اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

علیخانی: مشایی عددی نیست



علیخانی, مشایی, اخبار مشایی, اخبار سیاسی, قدرت الله علیخانی,هادی خامنه​ای,اخبار سیاسی روز

 

علیخانی: مشایی عددی نیست

من همیشه عضو فراکسیون اصلاح​طلبان بودم. همراه آقایان محتشمی​پور و مجید انصاری و هادی خامنه​ای و کیان​ارثی. اختلاف دیدگاهی بین من با برخی نمایندگان اصلاح طلب آن دوره بود، اما با رئیس مجلس و این روحانیونی که اسم بردم همراه بودیم. ما با عقلای اصلاح طلب بودیم نه تندرو‌ها.

 

اعتدال:علیخانی که این روزها منتظر اعلام نظر نهایی شورای نگهبان درباره مشکل تشابه اسمی​اش با یک نامزد دیگر، برای ورودش به دور دوم انتخابات مجلس نهم است، با همان لحن صریح همیشگی​اش به انتقاد از دولتمردان و دفاع از دوستان اصلاح​طلبش پرداخت.

قدرت​الله علیخانی، این نماینده 73 ساله که می​گویید با پایین تر از رئیس​جمهور در این دولت کاری ندارد و معتقد است «مشایی عددی نیست که بخواهد درباره او اظهارنظر کند»، دولت کنونی را بی قانون​ترین دولت می​خواند. علیخانی به حمایت از هاشمی رفسنجانی افتخار می​کند و از توهین به وی رنج می​برد. به خاتمی برای شرکت در انتخابات مجلس نهم تبریک می​گوید ولی در عین حال معتقد است که بخشی از حذف اصلاح طلبان از عرصه سیاست، به دلیل رفتارهای خود آنها بوده است.

 

قبل از نمایندگی​ مجلس چه کاره بودید؟

رئیس بازرسی کل ناجا و نماینده ولی فقیه در جهادسازندگی استان قزوین.

 

قبل از انقلاب چه کاره بودید؟

طلبه و مبارز

 

چه سالی ازدواج کردید؟ چند فرزند دارید؟

سال ازدواجم یادم نیست. 7 فرزند دارم. 3 پسر 4 دختر که یکی از دخترانم در تصادف درگذشته است.

 

چرا میگویند که شما هوادار همیشگی آقای هاشمی رفسنجانی هستید؟

برای اینکه آقای هاشمی را از قبل از انقلاب و در مبارزات سیاسی آن زمان می شناختم و با او ارتباط داشتم. چند سالی با او زندان بودم.  قبل از انقلاب یکی از افتخارات این بود که با یکی از مبارزین خط مقدم ارتباط داشته باشند. بعد از پیروزی انقلاب هم ایشان کارهای عمرانی و سیعی در روستاها آغاز کرد و عضو شورای انقلاب بود که با تایید او کارهای خوبی توانستم انجام دهم. همچنان هم به او اعتقاد دارم و او را یکی از خدمتگزاران بزرگ نظام می​دانم.

 

در میان دروس حوزی، در کدام یک قوی تر بودید ؟

بخشی از دروس را در حوزه علمیه قزوین و بخشی از دیگر دروس همچون فقه و اصول را در حوزه علمیه قم خواندم و در کنارش هم مسائل سیاسی و مبارزاتی را تا پیروزی انقلاب پیگیری می​کردم. همه درس​هایم هم خوب بود.

 

روزی که یکی از نمایندگان جناح مقابل شما در نطقش گفت که شما حتی قرآن را هم از رو نمی​توانید بخوانید، بیشتر دلتان گرفت یا روزی که آقای هاشمی را هم از سران فتنه خواندند؟

اهانت شخصی که مهم نیست و معمولا اتفاق می​افتد. چون من نماینده منتقد دولت بودم، برخی فکر می​​کردند که ما باعث شکست دولت بودیم! برای همین تلافی​اش را از تریبون مجلس در می​آوردند. این توهین، واکنشی در قبال شهامت و شجاعت من در بیان مطالب حقیقی بود. این حرف​ها زودگذر است و از آن دلم نگرفت. در مسیر مبارزه از این حرف​ها دلمان گرفته نمی​شود. ولی در مورد آقای هاشمی، شنیدن آن همه اتهام و ادعا علیه ایشان بسیار رنج آور بود. هنوز هم عده​ای تخریب او را دنبال می​کنند و من از کردار آن​ها رنج می​برم.

