اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

علام وضعیت آب در 8 شهر/ آب شرب یزد شور شد، کرمان بحرانی



اخبار ,اخبار اقتصادی,وضعیت آب در کشور


اخبار اقتصادی - اعلام وضعیت آب در 8 شهر/ آب شرب یزد شور شد، کرمان بحرانی

مشاور وزیر نیرو با اعلام اینکه در نیمه اول امسال بیشترین کاهش مصرف آب در تهران و اهواز بوده است، از افزایش مصرف آب در کرج و قم خبر داد و گفت: اراک تابستان سختی در پیش دارد و در استان کرمان وضعیت آب بحرانی است.

به گزارش مهر، حمیدرضا جانباز با اعلام كاهش 10 درصدی مصرف آب كشور در 6 ماه نخست امسال گفت: با اطلاع رسانی هایی كه برای كاهش مصرف آب انجام شد، مردم همكاری خوبی را در این زمینه انجام داده اند.

مشاور وزیر نیرو با بیان اینكه در نیمه نخست سال 92 مصرف آب كشور حدود 10 درصد در مقایسه با شش ماهه نخست سال 91 كاهش یافته است اظهارداشت: بیشترین كاهش مصرف در شهرهای اهواز و تهران بوده است.

وی ادامه داد: متاسفانه در قم و كرج بیشترین میزان افزایش مصرف در شش ماه نخست امسال رخ داده است كه مدیریت مصرف در این دو شهر باید مدنظر قرار گیرد. جانباز با بیان اینكه مشكل سامانه شرق تهران اندكی حل شده است گفت: اگر روند بارش های كنونی ادامه یابد موضوع كم آبی برطرف می شود و كماكان حفر چاه و بكارگیری چاه های مناطق نظامی و انتظامی ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور در خصوص وضعیت سامانه اصفهان بزرگ گفت: وضعیت كنونی زاینده رود مطلوب نیست و اكنون حجم ورودی و خروجی این سد یكسان است. وی ادامه داد: در هفته گذشته سهم استان یزد از آب انتقالی به زاینده رود كاهش یافت و برای تامین شهر آب یزد به منابع آب زیر زمینی متكی شدیم و اندكی افزایش شوری آب رخ داد.

جانباز افزود: اكنون در اصفهان چاه های فلمن را از دست داده ایم و كلا متكی به آب زاینده رود هستیم. وی با بیان اینكه اراک از مناطقی است كه احتمالا تابستان سختی را پیش رو خواهد داشت گفت: تنها با استفاده از سد كمال صالح، مشكل اراک حل نمی شود و باید با تدابیری این مشكل را حل كرد.

وی با بیان اینكه در استان كرمان وضعیت آب بحرانی است، افزود: در بیشتر شهرهای استان كرمان مشكل كمبود و كیفیت آب وجود دارد و متاسفانه خط انتقال آب از سد صفا به كرمان پیشرفت كمی داشته و بعید است ظرف دو سال آینده به بهره برداری برسد و این مشكل باید با حساسیت های لازم حل شود.

اخبار اقتصادی - مهر


ویدیو مرتبط :
تصفیه آب 10 هزار لیتری تمدن آریا برای فروش آب شرب شهر شیراز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حجم آب ۶۸ سد کشور به 30 درصد ظرفیت مخزن رسید/وضعیت بحرانی سدها



 منابع آب ایران,حجم آب سد های ایران

حجم آب ۶۸ سد کشور به 30 درصد ظرفیت مخزن رسید/وضعیت بحرانی سدها

در پایان هفته گذشته اگر چه سه سد ماشکید علیا، مسجد سلیمان و دولت آباد افزون بر 90 درصد حجم مخزن موجودی آب داشتند، اما حجم آب ۶۸ سد کشور به کمتر از 30 درصد ظرفیت مخزن این سدها رسید.

حجم آب 68 سد کشور از جمله سدهای سفیدرود، لار، وشمگیر، گلستان 1 و 2، کرخه، سیمره، سیوند، زاینده رود، ساوه، 15 خرداد، ملاصدرا، کارده، مهاباد، علویان و استقلال تا پایان هفته گذشته به کمتر از 30 درصد ظرفیت مخزن این سدها رسید.

همچنین 45 سد کشور در زمان حاضر با کاهش 20 درصدی حجم آب خود در مقایسه با زمان مشابه پارسال مواجه هستند که سدهای سفیدرود، لار، وشمگیر، تهم، لتیان، اکباتان، بوکان، زاینده رود، آبشینه، دوستی و کارده از آن جمله محسوب می شوند.

براساس اعلام شرکت مدیریت منابع آب ایران، 21 سد کشور در زمان حاضر از افزایش بیش از 20 درصدی ورودی آب در مقایسه با زمان مشابه پارسال برخوردار هستند که سدهای بارون، گاوشان، قشلاق، اکباتان و سهند از آن جمله محسوب می شوند.

*کاهش 20 درصدی ورودی آب 58 سد کشور
بر اساس این گزارش،همچنین 51 سد کشور در زمان حاضر با کاهش بیش از 20 درصدی ورودی آب خود در مقایسه با زمان مشابه پارسال مواجه هستند که سدهای سفیدرود، شهید رجایی، وشمگیر، بارزو، تهم، کرخه، عباسپور، کارون 3، مارون، پیشین، بوکان، علویان، زاینده رود، ساوه، 15 خرداد، کرج، لتیان، طرق، چاه نیمه ها، دوستی و کارده از آن جمله محسوب می شوند.

براساس این گزارش، 37 درصد از کل ورودی های آب به مخازن سدهای کشور و 61 درصد از کل آب های خروجی از سدهای کشور تا پایان هفته گذشته متعلق به سدهای استان خوزستان است./فارس