اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

علم الهدی: وزیر لب‌گور می‌خواهد فیلترشکن فیسبوک باشد! + بیانیه وزارت ارتباطات



اخبار,سخنان علم الهدی در نمازجمعه مشه


اخبار سیاسی - علم الهدی: وزیر لب‌گور می‌خواهد فیلترشکن فیسبوک باشد!+واکنش وزارت ارتباطات

وزیر متعهد ما که روزگار جوانی در وزارت امور خارجه به نظام خدمت می‌کرد امروز در سنین پیری و در حالی که پایش لب گور است بگوید، می‌خواهم فیلتر شکن فیس بوک شوم

 پس از تلاش های پیدا و پنهان وزیر ارتباطات برای رفع فیلتر برخی سایت ها از جمله «فیس بوک»، امام جمعه مشهد گفت: لعنت بر فتنه 88 که باعث شد وزیر متعهد ما که روزگار جوانی در وزارت امور خارجه به نظام خدمت می‌کرد امروز در سنین پیری و در حالی که پایش لب گور است بگوید، می‌خواهم فیلتر شکن فیس بوک شوم.

به گزارش انتخاب ؛ حجت الاسلام احمد علم الهدی ظهر جمعه در جوار بارگاه منور رضوی در جمع زائران و مجاوران رضوی با اشاره به سخنانی که یکی از رسانه‌های کشور به وزیر ارتباطات نسبت داده، اظهار کرد: باشگاه خبرنگاران جوان از قول وزیر ارتباطات گفته دولت باید فیلترینگ را از بین ببرد و فیس بوک را از فیلتر خارج کند و سپس گفته فقط 15 درصد فیس بوک قابل استفاده است و این معنی اش این است که دروازه فرهنگمان را به سوی دشمنان پیغمبر باز کنیم.
 
امام جمعه مشهد گفت: با شکستن فیلترینگ فیس‌بوک غیر از اهانت به پیامبر و اهل بیت و برخورد با دین بر روی مغز جوانان ما سیل رها خواهد شد و آیا با این مسئله می خواهید فرهنگ مقاومتی داشته باشید.
 
حجت الاسلام علم‌الهدی افزود: مگر این دولت، دولت همین رئیس جمهور نیست، مگر مجلس به این دولت رای نداده و آیا آنها به شما رای داده اند که فیلتر شکن فیس بوک شوید؟
 
وی گفت: بنده اگر یک لیوان شربت سکنجبین را در دست بگیرم و بگویم 98درصد این لیوان شربت گوارا است و فقط 2 درصد آن زهر است و شما بگیر این را بخور آیا این کار درست است، اینکه شما می‌گویید فیس بوک 15 درصد اش زهر است آیا باید فیلترینگش شکسته شود و راه برای دشمنان خدا باز شود.
 
امام جمعه مشهد در پاسخ به احساسات و شعارهای بعضی از نمازگزاران افزود: البته توجه داشته باشید این آقای وزیر فردی متدین است و ضد ولایت فقیه نیست و یک روزی در وزارت خارجه به این نظام خدمت می کرده است، من نمی‌دانم اینها وقتی پیر می‌شوند چرا این حال را پیدا می‌کنند و به چهار قدمی چاله مرگ که می‌رسند این حرف‌ها را می‌زنند.
 
وی افزود: لعنت بر فتنه 88 که کاری کرد برخی از متدین‌های ما این چنین حرفهایی را بزنند، آیا این لبیک به حرف رهبری است که شما برادر متدین بیایید بگویید می‌خواهیم فیلتر شکن فیس بوک بشویم، هنوز 40 روز از سخنان رهبر معظم نمی گذرد، آدم دلش به مظلومیت این رهبر آتش می گیرد که یک مسئولی پاسخ رهبری را اینگونه می‌دهد.
 
علم الهدی در ادامه با اشاره به سالروز شهادت امام هادی(ع) گفت: شخصیت امام هادی(ع) نقش ویژه و ممتازی در جریان نهادینه شدن مسئله امامت و تشیع در متن اسلام بوده است.
 
وی با اشاره به روز معلم و سالروز شهادت شهید مطهری بیان کرد: دشمن وقتی مستاصل می‌شود دست به ترور می‌زند و تقارن شهادت امام هادی و شهید مطهری یک خصوصیت را در ذهن ما تداعی می کند و آن مسئله ای است که دشمن وقتی تلاش زیادی کرد که امام هادی را ساکت کند نتوانست و ایشان را به شهادت رساند و قرن ها بعد دشمنان وقتی دیدند نمی توانند فردی را مانند شهید مطهری را ساکت کنند دست به ترور ایشان زدند و به شهادت رساندند.
 
