اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

علی لاریجانی به آمریکا رفت


علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی برای شرکت در چهارمین اجلاس روسای مجلس کشورهای عضو اتحادیه بین المجالس جهانی عازم نیویورک شد.

خبرگزاری ایرنا: علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی برای شرکت در چهارمین اجلاس روسای مجلس کشورهای عضو اتحادیه بین المجالس جهانی عازم نیویورک شد.
 
این اجلاس از نهم شهریورماه (31 آگوست) تا 11 شهریورماه ( 2 سپتامبر 2015 ) در مقر سازمان ملل در نیویورک برگزار می شود.

رییس مجلس شورای اسلامی را در این اجلاس، احمدرضا دستغیب رییس بین المجالس ایران، کاظم جلالی عضو کمیته حقوق بشر اتحادیه بین المجالس، جواد جهانگیرزاده عضو کمیته روابط اتحادیه بین المجالس جهانی با سازمان ملل، علیرضا مرندی، سید موید حسینی صدر دبیرکل گروه بین المجالس جمهوری اسلامی ایران و حسن قشقاوی معاون وزیر امور خارجه در امور کنسولی و پارلمانی همراهی می کنند.

محمد رضا باهنر و علاء الدین بروجردی در مراسم بدرقه رییس مجلس حضور داشتند و پرواز رییس مجلس غیر اختصاصی است و وی ابتدا به فرانکفورت سپس به نیویورک می رود.

اجلاس روسای پارلمان های جهان اجتماع منحصر به فردی برای گفت و گو و همکاری بین مجالس دنیا در بالاترین سطح است.

موضوع چهارمین اجلاس روسای پارلمان های جهان، صلح، دمکراسی و توسعه از نگاه مجالس است. این اجلاس بخشی از مجموعه نشست هایی در سطوح بالا است که به اجلاس سالانه سازمان ملل متحد در اواخر سپتامبر 2015 منتهی می شود که در آن اهداف توسعه پایدار پیگیری خواهد شد.

این اجلاس توسط اتحادیه بین المجالس جهانی (IPU) برگزار می شود.


ویدیو مرتبط :
لاریجانی در تلویزیون آمریکا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

علی لاریجانی: مجلس پیش قدم می شود



 

 

 

علی لاریجانی: مجلس پیش قدم می شود

 

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس بیانات رهبری را راه روشن انقلاب در این زمانه می‌داند و پشتیبانی كامل خود را از سخنان ایشان اعلام می‌كند و برای ایجاد فضای همفكری و همدلی بین قوا پیش قدم خواهد شد.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در آغاز جلسه علنی امروز یكشنبه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: عده‌ای در كشور می‌خواهند افراد جناح‌های مختلف را به جان هم بیاندازند و ظاهرا این عده از آتش افروزی خوششان می آید.

وی با بیان اینكه افرادی كه خود را به قلب انقلاب نزدیك‌تر می دانند مسئولیت بیشتری نسبت به بقیه افراد دارند افزود: سخنان رهبری در جمع كارگزاران نظام در واقع منشور اخلاق سیاسی در جامعه بود كه تحقق آن بر عهده قوای سه گانه كشور است.

لاریجانی ادامه داد: گرچه ممكن است قوای سه گانه آرای گوناگون داشته باشند، اما حسن نظر نسبت به یك‌دیگر می تواند پایه‌های گام نهادن در طریق وحدت باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینكه اختلاف آرا در جامعه طبیعی است اظهار داشت: پرهیز از فضای تهمت و تخریب هنر سیاست مردان است بر این اساس باید گفت تمركز در مسائل اصلی كشور و پرهیز از مسائل حاشیه‌ای باعث رونق بازار اندیشه ورزی برای اداره امور كشور می‌شود.

لاریجانی در ادامه تاكید كرد: آمریكا و انگلیس به دنبال ضربه زدن به كشور هستند و تحلیل رهبر انقلاب از صحنه منازعه اصلی انقلاب پرده از این دوگانگی رفتاری آن‌ها كنار زد.

وی خاطرنشان كرد: دشمن فكر می كند این گنده‌گویی‌ها در مقابل ملت ایران و كشور‌های منطقه ثمر بخش خواهد بود ولی در واقع این‌طور نیست چرا كه در حال حاضر اكثریت قاطع مردم خاورمیانه فعالیت هسته‌ای ایران را حق ملت ایران می دانند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان تاكید كرد: مجلس بیانات رهبری را راه روشن انقلاب در این زمانه می‌داند و پشتیبانی كامل خود را از سخنان ایشان اعلام می‌كند و برای ایجاد فضای همفكری و همدلی بین قوا پیش قدم خواهد شد و با مسئولین قوای دیگر جلسات همگرایی را تدارك خواهد دید و آغاز آن را با نشست مشترك امروز با دولت قرار خواهد داد تا با محور توجه به رفع نیاز‌های ملت در برنامه پنج ساله گامی در جهت تحقق این خواست ملی برداریم..../تحلیل:عصرایران