اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

علیخانی:آقای جنتی گفته منظورش هاشمی نبوده/ خداوند یک لطفی به احمدی نژاد کرده، سرهم کردنش قوی است!



قدرت الله علیخانی عنوان کرد:

آقای جنتی گفته منظورش هاشمی نبوده / مگر می خواهیم با شمر وحدت کنیم که می ترسند؟ / اصولگرایان زبان عذرخواهی ندارند، همه چیز را خراب کرده، طلبکار هم هستند/ خداوند یک لطفی به احمدی نژاد کرده، سرهم کردنش قوی است!

آقای حداد ، آدم سیاسی نیست. اما واقعاً چند وقته ایشان وارد مسایل سیاسی شده؟ من می خواهم از آقای حداد خواهش کنم وارد مسائل سیاسی نشوند. البته اگر بخواهند رییس جمهور هم بشوند، درصورتیکه فرد بهتری نبود من هم به او رای می دهم . اما بهتر از ایشان بسیار هستند.

انتخاب: حجت الاسلام والمسلمین قدرت الله علیخانی مشاور عالی آیت الله هاشمی رفسنجانی طی گفت و گویی مشروح با  «انتخاب»، به تبیین طرح وحدت ملی آیت الله هاشمی پرداخته و ضمن انتقاد از اصولگرایان به خاطر «عدم عذرخواهی از مردم» می گوید: متاسفانه این جماعت زبان عذرخواهی ندارند!

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

نماینده سابق قزوین در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از این گفت و گو، تعدد نامزدها در میان اصولگرایان را فرصتی برای اصلاح طلبان دانسته و درخصوص احتمال رد صلاحیت کاندیدای مورد نظر اصلاح طلبان که از سوی برخی افراد مطرح می شود می گوید: « به كسانی كه این حرف ها را می زنند نباید اهمیت داد زیرا آنها سخنگوی نظام نیستند. »

او در ادامه ضمن انتقاد از آمارهای احمدی نژاد می گوید: خداوند یک لطفی به آقای احمدی نژاد کرده آنهم اینکه سرهم کردنش قوی است. او استاد بزرگنمایی است .

وی درخصوص کمک های انجام گرفته به نیروهای انقلاب در سالهای پیش از پیروزی به کمک های افرادی مانند آیت الله مهدوی کنی و آیت الله هاشمی اشاره می کند و می گوید: «در یك فقره از کمک ها آقای هاشمی 100قطعه سند زمین  مربوط به منطقه سالاریه قم فرستادند كه توسط همین آقای عطایی و با مشورت بنده  بین برخی خانواده های زندانیان سیاسی توزیع شد.»

متن کامل گفت و گوی  «انتخاب» با حجت الاسلام والمسلمین قدرت الله علیخانی در پی می آید:

نظرتان در مورد طرح وحدت ملی چیست؟عده این طرح را پوچ دانسته اند؛برخی آن را تسویه حساب سیاسی خواندند و برخی هم می گویند الان ما وحدت داریم و نیازی به چنین طرحی نیست . نظرتان در مورد این واكنش ها چیست؟

علیخانی: اصولا وحدت خوب است اما بخشی از اصولگراها كه خیلی تنگ نظر و تعصبی هستند و همه چیز را برای خودشان می خواهند.اینها اصلا تحمل شنیدن عبارت وحدت ملی را ندارند وقتی عبارت وحدت ملی می آید فكر می كنند یك «لولو خورخوره» است.

وحدت ملی یعنی وحدت تمام نیروهای معتقد به انقلاب،نظام،امام و رهبری.اما چون آقایان نمی خواهند غیر از خودشان كسی در اداره اجرایی حكومت دخیل باشد لذا بلافاصله تا كسی دم از وحدت ملی می زند،نگران ومضطرب می شوند در حالی كه افرادی كه این طرح را بیان می كنند،نظر خیرخواهانه دارند برای كشور، برای انقلاب و همه این ها هم  حول محور راس نظام قرار می گیرد والا وحدت با اجانب را كه نمی گویند وحدت ملی!

