اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

علت تغییر ساختمان دفتر حافظ منافع آمریکا در ایران



اخبار,اخبار سیاست خارجی , وزارت خارجه ایران

معاون پارلمانی وزارت خارجه در پاسخ به تذکر نماینده شهربابک توضیح کوتاهی را درباره تغییر ساختمان استیجاری دفتر حافظ منافع آمریکا در ایران مطرح کرد.

به گزارش فارس، حسین فتاحی نماینده شهربابک در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه) پارلمان در تذکری شفاهی اظهار داشت: جریان دفتر حافظ منافع آمریکا که در ساختمان مستقل شروع به کار کرده است، چیست؟

وی افزود: چرا می‌خواهند پشت پرده یکسری کارها انجام دهند که در شأن نظام جمهوری اسلامی ایران نیست؟ ما با آمریکا هیچ رابطه‌ای نداریم و به نظر می‌رسد این اقدام مقدمه‌ای برای جاسوسی باشد.

در ادامه این جلسه، حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد نایب رئیس اول مجلس که در غیاب لاریجانی ریاست ساعتی از صحن علنی را بر عهده داشت، در پاسخ به تذکر این نماینده مجلس گفت: آقای قشقاوی معاون پارلمانی وزارت خارجه در این باره به بنده توضیح دادند که موضوع تغییر ساختمان استیجاری دفتر حافظ منافع آمریکا در ایران بوده و امر حاشیه‌ای نداشته است.

 

اخبار سیاست خارجی - فارس

 


ویدیو مرتبط :
1392/11/21:سفیر سوئیس، حافظ منافع آمریکا احضار شد...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زمان راه اندازی دفتر حافظ منافع آمریکا در ایران فرا رسیده است



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,مذاکرات ایران و 5+1

 

اخبار سیاست خارجی - روزنامه هیل:
زمان راه اندازی دفتر حافظ منافع آمریکا در ایران فرا رسیده است/این دفتر باید در تهران باز شود، چه به توافق هسته ای برسیم و چه نرسیم

هفته ی گذشته، انگلیس بازگشایی سفارت خود در تهران را اعلام کرد. درحالیکه آمریکا و متحدانش با ایران بر سر برنامه هسته ای و عراق گفتگو می کنند، واشنگتن باید به دنبال گشودن دفتر حافظ منافع در ایران باشد.

به گزارش انتخاب، طرح راه اندازی دفتر حافظ منافع در ایران با حضور کارمندان آمریکایی توسط جرج بوش بررسی شد و کاندولیزا رایس از آن حمایت کرد.

در سال 2013، سرویس ویژه شورای آتلانتیک نیز توصیه به گشودن دفتر حافظ منافع در تهران کرد.

در واقع دفتر حافظ منافع مسئول حفظ منافع آمریکا در ایران خواهد بود، با این حال این اقدام معادل گشودن سفارتخانه نخواهد بود.

براساس یک گزارش منتشره، عدم حضور امریکا در ایران منجر به درک نادرست از وقایع ایران شده است.

برای جبران این خسارات، آمریکا نیاز به بازگشایی سفارت خود یا ایجاد روابط رسمی دیپلماتیک ندارد اما دفتر حافظ منافع با حضور کارمندان آمریکایی در تهران می تواند  به ارزیابی های ما از ایران کمک کند.

این مسئله می تواند سیاست آمریکا را از طریق مشارکت رسانه های داخلی برای مردم عادی ایران توضیح دهد.

بعلاوه، این بخش می تواند برای ایرانیان ویزا صادر کند و تبادلات فرهنگی و آکادمیک بین دو کشور تسهیل شود.

نتایج یک نظرسجی نشان می دهد که صدها هزار امریکایی ایرانی تبار موافق گشودن دفتر حافظ منافع در ایران هستند.

آمریکا چه با ایران به توافق هسته ای برسد و چه نرسد، باید حضور دیپلماتیک محدودی در ایران داشته باشد چراکه در راستای امنیت ملی واشنگتن است.

اخبار سیاست خارجی - انتخاب