اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

علیخانی: به بچه پرروی تلویزیون مشهور بودم


عوامل و دست اندرکاران برنامه های ماه رمضان صداوسیما در نشستی نقطه نظرات خود را در خصوص برنامه ها و عملکرد سازمان و صداوسیما در ماه رمضان بیان کردند.

خبرگزاری مهر: عوامل و دست اندرکاران برنامه های ماه رمضان صداوسیما در نشستی نقطه نظرات خود را در خصوص برنامه ها و عملکرد سازمان و صداوسیما در ماه رمضان بیان کردند.

 علی دارابی معاونت سیمای سازمان صدا و سیما در نشستی با عوامل برنامه های ماه مبارک رمضان و با حضور حجت الاسلام رئیسی، رئیس شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما در مرکز همایشهای بین المللی این سازمان برگزار شد گفت: در طول تاریخ شورای نظارت این اولین بار است که چنین مراسمی از طرف این شورا برگزار می شود که این یکی از اتفاقات دوره ی ریاست آقای حجت الاسلام رئیسی است.


وی درباره برنامه های این نشست که از طرف شورای نظارت ترتیب داده شده بود عنوان کرد: برنامه هایی که امروز برای این نشست انتخاب شده و افرادی که دعوت شده اند به انتخاب خود شورا بوده و ما این میان نقش واسط برگزاری این جلسه را داشتیم.

دارابی با بیان اینکه هفته آینده قرار است مراسم تقدیر و تجلیل از برنامه سازان برنامه های سیما انجام شود به برنامه ریزی های انجام شده در این روزها اشاره کرد و گفت: در چند روز گذشته ما برای سریال ماه رمضان سال آینده و همچنین برنامه های نوروز برنامه ریزی کردیم و یکی از این برنامه ریزیهای صورت گرفته که برای اولین بار در تاریخ تلویزیون در ماه رمضان دیده می شود تولید سریال 100 قسمتی با نام کیمیا و نویسندگی مسعود بهبهانی نیا است.

وی ادامه داد: این سریال 100 قسمتی با محوریت سبک زندگی ایرانی اسلامی در یک خانواده ایرانی است.

در ادامه این نشست رئیسی رئیس شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما به استقبال صورت گرفته از برنامه ها در ماه رمضان اشاره کرد و گفت: در مورد مسئله نظارت و کنترل، این سوال در مباحث مدیریتی وجود دارد که آیا اصل بر اعتماد است یا کنترل؟ در فرهنگ دینی و در نگاه امیرالمومنین (ع) این اصل هم بر اعتماد است و هم نظارت و کنترل.

رئیسی ادامه داد: این کنترل سلب اعتماد نیست بلکه برای تداوم اعتماد نیاز به کنترل و نظارت داریم.

در ساختار سازمان صدا و سیما این تعریف شده که نظارتهای درونی و برونی سازمانی مکمل یکدیگر هستند و حاصل این نظارتها و خروجی آنها باید تولید کار فاخر باشد تا بتوان مفاهیم عالی را از طریق هنر به افکار عمومی منتقل کرد.

وی در ادامه صحبتهای خود با اشاره به فیلم و سریال های پخش شده در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: در این فیلم و سریالها مضامین و مفاهیم متعالی به صورتی هنرمندانه عرضه شد و قطعا اگر بر این مفاهیم نویسنده ها ساعتها قلم بزنند و یا خطبا  سخنرانی می کردند به اندازه نیم ساعت از این برنامه ها موثر نبود. تبدیل این مفاهیم عالی و انتقال آنها به افکار عمومی کار فیلم سازان و کارگردانان است.

رئیس شورای نظارت بر صدا و سیما با اشاره به انتقادات مطرح شده نسبت به برخی از برنامه های پخش شده در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: باید نیمه پر لیوان را دید من اینجا به سهم خودم از عوامل این برنامه ها می خواهم تشکر کنم، کار بررسی و نقد مربوط به جلسات کارشناسی است.

در ادامه این نشست بعضی از عوامل سریالها و برنامه های ماه مبارک رمضان به نمایندگی از گروه خود سخنانی را بیان کردند.

لطیفی: تلویزیون منبر من است/ کافی است کسی از برامه تاثیری بگیرد و دعا گوی عوامل این سریال باشد

اولین نفری که بر اساس ترتیب شبکه های سیما انتخاب شده بود، محمد حسین لطیفی کارگردان سریال تلویزیونی دودکش بود.