مدنظر حامیان وحدت ملی،وحدت با نیروهای مخلص انقلاب و نیروهایی كه در پیدایش و سرنوشت انقلاب نقش داشته اند است تا اینها دست به دست هم بدهند برای اداره كردن بهتر كشور و عبور از این مشكلات یك جریان نمی تواند به تنهایی كشور را اداره كند.شما دوران اصلاحات را دیدید.

واقعیت این بود در آن دوران هم،برخی از آنها هم در كار اجرایی دیگران را دخیل نمی كردند.الان بدتر هم شده است. این طور نمی شود. چه اصلاحات باشد و چه اصولگرایان ، یك جریان نمی تواند كشور را اداره كند. همان طور كه یك جریان كه انقلاب را به وجود نیاورده بلكه همه جریان ها با هم توانسته اند نهضت عظیم انقلاب را به رهبری امام خمینی(ره) به پیروزی برسانند بالطبع در حفظ آن نیز همه باید باشند.

وقتی می گویند وحدت ملی چنان القا می كنند كه گویی می خواهند با اجانب وحدت كنند.این ها برادر دینی شما هستند و در جبهه دفاع از میهن، اجرا و اداره كشور نقش داشته اند.من معتقدم آنهایی كه حمله و هجمه می كنند به دنبال منافع شخصی خودشان هستند.اینها می خواهند فقط خودشان باشند، كسی را سهیم نكنند.

همانطور که دیدید بحث وحدت در فرمایشات روز گذشته رهبری معظم هم مطرح بود ، بطوریکه بخش عظیمی از بیانات خود را به این مهم اختصاص داده بودند .  ایشان اتحاد اسلامی را یك شعار مقدس و  وحدت میان امت اسلامی را مهمترین پیام رسالت نبی مكرم اسلام (ص) دانستند و تمام نخبگان را به جدی گرفتن موضوع وحدت فراخواندند و فرمودند: «نخبگان امت اسلامی باید ضمن تشریح طراحی خطرناك دشمن برای ایجاد اختلاف، خود نیز از هرگونه اختلاف و یا تحریك احساسات سطحی و عامیانه پرهیز كنند، زیرا برافروختن آتش اختلافها، سرنوشت ملتها را سیاه می كند.»

لذا ما نیز هر حرکت اختلافی را بازی در زمین دشمن می دانیم و از برخی گروهها می خواهیم بر اساس فرمایشات رهبری از برافروختن آتش اختلاف پرهیز کنند.

بحث آقای عسگر اولادی! چگونگه با آقای عسگر اولادی آشنا شدید؟

علیخانی: بنده با ایشان حدود یك سال و نیم در زندان بودم.در دوره قبل از انقلاب 7نفر از آیات عظام و حجج اسلام طالقانی،مهدوی كنی،منتظری،هاشمی،لاهوتی،معادیخواه و گرامی بعد از طی مراحل شكنجه و دادگاه به آنجا منتقل شده بودند.(آیت الله  انواری و ربانی شیرازی هم از زندان قصر به آنها اضافه شده بودند) ما هم در قصر بودیم. زمانی بود كه كم كم تغییر ایدئولوژی و عملكرد منافقین عیان شده بوداما سمپات های آنها در زندان سعی می كردند این مورد درز پیدا نكند.

یك روز بلندگوی زندان قصر 7نفر را صدا زد. آقایان لاجوردی، محمد كچویی، محمد گرگانی، طالبی(ازگروه ابوذر)، اسدالله بادامچیان، آقای كروبی و بنده.ما هفت نفر را گفتند بیایید زیر هشت.به ما گفته شد وسایلمان را هم ببریم. ما نمی دانستیم چه اتفاقی افتاده! ما را به وسیله یك آمبولانس بردند و سر از كمیته مشترك درآوردیم.

