اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

علم‌الهدی: ما مثل حسینیم/ آمریکا به مراتب ناپاک‌تر از یزید است



علم‌الهدی: آمریکا به مراتب ناپاک‌تر از یزید است

امام جمعه مشهد، گفت: امروز در سطح جهانی آمریکا به مراتب ناپاک‌تر از یزید است.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سید"احمد علم‌الهدی" ضمن گرامیداشت 16 آذر، روز دانشجو، گفت: روز 16 آذر سال 1332 نقطه آغاز استکبارستیزی مردم ما بود.

وی با بیان اینکه"رسانه‌های دنیا از این روز تحلیل‌های بسیار متفاوتی داشته‌اند"، گفت: 59 سال قبل سه دانشجو را پیش پای نیکسون معاون رییس جمهور آمریکا کشتند، این در حالی است که مقابله با آمریکا و استکبارستیزی مردم ما امروز به جایی رسیده که آمریکا را در دنیا مستأصل و بیچاره کرده است.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: این نکته برای ما قابل تأمل است که آیا این حرکت توفنده و کوبنده استکبارستیزی امروز ما که آمریکا را به زانو در آورده است همان استکبارستیزی آن روز است یا نه؟

وی در ادامه به سه گونه استکبارستیزی در مردم ایران اشاره و گفت: اولین نوع استکبارستیزی مردم ما از مقابله با استکبار انگلیس در جریان نهضت ملی شدن نفت آغاز شد و آمریکایی‌ها آمدند استکبار را از انگلیس تحویل گرفتند و کودتای 28 مرداد را انجام دادند که در این جریان دو عنصر ملی‌گرایی و روحانیت نقش استکبارستیزی داشتند اما همین که استکبار به امریکا منتقل شد ملی‌گرایان با آمریکایی‌ها ساختند و جزو عوامل آمریکا درآمدند و آن استکبارستیزی که باقی ماند توسط روحانیت و جامعه دینی ما در محضر عالم قهرمان مبارزی مثل مرحوم آیت‌الله کاشانی ادامه یافت.

آیت‌الله علم‌الهدی در ادامه به جریان دوم استکبارستیزی مردم ایران اشاره و خاطرنشان کرد: جریان دوم استکبارستیزی ادامه همان جریان استکبارستیزی روحانیت و جامعه دینی است که قربانی داد و عزیزان فداکار و ایثارگری مثل مرحوم نواب صفوی و خلیل طهماسبی و ...، در این عرصه استکبارستیزی پرپر شدند و جان دادند و قضیه به برافراشته شدن پرچم جهان گیر و قابل ستایش امام عزیز و قهرمان‌ساز ما ختم شد.

وی در ادامه به نوع سوم استکبارستیزی اشاره کرد و گفت: استکبارستیزی سوم را هم جریان‌های التقاطی ادامه دادند. در سال 1358 وقتی جوانان مؤمن و رزمنده پیرو خط امام لانه جاسوسی را تسخیر کردند جریان منافقین در بالای ساختمان بلندی پرچم بزرگی نصب کردند که روی آن یک دیو و اژدهای بزرگ که از دهانش خون جریان داشت نقش بسته بود و بالای آن نوشتند مرگ بر آمریکا و امپریالیسم و ما امروز داریم می‌بینیم آن منافقینی که آن روز از آمریکا تصویر یک اژدهای خون‌آشام درست کردند اکنون نه تنها مزدور آمریکا بلکه از آن پست‌تر، دوست آمریکا شده‌اند.

امام جمعه مشهد تأکید کرد: جریان استکبارستیزی امروز همان جریانی است که امام(ره) آغاز کردند و آ‌ن پرچمی که ایشان برافراشتند امروز به دست باکفایت رهبر حکیم ما ادامه خواهد یاف .

وی ادامه داد: 59 سال قبل جلوی پای معاون رییس جمهوری امریکا، جلادان شاه سه جوان ایرانی را قربانی کردند و امروز بعد از 59 سال دلیرمردان این ملت و شیرزنان این کشور آمریکا را بیچاره و نکبت‌زده ساختند.

