اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

علم الهدی با هاشمی دیدار کرد(تصاویر)



علم الهدی با هاشمی دیدار کرد

در دومین روز سفر آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به مشهد مقدس، آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد با حضور در تالار آیینه آستان قدس با ایشان دیدار و گفت وگو کرد.

در دومین روز سفر آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به مشهد مقدس، آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد با حضور در تالار آیینه آستان قدس با ایشان دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش مهر، در این دیدار که آیت الله واعظ طبسی تولیت آستان قدس رضوی و نماینده ولی فقیه در خراسان بزرگ و جمعی از مشاورین رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز حضور داشتند، آیت الله علم الهدی ضمن خوشامد گویی به هاشمی رفسنجانی در خصوص مسائل روز کشور و موضوعات استان خراسان رضوی با وی گفت و گو کرد.

دیدار علم الهدی با هاشمی,اخبار سیاسی

 

دیدار علم الهدی با هاشمی,اخبار سیاسی

 

دیدار علم الهدی با هاشمی,اخبار سیاسی

 

دیدار علم الهدی با هاشمی,اخبار سیاسی

 

دیدار علم الهدی با هاشمی,اخبار سیاسی

 

دیدار علم الهدی با هاشمی,اخبار سیاسی

مهر

 


ویدیو مرتبط :
دیدار مدیران هلال احمر با آیه الله علم الهدی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روایت علم الهدی از دیدار با مهدی هاشمی/واکنش مهدی هاشمی: بیانیه می‌دهم



واکنش مهدی هاشمی: بیانیه می‌دهم
 روایت علم الهدی از دیدار با مهدی هاشمی

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

اواخر سال گذشته درست در بحبوحه‌ای که احساس نیاز به میدان داری سکاندار اعتدال برای برون رفت از تلاطم‌ها جامعه را به تکاپو واداشته و اولین گام ها برای دعوت از آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی برای حضور در عرصه انتخابات برداشته می‌شد؛ به همراه جمعی از اهالی رسانه و فرهنگ به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفتیم تا به حد وسع و توانایی درددل‌ها با آیت‌ا... بگوییم و او را برای پذیرش این امر خطیر اقناع کنیم.

 

شخصیت‌های رسانه‌ای و سیاسی یک به یک پشت تریبون می‌رفتند و هر کدام به سبک و سیاق خود از مرد گذار از بحران ها می‌خواستند که یکبار دیگر رزم‌جامه بپوشد و به میدان بیاید. آیت‌ا... آرام و با طمانینه به همه سخنان گوش داد و پشت تریبون قرار گرفت. گفت بزرگترین سرمایه‌اش آبرویی است که آن را به واسطه انقلاب و نظام بدست آورده و اگر لازم باشد ابایی ندارد که آن را برای مردم و در جهت اعتلای انقلاب خرج کند؛ آیت‌ا... گفت که قصد حضور ندارد و اگر افراد شایسته به میدان بیایند ترجیح می‌دهد در سمت مشاوری امین باشد اما این جملات تنها بخشی از سخنان وی بود،

 

آیت‌ا... حرف‌های ناب دیگری هم داشت؛ او گفت که تمامی اعتراضات و گلایه‌ها را به گوش جان شنیده اما کنش سیاسی خود را تنها در قالب همراهی با مقام معظم رهبری پی می‌جوید و تاکید و تصریح کرد که سال هاست مخالفین وی قصد آن دارند که اختلاف بین بزرگان نظام را طرح کرده و جا بیاندازند اما این آرزوی آنان تا لحظه حیات وی هیچ محل اعرابی نخواهد داشت و خیال خام آنان هیچ گاه محقق نخواهد شد. از آن زمان چند ماه گذشت و هاشمی به صحنه انتخابات آمد و احراز صلاحیت نشد اما مرد اعتدال علیرغم همه انتظارها با سعه صدر از این پیچ تاریخی هم گذر کرد و نشان داد که طمع؛ طمع ورزان در وی کارگر نیست و آن اتحاد استراتژیک ناگسستنی است نکته‌ای که چندی بعد میوه مبارکش هم به ثمر نشست و مردی از جنس اعتدال منتخب ملت نام گرفت.

روایت متفاوت علم الهدی
انتخابات که به پایان رسید آیت‌ا... عزم سفر به مشهد مقدس کرد تا در کنار حرم رضوی تنی بیاساید و جانی صفا بدهد. او رفت که مزد صبوری و متانت و نگاه استراتژیک خود را دریافت کند و مورد استقبال بی‌سابقه‌ای قرار گرفت و از زمره مستقبلین آیت‌ا... علم الهدی امام جمعه مشهد بود.

