اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عقیم شدن، مجازات متجاوزان به عنف


كره‌ى جنوبى قانونى را اجرا مى‌كند كه بر اساس آن متجاوزان به عنف در این كشور، به عنوان مجازات، عقیم مى‌شوند.

كره‌ى جنوبى قانونى را اجرا مى‌كند كه بر اساس آن متجاوزان به عنف در این كشور، به عنوان مجازات، عقیم مى‌شوند. كره‌ى جنوبى نخستین كشور آسیایى است كه چنین مجازاتى را به اجرا مى‌‌گذارد.

به گزارش خبرگزارى فرانسه، سال گذشته مجلس كره‌ى جنوبى قانونى را به تصویب رساند كه به قضات كره‌اى اجازه مى‌دهد براى مجرمانى كه به اتهام تجاوز به افراد زیر ۱۶ سال به دادگاه خوانده مى‌شوند، حكم عقیم‌سازى صادر كنند.
 
این گروه از مجرمان همچنین علاوه بر استفاده اجبارى از داروى عقیم‌سازى، ملزم به طى دوره‌‌هاى روان‌درمانى و رفتاردرمانى نیز هستند.
 
پیش‌بینى مى‌شود سالانه براى ۱۰۰ شهروند كره‌ى جنوبى، این احكام صادر شود.

این قانون نخستین بار در سال ۲۰۰۸ میلادى و پس از خشم عمومى مردم در قبال وقوع تجاوزهاى جنسى، در پارلمان كره‌ى جنوبى طرح شد.

منبع: آفتاب


ویدیو مرتبط :
حقوق جزای عمومی (3) فصل اول شناسایی مجازات مبحث مفهوم مجازات

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طناب دار؛ مجازات سه متجاوز به عنف در اراک



طناب دار؛ مجازات سه متجاوز به عنف در اراک

شدسه جوان که با ربودن دختر به وی تجاوز کرده بودند صبح امروز در مقابل چشم مردم در میدان فراهان اراک با طناب دار مجازات شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس کل دادگستری استان مرکزی درجمع خبرنگاران گفت: محکومین به عنوان مسافرکش اقدام به ربودن دختری کرده و در منزل یکی از متهمان به وی تجاوز کرده بودند.

حجت الاسلام حکمت علی مظفری افزود: متهم ردیف اول این پرونده به جز جرم تجاوز به عنف، مرتکب قتل نیز شده بود.

این محکومان شامل 'بهزاد - ع' متهم ردیف اول 27 ساله، 'مهدی - م' 37 ساله و 'میثم - م' 27 ساله متهمان ردیف دوم و سوم هستند که پرونده آنان در شعبه سه دادگاه کیفری استان رسیدگی شده است./مهر