 

موسیقی​ هم گوش می دهید؟ در ماشین خودتان که هستید چه موسیقی​ای گوش می​دهید؟

فرصت نمی کنم موسیقی گوش دهم. البته از موسیقی خوشم می​آید. در ماشین هم نه! بیشتر دنبال سیاست و اخبارم و اینکه کاری برای مردم بکنم. روزی شادم که کاری برای مردم در یک روستایی شده و دست مردم را گرفته باشم و حاجات برخی را برآورده کنم.

 

در تهران و شهرستان راننده دارید؟ قبل از نمایندگی هم راننده داشتید؟

بله راننده دارم. قبل از رانندگی هم به دلیل مسئولیتم در ناجا محافظ و راننده داشتم.

 

خودتان هم پشت فرمان می نشینید؟

بله اوایل انقلاب خودم رانندگی می کردم و گاهی پشت فرمان می​نشستم.

 

ماشین قبل و بعد از انقلابتان چه بود؟ الان چه ماشینی دارید؟

قبل از انقلاب پیکان داشتم، بعد از پیروزی انقلاب هم یک ماشین​ خارجی داشتم که اسمش یادم نیست. الان، هم ماشین مجلس گاهی در اختیارم هست و هم ماشین شخصی – پرشیا- دارم.

 

آخرین اظهار لطف مردمی​ای که شنیدید کی بود و برعکس؟ از مردم دشنام هم شنیدید؟

نه تا کنون مردم حرف زشتی به من نزدند. آخرین ابراز لطف​ها و علاقه​ها از مردم را هم در انتخابات شنیدم. البته برخی مواقع تلفن​های اهانت آمیزی به من می​شد. ولی این موضوع مربوط به خیلی وقت قبل است و اخیرا تکرار نشده است.

 

حقوق دوره نمایندگی بهتر بود یا قبل از آن؟

منبازنشسته ناجا هستم و حقوقم را از آنجا می​گرفتم که مبلغ چندانی نیست، کمی بیش از 700 هزار تومان. اما حقوق نمایندگی حداکثر 2 میلیون و 100 هزار تومان است. البته از ابتدای نمایندگی چنین حقوقی به من نمی دادند. حقوقم از یک میلیون و پانصد هزار تومان شروع شده و الان به دو میلیون و صد هزار تومان رسیده است. علاوه بر این مبلغی هم برای دفاتر و خرج رفت و آمد به نمایندگان می​دهند که برای اداره دفتر نمایندگان در استان​ها خرج می​شود. اگر نماینده​ای سالم زندگی کند و سالم باشد حقوقش همین قدر است.ولی اگر آلوده شوند و خدای ناکرده قضایای دیگری در کار بیاید، ممکن است حقوق نماینده ای بیش از این هم بشود. کما اینکه در جریان اختلاس 3هزار میلیاردی در سال 90، برخی نمایندگان بودند که دچار اشتباه یا آلودگی شدند.

 

از عدم اجرای برخی قوانین مصوب از سوی آقای احمدی​نژاد با توجه به شناختی که از ایشان داشتید، تعجب می​کردید؟

بله. هنوز هم به شدت از این نوع رفتار آقای رئیس جمهور عصبانی هستم و تعجب می کنم. تا کنون دولت به این بی قانونی نداشتیم.