یك شب آنجا ماندیم آن شب آقای لاجوردی را هم صدا زدند و به بهانه ای او را كتك زدند،صبح روز بعد باز به وسیله آمبولانس با چشم بسته ما را به اوین منتقل كردند رفتیم داخل بندی كه هفت نفر از بزرگانی كه نام بردم در آنجا بودند. البته من با برخی از این آقایان خارج از زندان هم قبلا ارتباط داشتم.

مثلا با آقای مهدوی كنی كه ایشان كمك هایشان را كه به قم می فرستادنداز طریق آقای «شیخ حسن عطایی» به دست من می رساند و بنده توزیع می كردم یا آقای هاشمی رفسنجانی كه از همه بیشتر كمك می كرد.در یك فقره آقای هاشمی 100قطعه سند زمین  مربوط به منطقه سالاریه قم فرستادند كه توسط همین آقای عطایی و با مشورت بنده  بین برخی خانواده های زندانیان سیاسی توزیع شد.ضمنا مرحوم دكتر وحید دستجردی (پدر وزیر سابق بهداشت)،دكتر واعظی و آقای كروبی هم كمك هایی ارسال می كردند.

در این فاصله بعد از مدتی یك گروه دیگر آوردند كه آقایان عسگر اولادی،شهید عراقی،امانی،ابوالفضل حیدری و چند نفر دیگر از جنس گروه موتلفه بودند.ما آقای عسگر اولادی را اولین باری كه شناختیم آنجا بود اما هرچه می گذشت ارادت ما به ایشان بیشتر می شد.آنجا درس و بحث هم برگزار می شد و علما سلسله مباحثی را مطرح می كردند.آقای عسگر اولادی برخی مواقع تفسیر می گفت.

آقای عسگر اولادی را از زندان مشهد آورند آنها زمانی كه آمدند گفتند آقایان حضرات آیات خامنه ای و طبسی در زندان مشهد هستند بعد از مدتی چند نفر دیگر مانند دكتر شیبانی را آوردند كه آقای هاشمی پیش ایشان زبان انگلیسی فرا می گرفت.

در زندان خاطرات جالبی هم داشتیم ، بعنوان مثال گاهی مواقع كه ایام جشن و سرور می شد دور هم جمع می شدیم هر بار یك تصمیم می گرفتند مثلا روایتی بخوانند خاطرم هست یك شب قرار شد هركس یك بیت شعر را به آواز بخواند.یادم هست آقای هاشمی صدای خوبی برای شعر خواندن نداشت اما نمی شد كسی اصلا نخواند.

آغاز آشنایی ما با آقای عسگر اولادی آنجا بود،منتهی آنها السابقون السابقون بودند.آن زمان كه ما در آنجا بودیم،این عزیزان سال ها زندان كشیده بودند.زندان های مختلف مانند برازجان و مشهد و حالا اینجا.

بعد از پیروزی انقلاب هم روابط بیشتر شد من شخصا نزدیك بودم به برخی از این آقایان مانند همین آقای عسگر اولادی وحاج حیدری و امانی ها و آقای بادامچیان.

مثلا در زمانی كه كارتر روی كار آمد مسئله حقوق بشر از سوی دموكرات ها مطرح شده بود در آن دوران از خارج می آمدند زندان ها را بررسی می كردند.یك داستانی بین ما و آقای بادامچیان بود كه ایشان می گفت علیخانی گفته و من می گفتم بادامچیان گفته! بحث(جیمی جون) بود.كارتر كه بحث حقوق بشر را مطرح می كرد؛ می گفتند جیمی جون آمده ما را آزاد كند! كه البته فشارهای حقوق بشری آنها هم موثر شد.

