اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عقیلی: شاید به سپاهان نروم


مدافع پیشین تیم ملی فوتبال ایران معتقد است تیم ملی می‌تواند کره‌جنوبی را شکست دهد و به جام‌جهانی صعود کند. او همچنین می‌گوید مذاکره‌ای با استقلال و سپاهان نداشته و به همین خاطر اولویت خاصی برای انتخاب تیم ایرانی ندارد اما اولویتش این است که در یک تیم تهرانی بازی کند. استقلالی‌ها دوبار به این مدافع پیشین تیم ملی تماس گرفته‌اند اما هنوز چیزی مشخص نیست.

خبرگزاری مهر: مدافع پیشین تیم ملی فوتبال ایران معتقد است تیم ملی می‌تواند کره‌جنوبی را شکست دهد و به جام‌جهانی صعود کند. او همچنین می‌گوید مذاکره‌ای با استقلال و سپاهان نداشته و به همین خاطر اولویت خاصی برای انتخاب تیم ایرانی ندارد اما اولویتش این است که در یک تیم تهرانی بازی کند. استقلالی‌ها دوبار به این مدافع پیشین تیم ملی تماس گرفته‌اند اما هنوز چیزی مشخص نیست.

هادی عقیلی در خصوص آخرین وضعیتش برای فصل آینده اظهار داشت: در قطر کارهای شخصی داشتم و به همین خاطر امروز جمعه از قطر به ایران بازگشته‌ام. هنوز برای فصل آینده با هیچ تیمی نه مذاکره‌ای داشتم و نه قراردادی امضا کردم. مشغول تسویه حساب و کارهای شخصی بودم و از امروز به پیشنهاداتم از ایران فکر می‌کنم.

مذاکره خاصی با استقلال و سپاهان نداشتم

وی درباره احتمال استقلالی یا سپاهانی شدنش خاطرنشان کرد: دو ، سه ماه پیش از استقلال یک تماس با من گرفته شد. مجددا چند هفته پیش یک تماس از باشگاه استقلال داشتم ولی به هیچ عنوان مذاکره خاصی در میان نبود. با سپاهان هم مذاکره خاصی نداشتم و هر تیمی را که شرایط بهتری داشته باشد را انتخاب خواهم کرد.

شاید به سپاهان نروم

مدافع فصل گذشته باشگاه قطر در پاسخ به این سئوال که اولویتش کدام تیم خواهد بود، تاکید کرد: قبلا گفته بودم به خاطر خاطرات خوبی که از سپاهان دارم، اولویتم این باشگاه است ولی الان انتخاب تیم فصل آینده‌ام به شرایط بستگی دارد. شاید بتوانم در خدمت سپاهان باشم و شاید هم اینطور نشد.

تهران بودن یکی از شرایطم بود

عقیلی همچنین در ادامه گفتگویش با خبرنگار مهر یادآور شد: یکی از شرایطی که باعث شده انتخاب تیم فصل آینده‌ام سخت شود، در تهران بازی کردنم بود. البته برای حضور در اصفهان هم مشکلی ندارد ولی به خاطر بچه‌هایم یکی از شرایطم این بود که در تهران باشم.

عقیلی: شاید به سپاهان نروم

استقلالی یا پرسپولیسی نباشی، فراموش می‌شوی

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به بزرگترین تجربه‌اش از لیگ قطر اشاره کرد و گفت: من دو سال در لیگ قطر بازی کردم ولی وقتی بازیکن استقلال و پرسپولیس نباشی و به یک لیگ خارجی بروی، فراموش و از دیده‌ها دور می‌شوی. قطعا اگر در استقلال یا پرسپولیس بازی کنید و سپس به یک لیگ خارج از ایران بروید، همه علاقه‌مند هستند تا شرایط و نتایج تیمتان را به طور جدی پیگیری کنند ولی در غیر اینصورت این اتفاق رخ نمی‌دهد.

می‌توانیم کره جنوبی را شکست دهیم

مدافع پیشین تیم ملی فوتبال ایران درباره دیدار ایران با کره جنوبی تاکید کرد: من به پیروزی برابر کره جنوبی امیدوارم. ایران سابقه خوبی از بازی در کره جنوبی دارد. ما در این مدت مقابل کره جنوبی یا مساوی کرده‌ایم و یا پیروز شده‌ایم. به همین خاطر حالا هم می‌توانیم این تیم را شکست بدهیم و مستقیم به جام جهانی برویم.

