اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

علوی:در انتخابات درگیری خاصی گزارش نشد


وزیراطلاعات گفت: همدلی و اتحاد مسئولان بخصوص در بحث برگزاری انتخابات اخیر، ایران اسلامی را در چشم جهانیان بزرگ جلوه داد.

خبرگزاری ایسنا: حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی در دیدار با مسئولان اجرایی، نظامی انتظامی، علما و روحانیون استان و نمایندگان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در بیت آیت الله جزایری امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه همه ارکان نظام اعم از قوای انتظامی، امنیتی، ارتش، سپاه، بسیج، شورای عالی امنیت ملی، قوه قضاییه و وزارت دفاع و پشتیبانی و در مجموع جامعه اطلاعانی و امنیتی کشور با هم افزایی بی نظیر خود، دل ها و دست ها را به هم گره زدند تا اهداف عالیه کشور محقق شود افزود: این همدلی و نزدیکی دل ها برکات زیادی برای کشور به همراه داشت و ایران اسلامی را در چشم جهانیان بزرگ جلوه داد.

وی به برگزاری انتخابات پرشور و حماسی هفتم اسفند ماه 1394 مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی در سطح کشور اشاره کرد و گفت :مشارکت 62 درصدی مردم در این انتخابات نشان داد که مردم همراه نظام اسلامی هستند هرچند در بسیاری از نقاط کشور مشارکت مردم تا 90 درصد بود که این از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است.

علوی گفت: در این انتخابات علاوه بر رقابت، شور و اشتیاق به وجود آمد و تنش و التهابی هم وجود نداشت و این یک دستاورد بسیار با ارزشی بود که حاصل گردید و امیدواریم این فرهنگ سیاسی انتخابات در کشور نهادینه شود.

علوی، حضور ارزشمند مردم در انتخابات را مایه رضایت خاطر مقام معظم رهبری دانست و گفت: این یک سرمایه ارزشمند است و ملت سرافراز ایران در این حماسه ملی (انتخابات) نشان داد به یک بلوغ سیاسی رسیده اند.

وزیر اطلاعات انتخابات پرشور و گرم و در عین حال بدون التهاب، ناامنی و درگیری را از ویژگی های انتخابات اخیر توصیف و بیان کرد: در این انتخابات مشکل امنیتی و درگیری خاصی گزارش نشد و خداوند را شاکریم که انتخابات آبرومندی با حضور چشمگیر مردم برگزار شد.

علوی در ادامه پیشرفت کارها در کشور در سال جاری را خوب و مطلوب خواند و گفت: به عنوان یک خدمتگذار کوچک از این پیوند و اتحاد عمیق که بین مسئولان و مردم شکل گرفته خداوند را شاکر هستم.

وزیر اطلاعات در ابتدای سخنان خود با تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: مکتب اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام مسیر ارزنده ای است که وحدت امت اسلامی را تضمین می کند.

در این نشست آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز با خیرمقدم به وزیر اطلاعات با تقدیر از نقش ارزشمند و حیاتی وزارت اطلاعات و سربازان گمنام امام زمان (عج) در حفظ امنیت کشور اظهار داشت: خدمات وزارت اطلاعات بسیار ارزنده و تاثیرگذار در کل کشور است.

علوی در ادامه گفت: به لطف الهی، سربازان گمنام امام زمان (عج) با رعایت موازین شرعی و انقلابی با صلابت به کار خود ادامه می دهند و مردم سپاسگذار خدمات و تلاش های آنان هستند.


ویدیو مرتبط :
کلیپی از حاشیه انتخابات هیئت فوتبال استان فارسl درگیری لقظی کفاشیان با نامزد انتخابات

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مخالفان خود را به در و دیوار زدند؛ گزارش حادثه 22 بهمن قم قرائت نشد/درگیری لفظی دو نماینده مجلس بر سر قرائت گزارش



گزارش حادثه 22 بهمن قم,حادثه 22 بهمن قم,درگیری لفظی نمایندگان مجلس بر سر قرائت گزارش

مخالفان خود را به در و دیوار زدند؛ گزارش حادثه 22 بهمن قم قرائت نشد/درگیری لفظی دو نماینده مجلس بر سر قرائت گزارش

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: سوال این است آیا کسانی که امروز مخالف قرائت این گزارش هستند و برای خوانده نشدن این گزارش در صحن علنی مجلس خود را به در و دیوار زدند اگر حادثه قم برای رئیس جمهوری فعلی اتفاق می‌افتاد نیز اینگونه رفتار می‌كردند؟ وی ادامه داد: آنها هم اکنون می‌دانند که ممکن است نامی از هم گروهی‌های آن‌ها در این گزارش برده شود بنابراین به شدت با آن مخالفت می‌کنند.

