اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

علی مطهری: احمدی‌نژاد را باید نجات داد


عضو فراکسیون اصولگرایان خاطرنشان کرد: بر این باورم که احمدی نژاد باید از همان ابتدا تکلیف خود را با جریان انحرافی روشن می کرد و به مردم به صورت شفاف می گفت که به این رویکردها اعتقاد دارد یا نه چرا که مردم ما به خاطر انقلابی بودن و حزب اللهی بودن احمدی نژاد به او رای دادند اما او راه دیگری را در پیش گرفت که این نشان از عدم صداقت احمدی نژاد است. عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جریان انحرافی ارزشهای انقلاب را هدف گرفته است تصریح کرد: احمدی نژاد به دلیل حمایت از چهره های شاخص این جریان گرفتار آن شده از این رو باید او را نجات دهیم.

به گزارش خبرنگار مهر علی مطهری در همایش الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت که در دانشکده علوم دانشگاه تهران برگزار شده بود در پاسخ به سئوال یکی از دانشجویان درباره اینکه چرا از دل جریان اصولگرایی جریان انحرافی ایجاد شده است افزود: حضور و بروز جریان انحرافی پدیده ای غیر منطقی بود و هیچگاه فکر نمی کردیم شخص احمدی نژاد با چنین سوابق و امتیازاتی چنین تفکری را دنبال کند یا از شخصیتی که به این تفکر دامن می زند حمایت کند.



وی اظهار داشت: معتقدم در انتخابات آینده ریاست جمهوری باید نزدیکان و مریدان کاندیداها را به دقت بشناسیم تامبادا آنها مشکلاتی را دامن بزنند.

مطهری با انتقاد شدید از عملکرد جریان انحرافی افزود: متاسفانه این جریان ارزشهای انقلاب را هدف گرفته است به طوری که اعلام می کنند الگوی ما کشور ترکیه است بنابراین باید همچون ترکیه آزاد باشیم ضمن آنکه به مباحثی همچون مکتب ایرانی دامن می زنند.

وی تاکید کرد: گفتمانی که از سوی جریان انحرافی مطرح می شود همان گفتمانی است که نهضت آزادی مطرح می کرد.

عضو فراکسیون اصولگرایان خاطرنشان کرد: بر این باورم که احمدی نژاد باید از همان ابتدا تکلیف خود را با جریان انحرافی روشن می کرد و به مردم به صورت شفاف می گفت که به این رویکردها اعتقاد دارد یا نه چرا که مردم ما به خاطر انقلابی بودن و حزب اللهی بودن احمدی نژاد به او رای دادند اما او راه دیگری را در پیش گرفت که این نشان از عدم صداقت احمدی نژاد است.

مطهری همچنین در خصوص اینکه چرا قوه مقننه تاکنون با جریان انحرافی برخورد نکرده است افزود: مجلس نمی تواند از معاون رئیس جمهور یا رئیس دفتر او سئوال یا استیضاح انجام دهد اما  طبق قانون می تواند از راهکارهای نظارتی خود برای شخص رئیس جمهور استفاده کند.

وی خاطرنشان کرد: بنده تمام تلاش خود را بکار گرفته ام تا موضوع سئوال از رئیس جمهور در مجلس مطرح شود از این رو با اکثر نمایندگان صحبت کردم و آنها نیز این دیدگاه را تایید کردند اما بر این باور بودند که در حال حاضر بنا به مصالحی نمی توان موضوع سئوال از رئیس جمهور را در مجلس مطرح کرد.



علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ابتدای این برنامه در سخنانی با اشاره به اینکه مهمترین مولفه فرهنگی الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت ارتقا ء نظام خانواده است تصریح کرد: باید نظام خانوادگی اسلام را با استفاده از این الگو پیاده کنیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما در گذشته با خودباختگی فرهنگی روبرو بودیم و این خودباختگی در نظام شاهنشاهی نمایان بود به طوری که فرهنگ کشور، فرهنگ غرب بود اما امام خمینی (ره) به مردم شخصیت داد و مردم شخصیت خود را در انقلاب پیدا کردند.