او افزود: وضعی که امروز آمریکا در برابر ما دارد نشان‌دهنده این است که استکبارستیزی در کشور و جامعه ما نهادینه شده است.

آیت‌الله علم‌الهدی در ادامه به برخی افراد و جریان‌های سیاسی که خواستار برقراری رابطه با امریکا هستند اشاره و خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی افراد و جریان‌های سیاسی که از مردم جدا هستند حال یا از ابتدا جدا بودند یا بعد جدا شدند و پول و قدرت این‌ها را از بدنه مردم جدا کرده است،‌ در گوشه و کنار می‌نشینند و زمزمه ارتباط با آمریکا را سر می‌دهند آن هم امروز که ما بر آمریکا مسلط شده‌ایم و آمریکا را مستأصل کرده‌ایم.

وی با مطرح کردن این سؤال که" آیا می‌توان 59 سال جنایت آمریکا را امروز با یک مصالحه معامله کنیم؟" تأکید کرد: نکند حرف‌های معاون رییس جمهور آمریکا را باور کرده‌اید؟ خیال کرده‌اید که در مجلس صهیونیست‌های واشنگتن که می‌گویند ایران نفوذش در منطقه فوق‌العاده است و روز به روز در حال گسترش است، می‌خواهند از ما تعریف کنند؟ می‌خواهند به قدرت ما اعتراف کنند؟ می‌خواهند به شخصیت جهانی ما اذعان کنند؟ این نیست، بلکه می‌خواهند به آن رفقای صهیونیست و هم پیاله‌شان که آنجا نشسته‌اند بگویند ایران در خطر است می‌خواهند خطر بودن ایران را با این حرف‌ها اعلام کنند نه که به ما امتیاز بدهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه خاطرنشان کرد: این را بدانید آمریکا نه تنها به طرف ما به طرف هر ملتی دستش را دراز کند ولو روی دستش به فرموده مقام معظم رهبری یک دستکش مخملی باشد زیر این دستکش یک پنگال آهنین و برنده‌ای است که جز با خفه کردن، کشتن و تکه تکه کردن دست بر نمی‌دارد.

وی در ادامه به سخن امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: امام بزرگوار ما یک کلمه گفتند و آمریکا‌ستیزی و استکبارستیزی را در جامعه ما نهادینه کردند. امام فرمودند: رابطه آمریکا با ما رابطه گرگ با میش است آیا گرگ به کمتر از تکه تکه کردن بره رضایت می‌دهد.

آیت‌الله علم‌الهدی در ادامه گفت: به مجرد این که وزیر خارجه صهیونیست ها بیاید یک حرف هایی این چنینی بزند یک عده سیاسیون از مردم بریده و یک عده سیاستمدارهای غرق در رفاه ، لذت ، خوشی و چشم به دروازه غرب دوخته در گوشه و کنار زمزمه کنند زمینه آماده شده و رابطه باید برقرار شود؟نه این طور نیست .

وی تأکید کرد: این جامعه مال امام حسین (ع) است در این مملکت تاسوعا و عاشورا برگزار می‌شود امام حسین (ع) با مثل یزید بیعت نمی‌کند ما مثل حسینیم،‌ در مقابله با استکبار آمریکا تا آنجایی می‌ایستیم که امام حسین در برابر یزید ایستاد چون آمریکا در سطح جهانی یک یزید ناپاکی به مراتب ناپاک‌تر از یزید و امثال اوست.