اگرچه بر اساس دستورکار از پیش اعلام شده صحن علنی مجلس انتظار می​رفت که امروز گزارش اهانت به رئیس مجلس در 22 بهمن سال گذشته در قم، قرائت شود اما چنین نشد.

به گزارش انتخاب، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه قرائت گزارش غائله ۲۲ بهمن قم حق نمایندگان و دارای ضرورت تام است، گفت: مجلس برای حفظ شأن نمایندگان باید به نماینده ای که در نشریه خود مجلس را زیر سؤال برده تذکر دهد.

کمال الدین پیرمؤذن در نشست علنی امروز (دوشنبه 7 مرداد) مجلس شورای اسلامی، در تذکر آیین نامه به ماده 24 بند 11 آیین نامه داخلی مجلس مبنی بر حفظ شأن و اقتدار مجلس و دفاع از حقوق و جایگاه قانونی نمایندگان استناد کرد و گفت: در دستور امروز صحن علنی مجلس قرائت گزارش غائله 22 بهمن قم آمده که قرائت آن هم حق مجلس است و هم ضرورت تام دارد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اما یک داستان دل آزاری در مجلس اتفاق افتاده است که مجلس و نمایندگان به خاطر اجرای وظیفه قانونی خود قبل از اینکه از ناحیه دیگران و مشکل آفرینان سرکوب شوند از سوی همکاران بسیار معدود مجلسی خود تخریب می شوند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، تصریح کرد: برای دفاع از شأن مجلس واقتدار قوه مقننه، باید به حقوق نمایندگان در اجرای وظایف قانونی بها دهید و به شخصی که در نشریه خود همه مجلس را زیر سؤال برده است،تذکر دهید.

همچنین، حامد قادر مرزی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: عده‌ای از نمایندگان بهانه می‌آورند که بهتر است به دلیل حفظ منافع ملی این گزارش قرائت نشود اما من بسیار مشتاق هستم تا با قرائت این گزارش عده زیادی رو سیاه شوند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: سوال این است آیا کسانی که امروز مخالف قرائت این گزارش هستند و  برای خوانده نشدن این گزارش در صحن علنی مجلس خود را به در و دیوار می‌زنند اگر حادثه قم برای رئیس جمهوری فعلی اتفاق می‌افتاد نیز اینگونه رفتار می‌كردند؟

وی ادامه داد: آنها هم اکنون می‌دانند که ممکن است نامی از هم گروهی‌های آن‌ها در این گزارش برده شود بنابراین به شدت با آن مخالفت می‌کنند.

قادر مرزی با بیان اینکه اسامی در گزارش ذکر شده است که بیان آن‌ها عده‌ای را رو سیاه خواهد کرد گفت: مخالفت کنندگان با قرائت این گزارش در صحن علنی می‌دانند که برخی از دوستان آن‌ها با قرائت این گزارش متضرر خواهند شد.


از طرفی، محمدرضا باهنر با اشاره به عدم قرائت گزارش حادثه 22 بهمن قم در صحن علنی امروز مجلس گفت: رعایت آیین‌نامه برای هیات رئیسه مهمترین مسئله است و براساس دستور باید جلسه پیش برود و بر همین اساس نمی‌توان در میان دستور، دستوری دیگر را آورد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس نهم تصریح کرد: من علاقمند بودم این گزارش امروز در صحن علنی قرائت شود اما به دلیل وجود دستور کاری دیگر، این گزارش قرائت نشد.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه چهارشنبه مجلس شورای اسلامی صحن علنی ندارد و روز یکشنبه مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب برگزار خواهد شد، قرائت گزارش حادثه ۲۲ بهمن قم به بعد از مراسم تحلیف موکول شد.تنفیذ ریاست جمهوی روز شنبه ۱۲ مرداد برگزار می شود که به محض اینکه کارت های دعوت آن به دست هیات رئیسه مجلس برسد در اختیار نمایندگان قرار می دهد.

از سوی دیگر، بخشایش نماینده اردستان در واکنش به تذکر نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی، کمیته منتخب کمیسیون امنیت برای بررسی حادثه قم را انتصابی عنوان کرد و گفت: باید در این رابطه جواب پس بدهید.

نقوی‌حسینی نیز خطاب به وی گفت: شما دروغ می‌گویید و شما باید جواب بدهید.
شریف‌حسینی عضو هیات رییسه مجلس نیز خطاب به بخشایش، گفت: چرا اکنون که گزارش قرار است در صحن قرائت شود به این موضوع اعتراض می‌کنید و چرا زودتر اعتراض‌تان را مطرح نکردید.
درگیری لفظی این دو نماینده دقایقی بعد نیز ادامه داشت. /انتخاب