اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

علنی شدن تنش های فتح الله زاده و وزیر


رابطه وزارت ورزش و باشگاه استقلال معمولا رابطه پرتنشی بوده، اگرچه این موضوع زیاد علنی نشده است. فتح الله زاده در ابتدای فصل و بعد از آنکه با وزیر ورزش به اردوی تیم ملی در ترکیه رفت جایگاه خود را در استقلال محکم کرد.

روزنامه تماشا: محمد عباسی در گفت و گو با تسنیم به نوعی پاسخ گلایه های فتح الله زاده از وضعیت استقلال و نرسیدن بودجه این تیم را داد. وزیر ورزش در این گفت و گو اگرچه نامی از مدیرعامل باشگاه استقلال نیاورده و سعی کرده روی سخنش با هر دو مدیرعامل باشد اما مشخص است که منظور او مدیرعامل استقلال بوده.

عباسی روز گذشته به تسنیم گفت: «با حفظ احترام همه، باید بگویم هیچ اصراری به حضور افرادی که فکر می کنند دراین شرایط نمی توانند کار کنند، نداریم. مردم و هواداران ارزشمند هستند و نباید منتی روی سر آنها بگذاریم. اگر به این دو باشگاه علاقه داریم باید وقت بگذاریم و اگر اینگونه نیست باید به کسی که علاقه دارد فرصت داد تا کار کند.»

رابطه وزارت ورزش و باشگاه استقلال معمولا رابطه پرتنشی بوده، اگرچه این موضوع زیاد علنی نشده است. فتح الله زاده در ابتدای فصل و بعد از آنکه با وزیر ورزش به اردوی تیم ملی در ترکیه رفت جایگاه خود را در استقلال محکم کرد. او برخلاف خواست وزارت که دچار مشکلات مالی بود تیمی پرهزینه و برای قهرمانی بست و در طول فصل بارها خواستار کمک مالی وزیر ورزش به باشگاه شد.

کمک هایی که کمتر از همیشه بود. مشکلات فتح الله زاده با عباسی، با دیدار فتح الله زاده و موسوی، رئیس دفتر رئیس جمهور بیشتر هم شد. فتح الله زاده، قلعه نویی را با خود به دیدار موسوی برد و شنیده شد که در این دیدار از وزارت ورزش و نرسیدن پول به باشگاه استقلال گلایه کرد. با این اوصاف وزارت ورزش اگرچه بی میل نیست که فتح الله زاده را کنار بگذارد اما تغییر مدیریت دو تیم پایتخت را مشروط به خواست هیئت مدیره دو باشگاه می داند: «تغییرات در این دو باشگاه به هیئت مدیره مربوط می شود. من از هیئت مدیره هر دو باشگاه ارزیابی نهایی را دریافت کرده ام. ارزیابی می کنیم و هر مدیری که می تواند با همین شرایط ادامه دهد می ماند. هنوز ارزیابی ها را ندیده ام و پس از انجام این کار، وضعیت روشن خواهد شد.»

گفته های عباسی از طرف باشگاه استقلال هم بی پاسخ نماند. اهمیت مسئله برای مدیران این باشگاه آنقدر زیاد بود که فتح الله زاده را به واکنش واداشت. مدیرعامل استقلال به همراه تیم برای بازی با الشباب در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به امارات رفته است. او قبلا اعلام کرده بود که تا سوم خرداد منتظر تامین بودجه استقلال خواهد ماند و این بار خبرگزاری فارس از او نقل کرده که نرسیدن پول تا این تاریخ را به منزله برکناری خود تلقی خواهد کرد: «من قبلا درباره این موضوع صحبت کرده ام و تمام هدفم اعتلای نام استقلال و پرچم ایران است. انشاءالله تا سوم خرداد سهم بودجه ما را می دهند، در غیر اینصورت مشخص می شود وزارت ورزش من را نمی خواهد و خیلی فوری جای خودم را به برادر دیگری می دهم تا استقلال در نقل و انتقالات عقب نیفتد.»

