اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عضو تیم مذاکره ایران با 1+5: برای دیدار با نماینده آمریکا آمادگی داریم



مذاکرات ژنو ,مذاکرات ایران و آمریکا

عضو تیم مذاکره ایران با 1+5: برای دیدار با نماینده آمریکا آمادگی داریم

عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌یی کشورمان از آمادگی ایران برای دیدار با نماینده آمریکا در حاشیه مذاکرات ژنو در صورت تمایل دو طرف خبر داد.

سید عباس عراقچی  درباره مذاکرات ایران و آمریکا در حاشیه مذاکرات ژنو با توجه به مذاکرات وزیران خارجه دو کشور در نیویورک و تماس تلفنی روسای جمهور، گفت: ملاقات‌های دوجانبه در حاشیه مذاکرات ایران و 1+5 در گذشته و هم‌اکنون امر رایجی است و ما با آمریکایی‌ها هم در حاشیه مذاکرات و هم در قالب مذاکرات ایران و 1+5 درباره بحث موضوع هسته‌یی صحبت می‌کنیم و اگر قرار باشد در حاشیه مذاکرات ژنو ملاقاتی میان نمایندگان ایران و 1+5 برگزار شود، حتما به مردم اعلام خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این‌که تاکنون درخواستی برای ملاقات با نماینده ایران از سوی آمریکا در حاشیه ژنو مطرح شده است؟ گفت: اگر آنها علاقه‌مند باشند و ما به این نتیجه برسیم که گفت‌وگوی دوجانبه سودمند است، می‌تواند این دیدار صورت گیرد.

معاون وزیر خارجه با بیان این‌که "مذاکرات موضوعی با آمریکا در مسائلی مثل افغانستان، عراق و یا مساله هسته‌یی هیچ‌گاه نفی نشده است تصریح کرد: اما مذاکرات درباره روابط دوجانبه میان ایران و آمریکا هیچ گاه صورت نگرفته است و فعلا هم بنا نداریم داشته باشیم.

عضو تیم مذاکره‌کننده‌ هسته‌یی ایران در پاسخ به این‌که آیا در مذاکرات قبلی میان نمایندگان ایران و آمریکا گفت‌وگویی به طور دوجانبه صورت گرفته است یا خیر؟ گفت: بله، درباره موضوع هسته‌یی قبلا یک بار میان نمایندگان ایران و آمریکا مذاکره شده است.

عراقچی افزود: ما با همه کشورهای عضو 1+5 قبلا ملاقات‌های دوجانبه داشته‌ایم و این بار هم احتمالا خواهیم داشت. البته با برخی بیش‌تر و با برخی کمتر. /ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
خلاصه دیدار دوم تیم های ملی والیبال ایران - آمریکا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مذاکرات ایران و آمریکا 19 خرداد در ژنو/ترکیب تیم آمریکایی مشخص شد/ حضور نماینده کاخ سفید در مذاکره



اخبار ,اخبار سیاست خارجی ,مذاکرات ایران و آمریکا

 

اخبار سیاست خارجی - مذاکرات ایران و آمریکا 19 خرداد در ژنو/ترکیب تیم آمریکایی مشخص شد/ حضور نماینده کاخ سفید در مذاکره

معاونین وزرای خارجه ایران و امریکا در ژنو با یکدیگر ملاقات می کنند.

به گزارش خبرآنلاین، به منظور رایزنی‌های سیاسی تا قبل از شروع دور بعدی مذاکرات با کشورهای گروه 1+5 که قرار است در تاریخ 26 خرداد در وین از سرگرفته شود، گفت وگوهای دو جانبه بین هیات ایرانی و برخی کشورهای گروه 1+5 در سطح معاونین وزیر برگزار خواهد شد.

در این چارچوب طی روزهای دوشنبه و سه شنبه 19 و 20 خرداد گفت‌وگوهای دوجانبه با هیئت آمریکائی در ژنو و طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 21 و 22 خرداد، با هیئت روسی در رم برگزار می گردد.

بنا بر اعلام وزارت خارجه کشورمان ملاقات با برخی هیئت های دیگر نیز در دست تنظیم است.

وزارت خارجه امریکا نیز اعلام کرد معاونان وزیر خارجه آمریکا به همراه یک مقام ارشد از کاخ سفید با مقامات ایرانی این هفته در ژنو دیدار و گفت‌وگو می‌کنند.
ماری هارف سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: ویلیام برنز، وندی شرمن، معاونان وزیر خارجه آمریکا به همراه جیک سولیوان، مقام ارشد کاخ سفید این هفته با مقامات ایرانی در ژنو دیدار خواهند کرد.


در این چارچوب طی روزهای دوشنبه و سه شنبه 19 و 20 خرداد گفتگوهای دوجانبه با هیئت آمریکائی در ژنو و طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 21 و 22 خرداد، با هیئت روسی در رم برگزار می گردد. ملاقات با برخی هیئت های دیگر نیز در دست تنظیم است.


دور پنجم مذاکرات هسته ای بین ایران و کشورهای 1+5 برای رسیدن به توافق جامع در روزهای 26 تا 30 خرداد در وین برگزار خواهد شد. محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا این مذاکرات را هدایت می کنند. وزیر امور خارجه کشورمان امروز گفت: برای گفتگوهای جدی آماده هستیم چرا که مذاکرات دشوار است.


دور قبلی مذاکرات در وین به دلیل وجود برخی اختلافات درباره تدوین پیش نویس توافق نهایی بدون نتیجه پایان یافت.

اخبار سیاست خارجی - خبرآنلاین