اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عضو کمیسیون امنیت‌ملی: گردشگران ایرانی به ترکیه نروند



اخباراجتماعی,خبرهای اجتماعی,نقوی‌حسینی

پول گردشگران ایرانی به جیب حامیان داعش می‌رود و گلوله‌ای می‌شود که علیه مسلمانان به کار می‌گیرند.

نقوی‌حسینی با اشاره به حوادث و انفجارهای اخیر استانبول گفت: در چنین شرایطی گردشگران ایرانی به ترکیه نروند، چون پول آنها به جیب حامیان داعش می‌رود.

به گزارش مهر، سید حسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت‌ملی مجلس با اشاره به انفجارهای شب گذشته در ترکیه و کشته و زخمی شدن جمع زیادی از مردم و با اشاره به سیاست‌های رژیم ترکیه در سال‌های اخیر اظهار داشت: با توجه به سیاست‌های ترکیه در ارتباط با مسائل منطقه، وقوع این حوادث اجتناب‌ناپذیر است و توصیه ما این است که هیچ گردشگر ایرانی در این شرایط به ترکیه سفر نکند.

وی ادامه داد: پول گردشگران ایرانی به جیب حامیان داعش می‌رود و گلوله‌ای می‌شود که علیه مسلمانان به کار می‌گیرند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: دولت ایران نیز روابط خود را با ترکیه به ویژه در حوزه گردشگری تنظیم کند؛ در رابطه با سفر اخیر داوود اغلو (نخست وزیر ترکیه) به تهران نیز ظاهرا مذاکراتی صورت گرفته، اما هیچ گزارشی داده نشده است که نتیجه مذاکرات چه بوده و قرار است به کجا برسد.

نقوی حسینی با اشاره به همسایگی دو کشور ایران و ترکیه و جایگاه راهبردی آنها خاطرنشان کرد: ایران و ترکیه تلاش می‌کنند تا حجم مراودات اقتصادی خود را به ۲۰ میلیارد دلار در سال برسانند که این خیلی خوب است، اما اگر این روابط و مناسبات به طور واقعی تنظیم نشود، این روابط هیچ ثمری ندارد.

وی در پایان تصریح کرد: ترکیه از روند حمایت خود از داعش و تروریست‌های تکفیری دست بردارد، وگرنه هم مناسباتش با ایران به هم می‌خورد و هم محیط داخلی این کشور روز به روز آشفته‌تر می‌شود.

 

اخبار اجتماعی - مهر


ویدیو مرتبط :
ایمیل ملی زیر ذره بین کمیسیون امنیت ملی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عضو کمیسیون امنیت ملی: برکناری متکی به صلاح کشور نبود



 

 

 

عضو کمیسیون امنیت ملی: برکناری متکی به صلاح کشور نبود

 

نماینده شهرضا معتقد است برکناری منوچهر متکی زمانیکه وی در ماموریت است به صلاح دستگاه دیپلماسی کشور نیست.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت و گو با دی نا تصریح کرد : متکی پر سابقه ترین وزیر دولت بود و در دولت نهم هم همین سمت راداشت و فردی توانمند و دلسوز بود و زحمات بسیاری هم کشید.

به گفته وی منوچهر متکی در رده های مختلف دیپلماسی را از کنسولی، مسئولیت سفارتی، معاون وزیر امور خارجه را طی کرده و به دستگاه دیپلماسی کاملا آَنا بود و بعد هم وزیر شد و آشنایی وی با سیستم وزارت امور خارجه اتفاق خوبی بوده ودر عملکرد مثبت ایشان تاثیر داشته است.

عوض حیدر پور در ادامه با بیان اینکه دانش سیاسی، دانش عمومی متکی در حد بالایی بود گفت : برکناری ایشان زمانیکه در حال ماموریت بودند و جایگزینی شخصی بلافاصله که به اندازه متکی دانش سیاسی ندارد وبه سیستم وزارت امور خارجه هم آشنا نیست کار درستی نیست.

وی تاکید کرد: درحالی که متکی در راستای چانه زنی های سیاسی و تداوم تعاملات بین المللی به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در سنگال بود، نباید به یکباره کنار گذاشته می شد در حالیکه حتی خودش خبر نداشت برکنار شده است و سنگالی ها این خبر را به او دادند.

حیدر پور در پایان افزود : در شرایطی که برای مذاکرات 1+5 آماده میشویم به صلاح نبود این جابه جایی صورت گیرد. حتی اگر تصمیم به عزل ایشان و جانشینی شخص دیگری داشتند حداقل صبر می کردند از سفر بازگردد و در شرایط مناسب و با تقدیر از زحمات گذشته ایشان را برکنار می کردند، این شیوه برکناری کار درستی نبود ....../تحلیل:عصرایران