نظر شما درخصوص سخنان اخیر آقای عسگر اولادی چیست؟ چرا آقای عسگر اولادی این سخنان را به زبان آورده اند؟

علیخانی: این از صفا و صمیمیت و صداقت آقای عسگر اولادی است.هرچند كه ایشان امتحان خودش را پس داده.بهتر از همه،ایشان را امام(ره) می شناخت و حالا هم بهتر از همه ایشان را مقام معظم رهبری می شناسند.من معتقدم لازم نیست كسی در فضائل آقای عسگر اولادی چیزی بگوید چرا كه هركس چیزی بگوید به اندازه شناخت امام(ره) و رهبری از ایشان نمی شود.زمان امام(ره) نماینده امام(ره) بوده و حالا نماینده رهبری.ایشان كسی نیست كه با دو تا تشر چند روحانی و غیر روحانی موضعش را تغییر بدهد.چون خود ایشان به نوعی روحانی است‌ آنقدر فشار آورده اند كه حالا برخی موتلفه ای ها هم یواش یواش می آیند پشت سرش قرار می گیرند.

به نظرتان چرا ایشان حالا این حرف را زده  اند؟

علیخانی: نمی دانم. تنها همین كه ایشان برای دنیا این حرف را نزده. او تمام مدارج را طی كرده.وزیر بوده وكیل بوده بالاتر از همه نماینده امام(ره) بوده،نماینده رهبری هم هست.چیزی كم ندارد.خلوص ایشان و صفای ایشان ، حتی مخالفین سیاسی اش را هم جذب كرده است لذا نیاز نمی بینم كسی در فضیلت ایشان سخن بگوید.هجمه،حمله و تخریب ایشان چیز بیهوده ای است.

اخیرا آقای جنتی در نماز جمعه؛یكی از كسانی را كه از واژه «انتخابات آزاد»استفاده كرده را «گردن كلفت»خطاب كردند؛برخی نیز گفتند كه مشخصا منظور ایشان آقای هاشمی است.

علیخانی: من فقط می دانم آقای جنتی گفته اند منظور من آقای هاشمی نبوده است.

از كجا شما این خبر را نقل می كنید؟

علیخانی: خبر از منابع موثق و معتبر است.

برخی نیز چون آقای حداد و نوباوه گفته اند كه انتخابات آزاد؛رمز جدید فتنه 92 است.

علیخانی: آقای حداد، آدم سیاسی نیست.من به ایشان ارادت دارم اما واقعا چند وقت است ایشان وارد مسایل سیاسی شده؟من می خواهم از جناب آقای حداد خواهش كنم وارد بازی های سیاسی نشوند.بگذارد از او همچنان به عنوان یك چهره فرهنگی یاد شود.اما آنچه آقایانی مانند نوباوه می گویند؛منظورشان دولت است.

منتهی برخی شهامت بیان این مطالب را دارند و برخی نه.چون این ها كه این حرف ها را می زنند یك زمانی حامیان دولت بودند.

مثلا آقای كوثری همین اخیرا گفتند سپاه كلی خدمت به آقای احمدی نژاد كرد،اما او نمكدان را شكست. همین آقای كوثری زمانی كه ما در كمیسیون امنیت ملی بودیم از حامیان دولت بودند.وقتی ما از دولت انتقاد می كردیم،اینها كمتر تحمل شنیدن انتقاد از دولت را داشتند.اینها در تشخیص خیلی عقب هستند. مشكل اصولگرا ها این است كه زبان عذرخواهی از ملت را هم ندارند همه چیز را خراب كرده اند، حالا طلبكار هم هستند.

در اداره كشور كه قطعا اصلاح طلبان بهتر عمل می كنند حالا هركسی یك اشكالاتی دارد حتی اصلاح طلبان.

مثلا در مجلس ششم من خودم كسی بودم كه در مقابل اشكالات ایستاده بودم اما آیا اشكالات یك جمع محدودی باید، یك جریان عظیمی را از ورود به عرصه های سیاسی حذف كند؟!ما هیچ دولتی را خالی از اشكال نمی دانیم،اما رئیس این دولت بارها دولت خود را پاك ترین دولت ها نامیده! اولین نفر در مجلس بودم كه گفتم «بدترین دولت ها»است.گفتم از نظر فساد اداری،اقتصادی،اجتماعی و.... این دولت بدترین است.این دولت نزدیك به 700میلیارد دلار «فقط از نفت درآمد داشته» غیر از سایر درآمد صادراتی غیرنفتی و با وجود این سرمایه عظیم، كشور به این روز افتاده و متاسفانه یك روز هم كه به مجلس می آید چه غوغایی در كشور ایجاد می شود.

