اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

علت مرگ ستار بهشتی اعلام شد: ایست قلبی /نماینده مجلس:فقط اثراتی از کبودی بر روی بدن و پای ستار بهشتی دیده شده



پزشکی قانونی دلیل مرگ ستار بهشتی را ایست قلبی اعلام کرده است/ اثری از ضربه وجود ندارد

 عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: ˈتاکنون هیچ اثر ضربه یا خوراندن چیزی که سبب فوت ستار بهشتی وبلاگ نویس شده باشد، وجود ندارد و پزشکی قانونی، ایست قلبی را دلیل مرگ اعلام کرده است.ˈ

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

ˈمحمدحسن آصفریˈ روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در مورد پیگیری مرگ ˈستار بهشتیˈ وبلاگ نویس افزود: این جلسه با حضور دادستان تهران، رییس پلیس فتا و جانشین فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ برگزار شد.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دلایل مرگ این وبلاگ نویس در کمیسیون بررسی شد، اضافه کرد: با وجود آنکه دلیل مرگ از سوی پزشک قانونی، ایست قلبی اعلام شده است اما با توجه به شکایتی که از این پرونده صورت گرفته، علت مرگ ستار بهشتی بار دیگر مورد بررسی قرار گرفت.

آصفری گفت: دادستان تهران در این جلسه اظهار داشت که تعدادی از قضات را مسول رسیدگی به این پرونده کرده است؛ ضمن آنکه تیمی متشکل از نماینده خود را برای اطلاع از شرایط ماجرا به محل زندان ستار بهشتی فرستاده و این تیم از هم بندی های این وبلاگ نویس گزارشی را تهیه کرده است.

این عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: بازجویان ستاربهشتی نیز مورد بازخواست قرار گرفته اند و برخی از آنان با قید وثیقه آزاد هستند.

وی ادامه داد: براساس کالبد شکافی صورت گرفته، هیچ علائمی مبنی بر اینکه چیزی به او خورانده شده یا ضربه ای به او وارد شده باشد، وجود ندارد.

این نماینده مجلس در عین حال افزود: ˈفقط اثراتی از کبودی بر روی بدن و پای ستار بهشتی دیده شده که هم اکنون پزشکی قانونی در حال بررسی آن است.ˈ

آصفری تصریح کرد که پیگیری های مسولان قضایی در این راستا ادامه خواهد یافت./ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
استاد ستار ءِ یک کوهنیں زیمرے ( آهنگ قدیمی ازاستاد ستار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نماینده ویژه مجلس در پرونده مرگ ستار بهشتی: محل نگهداری متهم غیرقانونی بود



نماینده ویژه مجلس در پرونده مرگ ستار بهشتی: محل نگهداری متهم غیرقانونی بود

طبق قانون ، او باید به بازداشتگاه آگاهی تهران برده می شد ولی نیروی انتظامی ، به جای انتقال او به بازداشتگاه آگاهی ، به "تحت نظرگاه پلیس فتا" منتقل کرد و دو شبانه روز هم او را آنجا نگهداری کرد که در نهایت متهم در آنجا درگذشت که علت مرگ در دست بررسی است.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

عصرایران - نماینده ویژه مجلس شورای اسلامی در پرونده درگذشت "ستار بهشتی" ، اقدام نیروی انتظامی در نگهداری آن مرحوم در "تحت نظرگاه فتا" را غیر قانونی اعلام کرد.

دواتگریمهدی دواتگری ، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با عصرایران تصریح کرد: مرحوم ستار بهشتی ، در نهم آبان سال جاری با حکم قضایی بازداشت و در رباط کریم ، تفیهم اتهام شد و پس از انتقال به دادسرای تهران ، مقام قضایی ، برای او حکم بازداشت موقت صادر کرد و او را به مدت 10 در اختیار نیروی انتظامی قرار داد تا تحقیقات از وی به عمل بیاید.

نماینده کمیسیون امنیت ملی برای بررسی ابعاد مرگ بهشتی افزود: طبق قانون ، او باید به بازداشتگاه آگاهی تهران برده می شد ولی نیروی انتظامی ، به جای انتقال او به بازداشتگاه آگاهی ، به "تحت نظرگاه پلیس فتا" منتقل کرد و دو شبانه روز هم او را آنجا نگهداری کرد که در نهایت متهم در آنجا درگذشت که علت مرگ در دست بررسی است.

وی درباره تفاوت "بازداشتگاه" و "تحت نظرگاه" نیز توضیح داد: در همه پایگاه های پلیس ، بخشی به عنوان "تحت نظرگاه" وجود دارد که برای نگهداری متهمان برای مدت چند ساعت محدود ، مثلاً 3 - 2 ساعت ، پیش بینی شده اند. در این "تحت نظرگاه" ها ، متهمان تا قبل از اعزام به محاکم قضایی و نظایر این نگهداری می شوند تا به عنوان مثال وقتی تعدادشان به چند نفر رسید و خودروی انتقال متهمان مهیا شد ، از آنجا منتقل شوند. بنابراین وقتی حکم بازداشت کسی توسط مقام قضایی صادر می شود ، او را نباید در "تحت نظرگاه" نگهداری کنند بلکه باید به بازداشتگاه ببرند.خانه مرحوم ستار بهشتی

دواتگری افزود: در بین دوایر نیروی انتظامی تهران ، فقط یک بازداشتگاه زیر نظر سازمان زندان ها وجود دارد و آن ، بازداشتگاه آگاهی است و نگهداری متهمانی که برایشان حکم بازداشت صادر شده ، در سایر دوایر ناجا به جز این بازداشتگاه ، کاملاً غیر قانونی است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی که خود سابقه سال ها قضاوت دارد افزود: با این اوصاف ، اصل بازداشت متهم ، با نظر قاضی ، اشکال قانونی نداشته است اما محل نگهداری وی توسط نیروی انتظامی ، غیرقانونی بوده است که این موضوع هم باید مورد رسیدگی جدی قرار بگیرد و با متخلفان برخورد شود تا از تکرار حوادث مشابه جلوگیری به عمل آید.

نماینده ویژه مجلس در پرونده مرگ بهشتی در پایان به مردم اطمینان داد که این ماجرا به طور جدی پیگیری و به نتیجه خواهد رسید و گفت: در این باره ، قوه قضائیه تا کنون عملکرد خوب و شفافی داشته و با این روند ، حتماً نتیجه رسیدگی ، بسیار متقن خواهد بود و از این بابت خیال مردم آسوده باشد./عصرایران