اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عقب نشینی از طرح انتقال قبر پیامبر (ص)


مفتی سعودی که طرحی مبنی بر انتقال قبر پیامبر اسلام(ص) به قبرستان بقیع را ارائه داده بود در پی واکنش‌های شدید به این مسئله مدعی شد که رسانه‌ها سخنان او را تحریف کرده‌اند.

پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر: مفتی سعودی که طرحی مبنی بر انتقال قبر پیامبر اسلام(ص) به قبرستان بقیع را ارائه داده بود در پی واکنش‌های شدید به این مسئله مدعی شد که رسانه‌ها سخنان او را تحریف کرده‌اند.

«علی بن عبدالعزیز الشبل» عضو هیأت علمی دانشگاه علوم اسلامی «محمد بن سعود» که به تازگی با طرح جنجالی نبش قبر رسول اکرم(ص) و انتقال آن به قبرستان بقیع بر سر زبان‌ها افتاده بود، پس از خشم عمومی مسلمانان و انتقادهای فراوان، مدعی شد که رسانه‌ها سخنان وی را تحریف کرده‌اند.

عقب نشینی از طرح انتقال قبر رسول اکرم (ص)

تیتر روزنامه ایندیپندنت درباره انتقال قبر پیامبر اکرم (ص)

این مبلغ عربستانی مدعی شده که روزنامه «ایندیپندنت» و دیگر رسانه‌ها سخنان او را تحریف کرده‌اند و او هرگز چنین پیشنهادی نداده و طرح چنین مسئله‌ای از سوی هیچ کسی جایز نیست.

وی اعلام کرد که این سخنان بهتان بوده و دشمنان عربستان سعودی به دلیل اینکه به وجود بارگاه رسول اکرم (ص) در این کشور حسادت می‌کنند به دنبال ایجاد فتنه و افترا علیه این کشور هستند.

پس از واکنش شدید مسلمانان و علما به این طرح، دایره عمومی بارگاه رسول اکرم (ص) در بیانیه‌ای اعلام کرد که این طرح یک تحقیق فردی است و نشان دهنده نظر این سازمان نیست؛ اما این طرح مثل هر تحقیق و بررسی دیگری به صورت مستند تهیه شده است.

این در حالی است که شماری از علمای الازهر مصر ضمن انتقاد از این طرح یا تلاش برای اجرای آن اعلام کردند که این طرح به برانگیخته شدن فتنه و خشم مسلمانان منجر خواهد شد و منابعی که این طرح به آن استناد کرده ناصحیح و بر خلاف قرآن و سنت پیامبر(ص) است.

طرح این مبلغ عربستانی برای انتقال قبر پیامبر اسلام(ص) به یکی از قبور بی نشان در بقیع از سوی روزنامه بریتانیایی «ایندیپندنت» منتشر شده بود.


ویدیو مرتبط :
انتقال قبر شهیدبهنام محمدی در سال ۸۹ بدون نبش قبر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عامل طرح نبش قبر پیامبر(ص) سکوتش را شکست



اخبار,اخباراجتماعی,نبش قبر پیامبر


 اخبار اجتماعی - عامل طرح نبش قبر پیامبر(ص) سکوتش را شکست

سازمان اسیسکو ضمن محکوم کردن گزارش نویسنده انگلیسی در روزنامه ایندیپندنت در خصوص طرح وهابی‌ها برای انتقال پیکر پیامبر به قبرستان بقیع از مقامات عربستانی خواست تا نویسنده و روزنامه مذکور را تحت پیگرد قانونی قرار بدهند.

به گزارش پایگاه اینترنتی ایلاف، سازمان آموزش علمی و فرهنگی اسلامی (اسیسکو) نوشته‌های اندرو جانسون، نویسنده و روزنامه نگار انگلیسی در روزنامه ایندیپندنت در خصوص طرح‌ وهابی‌ها برای انتقال پیکر پیامبر (ص) به قبرستان بقیع را محکوم و اعلام کرد: "این ادعاهای باطل که مقامات عربستان این طرح را مورد بررسی قرار می‌دهند افترا و بهتان بزرگی است و طرف‌هایی که علیه اسلام و مسلمانان و عربستان دست به توطئه می‌زنند چنین مساله‌ای را مطرح کرده‌اند.
 
در بیانیه اسیسکو آمده است: هدف این ادعاهای باطل ایجاد تنش‌ و آشوب و غرق کردن جهان اسلام در فتنه‌هایی است که امنیت و وحدت آن را تهدید می‌کند و این طرح‌ها در واقع تکمیل کننده رخدادهای منطقه از جمله جنگ‌های طایفه‌ای و تروریسم است.
 
اسیسکو همچنین از تمامی مسلمانان خواست تا چنین ادعاهای کینه توزانه‌ را قبول نکنند.
 
در بیانیه مذکور از مقامات عربستانی خواسته شده نویسنده چنین "ادعاهای باطل" و روزنامه‌ای که چنین "اکاذیبی" را منتشر کرده مورد پیگیرد قانونی قرار دهند.
 
پیشتر روزنامه‌های ایندپندنت، دیلی میل و گاردین انگلیس گزارشاتی در خصوص تصمیم دولت عربستانی برای ویران کردن مقبره پیامبر (ص) و انتقال پیکر ایشان به قبرستان بقیع منتشر کرده بودند.
 
پیشتر علی بن عبدالعزیز الشبل، عضو هیات علمی دانشگاه محمد بن سعود، پیشنهاد انتقال مقبره پیامبر به خارج از مسجد را در پژوهشی داده بود که در یک مجله علمی منتشر شد.
 
این پژوهش، پژوهشی قدیمی بوده که چهار ماه پیش ارائه شده بود، اما ایندیپندنت، دیلی میل و گاردین بخش‌هایی از آن را ترجمه کرده و در گزارشاتی منتشر کردند که موجب جنجال زیادی شد.
 
این در حالی است که منابع دولت عربستان بارها اعلام کرده بودند که پژوهش مذکور تنها نظر یک پژوهشگر است و تصمیم دولت نیست.
 
احمد بن محمد المنصوری، سخنگوی رسانه‌ای ریاست کل امور مسجد الحرام گفت: آنچه در خصوص مقبره پیامبر از سوی یکی از پژوهشگران منتشر شده، نظری شخصی است و ارتباطی به دولت و کشور ندارد.
 
در همین راستا علی بن عبدالعزیز الشبل، عضو هیات علمی دانشگاه محمد بن سعود در ریاض در خصوص پژوهشش برای انتقال مقبره پیامبر و در خصوص صحت نوشته‌های روزنامه‌ ایندیپندنت گفت: من از خشم خدا به خدا پناه می‌برم. این بهتانی بزرگ است. این اظهاراتی باطل است که من هیچ گاه نگفته و نمی‌گویم.
 
وی گفت: اظهاراتی که به من نسبت داده شده تنها دروغ و تلاش برای ایجاد آشوب علیه ملت و امت اسلام است.


 اخباراجتماعی -  خبرگزاری ایسنا