وی خطاب به مردم ایران ضمن یادآور شدن رشادت‌های حضرت ابوالفضل(ع) در میدان کربلا، گفت: این درس‌ها را یاد بگیرید این برنامه‌ها را بیاموزید ما دنباله‌روی این خطیم، ابوالفضل(ع) امروز ما این قامت رسای رهبر عزیز ماست. صلابتش چشم آمریکا را کور کرده آن قدر که جرأت نکرده‌اند یک قدم بردارند مانند 120 هزار نفری که در برابر حضرت ابوالفضل‌(ع) متوقف شدند./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
آیت الله علم الهدی و رابطه با آمریکا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

علم الهدی :فرد فرد ما در مقابل زلزله‌زدگان مسئولیم/چطور حاضرید از کنار اندام ناپاک یک زن بی حجاب عبور کنید و چیزی به روی خود نیاورید



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

علم الهدی در خطبه‌های عید سعید فطر مشهد:

فرد فرد ما در مقابل زلزله‌زدگان مسئولیم

آیت الله علم الهدی گفت: فرد فرد ما در مقابل زلزله‌زدگان مسئولیم.

به گزارش ایسنا، آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه‌های نماز عیدفطر که صبح امروز در صحن جامع حرم مطهر رضوی برگزار شد با بیان اینکه زکات فطریه واجب است گفت: عبودیت و بندگی خدا در احوال شخصی و عبادات مختلفی که مومنین در ماه مبارک رمضان به جای می آورند خلاصه نمی شود و در واقع بندگی خدا در کنار دلدادگی خدا معنادار می‌شود.

وی با بیان اینکه"زکات فطریه مسئولیت در برابر خلق خداست" گفت: عبودیت و بندگی خدا کامل شدنی نیست و امروز که عید گرفته‌اید در برابر خلق خدا مسئول هستید.

آیت الله علم الهدی با اشاره به مسئولیت ما در برابر مردم زلزله زده شمال غرب کشور، گفت: در مقابل این خلق مسئولید و این حادثه طبیعی تنها برای مردم یک شهر نیست بلکه بر همه ما وارد شده است و آنچه از دست ما بر می‌آید بایستی انجام دهیم و این وظیفه کمک رسانی تنها وظیفه دولت و کارگزاران نظام نیست بلکه وظیفه فرد فرد ماست.

وی با اشاره به کشتار مردم مظلوم بحرین گفت: ما در برابر عزیزان بحرینی نیز که در زیر شکنجه‌های ناجوانمردانه آل خلیفه ناپاک قرار گرفته‌اند نیز مسئول هستیم.

وی با اشاره به کشتارهای تروریستی سوریه خاطر نشان کرد: یک عده وهابی نجس العین از القاعده، به جان و مال و ناموس مردم سوریه افتاده‌اند تا صف مقاومت در مقابل صهیونیسم را نابود کنند که در این خصوص نیز مسئول هستیم.

وی با تاکید بر اهمیت مسئله حجاب و عفاف با بیان اینکه ما پس از یک ماه روزه گرفتن در برابر افراد بی حجاب نیز مسئولیم گفت: این مسئولیت در برابر بی حجابی و بی عفتی در این مملکت از هر نوع مسئولیتی بالاتر است.

وی با تاکید بر این مطلب که فرد فرد شما در توسعه ناهنجاری عفاف و حجاب مسئول هستید گفت: چطور حاضرید از کنار اندام ناپاک یک زن بی حجاب عبور کنید و چیزی به روی خود نیاورید، این عنصر بی حجاب به ارزش‌های دینی دهن کجی می کند پس نباید نسبت به آن بی تفاوت بود.

وی در ادامه گفت: نباید در برابر اقدام نیروی انتظامی برای حل مسئله بی حجابی در کشور موضع گیری شود و در واقع نباید به حرف یک عده به اصطلاح روشنفکر که به توسعه بی حجابی کمک می کنند توجه کرد چرا که اگر برخوردهای نیروی انتظامی با شدت تمام انجام گیرد ریشه بی حجابی خشک می شود.

وی بابیان اینکه بندگی خدا همراه با مسئولیت است گفت: هوشیار باشید که آشنایی با خدا را در مقابل با دیدن ماهواره و تصاویر ناهنجار در سایت‌های اینترنتی و چت کردن‌های نامشروع آلوده و باطل نکنید./ایسنا