امام جمعه مشهد با بیان اینکه شهید مطهری معلم فرهنگ و فکر در جامعه ما بود، افزود: شهید مطهری اصول فکری اش در راستای تداوم خط انقلاب و مسیر امام خمینی بود، شهید مطهری قبل از انقلاب این اصول فکری را رهبری و آموزش می داد.
 
علم الهدی اظهار کرد: در روز معلم آن چیزی که باید به آن توجه کنیم علاوه بر دغدغه های علم آموزشی و توسعه دانشمندان و بالا بردن تخصص ها مسئله تثبیت فرهنگ متعالی دینی در جامعه است که در این صورت هم استقلال و آزادی کشورمان تامین خواهد شد.
 
وی با اشاره به سخنان رئیس جمهور مبنی بر لزوم ایجاد فرهنگ مقاومتی در کشور گفت: فرهنگ مقاومتی نجات بخش فرهنگ ما است و همان طور که اقتصاد مقاومتی نیاز داریم به فرهنگ مقاومتی نیز نیاز داریم، فرهنگ مقاومتی معنایش می شود، مقاوم سازی فرهنگ که آقای رئیس جمهور گفتند.
 
امام جمعه مشهد اظهار کرد: ما برای مقاوم سازی فرهنگ در دین خودمان حدیث معروفی به نام حدیث تسلیث از پیامبر داریم که در شیعه و سنی وجود دارد.
 
علم الهدی بیان کرد: رسول گرامی اکرم در این حدیث می فرمایند امور بر سه قسم است یکی حلال، حرام و دیگری شبهاتی که در بین حلال و حرام وجود دارد و هر فردی که این شبهات را ترک کند در واقع از حرام نجات می یابد و هر کسی انجام بدهد در هلاکت خواهد افتاد.
 
وی تاکید کرد: امروز ما باید شبهاتی که در جریان زندگی و جامعه امان وجود دارد را ترک کنیم و آن چیزی را که در آن شبهه حرام است انجام ندهیم تا فرهنگمان مقاوم سازی شود.
 
امام جمعه مشهد بیان کرد: آقای رئیس جمهور می گویند ما باید فرهنگ مقاومتی داشته باشیم و آیا با این تسامحی که در عرصه فرهنگی جامعه صورت می گیرد می‌توان شبهات را برطرف کرد؟

 

---------------------------


اخبار سیاسی - بیانیه وزارت ارتباطات در خصوص سخنان علم الهدی

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص سخنان امروز آیت الله علم الهدی در نماز جمعه امروز مشهد بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، متن ای بیانیه به شرح زیر است:

با توجه به انتشار سخنان حضرت آیت الله علم الهدی امام جمعه محترم مشهد در خصوص سخنان منتسب به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات موارد ذیل جهت تنویر افکار عمومی اعلام می گردد:

1- محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص رفع فیلتر فیس بوک تا کنون هیچگونه مصاحبه ای نداشته و این موضوع مربوط به حوزه کار کمیته تعیین مصادیق مجرمانه است

2- قطعا حضرت آیت الله علم الهدی استحضار دارند اعلام مطلبی از تریبون نماز جمعه که بازتاب اجتماعی دارد نبایستی صرفا بر اساس شنیده ها و اطلاعات نادرست باشد و بهتر بود در صورت ابهام نیز قبل از اعلام صحت و سقم مطلب اطلاع کامل حاصل می کردند.

اخبار سیاسی -انتخاب،ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
آیت الله علم الهدی: وزیر ارتباطات (فیلترشکن فیس بوک)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش علم‌الهدی به جوابیه وزیر ارتباطات



اخبار,اخبار سیاسی,علم‌الهدی


 اخبار سیاسی - واکنش علم‌الهدی به جوابیه وزیر ارتباطات : حرف بدی نزدمف باز هم می گویم

یک جمله در خطبه نمازجمعه در موضوع قبر و معاد گفتم که با اعتراض وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مواجه شد. کسانی که در این مسئله دغدغه مند هستند باید آن را به صورت یک مطالبه درآورند و این بزرگترین هسته فرهنگی در تحقق امر به معروف و نهی از منکر است.

امام جمعه مشهد مقدس درباره واکنش اخیر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: وظیفه من به‌عنوان امام جمعه گوش زد کردن خطاها است بنابراین حرفی نزده‌ام که بخواهد به فرد و یا شخص خاصی بربخورد، بلکه در خطبه‌ها به یک مسئله ملی اشاره شده است.
 