مطهری نقش فرهنگ را در الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت  مهم ازیابی کرد و افزود: فرهنگ در اصل حفظ هویت ملی است بنابراین هویت ملی ما جدا از اسلام نیست.

منبع : تابناک


ویدیو مرتبط :
علی مطهری:قبل از موسوی و کروبی باید احمدی نژاد عذرخواهی کند.

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

علی مطهری: احمدی نژاد انقدر ما را نترساند، همه چیز را یکباره بگوید و خیال همه را راحت کند



احمدی نژاد ناگفته‌هایش را در مجلس بگوید

نماینده تهران در واکنش به این صحبت رئیس جمهور که گفته است در صورت حضور در مجلس برای پاسخ به نمایندگان ناگفته‌هایش را می‌گوید، گفت: رئیس جمهور می‌خواهد مجلس را بترساند تا از سوال عقب نشینی کند اما ما استقبال می‌کنیم احمدی نژاد هرچه دارد بگوید و خیال همه را راحت کند.

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش مهر، علی مطهری نماینده تهران پس از جلسه علنی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص اظهارات اخیر رئیس جمهور مبنی بر اینکه ناگفته‌هایش را در زمان حضور در مجلس برای پاسخ به سوال نمایندگان بیان خواهند کرد، گفت: ‌رئیس جمهور می‌خواهد مجلس را بترساند تا از سوال عقب نشینی کند.

وی ادامه داد: ما استقبال می کنیم آقای احمدی نژاد هرچه دارد بگوید. مجلس بخشی از حکومت است که هیچ امر محرمانه‌ای با مردم ندارد. آقای رئیس جمهور ناگفته‌ها را بگوید چرا آنقدر می ترساند همه را به یکباره بگوید و خیال همه را راحت کند.

طراح سئوال از رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که چه تضمینی وجود دارد که در صورتی که رئیس جمهور برای پاسخ به سوال به مجلس بیاید بار دیگر مجلس را به سخره نگیرد، گفت:‌ این بار آیین نامه داخلی مجلس اصلاح شده و پس از صحبت‌های رئیس جمهور و پاسخ وی نمایندگان می توانند صحبت کنند و مجلس رای گیری کند که آیا از توضیحات رئیس جمهور قانع شده است یا خیر. بنابراین دست آقای رئیس جمهور آنقدرها باز نیست و این دفعه مثل دفعه قبل نیست.

نماینده تهران خاطرنشان کرد: البته به نظر من موضوع سوال از رئیس جمهور دفعه قبل هم خیلی مفید بود و ایشان در 4 مورد اعتراف به اجرا نکردن قانون کرد به طوری که درباره قانون مترو گفت قانونی که به مجمع تشخیص مصلحت نظام برود و تصویب شود را اجرا نمی‌کند در 6 مورد هم از پاسخ به سوال فرار کرد. مردم اینها را می‌فهمند و به خوبی از همه چیز اطلاع پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: هر چه مسایل برای مردم روشن شود مردم بیشتر در جریان امور قرار می‌گیرند ما وظیفه داریم سوال و مشکلات معیشتی مردم را مطرح کنیم. باید مشخص شود به غیر از تحریم ها، آیا سوء مدیریت‌ها در وضعیت مشکلات امروز نقش داشته یا خیر. مردم باید احساس کنند مجلس به دنبال کارهایشان است.

مطهری خاطرنشان کرد: باید از سوال در حد خودش انتظار داشت این طور نیست که با یک سوال از رئیس جمهور همه چیز کن فیکون شود. سوال می تواند موثر باشد یعنی در گفتگوها می توان راه حل خوب پیدا کرد که به نفع مردم و کشور باشد.

وی درباره ابراز تردید در تعداد امضاهای طرح سوال از رئیس جمهور گفت: چنین چیزی صحت ندارد چون موضوع سوال از رئیس جمهور روز یکشنبه به هیات رئیسه ارایه شد و از همان زمان به بعد امکان کاهش امضاها وجود نداشته است.

نماینده تهران ادامه داد: تعداد امضاها در هنگام تحویل به هیات رئیسه 84 امضا بوده است./مهر