اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

علت غرق شدن کشتی کره‌ای اعلام شد



اخبار,اخبار  بین الملل ,غرق شدن کشتی کره‌ای

 

اخبار بین الملل - علت غرق شدن کشتی کره‌ای اعلام شد

یک تلویزیون محلی کره جنوبی روز پنج شنبه با استناد به بررسی‌های گروه مشترک نیروهای پلیس و دادستانان اعلام کرد چرخش ناگهانی از مسیر، علت اصلی غرق شدن کشتی مسافری کره جنوبی عنوان شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین‌هوا،یک تلویزیون محلی کره جنوبی روز پنج شنبه با استناد به بررسی‌های گروه مشترک نیروهای پلیس و دادستانان اعلام کرد چرخش ناگهانی از مسیر، علت اصلی غرق شدن کشتی مسافری کره جنوبی عنوان شده است.

کشتی مسافری سوول که در حوالی جزیره جیندو واژگون و غرق شد  در شانزدهم آوریل  به طور غیر قانونی برای افزایش کابین‌های مسافران از سوی اپراتور کشتی  ناوگان دریایی چانگ هائیجین تعمیر و تغییراتی در آن اعمال شده بود. همین امر به علاوه حمل بار بیش از حد، توانایی کشتی برای حفظ تعادل را از بین برد.

این کشتی دو هزار و 142 تن بار بیش از حد مجاز را حمل می‌کرده است. در چنین شرایط ناپایداری، ملوانی بی تجربه، چرخش ناگهانی پانزده درجه‌ای را  در  امواج سریع  اعمال کرد . این منطقه در این کشور به دومین منطقه با امواج خروشان و تند معروف است. بر اساس گزارش این تلویزیون محلی، در حالی که کشتی به آرامی شروع به کج شدن به یک سو می کرده است کاپیتان کشتی  سکان را در اختیار نداشت. دادستانان می گویند کاپیتان، سرمهندس وملوان اول و دوم کشتی به چند اتهام ازجمله قتل غیرعمد و برهم زدن قوانین نجات دریایی متهم شده اند.

این افراد که به دلیل ترک کشتی در حال غرق شدن به شدت مورد انتقاد واقع شده اند از مسافران کشتی که اغلب دانش آموز بودند خواستند تا در کابین های خود باقی بمانند. کاپیتان 68 ساله این کشتی جزو نخستین نجات یافتگان بوده است.

اخبار بین الملل - باشگاه خبرنگاران

 


ویدیو مرتبط :
کشف علت غرق شدن کشتی تایتانیک توسط مهران مدیری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

غرق شدن یک کشتی با 350 سرنشین در سواحل کره جنوبی



اخبار حوادث - غرق شدن یک کشتی با 350 سرنشین در سواحل کره جنوبی

رویترز از غرق شدن یک کشتی با 350 سرنشین در سواحل کره جنوبی خبر داد.

به گزارش ایرنا، تلویزیون کره جنوبی گزارش داده است که بیشتر مسافران این کشتی دانش آموز و عازم جزیره ˈجیجوˈ بوده اند.

براساس آخرین اخبار، تاکنون بیش از 100 تن از مسافران این کشتی نجات یافته اند.

اخبار حوادث - ایرنا