اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

علت ابطال صندوق آرای حوزه نعمت آباد


معاون سیاسی فرمانداری تهران درباره ابطال صندوق رأی انتخابات شورایاری‌ها در حوزه نعمت آباد منطقه 19 تهران گفت: روزگذشته در مورد این صندوق به هیئت اجرایی تذکر لازم را داده بودیم.

ایسنا: اصغر با اشاره به روال و اصول کلی جانمایی صندوق‌ها در انتخابات کشور گفت: این جانمایی تابع یک نظم خاص است و در انتخابات‌هایی که وزارت کشور متولی برگزاری آن است. از دو هفته قبل انتخابات، موظف هستیم مکان صندوق‌ها را نهایی کنیم و قطعا ترتیب حذف و اضافه صندوق جدید تابع جریان قانونمندی است و باید در مورد آن توجیه داشته باشیم.

وی افزود: در مورد این صندوق نیز ظاهرا در آخرین لحظات جانمایی آن پیش بینی شده است. بر همین اساس روز گذشته این مسئله را به طلایی و هیئت اجرایی متذکر شدیم که براساس اخبار موجود، صندوق‌ها در حال اضافه شدن است که صندوق نعمت آباد هم در این قالب بوده است، البته خوشبختانه سریع جلوی کار گرفته شد.

معاون سیاسی فرمانداری تهران درباره اخطار دوم هیئت نظارت به شعبه دیگری در محله نعمت آباد نیز تصریح کرد: فرمانداری در کار اجرایی انتخابات حق ورود ندارد و بر اساس مکانیزمی روند و جریان انتخابات را رصد می کنیم و در قالب تذکر کتبی به هیئت های اجرایی و نظارت، اصلاح وضعیت گوشزد می‌شود.

وی تاکید کرد: منتظر هستیم ناظرین بر انتخابات که از سوی فرمانداری تعیین شده‌اند، گزارشات خود را به فرمانداری ارائه داده و نهایتا اظهار نظر نهایی خود را در مورد روند برگزاری انتخابات اعلام کنیم.

وی تاکید کرد: در منطقه 19 و 15 ازدحام جمعیت وجود داشت که به دلیل این کثرت جمعیت زمینه بروز تخلفات فراهم می شود. در آنجا بازرسین فرمانداری حضور پیدا کردند و گزارشات دقیقی از صندوق نعمت آباد و محل تخلف داریم که در روند اظهارنظر کلی و جمع بندی گزارشات حتما لحاظ می کنیم.

معاون سیاسی فرمانداری تهران ادامه داد: در مناطق پر ازدحام هم تمهیدات مناسبی در جهت صیانت از آرای مردم درنظر گرفته شده است و فرمانداری هم در راستای نظارت عالی تحلیل کلی و جامعی از روند انتخابات دارد و حتما به موقع با استفاده از این تحلیل ها اظهارنظر می کند.

ناصر بخت در ادامه یادآور شد: خوشبختانه تاکنون موضوع جدی در روند برگزاری انتخابات مطرح نشده و روند خوب و آرامی سپری شده، ضمن اینکه استقبال مردم به نسبت گسترده بوده است؛ البته کاستی هایی هم وجود داشته و همه چیز بر وفق مراد نبوده است.

معاون سیاسی فرماندار تهران تاکید کرد: در بازدیدی که از منطقه 19 داشتم تذکر دادم تا انتخابات در وقت تعیین شده (ساعت 19) به پایان برسد و اجازه ندهند که زمان بیشتری صرف شود. ضمن اینکه در برخی نقاط شهر بر اساس گزارش های رسیده تراکم جمعیت وجود ندارد و در روند عادی و آرامی در حال برگزاری است. امیدوارم در زمان باقیمانده هم رای گیری به همین ترتیب که تا به حال گذشته سپری شود و با همین آرامش بقیه روز را طی کنیم و مشکلی به وجود نیاید.

این اظهارات در حالی عنوان شد که دقایقی پیش طلایی رییس ستاد اجرایی چهارمین انتخابات شورایاری از تمدید زمان شعب اخذ رأی تا ساعت 20 خبر داد.


ویدیو مرتبط :
قرایتی / تفسیر آیه 47 تا 49 سوره فرقان، نعمت شب و روز، نعمت بادها ، نعمت آب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رئیس ستاد انتخابات کشور : علت ابطال آرای یکی از منتخبین اصفهان به وزات کشور اعلام نشده است



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی, مقیمی

رئیس ستاد انتخابات کشوراعلام کرد که علت ابطال آرای یکی از منتخبین اصفهان از سوی شورای نگهبان به وزات کشور اعلام نشده است.

محمد حسین مقیمی در گفت و گو با  ایسنا ،‌ در ارزیابی نظر شورای نگهبان در ابطال آرای یکی از منتخبان اصفهان گفت: شورای نگهبان عین مصوبه خود در مورد اصفهان را برای ما ارسال کرده است در این مصوبه گفته شده شورای نگهبان در تاریخ 26 /12/ 94 در این خصوص تشکیل جلسه داده و آرای نفر اول، دوم، چهارم و پنجم تایید و نفر سوم باطل اعلام شده است.

وی درباره ی این که که آیا باطل شدن آرای نفر سوم به دلیل تشکیک در آراء بوده یا مساله دیگری وجود داشته است؟ تصریح کرد: در واقع به صورت رسمی چیزی به ما اعلام نکرده‌اند، خود داوطلب می‌تواند به شورای نگهبان مراجعه کرده و علت ابطال آرای خود را سوال کند.

رئیس ستاد انتخابات کشور همچنین اظهار کرد: البته این که در یک انتخابات ، آرای یک نفر باطل شود را نداریم . به اصطلاح از نظر حقوقی اختلاف نظر میان وزارت کشور و شورای نگهبان وجود دارد.

وی افزود: همچنین در مورد رد صلاحیت هم اگر باشد طبق تبصره 3 ماده 52 ما با شورای نگهبان اختلاف نظر داریم.

مقیمی همچنین درباره‌ی این که آیا این منتخب می‌تواند تقاضای تجدید نظر کند یا خیر گفت: البته منتخب یاد شده می‌تواند در این مورد مراجعه کرده و صحبت کند چون شورای نگهبان در مورد ایشان اظهار نظر کرده است .

رئیس ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: طبق قانونی که در مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب رسیده شورای نگهبان به خود ایشان علت را خواهد گفت.

وی در پایان بابیان اینکه کم کم برای انتخابات در ده اردیبهشت ماه آماده می‌شویم تاکید کرد: درمورد الکترونیکی بودن انتخابات هم به شورای نگهبان نامه نوشتیم چون به لحاظ تجهیزات نرم افزاری آمادگی داشتیم اما آنها گفتند تصمیمی که قبلا گرفتند پابرجاست.


  اخبارسیاسی  -  ایسنا