احمدی نژاد تا جایی كه بتواند می خواهد دولت آینده  را برای خودش حفظ كند.اینكه تلاش می كند یارانه ها اضافه كند هم در همین راستاست. تحلیل من این است كه اجرای فاز دوم یارانه ها به این شیوه  جز اینكه مردم رابه نظام و انقلاب بدبین كند اثر دیگری ندارد.نمی دانم دولت می داند یا نه كه نتیجه كارش چه می شود اما آنچه من احساس می كنم ایجاد بدبینی شدید نسبت به نظام و انقلاب را در پی خواهد داشت به نظرم تمام نیت و هدف احمدی نژاد از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها سیاسی و برای انتخابات آینده است.

آیا آیت الله هاشمی كاندیدا میشوند؟

علیخانی:بسیاری از جریان ها و افراد از ایشان دعوت كرده اند اما پاسخ تا این لحظه منفی بوده است.

میان صحبت تان اشاره كردید كه اصلاح طلبان كاندیداهای مختلفی  را دارند؛این افراد چه كسانی هستند؟

علیخانی: افرادی كه هستند محترمند اما احساس می كنم بیشتر روی آقای جهانگیری اجماع بیشتری است.یعنی آنچه بیشتر به گوش می رسد از افراد موثر اصلاح طلبان آقای جهانگیری است كه زمینه پذیرش ایشان در میان سران اصلاح طلب بیشتر است.

ممكن است جریان اصلاحات با اصولگرایان ائتلاف كند؟

علیخانی: هرگز چرا كه این جریان در جامعه دارای رای است و جایگاه و پایگاه ویژه ای در میان مردم دارند.پایگاه مردمی شان زیاد نشده باشد كم نشده،لذا لزومی ندارد با كسی ائتلاف كنند.

كاندیدای جریان احمدی نژاد به نظرتان كیست؟

علیخانی: اول مشایی و اگر نشد احتمالا یكی از یاران حلقه  اولش می باشد.

آیا جریان احمدی نژاد می تواند مجددا پیروز شود؟

علیخانی: درصورت عدم حضور اصلاح طلبان بعید نیست.چون اصولگرایانی كه الان مطرح هستند چندان زمینه ای ندارند و احمدی نژاد به اندازه اینها كه نفوذ و ابزار دارد. احمدی نژاد از همان آغاز با برنامه آمد.پول در جامعه توزیع كرد حالا هم كه می خواهد شب عید فاز دوم را اجرا یا سبد كالا توزیع كند كه بیشتر برای برد انتخابات است.این برای نظام در آینده خطرناك است.

احمدی نژاد كار ماندگاری ندارد و تنها با این كارها در بخشی از جامعه اسمی باقی می گذارد.برخی طبقات ضعیف جامعه نمی دانند به چه هزینه ای برای كشور این پول ها را می گیرند. همین مرحله اول هدفمندی كه با "به به" و "چه چه" همراه بود ، صنعت و كشاورزی از بین برد .

كارگرها بیكار شدند 3میلیون بیكار شده 4میلیون و تولید داخلی را در سال حمایت از تولید ملی نابود كرده است. مثلا‌ آقای احمدی نژاد می آید و می گوید تولید سیمان از چند به چند میلیون تن افزایش داشته.من یك سوال دارم اینكه چندتا كارخانه سیمان در زمان شما برای احداث كلنگش خورده كه حالا به بهره برداری برسد و شما استفاده می كنید؟