در همین رابطه مدیر روابط عمومی استقلال هم در گفت و گو با تسنیم تاکید کرده مدیرعامل باشگاه اگر تا سوم خرداد سهم بودجه را بدهند با جدیت تمام کار را انجام می دهدو اگر نه جای خود را به فرد دیگری می سپارد. تهدیدی که با آن مدیرعامل کهنه کار آبی ها در هر صورت پیروز میدان مبارزه جدیدش با وزارت ورزش خواهد بود. در صورتی که بودجه وزارت ورزش برسد او یک بار دیگر به هدف خود رسیده است و با استفاده از تاکتیک قدیمی خود و مصاحبه های بازیکنانش و ایجاد فضا در میان طرفداران توانسته است پول لازم را برای تسویه بدهی های فصل گذشته و خرید بازیکن در فصل نقل و انتقالات تهیه کند. اگر این اتفاق هم نیفتد هم او برنده است و می تواند با سیمای کسی که تیم را به قهرمانی رسانده از باشگاه خارج می شود و دیگر تعهدات مالی باشگاه را هم نخواهد داشت و وزارت ورزش مجبور می شود بدهی ها را بپردازد. وزارت ورزش هم مثل همیشه و مثل سلف خود سازمان تربیت بدنی باز هم نتوانسته است استراتژی مناسبی برای مقابله با این رفتار مدیرعامل استقلال انتخاب کند و احتمالا زمانی زیر او را خواهد گرفت که خاک شدنآقای مدیرعامل هم به سود آن خواهد بود.

تاکتیک ویژه فتح الله زاده برای کسب بودجه


بازیکنان استقلال در این فصل چند بار در مصاحبه های خود وزارت ورزش را مخاطب قرار داده و از آنها خواسته اند که به وضعیت مالی استقلال سر و سامان بدهد. بعد از جشن قهرمانی هم این اتفاق تکرار شد و مهدی رحمتی بعد از این بازی گفت: «مگر وزارت ورزش صاحب این باشگاه نیست. چرا وزیر ورزش برای قهرمانی ما نیامده است؟»

مصاحبه هایی که این شائبه را در وزارت ورزش به وجود آورد که درخواست های بازیکنان از طرف باشگاه برنامه ریزی شده است تا مدیرعامل تیم بتواندبرای گرفتن منابع مالی بیشتر به وزارت ورزش فشار بیاورد. تاکتیکی که مدیرعامل استقلال پیش از این هم برای گرفتن پول از وزارت ورزش استفاده کرده است.

 استفاده از بازیکنان محبوب و وارد کردن هواداران به مسئله که می تواند وزارت ورزش را مجبور کند منابع مالی بیشتری به آبی پوشان تهران بدهند. مصاحبه های گاه و بیگاه فتح الله زاده هم مزید بر علت شده است که وزیر ورزش این بار به تندی پاسخ او را بدهد. مصاحبه هایی که در آن فتح الله زاده گفته بیشتر از آن چیزی که باید برای باشگاه پول آورده و بقیه تعهدات را باید وزارت ورزش بدهد.


ویدیو مرتبط :
کل کل فتح الله زاده و کامران نجف زاده در مورد قفس در ورزشگاه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وقتی نارضایتی فتح الله زاده از مظلومی علنی می‌شود



فتح الله زاده,اخراج فتح الله زاده,اخراج مظلومی,انتخاب مربی جدید استقلال,لیگ قهرمانان آسیا

 

وقتی نارضایتی فتح الله زاده از مظلومی علنی می‌شود

چه کسی هدایت استقلال را به عهده می گیرد؟ پورحیدری، گزینه موقت تا پایان فصل

از چند روز قبل هم بحث تغییر پرویز مظلومی به اوج رسیده بود. اما حالا همه‌چیز علنی شده. مظلومی حالا فقط در صورتی در استقلال می‌ماند که هم بتواند قهرمانی در لیگ برتر را به دست بیاورد که با شرایط فعلی جدول تقریبا دست نیافتنی به نظر می رسد، هم اینکه بتواند تیمش را از مرحله گروهی لیگ قهرمانان بالا ببرد که آن هم با توجه به شکست خانگی دیروز سخت تر از همیشه است.