بعید می‌دانم مربی کره آن حرف‌ها را زده باشد

عقیلی در خصوص صحبت‌های سرمربی تیم ملی کره جنوبی هم گفت: بعید می‌دانم این مربی چنین صحبت‌هایی مطرح کرده باشد. حرف‌های او برای من هم عجیب بود. شاید اشتباهی در ترجمه حرف‌های سرمربی کره جنوبی رخ داده و یا برداشت دیگری از این حرف‌ها شده است!

نمی‌دانم چرا فدراسیون فوتبال رای مرا اعلام نمی‌کند

"رای کمیته استیناف برای محرومیت یکساله شما به کجا رسید"؟ وی در پاسخ به این سئوال خبرنگار مهر تصریح کرد: من همچنان منتظر رای کمیته استیناف هستم. نمی‌دانم چرا رای مرا اعلام نمی‌کنند. الان نمی‌دانم تکلیفم چیست. رئیس کمیته استیناف یک ماه پیش گفته بود رای عقیلی را صادر کرده‌ایم و در اختیار فدراسیون قرار داده‌ایم ولی هنوز این رای اعلام نشده است. امیدوارم این رای زودتر ابلاغ شود.

درباره نامه عذرخواهی صحبت نمی‌کنم

عقیلی در پایان در خصوص خودداری‌اش از امضای نامه عذرخواهی از تیم ملی که حتی توسط فدراسیون فوتبال منتشر شده بود، گفت: در این خصوص فعلا صحبت نمی‌کنم. من منتظر ابلاغ رای کمیته استیناف هستم. امیدوارم برای ابلاغ نکردن این رای دلیل خوبی داشته باشند.


ویدیو مرتبط :
هادی عقیلی مدافع سپاهان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عقیلی: نیم‌فصل با یك تیم ایرانی توافق می‌كنم/ در قطر همه به سپاهان احترام می‌گذارند



عقیلی, عکس عقیلی, هادی عقیلی, عکس هادی عقیلی

 

درست است تیم ملی خوب بازی نكرد اما چیزی از دست ندادیم. به نظر من شانس صعود مستقیم داریم و می‌توانیم راهی جام جهانی شویم


سایت گل- وقتی پیراهن العربی را می‌پوشید قاطع و محكم گفت كه تنها برای یك سال به فوتبال قطر رفته. یك سال اما تبدیل به 2 سال شد تا هادی عقیلی این بار با پیراهن القطر فوتبال خود را در قطر دنبال كند.

 

هادی عقیلی از علاقه خود صحبت می‌كند؛ علاقه‌ای كه بوی بازگشت به لیگ ایران را می‌داد اما شرایطی پیش آمد تا مدافع میانی تیم ملی قید بازگشت را بزند و آن سوی آب‌ها به فوتبالش ادامه دهد البته كه عقیلی دوست ندارد از این شرایط خاص حرف بزند.

 

خیلی از بازیكنان ملی‌پوش می‌گویند در سال جام جهانی دوست داریم در لیگ ایران بازی كنیم و به قولی تو چشم باشیم. هادی عقیلی چرا این تصمیم را نگرفت كه فوتبال خود را در لیگ ایران دنبال كند؟

 

من هم دوست داشتم در لیگ ایران بازی كنم اما بحث من تو چشم بودن نبود. حتی زمانی كه با العربی قرارداد بستم گفتم تنها یك سال خارج از كشور بازی می‌كنم اما شرایط طوری پیش رفت كه برای سال دوم هم در قطر ماندم و این بار القطر را برای بازی انتخاب كردم.

 

این شرایط خاص كه می‌گویی ربطی به مسائل مالی و مبلغ قراردادت داشت؟

 

صرفاً به خاطر پول در قطر نماندم. الان پول در لیگ ایران هم هست. گفتم كه یكسری شرایط دست به دست هم دادند تا امسال در لیگ قطر بازی كنم. ان‌شاءا... سال بعد برمی‌گردم ایران تا در یكی از تیم‌های لیگ برتری بازی كنم.

