اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

علیفر: كی‌روش را قبول ندارم


او به عنوان نفر دوم حتی می‌تواند در بهترین تیم‌های دنیا كار كند و در این زمینه قابل احترام است ولی كی‌روش را به عنوان سرمربی قبول ندارم.

گل: علیرضا علیفر گزارشگر با سابقه فوتبال شب گذشته برای اولین‌بار در رقابت‌های یورو 2012 گزارش كرد و گزارش دیدار تیم‌های اكراین و سوئد بر عهده او بود. با علیفر در مورد رقابت‌های جام ملت‌های اروپا صحبت كردیم و مصاحبه جالبی از آب در آمد. او در مصاحبه به سوالات پاسخ داد و البته این مصاحبه در نوع خودش خواندنی است.

آقای علیفر، چه تیمی قهرمان اروپا می‌شود؟

من فكر می‌كنم اسپانیا و‌ آلمان مدعیان اصلی هستند. البته خودم طرفدار هلند هستم ولی مثل اینكه تیم خوبی ندارد و حتی شاید از گروه خودش صعود نكند. حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم چه اتفاقاتی خواهد افتاد.

فكر می‌كنید نیمكت كدامیك از تیم‌های جام ملت‌ها قوی‌تر است؟

من سرمربی تیم ملی آلمان را مربی خوبی می‌دانم. او به غیر از دو، سه نفر بازیكنان ممتازی در اختیار ندارد و تیم خوبی درست كرده است. درست برعكس اسپانیا كه اكثر بازیكنان این تیم ستاره هستند.

ولی ما خیال كردیم شما طرفدار پراندلی هستید؟!

چرا این خیال را كردید؟

چون پراندلی از 3 مدافع استفاده می‌كند و شما هم طرفدار سیستم 3 دفاع هستید. درست  است؟

شاید من طرفدار این سیستم باشم ولی این ربطی به طرفداری از یك مربی ندارد. من معتقدم پراندلی در حد سرمربیگری تیم ملی ایتالیا نیست. البته این بی‌احترامی به او نیست و شاید پراندلی در تیمی مثل ایرلند یا ایسلند بتواند مربی خوبی باشد ولی در حد ایتالیا نیست.

شما همچنان معتقدید كه اكثر تیم‌های دنیا كه از دفاع 4 نفره استفاده می‌كنند در اشتباه هستند؟

من این را نمی‌گویم بلكه اصول دفاعی این را می‌گوید.

پس یعنی مربیانی مثل گواردیولا، فرگوسن، مورینیو و ... چیزی بلد نیستند؟

من این حرف را نمی‌زنم و آنها مربیان خوبی هستند ولی نظر شخصی من چیز دیگری است. به هر حال شاید آنها سیستم دیگری را قبول داشته باشند.

شما هنوز معتقدید كه پپ گواردیولا مربی بزرگی نیست؟

من  كم مصاحبه می‌كنم ولی متاسفانه گاهی اوقات حرف‌هایم را عوض می‌كنند من هیچ وقت نگفتم گواردیولا چیزی بلد نیست و مربی بزرگی نیست. نظر من در مورد گواردیولا این است كه او در سطح فوتبال اروپا یك مربی معمولی است ولی اگر بخواهیم یك مقیاس كلی را در نظر بگیریم شاید او یكی از بهترین‌ها باشد.

راستی نظر شما در مورد كارلوس كی‌روش چیست؟

من كی‌روش را به عنوان سرمربی هیچ یك از تیم‌های ملی دنیا قبول ندارم. او به عنوان نفر دوم حتی می‌تواند در بهترین تیم‌های دنیا كار كند و در این زمینه قابل احترام است ولی كی‌روش را به عنوان سرمربی قبول ندارم. شما می‌بینید كه بیش از یك سال است كه او هدایت تیم ملی را برعهده گرفته ولی شاهد هیچ تغییر مثبتی در تیم ملی نبوده‌ایم. تیم ما زیبا بازی نمی‌كند و كی‌روش در نتیجه‌گیری هم كار خاصی انجام نداده است. به نظر من مربی یك تیم لیگ یكی هم می‌توانست در تیم ملی این نتایج را بگیرد.