 

سرویس ورزشی «فردا»: شکست دور از انتظار و خانگی استقلال مقابل الجزیره امارات در لیگ قهرمانان آسیا، سرآغاز اتفاقات تازه‌ای در تیم آبی‌پوش تهرانی خواهد بود. اوج‌گیری شعار هواداران علیه پرویز مظلومی، تشویق‌های مدام امیر قلعه‌نویی و از همه مهم‌تر، اظهارنظر تند علی فتح‌الله‌زاده خطاب به کادرفنی، موضوعاتی نیست که بتوان به سادگی از کنارش عبور کرد:« هوادار باید معترض باشد. وقتی تیمش خوب بازی نمی‌کند این حق را دارد که اعتراض کند. من به عنوان مدیرعامل روحیه خودم را حفظ می‌کنم اما هواداران جوان هستند و نمی‌توانند این شرایط را تحمل کنند. از تیم راضی نیستم. در واقع باید بگویم که از هیچ کس راضی نیستم. وقتی ما یک مهاجم می‌گذاریم نمی‌توانیم کاری کنیم. حتما کادر فنی را جریمه می‌کنم. این نتیجه در تهران قابل قبول نیست. لیگ قهرمانان آسیا برای ما مهم است. من تا جایی از مظلومی حمایت می‌کنم که استقلال از لیگ قهرمانان حذف نشود. البته پیش از آنکه کار به حذف شدن برسد، تصمیم‌گیری می‌کنم.»

 

از چند روز قبل هم بحث تغییر پرویز مظلومی به اوج رسیده بود. اما حالا همه‌چیز علنی شده. مظلومی حالا فقط در صورتی در استقلال می‌ماند که هم بتواند قهرمانی در لیگ برتر را به دست بیاورد که با شرایط فعلی جدول تقریبا دست نیافتنی به نظر می رسد، هم اینکه بتواند تیمش را از مرحله گروهی لیگ قهرمانان بالا ببرد که آن هم با توجه به شکست خانگی دیروز سخت تر از همیشه است. در این شرایط طبیعی است که امیر قلعه‌نویی بیشتر از همیشه به نیمکت استقلال نزدیک باشد. او البته به واسطه حضور تراکتورسازی در کورس قهرمانی قطعا تا پایان فصل از این تیم جدا نخواهد شد اما با شرایط تازه‌ای که به وجود آمده، حتی حضور مظلومی تا پایان بازی‌های لیگ هم در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته. در این شرایط منابع نزدیک به باشگاه استقلال می‌گویند که پس از برکناری احتمالی مظلومی، منصور پورحیدری به عنوان جانشین موقت او تا پایان فصل هدایت استقلال را به همراه هنکه آلمانی برعهده خواهد داشت. او کسی است که نه مظلومی می‌تواند پس از برکناری‌اش علیه او موضع گیری کند و نه هواداران استقلال با حضورش مشکلی دارند.

 

با این حال قلعه‌نویی هم از حالا مشغول بستن تیم فصل آینده‌اش در استقلال است و جالب اینکه 5 بازیکن فعلی تراکتورسازی گزینه‌های او را برای حضور در استقلال تشکیل می دهند. سیاوش اکبرپور، امیرحسین صادقی، محمد ابراهیمی، رودریگو توسی و فلاویو لوپز، بازیکنانی هستند که قلعه‌نویی قصد دارد آنها را همراه با خودش به استقلال ببرد. حالا باید منتظر ماند و دید که این معادلات عجیب و غریب چه زمانی به صورت رسمی در رسانه‌ها منعکس خواهد شد./فردانیوز