 

انگار خیلی دلت برای بازی در ایران تنگ شده...

 

گفتم كه می‌خواستم امسال برگردم ولی نشد. الان هم به همه دوستانم گفته‌ام نیم فصل برای فصل بعد با تیم جدید و ایرانی‌ام قرارداد می‌بندم.

 

از نیم‌فصل قرارداد می‌بندی؟

 

فوتبال حرفه‌ای همین است. اگر تیمی ثبات مدیریتی داشته باشد مشكلی ندارد از نیم‌فصل با بازیكنان فصل آینده خود به توافق برسد. همین پرسپولیس با چند بازیكن خود قبل از عید و نیم‌فصل دوم به توافق رسیده بود. همان زمان هم گفتم كه از اسم من سوءاستفاده می‌شود و پرسپولیسی‌ها با بازیكنان دیگری به توافق رسیده‌اند. در فوتبال حرفه‌ای با بازیكنان جدید 6 ماه یا یك سال قبل مذاكره می‌كنند. دیگر شیوه 10 سال پیش به كار نمی‌آید كه یك تیم بعد از پایان بازی‌ها وارد فصل نقل و انتقالات شود.

 

حالا اگر برگردی ایران با كدام تیم قرارداد می‌بندی؟

 

بستگی به شرایط دارد اما دوست دارم فوتبالم را در سپاهان تمام كنم. سپاهان تیم باشخصیتی است و با بقیه تیم‌ها فرق می‌كند! در قطر هم وقتی بحث سپاهان پیش می‌آید همه احترام می‌گذارند و از این تیم به عنوان یك تیم بزرگ یاد می‌كنند. من هم اگر برگردم و همه چیز بر وفق مراد باشد به سپاهان می‌روم تا در این تیم بازی كنم.

 

سال‌ها در سپاهان بازی كردی، به نظرت این تیم با بازیكنانی كه از دست داده و مهره‌هایی كه جذب كرده می‌تواند در آسیا موفق شود و به عنوان قهرمانی برسد؟

 

دفعه قبل بردند و نرفتند بالا اما امیدوارم سپاهان این بار و با بازیكنانی كه جذب كرده راهی فینال شود و عنوان قهرمانی آسیا را به دست بیاورد. مهم‌‌ترین مساله در سپاهان شخصیت تیمی است كه ربطی به بازیكنان و توانایی‌های آنها ندارد. سپاهان باشخصیت است و می‌تواند به قهرمانی در آسیا برسد.

 

در ایران شایعه شده كه به بازیكنان ماشین و آپارتمان می‌دهند تا بخشی از قرادادشان را تامین كنند، در قطر هم چنین بحث‌هایی وجود دارد؟

 

من ایران را خبر ندارم و فكر می‌كنم این شایعه‌ها ساخته ذهن بعضی‌ها باشد! در قطر طبق قرارداد ماشین و خانه در اختیار بازیكن قرار می‌دهند تا یك فوتبالیست در رفاه كامل باشد.

 

بعد از نیمكت‌نشینی در بازی مقابل ازبكستان شایعه شد گفته‌ای كه از بازی‌های ملی خداحافظی می‌كنی، درست است؟

 

 

عقیلی, عکس عقیلی, هادی عقیلی, عکس هادی عقیلی

 

 

روزنامه‌ها در مورد فریدون زندی هم همین‌طور نوشتند و در مورد من هم چنین بحثی را مطرح كردند. من نگفتم از تیم ملی خداحافظی می‌كنم و این شایعه درست نبود. اصلا كسی نمی‌تواند از اخبار داخل اردوی تیم ملی خبر داشته باشد و چیزی بنویسد. همین‌طور كه ما بازیكنان نمی‌توانیم از اخبار داخل روزنامه شما خبردار شویم. مسائلی كه روزنامه‌ها نوشتند درست نبود و واقعا نمی‌دانم این اخبار را از كجا درآوردند!

 

حالا كه دو بازی از مقدماتی جام جهانی گذشته آیا تیم ملی صعود می‌كند؟

 

شانس ما سر جایش هست. درست است خوب بازی نكردیم اما چیزی از دست ندادیم. به نظر من شانس صعود مستقیم داریم و می‌توانیم راهی جام جهانی شویم.

 

منبع:سایت گل