وی در سخنان خود با ابراز خوشحالی از حضور در این نشست گفت: من و گروهم سهمی داشتیم که در ماه رمضان امسال برای مردم ایران برنامه ای را تهیه کنیم من برای ضرغامی تعریف کردم که یکبار خبرنگاری شیطنت کرد و از من پرسید که چگونه در شرایطی که اکثر کارگردانان در تلویزیون کم کار شده اند کار می کنم که من در جواب او گفتم: تلویزیون منبر من است؛ ما تلاش کردیم با سریال دودکش اخلاقی را که گاهی در خانواده های ایران  فراموش شده است را برگردانیم.

لطیفی افزود: ما خیلی وقت است فراموش کرده ایم که وقتی سفره غذا را پهن می کنیم بسم الله بگوییم، فراموش کرده ایم که برادر و خواهر خود را در کنار خود ببینیم. انشاءالله شرایط اقتصادی کشور درست شود و دست تلویزیون برای کارهای جذاب تر با پرداکشنهای سنگین تر باز شود.

کارگردان فیلم سینمایی روز سوم با اشاره به باز خوردها و استقبال مردم از برنامه ماه عسل گفت: برنامه علی خانی و کار او برایش یک باقیات و صالحات خواهد شد به طور مثال اگر او فرزندی به آغوش خانواده ای را برگردانده است خانواده هایی که این برنامه را می بینند قطعا از این برنامه تاثیر می گیرند و عوامل این برنامه ها را دعا می کنند.

لطیفی گفت: برای من هم همین کافی است که کسی از این مجموعه تلویزیونی تاثیری بگیرد و دعا گوی عوامل این سریال باشد.

همچنین احسان ارغوانی تهیه کننده برنامه شهر باران عنوان کرد: ما خوشحالیم که توانستیم در این برنامه حرفهای جدیدی بزنیم آیتم امام رضا که راس ساعت 8 پخش می شود حال و هوای خاصی برای خود ما داشت اگر چه این برنامه کاستی هایی هم داشت که سعی می کنیم در برنامه های آینده آنها را رفع کنیم.

سعید آقاخانی: پخش سریال نوروزی ما در ماه رمضان به کار ما خیلی ضربه زد


سعید آقاخانی کارگردان سریال خروس که از شبکه دوم سیما پخش شد در این مراسم گفت: من بیشتر می خواهم گله ای را مطرح کنم ما یک برنامه 14 قسمتی در عید نوروز آماده کرده بودیم و پخش این سریال در ماه رمضان به کار ما خیلی ضربه زد. و من دوست داشتم این کار در زمان خودش یعنی عید نورز پخش شود.

در ادامه این نشست نفر بعدی حامد جمال زاده تهیه کننده و کارگردان ویژه برنامه ماه ترین ماه بود که در ابتدای سخنان خود با اشاره به یکی از قسمتهای این برنامه که در آن از ابولفضل جلیلی دعوت شده بود گفت: من در آن برنامه در مورد ساخت فیلم حافظ از جلیلی سوال کردم که چطور این فیلم را ساخته است و جلیلی به من جواب داد من حافظ را نساختم حافظ مرا ساخت من هم در اینجا می خواهم از این تعبیر وام بگیرم و بگویم برنامه سحر شبکه دو من و گروه برنامه ساز را ساخت.

مهدی سلطانی: دختری به خاطر «مادرانه» پس از چندین سال با پدرش آشتی کرد

مهدی سلطانی در ادامه این نشست که به نمایندگی از گروه سریال تلویزیونی مادرانه سخن می گفت با اظهار رضایت از حضور خود در تیم سریال مادرانه عنوان کرد: مادرانه سریال خوبی بود و فاکتورهای مهمی برای موفقیت این سریال نقش داشتند یکی از آنها برقراری ارتباط با مخاطب بود. زبانی که تولیدکنندگان این سریال بکار بردند توانست با مخاطب ارتباط برقرار کند.

وی با بیان خاطره ای که در آن دختری که چندین سال با پدرش قهر بود به واسطه دیدن این سریال به سمت آشتی رفته بود در ادامه گفت: هر اثر هنری باید بتواند احساس اندیشه بشری را به مخاطب خود انتقال دهد تکنیکی که در این سریال به کار رفته بود برای انتقال این مقصود توانست مخاطبش را جذب کند.

علیخانی: من زمانی در تلویزیون به بچه پرروی تلویزیون مشهور بودم/ دارابی بهمن گفت خیالم راحت است که تو حواست به برنامه هست

در ادامه این مراسم احسان علیخانی تهیه کننده و مجری برنامه ماه عسل با بیان اینکه من به خاطر ندارم چنین مراسمی تاکنون از طرف شورای نظارت برگزار شده باشد با بیان خاطره ای گفت: زمانی که من کودک بودم برادر بزرگترم پا منبری حاج آقا مجتبی تهرانی بود آن زمان ما کودک بودیم و در ابتدای صحبتها می خوابیدیم وقتی صحبتها تمام می شد بیدار می شدم اما یکی از علاقه هایم برای رفتن پای صحبتهای حاج آقا تهرانی آب میوه ای بود که در مسیر برگشت از مراسم سخنرانی می‌توانستم بنوشم.

