانیم.

سیدعلی بزرگواری هم قصد بیان تذکری داشت که به جای آن، از ابطحی و کواکبیان تشکر کرد! باهنر هم به شوخی پاسخ داد: من هم از هر سه نفرتان تشکر می​کنم.

پس از دقایقی علی مطهری هم در تذکری خطاب به باهنر گفت: شما بارها در مصاحبه​ها و سخنرانی​هایتان اعلام کرده​اید که بسیاری از امضاها در ایام خانه نشینی رئیس​جمهور جمع شده و چون آن مساله گذشته است، امضاهایشان را پس گرفته​اند.در حالی که من به عنوان کسی که امضاها را جمع اوری می​کردم، می دانم که فقط 12 نفر در آن ایام این طرح را امضا کرده​اند که نشان می دهد حرف شما درست نیست..../تحلیل:عصرایران