اكثر این ها كارخانه هایی است كه در دولت اصلاحات شروع شده و بعد ایشان افتتاح فرموده اند.البته دستشان درد نكند كه راه اندازی كردند، منتهی باید انصاف به خرج می دادند و این مطلب را هم می گفتند.آیا چند سدی كه در دوران ایشان شروع  شده ، به بهره برداری رسیده است؟یا مثلا آماری كه می دهند. سوال من این است كه آیا تمام این ها را شما درست كردید؟

در میان اصولگرایان چه كسی برای ریاست جمهوری مناسب است؟

علیخانی: در میان اصولگرایان انشاءاله همه آقایان خوب هستند.البته تعدد افراد در جریان اصولگرایی برای ما  خیلی خوب است باعث می شود كسی از جریان اصلاح طلب انتخاب شوند و البته به نظر نمی رسد برخی از كاندیداهای اصولگرا حاضر باشند به نفع یكدیگر كنار بروند.

اصلاح طلبان را كه تایید صلاحیت نمی كنند؟

علیخانی: به كسانی كه این حرف ها را می زنند نباید اهمیت داد زیرا آنها سخنگوی نظام نیستند.

و كلام آخر؟

امیدوارم این بداخلاقی ها،تهمت ها،تخریب ها از جامعه ما رخت بربندد.البته ما معتقدیم بعضی از تخریب ها عادی نیست و  دستوری است و ممكن است هدایت شده باشد ولی اینها بالاخره به نظام هم ضربه می زند.دشمنان خارجی چه می گویند؟ نمی گویند اینها به جان هم افتاده اند؟شاید گروهی منافعشان را در این می بینند و تصور می كنند این نوع رفتار در تثبیت موقعیت شان در آینده كمك می كند.اما اینكه چه پاسخی برای خود در محضر الهی حاضر كرده اند،خودشان می دانند.منتهی آنچه مسلم است به جامعه و كشور آسیب زده و می زنند./انتخاب

 


ویدیو مرتبط :
انتقادشدید جنتی به احمدی نژاد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قدرت​الله علیخانی: آقای احمدی نژاد! شما مدیریت داخلی کشور را سروسامان بدهید، مدیریت جهان پیش​کش



 

 

قدرت​الله علیخانی: آقای احمدی نژاد! شما مدیریت داخلی کشور را سروسامان بدهید، مدیریت جهان پیش​کش

 

 

عضو فراکسیون اقلیت مجلس معتقد است سفرهای سالانه رئیس​جمهور به سازمان ملل هیچ دستاوری برای کشور نداشته است.

قدرت​الله علیخانی در گفت​وگو با خبرآنلاین درباره ارزیابی از 6 سفر گذشته رئیس​جمهور به سازمان ملل با بیان اینکه این سفرها نه تنها هیچ نتیجه​ای نداشته بلکه برای کشور تبعات زیادی هم ایجاد کرده است، افزود: الان به رسانه​های غربی نگاه کنید همه در حال مسخره کردن ایران هستند.

وی با اشاره به اظهارات رئیس​جمهور درباره مدیرتی جهانی، گفت: آقای احمدی​نژاد در همه سفرهایی که تاکنون داشته بحث مدیریت جهانی را مطرح کرده است. من خواهش می​کنم شما مدیریت ایران را  سر و سامان بدهید، مدیریت جهان پیش کش! شما مدیریت داخل کشور را به هم ریخته​اید بعد می​خواهید مدیریت دنیا را سر وسامان بدهید؟ آخر واقعا  آدم با این دولت چه کند؟!

وی تصریح کرد: من که فکر نمی​کنم سفرهای خارجی آقای احمدی​نژاد به نیوریورک دستاوری داشته باشد جز اینکه موجب شده ما تبعات سنگینی داده و بدهیم.

علیخانی همچنین به سفر نزدیکان رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: حتی من شنیدم حدود 60 نفر ازنزدیکان مجموعه ریاست جمهوری همراه احمدی​نژاد به این سفر رفته​اند. این سفرهای چه نیازی به این همه همراه دارد؟../تحلیل:انتخاب