 

بین دوستانتان در مجلس با کدام یک صمیمی​تر بودید؟

با هم خط​ هام و نمایندگان هم فراکسیونی​ام خیلی رفیق هستم. البته در رفاقت، به گرایش های سیاسی راست و چپ بسته نیستم. حتی با سرسخت ترین مخالف خطی​ام هم می گویم و می​خندم و شوخی می​کنم و بیشترین مزاح با مخالفینم را هم با رسایی دارم که می خواهم او را به یکبار به قزوین ببرم.

 

فکر می کنید کدام اقدام فراکسیون اقلیت در مجلس هشتم، یک کار ماندگار در تاریخ پارلمان بود؟

حضورشان در انتخابات مجلس نهم.

 

کدام رستوارن ها می روید؟

خیلی کم به رستوران می روم. اگر مهمانم کنند به رستوران می​روم. به عروسی​ها و جشن​هایی که در رستوران​ها برگزار می​شود هم می​ر.م. من کلا آدم خوش مشربی​هستم و هر جا دعوتم کنند می​روم.

 

آخرین باری که زمین خوردید کی بود؟ با سر تو سیلاب سیاست سقوط کردید؟

هیچ وقت به فضل الهی زمین نخورده​ام!

 

محبوب ترین زندانی سیاسی در تاریخ ایران و جهان کیست؟

او که در آفریقا بود....

 

ماندلا؟

بله

 

از اظهارات وکیل​الدوله​ها در مجلس هشتم بیشتر حرص می خوردید یا اظهارات مشارکتی ها در مجلس ششم؟

هیچ کدام! چون در عالم سیاست هیچ حرصی نخوردم و نمی​خورم.

 

یکبار رئیس جمهور را به مناظره دعوت کردید. در این مناظره چه چیزی می خواستید به او بگویید؟

به او می​گویم که ای کاش رئیس جمهور نمی​شدی!

 

در یکی از نطق هایتان از رئیس​جمهور خواستید گوش برخی وزرایش را بکشد. به نظرتان گوش کدام یک باید در حال حاضر کشیده شود؟

گوش عزیزی را

اوکه اصلا وزیر نیست!

ولی مسئول که هست و گوش او را باید بیشتر از همه وزرا بکشند! چون همه منابع مالی دولت و بودجه کشور دست اوست.

 

سایت باز هستید؟ چه سایت​هایی را هر روز حتما چک می​کنید؟

وقت نمی​کنم سایت​ها را ببینم ولی بچه​هایم اگر چیز خاصی باشد، به من می​گویند. فراکسیون هم در مجلس به ما اخبار را می​دهد. ولی شخصا خیلی اهل سایت و اینترنت نیستم و وقت برای این کار نمی گذارم.

 

بازی اینترنتی چطور؟

نه اصلا وقت این کارها را ندارم.

 

بهترین روز زندگیتان کی بود؟

روزی که انقلاب پیروز شد.

 

مرگ مرحوم کردان بعد از استیضاحش در مجلس تاسف انگیزتر بود یا نحوه برکناری آقای متکی؟

مرگ کردان غم انگیز بود و برکناری متکی، تاریخی بود. البته هر کدام به جای خودش تاسف بار بود.

 

کی خانه دار شدید؟ اسباب منزل به گونه​ای هست که مرفه بی درد خوانده شوید یا در سطح مردم عادی زندگی می کنید؟

از روزی که از قزوین آمدم تهران، خانه خریدم. در چیذر. البته در حال حاضر منزلم در جماران و در نزدیکی بیت امام (ره) است. زندگی من عادی است نه مرفه و نه فقیرانه. می توانید بیایید ببیند.

 

چه روزنامه​هایی را می​خوانید؟ خودتان می خوانید یا برایتان تعریف می کنند؟

آرمان و آفتاب یزد، گاهی شرق و مردم سالاری و اعتماد. خودم می​بینم و و ورق می زنم.

 

از کدام یک از نمایندگان هم دوره تان دلگیرید؟

از برخی خوشم نمی​آید. چون همیشه مشغول فضاسازی و جوسازی علیه این و آن هستند و فضا را آلوده می​کنند. البته اسمشان را نمی​برم تا خودم هم مثل آنها متهم نشوم.