به گزارش تسنیم، همزمان با ایام شهادت مظلومانه حضرت امام هادی (ع) و ایام گرامیداشت هفته معلم مراسم بزرگداشت چهلمین روز شهادت شهیدان علی خلیلی و مسعود مددخانی 2 تن از شهدای امر به معروف و نهی از منکر با حضور امام جمعه مشهد، جمعی از مدیران استانی و شهری، طلاب حوزه‌های علمیه، دانش آموزان و دانشجویان، نخبگان علمی و فکری و آحاد امت مردمی و ولایت مدار در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) برگزار شد.
 
در این مراسم آیت الله سید احمد علم الهدی، در سخنانی ضمن گرامی داشتن نام و یاد این شهدای والا مقام اظهار کرد: ما باید نسبت به مسئله امر به معروف و نهی از منکر اهمیت و توجه ویژه داشته باشیم زیرا در جامعه دینی عدم اجرای این امر مهم ما را از رسیدن به موفقیت‌ها به دور خواهد کرد.
 
وی افزود: برادران و خواهران مؤمن و مؤمنه اهمیت خاصی نسبت به مسئله امر ولایت قائل هستند و می‌توانند مسئله امر به معروف و نهی از منکر را به خوبی در میان آحاد مردم مسلمان تبلیغ کنند. وقتی که فردی را به انجام یک حرکت نیک تشویق کنیم و او را از انجام حرکتی ناپسند به دور کنیم نشانه کامل ولایت پذیری را به نمایش گذاشته‌ایم.
 
امام جمعه مشهد تصریح کرد: وقتی شاهدیم که انسانی مرتکب یک امر خلاف شرع اسلام می‌شود وظیفه داریم تا او را از انجام آن کار ناپسند دور کنیم، لذا قرآن کریم اصل جواز انسانی را تبلیغ امر به معروف و نهی از منکر معرفی کرده و وظیفه ما ولایت مداران اجرای کار نیک و دوری از کار ناپسند و توصیه و عدم توصیه اجرای این دو کار به مسلمانان است.
 
وی تأکید کرد: به تعبیر دیگر ولایت عبارت است از یک ارتباط به هم فشرده و در هم آمیخته و ولایت به واقع یک چینش اجتماعی است که هر یک از آحاد جامعه اسلامی به این صورت در کنار هم قرار گرفته اند که بر اساس خصوصیات رفتاری و اعتقادی هر فرد جایگاهی خاص و ویژه برای او تعریف شده است و آن کس که در مقامی بالاتر بوده نسبت به کسی که در مقام پائین تر قرار دارد دارای سلطه است. مانند مخروطی که خداوند باریتعالی در رأس آن قرار گرفته و افرادی هم که به خدا نزدیک تر هستند در رتبه‌های بعدی این چینش هستند و آنان که ضعیف تر هستند در رتبه‌های پایین تر قرار دارند.
 
آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: پس آن کس که در رتبه بالا قرار دارد باید افراد رتبه پائین را آموزش دهد و بهترین آموزش توسط آنها تبلیغ صحیح امر به معروف و نهی از منکر بوده و این مهم تنها عاملی است که چینش جریان‌های دینی را ترسیم می کند و اگر نباشد تحقق پیدا نخواهد کرد.
 
امر به معروف و نهی از منکر مربوط به گروه خاصی نیست
وی افزود: پس این مسئله مهم طوری نیست که مرتبط به گروهی خاص باشد و ارتباطی به مردم نداشته باشد، بنابراین در مقابل این گونه مسائل بی تفاوت نباشیم تا به جامعه دینیمان آسیب نرسد.
 
امام جمعه مشهد اظهار کرد: تمام قالب انقلاب و نظام ما بر مبنای دین بوده و تمام کیان جامعه ما بر مبنای امر به معروف و نهی از منکر است. اگر بتوانیم این مهم را به درستی اجرا کنیم اسلام را در جامعه دینی خود نهادینه کرده ایم، در غیر این صورت نمی‌توانیم ادعایی بر مسلمانی خود داشته باشیم.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اگر در مقابل تمام حرکت‌های ضدارزشی و ترک واجبات بی تفاوت باشیم رابطه دینی نداریم، زیرا اگر داشته باشیم انتخاب درست را انجام می‌دهیم تا مورد توجه همگان واقع شویم. وقتی که در مقابل یک گام ارزشی حرکتی ضدارزشی می کنند اقدامی خارج ازحق را انجام می دهند.
 