خطیب جمعه مشهد به استقبال رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در تالار آینه آمد و بسیاری این دیدار را به فال نیک گرفته و آن را بیانگر تعدیل مواضع چند ساله امام جمعه مشهد گرفتند چرا که وی از زمره چهره هایی بود که به اعلام مواضع غلاظ و شداد بر علیه منتقدین سیاسی اش شهره بود اما با گذشت چند صباح از این دیدار اکنون علم‌الهدی با اشاره به دیدارش با مهدی هاشمی روایت متفاوتی را نقل کرده و به نوعی سخن گفته که نه تنها با نگاه همپوشان سنخیتی ندارد بلکه وی یکبار دیگر بر موضوعی حساس دست گذاشته و چنین ابراز داشته که عملکردهای منسوبین و نزدیکان دور و نزدیک آیت‌ا... باعث شده است تا جامعه متدینین و انقلابی کشور آقای هاشمی را در مصاف و تقابل با مقام معظم رهبری ببینند و اعتمادشان به ایشان را از دست بدهند. جدای از این سخنان وی گفته است که دیدار وی و آیت‌ا... هاشمی امری مسبوق به سابقه در همه ادوار بوده و نباید آن را به منزله تغییر نگرش قلمداد کرد.

هاشمی همان یار دیرین و آشنای همیشگی
نکته‌ای که نباید به سادگی از آن گذشت این است که اگر این دیدار رویه همیشگی بوده و اتفاق خاصی رخ نداده چه بهتر که افکار عمومی چنین برداشتی از این دیدار داشته و چنین پنداشته‌اند که همه طیف‌های سیاسی در فضای موجود به سمت تشریک مساعی نیل یافته‌اند و در جهت وحدت کلمه به عنوان شعار راهبردی نظام گام بر می‌دارند.

 

اکنون مشخص نیست که آیت‌ا... اعلم الهدی چرا به نحوی سخن گفته که این قرابت‌ها منتفی است. آیا به نظر ایشان نزدیکی و کنارگذاری کدورت ها مناسب است یا حرکت در مسیر گسست ها؟ اما بحث اصلی سخنان وی که می‌گوید در دیدار با مهدی هاشمی آن را ابراز داشته به جایی باز می‌گردد که وی خطاب به فرزند آیت‌ا... به طرفیت از جامعه متدینین می‌گوید: برخوردهایی از سوی منسوبین نزدیک و دور ایشان (هاشمی رفسنجانی) دیده و شنیده شده و باعث شده است تا جامعه متدینین و انقلابی کشور آقای هاشمی را در مصاف و تقابل با مقام معظم رهبری ببینند و اعتمادشان به ایشان را از دست بدهند که این رویداد، اتفاق خوبی نیست.

 

حال اگر فلاش بکی به سخنان اسفند ماه آیت‌ا... هاشمی بزنیم معنی این سخنان امروز به‌خوبی هویدا می‌شود. ضمن آنکه این سوال باقی می‌ماند که ایشان چرا به نیابت از متدینین سخن گفته و از کجا به کنه نظرات آنان پی برده است. در وجه دیگر ماجرا هم قیاس عملکردها و واکنش هاشمی در طول چند ماه گذشته به‌خوبی نشان می‌دهد که چه کسی یار و همراه رهبری است و حاضر است تمامی ناملایمات را پذیرا باشد و سخنی نگوید که به ساحت نظام و انقلاب خدشه‌ای وارد شود. این نکته را باید با حرف‌ها و کردارهای افرادی قیاس کرد که شاید یک هزارم آیت‌ا...هاشمی برای این انقلاب و اعتلای آن هزینه نداده‌اند اما همواره در گفتار و عملکردهایشان از انقلاب و نظام هزینه می‌کنند.

مهدی هاشمی: بیانیه صادر می‌کنم
در تماس با مهدی هاشمی صحت و سقم دیدارش با آیت‌ا... علم الهدی و روایت انتشار یافته از سوی وی در خصوص این ملاقات را جویا شدیم. وی در پاسخی کوتاه ضمن عدم تایید و تکذیب این دیدار گفت که در موعد مقرر پاسخ این سخنان را خواهد داد و اشاره داشت که طی بیانیه‌ای به شفاف‌سازی پیرامون این موضوع خواهد پرداخت. حال باید دید با روایت مهدی هاشمی سخنان بازتاب یافته در این دیدار چه ابعادی به خود خواهد گرفت./روزنامه آرمان