 

آخرین بار تو دلتان به کی احسنت گفتید؟

به آقای خاتمی برای شرکت در انتخابات

 

چقدر در حساب بانکی تان پول دارید؟ چندتا حساب بانکی دارید؟

یک حساب در بانک ملی مجلس دارم. فقط همین یک حساب بانکی را دارم و فکر میکنم که حدود سه و نیم میلیون تومان در آن پول است. ولی الان یک چک دارم که اگر پاس شود موجودی حسابم کمتر هم می​شود.

 

تلویزیون تماشا می​کنید؟ میدانیند الان چه سریال​هایی پخش می​شود؟

تلویزیون می​بینم. اما اهل تماشای سریال نیستم. فقط خبرها را می بینم دنبال اخبار مخبارم! مناظره​های تلویزیونی را هم اگر کسی به من خبر دهد، می بینم

 

محبوب ترین بازیگر ایرانی و خارجی از نظر شما چه کسانی هستند؟

اصلانمی شناسمشان!

 

قبول دارید که در مجلس ششم رفتارتان بیشتر اصولگرایانه بود تا اصلاح طلبانه اما در دو مجلس بعد در فراکسیون اقلیتی و اصلاح طلبان قرار گرفتید؟

نه. من همیشه عضو فراکسیون اصلاح​طلبان بودم. همراه آقایان محتشمی​پور و مجید انصاری و هادی خامنه​ای و کیان​ارثی. اختلاف دیدگاهی بین من با برخی نمایندگان اصلاح طلب آن دوره بود، اما با رئیس مجلس و این روحانیونی که اسم بردم همراه بودیم. ما با عقلای اصلاح طلب بودیم نه تندروها.

 

چه روزهایی را یادتان می رود؟ اعضای خانواده به رویتان می آورند که تولدشان را فراموش کرده اید؟

همیشه خانواده یادآوری می کنند. دنبال این چیزها و تولد گرفتن نیستم.

 

احساستان نسبت به آقای مشایی چیست؟

عددی نیست! شان من اجل این است که وارد این قضایا شوم. در نطقم هم یکبار گفتم که من از رئیس​جمهور کمتر، درباره کسی اظهار نظر نمی​کنم و پایین​تر نمی​آیم.

 

اگر قرار بود به جای سیاست، وارد اقتصاد شوید، وارد چه فازی می شدید؟ تولید، تجارت، بازار سکه و ارز؟ اگر سیاستمدار نبودید دوست داشتید چه کاره باشید؟

ورودی به مباحث اقتصادی نیافتم که ببینم کدام یک از این حوزه​ها شیرین​تر است. زندگی که دروغ نیست، اگر سیاستمدار نمی​شدم، آخوند بودم و منبری و سخنران.

 

وقتی استیضاح وزیر اقتصاد رای نیاورد چه حسی پیدا کردید؟

معلوم هم نبود او از کابینه برود. البته  بهتر که ماند! چون احمدی​نژاد را می​شناسم. او حتما وزیر ضعیفتری را به جای شمس الدین حسینی می​گذاشت.

 

در میان علمای قم به کدام یک بیشتر نزدیکترید و مرتب به دیدارش می​روید؟

برای همه مراجع و علما احترام زیادی قائلم و دوستشان دارم. متواضعانه به همه این آقایان ارادت داشته و دارم و آرزوی توفیق برای همه​شان می​کنم.ولی با آقای صانعی بیشترین ارتباط  را دارم. با آقایان موسوی اردبیلی، مکارم شیرازی، نوری همدانی و مرحوم فاضل لنکرانی هم دیدارهایی داشته و دارم.

 

بهترین رئیس جمهور و رئیس مجلس ایران را چه کسی می دانید؟

آقای هاشمی و باز هم هاشمی. او بهترین رئیس جمهور و بهترین رئیس مجلس بود.

