اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

علت حادثه تلخ بیمارستان چمران اعلام شد


آقاجانی با بیان این مطلب که در این حادثه قصور پزشکی صورت نگرفته است، تصریح کرد: اشتباه در زمینه قراردادن کپسول نادرست در اختیار تیم پزشکی است.

خبرگزاری میزان: آقاجانی با بیان این مطلب که در این حادثه قصور پزشکی صورت نگرفته است، تصریح کرد: اشتباه در زمینه قراردادن کپسول نادرست در اختیار تیم پزشکی است.

محمد آقاجانی،معاون وزیر بهداشت درباره وضعیت مادر زن بارداری که بر اثر تنفس گاز اشتباه هنگام سزارین در بیمارستان چمران تهران دچار سوختگی در ناحیه صورت و دستگاه تنفسی شد، در سخنانی اظهار کرد:شب گذشته نیز با دستور مستقیم وزیر بهداشت، بنده و تعدادی از متخصصان به عیادت این بیمار رفتیم و دستورات لازم برای ارائه بهترین خدمات پزشکی برای نجات وی و تسریع در خدمات رسانی با حضور زبده ترین متخصصان جراحی توراکس و ریه داده شد.

وی با بیان این مطلب که در این حادثه قصور پزشکی صورت نگرفته است، تصریح کرد: اشتباه در زمینه قراردادن کپسول نادرست در اختیار تیم پزشکی است و این مساله باید در دادگاه بررسی شود که این مسئله اشتباه شرکت تامین کننده کپسول بوده و یا بیمارستان مربوطه؛

آقاجانی در پایان تاکید کرد: تردیدی نیست که در این زمینه این قصور صورت گرفته اما این قصور پزشکی نبوده است.


ویدیو مرتبط :
سخنرانی چمران به بیمارستان ختم شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ماجرای حادثه تلخ بیمارستان چمران


معاون فنی دفتر نظارت و اعتبار بخشی وزارت بهداشت، جزئیات بازدید شبانه معاون درمان وزارت بهداشت از بیمار حادثه دیده بیمارستان چمران را تشریح کرد.

خبرگزاری مهر: معاون فنی دفتر نظارت و اعتبار بخشی وزارت بهداشت، جزئیات بازدید شبانه معاون درمان وزارت بهداشت از بیمار حادثه دیده بیمارستان چمران را تشریح کرد.

چندی قبل در بیمارستان شهید چمران تهران که وابسته به صنایع دفاع است، مادری هنگام سزارین و به دنیا آمدن دوقلوهایش، دچار سوختگی شدید از ناحیه صورت، دهان و ریه شد. این زن که دوقلو باردار بود، در اتاق عمل به علت استنشاق ترکیبی از گازهای دی اکسید کربن و اکسید نیترو (N۲O) که اشتباهاً به جای گاز تنفسی بیهوشی به او وصل شده بود، به کما رفت و دچار سوختگی شدید شد.

نادر عسگری در این خصوص در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهارداشت: فعلا وضعیت بیمار پایدار است و رو به بهبود است و خطری سلامت او را تهدید نمی کند.

معاون فنی دفتر نظارت و اعتباربخشی وزارت بهداشت با اشاره به بازدید امشب دکتر آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت از بیمار حادثه دیده، گفت: به دستور معاون وزیر، یک تیم تخصصی وضعیت بیمار را تحت نظر و کنترل دارند.

وی با اشاره به انجام اقدامات زنجیره ای استاندارد برای بیمار، افزود: وضعیت روحی بیمار نیز بهتر شده و از کما خارج گردیده است. در حال حاضر هم زیر نظر یکی از پزشکان مجرب مراحل درمان را سپری می کند و مشکل خاصی وجود ندارد.

عسگری در خصوص علت بروز حادثه برای بیمار، گفت: هر اتفاقی در بیمارستان رخ دهد که منطبق بر استاندارد پزشکی نباشد، در اولین گام موضوع حفاظت از بیمار مطرح می شود.

وی با عنوان این مطلب که خانواده بیمار این حق را دارند تا موضوع را پیگیری و اعلام شکایت کنند، ادامه داد: بحث نظارت بر روند درمان از طریق دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دنبال می شود و تا زمانی که علت وقوع حادثه مشخص نشود، نمی توان قضاوتی داشت.

معاون فنی دفتر نظارت و اعتبار بخشی وزارت بهداشتبا عنوان این مطلب که بیمار به دنبال اخذ خدمات درمانی دچار آسیب شده است، گفت: این وظیفه دستگاه های نظارتی است که موضوع را پیگیری و نتیجه را اعلام کنند. اما، آنچه مسلم است اینکه برای وزارت بهداشت وقوع چنین حوادثی قابل قبول نیست.

به گزارش مهر، حضور شبانه معاون درمان وزارت بهداشت در بیمارستان محل بستری بیمار حادثه دیده، به دنبال دستور وزیر صورت گرفت.

به گفته عسگری، این حادثه در حدود یک ماه قبل در بیمارستان چمران رخ داده ولی در حال حاضر بیمار حادثه دیده در بیمارستان دیگری تحت مراقبت های درمانی قرار دارد.

به گفته معاون فنی دفتر نظارت و اعتباربخشی وزارت بهداشت، بخشی از صورت بیمار که دچار سوختگی شده است، پیوند شده و مراحل درمان او به طور دقیق و کامل در حال انجام است.

این بازدید در حالی امشب صورت گرفت که یک ماه از وقوع چنین حادثه ای گذشته است و هنوز اطلاعات دقیقی از علت واقعی بروز این حادثه داده نشده است و این که آیا به دنبال این حادثه، برخورد جدی با عوامل ایجادکننده شده یا خیر پرسشی است که همچنان باقی است.