ویدیو مرتبط :
هرکی قبول داره لایک کنه(خودم قبول ندارم)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سرهنگ علیفر: کی روش خوشگل وخوش تیپ است ولی سرمربی نیست / مورینیو و پپ راهم قبول ندارم



اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,علیفر

دفاع تیم علیرضا علیفر در روزهای گذشته بالاتر از همکاران خود در صدر اخبار قرار داشته است.حرف های جنجالی او در خندوانه که گفته بود می خواهد مشکل خط دفاعی در فوتبال ایران را برای همیشه حل کند،بازتاب های گسترده ای داشت.ایران در کدام بازی خوب کار کرده است؟

*آقای علیفر شما گفته اید می خواهید در فوتبال ایران یک انقلاب در دفاع کردن تیم ها به راه بیاندازید و حتی این سبک دفاع کردن  را به اسم شما بشناسند. گفتید که حتی می خواهید تیم ملی از شما دفاع کردن یاد بگیرد ولی حداقل در این زمینه که همه می گویند تیم ملی عالی دفاع می کند.
من برای کی روش احترام قایلم ولی ایشان را سرمربی نمی دانم. کاراکتر او را دوست دارم. خوشگل است. خوشتیپ است ولی من ایشان را سرمربی نمی دانم. کی روش مدیر تمرینات است. فکر کنم در رئال و پرتغال نشان داد که سرمربی نیست. من ایشان را به عنوان سرمربی قبول ندارم. حالا کاری به کی روش ندارم، من حتی گواردیولا، مورینیو و بنیتز را هم قبول ندارم چون آنها دفاع خطی بازی می کنند. 

 

هر مربی ای که دفاع خطی بازی کند، به نظر من اصول را زیر پا گذاشته و اصلا سرمربی نیست! نه اینکه آنها فوتبال را نمی فهمند. چرا می فهمند ولی به نظر من سرمربی ساده ایرانی هم می فهمد که دفاع خطی اشتباه است. هرکسی با این روش بازی کند اصول را زیر پا گذاشته است. من برای شما یک ساختمان ساز را مثال می زنم. شما خانه ای می سازی. اگر پی ریزی و بطن ریزی نکنی، دیوار خانه بعد از 6 ماه می ریزد. این یک اصول است. پس شما باید چنین کاری انجام بدهی. در دفاع پوشش و عمق مهمترین مسئله هستند. بنده مربی های گرانقیمت دنیا را هم به خاطر اینکه چنین اصولی را زیر پا می گذارند، قبول ندارم.

*ولی دفاع تیم ملی ایران فوق العاده کار می کند. چطور می توانید منکر این شوید؟
کدام بازی فوق العاده بود؟ شما چند سالتان است؟ ببینید ژورنالیست ها معمولا با فوتبال آشنا هستند. شما هیچوقت نمی توانید عملکرد خط دفاع تیم را روی گل های خورده اش حساب کنید. ممکن است یک تیم در طول یک فصل 8 گل بخورد ولی شاید همان تیم فصل بعد 27 گل دریافت کند. دفاع تیم ملی ایران در کدام بازی خوب کار کرده است؟

*یک نمونه اش بازی آرژانتین است.
ببینید، اگر دفاع خطی باشد اصلا امکان نداد من بگویم خوب است. مدافعانی که در تیم ملی ما بازی می کنند، به اندازه مدافعان خوب اروپا هستند. بهترین دفاع ها دارند در اروپا و تیم هایی مثل بارسا و رئال بازی می کنند. بازیکنان ما با آنها قابل مقایسه نیستند. حتی اگر فرض کنیم که بازیکنان ما در حد و اندازه آنها هستند، مگر یک انسان چقدر توان دارد؟ اگر عرض زمین را 65 تا 70 متر بگیریم، دو دفاع کناری هر کدام اندازه 7.5 متر کنارشان خالی است و باید آنجا را پوشش بدهند. دو مدافع هم در وسط داریم که آنها باید فضایی نزدیک به 50 متر را پوشش بدهند، بدون اینکه از سوی بازیکنی حمایت شوند. حالا به نظرم اگر تیمی دفاع خطی بازی می کند و کم گل می خورد، بستگی به حوادث بازی و توان مهاجم ها دارد. من یک مثال درباره دفاع خطی بزنم. شما یک بند باز را تصور کنید. کسی که روی یک طناب فلزی راه می رود. او ممکن است 100 بار برود و بیاید. کار خیلی خطرناکی است. شاید یک بار پایش لیز بخورد و به زمین بیفتد. دفاع خطی هم مثل همین است. حالا اینکه اگر تیم ملی ما رفته و مقابل آرژانتین یک گل خورده، دلیل نمی شود که اصول را زیر پا بگذاریم. حتی اگر یک مربی در 10 مسابقه با دفاع خطی گل نخورد، باز هم اصول را زیر پا گذاشته است.

*چه تضمینی می دهید دفاعی خطی بازی نکنند و گل نخورند؟
ببیند من نمی گویم تیم ها گل نمی خورند. می خورند ولی مسئله این است که در دفاع خطی بازیکنی نیست که پوشش بدهد. بحث من این است.