آیت الله علم الهدی گفت: برادران و خواهران دینی ما درباره مسئله امر به معروف و نهی از منکر احساس مسئولیت می کنند و در این مسیر گام برداشته اند و تا پای جان ایستاده اند و نمونه بارز آن هم شهیدان خلیلی و مددخانی بودند.
 
وی افزود: گرچه با گذشت 35 سال هنوز نتیجه‌ای مطلوب نگرفته ایم اما به این معنا هم نبوده که بی تفاوت بوده ایم. طرح های زیادی تاکنون اجرا شده اما نتیجه ای حاصل نشده است. به طور مثال حجاب و عفاف از واجبات یک جامعه اسلامی بوده و انجام منکرات هم در شرع مقدس اسلام حرام است.
 
برنامه ریزی نامناسب در فرهنگ زمینه ساز عدم نتیجه گیری در حوزه امر به معروف
آیت الله علم الهدی تأکید کرد: مسئله امر به معروف و نهی از منکر مورد توجه حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و سایر مسئولان نظام بوده اما آن چیزی که تاکنون سبب عدم نتیجه گیری مطلوب شده برنامه ریزی نامناسب در موضوع فرهنگ بوده و این مهم به جز تحقق امر به معروف و نهی از منکر میسر نخواهد شد.
 
وی افزود: راه فرهنگ سازی این نیست که به مأموران نیروی انتظامی بگوییم که با مسئله ضدفرهنگ و بدحجابی برخورد قانونی کنند، زیرا نتیجه مثبتی نخواهد داشت. به طور مثال از مأموران خواستیم تا در چهار مسیر اصلی حرم مطهر کیوسک انتظامی بگذارند و مانع از تردد بانوان بد حجاب به سمت این مکان مقدس شوند، اما بازهم حل نشد و فساد نه تنها حل نشد بلکه توسعه هم یافت. به طوری که در داخل حرم مطهر و اطراف درب های ورودی هم شاهد عدم رعایت حجاب اسلامی هستیم.
 
آیت الله علم الهدی تصریح کرد: ما باید طوری تبلیغ کنیم که مردم نسبت به بدحجابی معترض شوند و آن وقت خود آن فرد خطاکار چاره‌ای به جز تسلیم در برابر حرف حق مردم نخواهد داشت. اگر در کوچه و خیابان هر خلافی را دیدیم و از راه درستش آن خلاف را به فرد خلافکار گوش زد کنیم نتیجه‌ای مثبت در بر خواهد داشت.
 
300 ماده زمین مانده در زمینه حجاب و عفاف
خطیب جمعه مشهد افزود: 300 ماده در مقام تأمین عفاف و حجاب بر دوش مسئولان گذاشته شده که متأسفانه تاکنون اجرا نشده و مجلس شورای اسلامی هیچگونه اعتراضی در این رابطه به دولت مردان ما نکرده است. وقتی هرکس در مقام خودش کارش را به درستی انجام ندهد قطعاً مؤثر هم نخواهد بود، اما اگر راه و شیوه درست را انتخاب کنیم نه تنها مؤثر بوده بلکه مقاومت فرد خطاکار هم شکسته شده و بی ارزش خواهد ماند.
 
آیت الله علم الهدی گفت: ما الان در میدان مین مسئله امر به معروف و نهی از منکر هستیم و شهیدان خلیلی و مددخانی دو تن از فدائیان دین بودند. اگر متکی به خداوند یکتا باشیم به سمت این میدان عظیم حرکت خواهیم کرد و سعیمان هم بهره برداری بیشتر و کامل تر خواهد بود. این شهدا احساس و انسجام ما را افزایش دادند، پس دینی را که نسبت به خون پاکشان داریم را به خوبی ادا کنیم.
 
واکنش آیت‌الله علم‌الهدی نسبت به جوابیه وزیر ارتباطات
آیت الله علم الهدی درباره واکنش اخیر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: من یک جمله در خطبه نمازجمعه در موضوع قبر و معاد گفتم که با اعتراض وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مواجه شد. کسانی که در این مسئله دغدغه مند هستند باید آن را به صورت یک مطالبه درآورند و این بزرگترین هسته فرهنگی در تحقق امر به معروف و نهی از منکر است.
 
وی تصریح کرد: هرکس باید در این راه وظیفه خود را به خوبی اجرا کند و وظیفه من هم به عنوان امام جمعه گوش زد کردن خطاهاست. پس بنابراین حرفی نزده ام که بخواهد به فرد و یا شخص خاصی بربخورد، بلکه به یک مسئله ملی اشاره شده است
اخبار سیاسی - تسنیم