وی ادامه داد: این خاطره را نقل کردم تا بگویم عزیزانی که در امر نظارت مشغول به کارند گاهی اوقات این مسائل جذاب کننده را فراموش می کنند و از ما می خواهند که یکباره سر اصل مطلب برویم. من زمانی در تلویزیون به بچه پرروی تلویزیون مشهور بودم اما دارابی یکبار قبل از ماه عسل سال 90 مرا خواست بعد از صحبتهایی که با هم داشتیم تنها یک جمله به من گفت و آن اینکه «من خیالم راحت است که تو حواست به برنامه هست».

علیخانی همچنین در پاسخ به انتقاداتی که از بعضی از قسمتهای برنامه ماه عسل شده بود گفت: 70 درصد میهمانان ما از شهرستان آمده بودند 30 درصد آنها تا حالا تهران را ندیده بودند و هیچ تصوری از استادیو نداشتند؛ بنابراین چگونه من می توانستم درباره یک برنامه زنده تلویزیونی به مهمانان توضیح بدهم.

در ادامه این مراسم نجم الدین شریعتی مجری برنامه تلویزیونی سمت خدا، محمود معظمی به نمایندگی از مجموعه تلویزیونی شاید برای شما هم اتفاق بیفتد، اکرم محمدی خواه مجری ماه ترین ماه و زینب تقوایی تهیه کننده دودکش نیز سخن گفتند.

این مراسم با حضور محمدحسین لطیفی، هومن برق نورد، بهنام تشکر، جواد افشار، سعید نعمت الله، مهدی سلطانی، سید مهرزاد ضیایی، جواد رضویان، سعید آقاخانی، احسان علی خانی، نجم الدین شریعتی و جمع دیگری از هنرمندان و عوامل سریالها و برنامه های پخش شده در ماه مبارک رمضان همراه بود.

در پایان این مراسم لوح تقدیر به همراه یک جلد دیوان حافظ به عوامل و بازیگران سریال ها و برنامه های ماه مبارک رمضان اهدا شد.


ویدیو مرتبط :
بچه پرروی حاضر جواب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصاویر: كشف حجاب بازیگر مشهور تلویزیون در صدای آمریكا



 

تصاویر: كشف حجاب بازیگر مشهور تلویزیون در صدای آمریكا

 

به گزارش "انتخاب"؛ جام نوشت:

شبكه صدای آمریكا بازهم در پخش زنده خود، یك بازیگر دیگر را بدون حجاب به نمایش گذاشت.

 

مینا لاكانی، بازیگرسینما و تئاتر در برنامه شباهنگ صدای آمریكا بدون، حجاب حاضر شده تا اهداف این شبكه ضد ایرانی را تامین كند.

وی در مصاحبه با این شبكه خود را مبرا از حزب بازی خواند ولی مدعی شد به خاطر همبستگی با مردم، از ایران خارج شده است!

لاكانی در این مصاحبه عدم حضورش در صدا وسیما را نه ضعف بازیگری و نامناسب بودن برای نقش، بلكه سیاسی خواند!

 

تصاویر: كشف حجاب بازیگر مشهور تلویزیون در صدای آمریكا

 

 

یاد آور می شود، مینا لاكانی در سال 1351 درتهران متولد شد و با بازی در تئاتر هملت به كارگردانی دكتر قطب الدین صادقی وارد عرصه ی بازیگری شد. پس از آن با فیلم «پرواز را به خاطر بسپار» به كارگردانی حمید رخشانی اولین تجربه سینمائی خود را پشت سر گذاشت، با فیلم «روز فرشته» به كارگردانی بهروز افخمی حضور خود را در سینما تثبیت نمود. لاكانی با بازی در فیلم «دیدار» به كارگردانی محمدرضا هنرمند توانست سیمرغ بلورین و دیپلم افتخار بهترین بازیگر زن را از سیزدهمین جشنواره فیلم فجر دریافت كند. بعدها او در فیلم های مختلف سینمائی به ایفای نقش پرداخت و حضور در تلویزیون را با سریال «همسفران» و فیلم تلویزیونی «پریماه» تجربه كرد. ایفای نقش در تله تئاترهای «كسب و كارهای آقای فابریزی» و «در پوست شیر» قسمتی دیگر از فعالیت های تلویزیونی لاكانی را شامل می شود.

گفتنی است، پیش از این هم در شبكه صدای آمریكا فریبا داودی مهاجر روسری را از سر خود برداشت..../انتخاب