 

شغل مورد علاقه​تان در بچگی چه بود؟ خواب نماینده شدن را می​دیدید؟

یادم نیست که در بچگی آرزوی چه شغلی را داشتم. اما خواب نماینده شدن را هم نمی​دیدم و این از نعمت انقلاب بود که نماینده شدم.

 

دعای هر روز صبحتان چیست؟

ادعیه روزانه ومرحوم میرزا آشتیانی را هر روز صبح می​خانم و گاهی اگر وقت کنم و کاری پیش نیاید دعای کمیل را هم شب​های جمعه می​خوانم. آیت​الکرسی را هم برای محفوظ ماندن از شر بعضی​ها می​خوانم!

 

قدرت الله علیخانی از مجلس ششم تا مجالس هفتم و هشتم چه تفاوتی کرده است؟

فکر میکنم همان روحیه شهامت و شجاعت و تکلیف و بی رودربایستی​اش را حفظ کرده و هیچ فرقی نکرده است.

 

اگر یک میلیارد از سه هزار میلیارد اختلاس را به شما می دادند، با آن چه می کردید؟

خرج دهاتی​ها می​کردم و عمران و آبادانی.

 

آخرین باری که فوتبال بازی کردید کی بود؟ در بچگی شما را در چه پستی در فوتبال می​گذاشتند؟

هفت هشت ماه پیش با برخی دوستان سیاسی، شب فوتبال بازی می​کردیم. من توپ را محکم شوت کردم و مچم درد گرفت و چون قبلش هم آسیب دیده بود، دیگر نتوانستم بازی کنم. پست، مست در فوتبال برایم فرق نمی​کند. بچه هم که بودیم از این چیزها خبری نبود. یک توپ بود و همه با هم بازی می​کردیم.

 

آخرین حرف خنده داری که شنیدید چه بود؟

هر روز حرف​های خنده دار می​شنوم. یادم نیست.

 

از رد صلاحیت چه کسی بیشتر ناراحت شدید؟ چرا پسرتان یک دور تایید و دو دور رد صلاحیت شد؟

از رد صلاحیت پسرانم بیش از همه ناراحت شدم. نمی​دانم دلیل رد صلاحیتشان چه بود به همین دلیل هم ناراحت شدم.

 

فکر می کنید ضریب هوشیتان چقدر است؟

بالا

 

آخرین بار کی سینما رفتید و چه فیلمی را دیدید؟ در جشنواره فیلم فجر امسال فیلمی تماشا کردید؟

نه جشنوارهنرفتم. اخیرا برای حضور در جشنواره، وزارت ارشاد به نمایندگان بلیط داده بود ولی نه من رفتم و نه خانواده​ام وقت کردند بروند. آخرین بار 5-6 سال پیش بود که رفتیم یک فیلمی را در تالار وحدت دیدم اما یادم نیست اسمش چی بود.

 

اصلاح طلبان را شکست خورده یا حذف شده می​دانید؟

حذف شده می​دانم. ولی بخشی از علل این حذف شدن، خود اصلاح طلب​ها بودند.

 

تصورتان از 10 سال بعدتان چیست؟

سنم بالا است. متولد 1318 هستم و 10 سال دیگر عملا باید سراغ بازنشستگی بروم. ولی سیاست را نمی توان طلاق داد.

 

از رفاقتتان با آقایان حسینیان و آقاتهرانی بگویید.

با آقای حسینیان همیشه رفیقم و با او شوخی می​کنم و گاهی در شوخی با او رسایی را هم دست می اندازم و دعوتش می کنم قزوین. با آقای آقاتهرانی هم فقط گاهی احوالپرسی می​کنم و او می گوید که در سفرهای حجش برای من هم دعا می​کند

.

