اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

علی دایی: سیاسیون دخالت نکنند کاندیدای ریاست فدراسیون می شوم


"علی دایی" اگرچه جزو معروف ترین فوتبالیست های ایران در سطح جهان است اما در عرصه مربیگری نتوانسته همانند دوران فوتبال قابلیت هایش را به نمایش بگذارد. خیلی ها اعتقاد دارند او در زمینه مدیریت می تواند موفق تر باشد.

تماشا: "علی دایی" اگرچه جزو معروف ترین فوتبالیست های ایران در سطح جهان است اما در عرصه مربیگری نتوانسته همانند دوران فوتبال قابلیت هایش را به نمایش بگذارد. خیلی ها اعتقاد دارند او در زمینه مدیریت می تواند موفق تر باشد. صحبت های او با روزنامه اعتماد را در زیر می خوانید:

*نظرتان درباره انتخابات فدراسیون چیست؟

انتخابات فدراسیون فوتبال همیشه موردتوجه رسانه ها و جامعه فوتبال بوده و حداقل انتظار جامعه فوتبال این است که این انتخابات به سلامت برگزار شود.

*چرا علی دایی کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال نمی شود؟

بنده علاقه ای به این مسائل ندارم.

*چرا علی دایی در مدیریت فوتبال نقش آفرینی نمی کند درحالی که پتانسیلش را دارد و می تواند در سطح بالا مدیریت کند؟

تا وقتی که در فوتبال ایران سیاست دخالت داشته باشد بنده به هیچ عنوان در بخش مدیریت کار نمی کنم.

*حالا اگر سیاست در فوتبال نباشد آیا کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال می شوید؟

آن موقع شرایط را بررسی می کنم و احتمال دارد چنین اتفاقی بیفتد و کاندیدا شوم اما به شرطی که سیاست در فوتبال نباشد. به هر حال اگر در آینده شرایط تغییر کند و خوب باشد یعنی روزی که بدانم سیاست در فوتبال ایران نیست مطمئنا در بخش مدیریتی فعالیت خواهم کرد.

*پس امکان دارد که کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال شوید؟

بله در آن شرایط اگر چهره بهتری در فوتبال نباشد چرا که نه؟ به اعتقاد من امثال علی دایی که سال ها در فوتبال ایران بودند می توانند به فوتبال ایران کمک کنند.

*برخی می گویند علی دایی می تواند رئیس AFC باشد اما خودش را درگیر کار مربیگری کرده.

شما می دانید به همین راحتی ها نیست که بتوانید سمت بالایی در AFC داشته باشید. پلاتینی وقتی سمتی می گیرد تمام آن کشور بسیج می شوند و برایش رایزنی می کنند و حتی در کشورهایی که اروپایی نیستند هم لابی می کنند. حتی در کشورهای افریقایی و آسیایی می روند و برایش صحبت می کنند. بنابراین رییس AFC شدن پروسه بزرگی را می طلبد و عوامل بیرونی بسیاری در آن دخالت دارد. اگر کسی حمایت نکند من چطور می توانم وارد این عرصه شوم. بنابراین به این مساله اصلا فکر هم نمی کنم.


ویدیو مرتبط :
‫دابسمش کاندیدای ریاست جمهوری‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دایی: هر مربی آرزو دارد در تراکتورسازی مربیگری کند / به مسی رأی می دهم / کاندیدای انتخابات فدراسیون نمی شوم چون سیاسی نیستم



 

 

دایی: هر مربی آرزو دارد در تراکتورسازی مربیگری کند / به مسی رأی می دهم / کاندیدای انتخابات فدراسیون نمی شوم چون سیاسی نیستم

 

سرمربی تیم فوتبال راه آهن شهرری گفت: «برای شکست تراکتورسازی به تبریز آمده ایم.»

علی دایی در نشست خبری بازی تیمش مقابل تراکتور سازی اظهار داشت: «مقابل تراکتورسازی تبریز یکی از سخت ترین بازی هایمان را انجام خواهیم داد و تلاش می کنیم تا دست پر به تهران بازگردیم. برای این تیم احترام خاصی قائل هستم و هواداران تراکتور یکی از پرشورترین تماشاگران ایران هستند. در بازی های گذشته به علت بدشانسی و بی تجربگی بازیکنان بازی های برده را از دست می دادیم. با تمام توان برابر تراکتور قرار می گیریم و هدفمان کسب سه امتیاز است. امیدوار هستم تا حق به حقدار برسد و لیاقت راه آهن در پایین جدول نیست و باید در مسابقات پیش رو جبران مافات کنیم. تراکتور روی توپ هایی هوایی خوب عمل می کند و من به فوتبال روی زمین اعتقاد دارم.»

وی ادامه داد: «در بازی قبل با سایپا گل دوم این تیم آفساید بود و در برنامه نود هم اعلام شد اما مشکلات داوری در تمامی بازی ها وجود دارد و باید با آن کنار بیاییم. در ابتدای فصل با توجه به زمان محدودی که داشتیم نتوانستیم بازیکنان بیشتری به خدمت بگیریم و از نطر بدنی هم حداقل چهار هفته از سایر تیم ها عقب تر بودیم. از لحاظ فنی پیشرفت کردیم و قطعا نتیجه خواهیم گرفت.»

سرمربی راه آهن گفت: «در تبریز شعارهایی شنیدم که نه در شان بنده است و نه در شان هواداران پرشور تراکتور. همیشه خودم را یک آذربایجانی می دانم و بهترین دوستانم نیز تبریزی هستند. راه آهن هزار هوادار بیشتر ندارد ولی تراکتور یک آذربایجان پشتش است.»

دایی تصریح کرد: «متاسفانه در فوتبال ایران به استعدادیابی و بازیکن سازی اهمیتی داده نمی شود. در تمام دنیا باشگاه ها به دنبال جذب بازیکنان مستعد هستند ولی در ایران این گونه نیست. در واقع ما باشگاهی نداریم و بیشتر آنها به صورت یک تیم اداره می شود.»

سرمربی راه آهن افزود: «آرزوی هر مربی است که در تراکتور مربیگری کند ولی هنوز به مربیگری در شهرستان فکر نکرده ام که آن هم به خاطر شرایط زندگی ام بوده است.»

دایی درباره این که بهترین بازیکن دنیا کیست نیز گفت: «از نظر بنده لیونل مسی بهترین بازیکن دنیا است. من خودم به مسی رای می دهم و بارسلونا را بیشتر به خاطر این بازیکن دوست دارم. کارهایی که مسی انجام می دهد در تاریخ بی نظیر است. هر دریبل مسی متفاوت است و حرکت بعدی او مشخص نمی باشد. در واقع به نظرم مسی بهتر از رونالدو است.»

سرمربی راه آهن اظهار داشت: «به هیچ عنوان به انتخابات فدراسیون فوتبال فکر نمی کنم و کاندید نخواهم شد. چون افرادی که در این پست قرار می گیرند باید سیاسی باشند و این خصوصیات را من ندارم. 3 سال پیش پیشنهاد دادند اما قبول نکردم.»

دایی در پایان گفت: «اگر بضاعت مالی باشگاه اجازه بدهد قصد داریم چند بازیکن خوب خارجی بگیریم تا وضعیت مان بهتر شود.»