اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

علت مرگ زندانیان در آتش سوزی زندان شهرکرد اعلام شد



اخبار,اخبار اجتماعی ,گازگرفتگی

 

اخبار اجتماعی - علت مرگ زندانیان در آتش سوزی زندان شهرکرد اعلام شد

مدیر کل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری گازگرفتگی و خفگی ناشی از کمبود اکسیژن را علت فوت 13 زندانی در حادثه آتش سوزی زندان شهرکرد اعلام کرد.

منصور فیروزبخت  گفت: در پی وقوع آتش سوزی در زندان شهرکرد، زندانیان فوت شده در این حادثه برای تشخیص علت فوت به پزشکی قانونی استان ارجاع شدند که پس از معاینه اجساد زندانیان و انجام آزمایشات تخصصی اجساد این افراد برای تدفین به خانواده های آنان تحویل شد.

او گفت: بر اساس نتایج بررسی ها و آزمایش های تخصصی علت مرگ همه 13 زندانی فوت شده در این حادثه، گازگرفتگی و خفگی ناشی از کمبود اکسیژن تشخیص داده شده است.

عصر دوشنبه 13 مرداد ماه سال جاری آتش سوزی عمدی در زندان شهرکرد رخ داد که در اثر این حادثه 11 زندانی در زمان حادثه و دو زندانی دیگر نیز در بیمارستان جان خود را از دست دادند.

علی اصغر جهانگیر، رییس سازمان زندان ها نیز پیش از این گفته بود که دوربین ها لحظه وقوع آتش سوزی در زندان شهرکرد را ثبت کرده اند که بر اساس آن یک نفر به طور عمدی اقدام به ایجاد آتش در زندان کرده است.

پس از این اتفاق، آیت الله آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه با صدور حکمی ناصر سراج، رییس سازمان بازرسی کل کشور را مامور تحقیق، بررسی و رسیدگی به حادثه آتش سوزی زندان شهرکرد کرد.

ناصر سراج 29 مرداد ماه به رسانه ها اعلام کرد که گزارش آتش سوزی زندان شهرکرد از سوی بازرسان تهیه و به رییس دستگاه قضا ارائه شده است.

اخبار اجتماعی - ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
آتش سوزی زانتیابه علت نقص فنی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

علت آتش‌سوزی زندان شهرکرد اعلام شد



اخبار,اخبار اجتماعی ,آتش‌سوزی زندان شهرکرد

 

اخبار اجتماعی - علت آتش‌سوزی زندان شهرکرد اعلام شد

وی با اشاره به حضور جانشین ستاد زندان کل کشور و بررسی دقیق و موشکفانه این حادثه، از خاتمه یافتن قائله و بسته‌شدن پرونده این حادثه خبر داد و گفت: آن کسانی که مقصر و مسبب اصلی این حادثه بودند بر اساس قوانین قضایی بارزسی و حکم قانونی از سوی دستگاه قضایی صادر خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان چهارمحال و بختیاری زندانیان محکوم به اعدام را عاملان اصلی این حادثه دانست و گفت: تمام عاملان این حادثه دستگیر و مستندات کامل از جمله فیلم برای اثبات جرم آنان تهیه شده و هیچکس نمی‌تواند منکر آن بشود.

به گزارش ایسنا، نورعلی یاری در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات به مناسبت روز خبرنگار، از شناسایی و معرفی عاملان ایجاد آتش‌سوزی در زندان شهرکرد به دستگاه‌های قضایی خبر داد.

وی با بیان اینکه با کسانی که در بروز این حادثه سهل‌انگاری یا غفلت کرده‌اند نیز برخورد خواهد شد، گفت: خوشبختانه قائله زندان هیچ‌گونه خللی در امنیت و سلامت روانی و اجتماعی جامعه در سفر ریاست‌جمهوری ایجاد نکرد و این مهم مرهون زحمات و تلاش‌های بی‌شائبه سبزپوشان نیروی انتظامی بود.

یاری با بیان اینکه نیروی انتظامی در مسئله آتش‌سوزی زندان فراتر از حوزه مسئولیت خدمات‌رسانی و مدیریت کرد، گفت: فیلم‌برداری از صحنه حادثه، تماس گرفتن با آتش‌نشانی، حتی خاموش‌کردن آتش توسط نیروهای پلیس و استقرار نیروی امنیتی برای جلوگیری از فرار زندانیان، انتقال اجساد و مصدومان به بیمارستان و همدردی با خانواده‌های داغدار بخشی از مهم‌ترین اقدامات نیروی انتظامی در این حادثه محسوب می‌شود.

وی با اشاره به حضور جانشین ستاد زندان کل کشور و بررسی دقیق و موشکفانه این حادثه، از خاتمه یافتن قائله و بسته‌شدن پرونده این حادثه خبر داد و گفت: آن کسانی که مقصر و مسبب اصلی این حادثه بودند بر اساس قوانین قضایی بارزسی و حکم قانونی از سوی دستگاه قضایی صادر خواهد شد.

یاری با تاکید بر اینکه این گونه حوادث باید شفاف و صادقانه به رسانه‌ها و مردم اطلاع‌رسانی شود، افزود: آسیب داخل زندان توسط زندانیان رقم خورد و کسانی که در مرحله قصاص بودند دست به چنین اقدامی زدند و به محض آتش‌نشانی تنها دستگاهی که خارج از مسئولیت و با تمام امکانات حضور یافت نیروی انتظامی بود.

وی زندانیان محکوم به اعدام را عاملان و مقصران اصلی این حادثه دانست و گفت: تمام عاملان این حادثه دستگیر و مستندات کامل از جمله فیلم برای اثبات جرم آنان تهیه شده و هیچ‌کس نمی‌تواند منکر آن بشود.

یاری با تاکید بر اینکه حتی یک نفر از زندانیان در این قائله فرار نکرد، گفت: شایعاتی مبنی بر اینکه زندانیانی در این حادثه فرار کردند دروغ محض است و برای اطلاع مردم امنیت داخل زندان در دست نیروی انتظامی هم نیست. 

اخبار اجتماعی - ایسنا