فکر نمی​کنید آقای احمدی​نژاد با همه انتقادهایی که به ایشان وارد است، توانستند جایگاه ریاست جمهوری را از حد یک «تدارکاتچی» - به گفته آقای خاتمی - بالاتر ببرد؟

نه هرگز. احمدی​نژاد به جایگاه ریاست جمهوری ضربه زد. شان و جایگاه ریاست جمهوری حرمت دارد ولی برخی تعابیر و الفاظ وی با این جایگاه فاصله زیادی دارد. رئیس​جمهور باید وزین و سنگین باشد.

 

اگر به عقب برگردید چه کاری را جبران می​کنید؟

به زندگیم بیشتر می​رسیم.

 

آخرین باری که وجدان درد گرفتید کی بود؟

این دیگر چه جور دردی است؟

 

چقدر پول توی جیبتان است؟ سکه یا پول خرد هم در کیف پولتان دارید؟

25 هزار تومان پول در جیبم دارم. پول خردم 1000 تومانی است که برای خرید روزنامه نگه می​دارم تا صبح​ها در مسیر مجلس روزنامه بخرم. البته گاهی اسکناس 100 تومانی هم در جیبم پیدا می​شود.

 

با میرحسین موسوی و مهدی کروبی درباره حوادث پس از انتخابات صحبت کرده​اید؟ چه زمانی؟

یک هفته قبل از حصر خانگی با آقای کروبی دیدار داشتم. آقای کروبی را بیشتر از آقای موسوی می دیدم. با موسوی 5-6 ماه قبل از آن اتفاق دیدار داشتم. الان یادم نیست که در حرف هایم با آنها چه گفتم.

 

تا حالا خواسته​اید فک کسی را پایین بیاورید؟ از فرط عصبانیت چه کار می کنید؟

نه. هیچ​وقت بدی افراد را نخواستم. وقتی عصبانی هستم صبر می کنم و بعدش تصمیم می گیرم.

 

یعنی حتی داد هم نمی زنید؟

چرا داد که می​زنم. خودتان هم دیده​اید که گاهی در مجلس هم داد زده​ام.

 

آخرین باری که دست به یقه شدید کی بود؟

یادم نیست. کم اتفاق می​افتد که با کسی دست به یقه بشوم.

 

حتی در دوران مدرسه هم این کار را نمی​کردید؟

در بچگی حتما بوده ولی یادم نیست.

 

دوزاری​تان کی ها نمی افتد؟

درجا می​افتد.

 

وقتی چیزی به نفعتان نیست چطور موضوع را سنگ قلاب می​کنید؟

قطعا می گویم که این چیز را قبول ندارم.

 

بهترین دوست و صمیمی​ترین رفیق؟

دوستان زیادی دارم. بیشترین کسی که  به اوعلاقه دارم، اعضای خانواده امام(ره) هستند. سید حسن، علی و یاسر را خیلی دوست دارم. در میان دیگر دوستان هم آقایان هاشمی، خاتمی، موسوی خوئینی​ها، مجید انصاری، سراج، امام جمارانی، موسوی لاری، یونسی، هادی خامنه ای، دعایی و کیان ارثی جماعتی -که در دفتر امام مساله می گوید- محمد شریعتی، آشتیانی، جهانگیری، صفدر حسینی، صادق خرازی و کرباسچی؛ را بیشتر از دیگران دوست دارم. البته من رفیق و دوست زیاد دارم ولی با این آقایان بیشتر محشورم. با اینها جلسات زیادی داریم. گعده و روضه و مهمانی می​روم. الان که در جماران می​نشینم با اکثر اینها همسایه هستم. در میان راستی​ها هم با خیلی​هایشان رفیقم.

 

آخرین بار کی سرتون داد زده؟

جدیدا دو ماه پیش یکی سرم داد زد و من جوابش را ندادم. چون یک دوست بود و از روی عصبانیت داد زد ولی من خندیدم و سکوت کردم. بعد او پشیمان شد و از من عذرخواهی کرد.

 

از کی بیشتر از همه بدتان می​آید؟

از منافقین

 

سیاست مدار داخلی و خارجی مورد علاقه تان؟

از خیلی​ها خوشم می آید ولی نمی​خواهم اسم کسی را بگویم.

 

بهترین الگوی زندگی تان – به جز ائمه و پیامبر و امام خمینی چه کسی است؟

همین ها که گفتین و خودم! زندگی که تقلیدی نیست.

 

توصیه می کنید کسی شما را الگوی خودش کند؟ مثلا به بچه ها یا نسل جدید؟

بچه هایم مرا قبول دارند و الگویشان هستم.

 

آخرین بار حوصله تان از حرف چه کسی سر رفت و خواستید مثل رادیو خاموشش کنید؟

آنها که ... یادم نیست اصلا. بیخیال این سوال بشوید.

 

کی​ها در تنگنا قرار می​گیرید؟ تجربه تنگنای فیزیکی در اتوبوس ومترو و تاکسی هم دارید؟

نه اتوبوس سوار نشدم .مترو هم کم سوار شدم. در تنگنای زندگی گاهی بودم مواقع بی پولی و کاری که خواستم برای مردم بکنم ولی نشده و حرص خوردم.

 

از کدام یک از مصوبات مجلس هشتم تاسف خوردید؟

یادم نیست./اعتدال

منبع:  شفاف


ویدیو مرتبط :
افشاگری دکتر قدیری ابیانه علیه رحیم مشایی و بر هم زدن جلسه توسط حامیان مشایی.

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مشایی: سخنگو نیستم ولی پاسخگو هستم



 

مشایی: سخنگو نیستم ولی پاسخگو هستم

 

 

رییس دفتر رییس‌جمهور در واكنش به رای نمایندگان مجلس بر عدم استرداد لایحه‌ هدفمند كردن یارانه‌ها با تاكید بر این‌كه " دولت باید طبق مقررات عمل كند" در عین حال گفت: البته اجرای این لایحه به این‌گونه كار بسیار سختی است و حجم بالایی از موفقیت دولت را در این ارتباط كم می‌كند.

 


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران اسفندیار رحیم‌مشایی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه‌ معاون سیاسی دفتر رییس‌جمهور در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایسنا در مورد سخنگویان دولت و این‌كه وی یكی از سخنگویان دولت است یا نه؟ اظهار كرد: من سخنگو نیستم ولی آقای رییس‌جمهور به من فرمودند شما با توجه به اشرافی كه به حوزه‌های مختلف در ارتباط با دولت دارید، می‌توانید به سوالات جواب دهید.

 


وی بار دیگر تاكید كرد: سخنگو نیستم، در مقام پاسخگویی در صورت لزوم به سوالات جواب می‌دهم ولی سخنگو نیستم.

 


وی همچنین اظهار كرد: تصور می‌كنم حداكثر تا یك هفته دیگر سخنگویان دولت معرفی خواهند شد.

 


رییس دفتر رییس‌جمهور بار دیگر در پاسخ به سوالی در ارتباط با لایحه هدفمند كردن یارانه‌ها و رای نمایندگان مجلس در این ارتباط گفت: وقتی دولت لایحه‌ای را به مجلس می‌دهد در واقع اعلام می‌كند كه بر این اساس می‌تواند این لایحه را اجرا كند، وقتی این لایحه در مجلس تغییر می‌كند و دولت می‌گوید با این تغییرات اجرای این لایحه شدنی نیست یا اجرای به نحو مطلوب نخواهد بود، اگر مجلس این استدلال دولت را نپذیرد، دولت تقاضای استرداد لایحه را می‌كند و منطق این است كه این استرداد پذیرفته شود. البته رای نمایندگان مجلس نیز محترم است ولی آ‌ن‌ها این درخواست دولت را نپذیرفتند.

 


وی گفت: با این امر تضمین موفقیت كار دشوار می‌شود و اجرای لایحه كار سختی است. البته تلاش این است كه به نفع مردم عمل شود، كار دولت سخت می‌شود و تمام كسانی كه در كار اجرا هستند اجرای آن را دشوار می‌دانند.