اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

«عصبانی نیستم» چرا برخی را عصبانی کرد؟!


باید دید چرا فیلمی مانندعصبانی نیستم در سینمای ایران با اینکه پروانه نمایش دارد سرنوشت مبهمی پیدا کرده است و اکران نخواهد شد.

بانی فیلم: باید دید چرا فیلمی مانندعصبانی نیستم در سینمای ایران با اینکه پروانه نمایش دارد سرنوشت مبهمی پیدا کرده است و اکران نخواهد شد و مهمتر آنکه چرا نمایندگان مجلس به ویژه اعضای کمیسیون فرهنگی با این فیلم مشکل دارند و بار منفی نگاه شان تا جایی پیش رفته است که هشدار دادند اگر این فیلم اکران شود وزیر فرهنگ و ارشاد را استیضاح می کنند، یعنی استیضاح یک وزیر با این همه فعالیت را گره می زنند به اکران و یا عدم اکران یک فیلم!!!

فیلم«عصبانی نیستم» دومین ساخته رضا درمیشیان سرنوشت پیچیده ای پیدا کرده است. فیلم درحالی که مجوز ساخت از وزارت فرهنگ و ارشاد را دریافت کرده بود و در دولت قبل ساخته شد در دولت جدید در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و مورد استقبال منتقدان قرار گرفت.

بعد از جشنواره نیز قرار شد فیلم با اصلاحاتی اکران شود و با وجود آنکه پروانه نمایش گرفت و حتی قرارداد اکران را نیز در شورای صنفی نمایش ثبت کرده بود اما ناگهان اکران آن به تعویق افتاد.

فیلم«عصبانی نیستم»در کنار فیلم«قصه ها» به کارگردانی رخشان بنی اعتماد از جمله فیلم هایی است که کمیسیون فرهنگی مجلس بر روی آن حساس شده و حتی به صورت غیررسمی اعلام شده است که اگر این دو فیلم اکران شود وزیر ارشاد را استیضاح می کنیم.

 علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وحجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی علی رغم اینکه کمیسیون فرهنگی مجلس اعلام کرده فیلم «عصبانی نیستم» در کنار «قصه ها» دو فیلمی هستند که به حوادث سال 88 و به زعم آنها فتنه می پردازد معتقدند که این دو فیلم هر دو فیلم های اجتماعی هستند.

نکته جالب تر آنکه همین اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس که این روزها فرهنگ کشور را گره زده اند به اکران و یا عدم اکران یک یا دوفیلم، در روزهایی که در دولت پیشین فیلم سینمایی «پل چوبی» اکران شده بود و مستقیما به ماجرای کهریزک اشاره داشت دم فرو بستند و سکوت کردند.

 علی جنتی چندی بعد در جشن بازگشایی خانه سینما در 23 شهریور گفته بود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پای مجوزی که برای ساخت فیلم یا یک اثر صادر می‌کند، می‌ایستد.

اما بعد از آنکه شنیده شد چندین جلسه با نمایندگان معترض به نمایش بعضی فیلم‌ها برگزار و مشکلات مدنظر آن‌ها حل شده است، بعضی از رسانه‌ها  نیزسخنانی را از نمایندگان منتشر کردند که محتوای آن جلوگیری از اکران بعضی فیلم‌ها به هر ترتیبی بود؛ تا جایی که بعضی از این گفت‌وگو‌ها همانطور که قبلا هم اشاره شد به تهدید استیضاح وزیر ارشاد نیز آغشته شده بود.

این اظهارنظرها واکنش علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را در پی داشت که وی تاکید می‌کرد فیلمی مانند«عصبانی نیستم» باید چند اصلاح دیگر داشته باشد و در آخرین اظهارنظر در این‌باره گفت:«در این باره ما بر اساس تشخیص خودمان عمل می‌کنیم، ما ضوابطی در این باره داریم ضمن اینکه قرار نیست هرکسی برای ما تعیین تکلیف کند که فیلمی را نمایش دهیم یا نمایش ندهیم. بالاخره ما خودمان توجه داریم که کدام فیلم به فتنه مرتبط است و اگر فیلمی مرتبط با فتنه نباشد و بر اساس ضوابط قانونی باشد ما اجازه نمایش را به آن می‌دهیم».

ضمن اینکه جنتی در آخرین اظهار نظردرباره فیلم «عصبانی نیستم» تاکید کرده است که این فیلم با تغییراتی که بر آن اعمال شده است،دیگر منعی برای اکران ندارد.

حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی نیز گفته است:«ما مجلس رفتیم و خواهیم رفت. کلا برای مدیریت فرهنگی کشور دو نگاه وجود دارد؛ یکی نگاه سختگیرانه، یعنی تا جایی که مدیر می‌تواند ایجاد محدودیت کند، با این امید که با وجود سختگیری و محدودیت‌ها، مدیران بتوانند فیلترهایی درست کنند تا در عرصه مدیریت فرهنگی کشور نمره قبولی بگیرند. نمونه بارز آن را در عرصه سینما دیدیم. اگر چهارسال دوم دولت قبلی را دوران سختگیرانه تلقی کنیم که مدیریت سینمای کشور مقابل بخش عمده‌ای از سینما ایستاد، نتیجه آن شد که بسیاری از فیلمسازان که فیلم‌های خوب و شریف و متناسب با ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی ایران ساختند در برابر این سختگیری‌ها تاب نیاوردند.»

وی تاکید کرده است:«اگر اکران فیلم‌های دو، سه‌سال گذشته را مرور کنید، خواهید دید سینما به چه وضعیتی افتاد و چه فیلم‌هایی ساخته شد که کمیسیون فعلی فرهنگی مجلس ناراحت و نگران این شیوه مدیریت بودند. شیوه‌ای که در آن اعتماد به اهالی فرهنگ و هنر هیچ جایگاهی ندارد و ما خود را از آنها بالاتر و بهتر از آنها بدانیم. شیوه دیگر مدیریت این است که بنا را بر اعتماد بگذاریم. اهالی فرهنگ و هنر که دلبسته ایران هستند و نظام را قبول دارند امکانات بهتری برای شان وجود داشت که کشور را ترک کنند ولی ماندند تا در کشور خود فعالیت کنند. به‌هرحال در هر رشته‌ای برخی هستند که با کلیت نظام مخالف‌اند و معاند که من بحثم آنها نیست، اما من به شخصه هرجا که بودم دغدغه‌های نظام و منویات مقام‌معظم‌رهبری را در عرصه فرهنگ راه‌حلی مناسب دیدم. مجموعه فیلم‌هایی که برای امسال در حال تولید هستند را دیدم، حتی یک فیلمی که اسمش را «فیلم سیاه» می‌گذاریم، ندیدم.»

مدیر کل سینمای حرفه ای نیز روز گذشته در نامه ای به رئیس شورای صنفی اکران خواستار خارج شدن فیلم «عصبانی نیستم» از دستور اکران شد.در متن نامه «محمد رضا فرجی» مدیرکل سینمای حرفه ای به " ابوالحسن داوودی" رئیس شورای صنفی اکران آمده است:«با توجه به حواشی به وجود آمده در خصوص فیلم عصبانی نیستم و اعلام نظر کمیسیون های محترم فرهنگی و اصل نود مجلس شورای اسلامی و حسب نظر مقام عالی وزارت و رئیس محترم سازمان، نظر به اینکه انجام اصلاحات خواسته شده مستلزم صرف زمان بیشتری می باشد مقتضی است فیلم یاد شده فعلاً از دستور اکران خارج شود؛ بدیهی است پس از انجام اصلاحات و تایید وزیر محترم تصمیم نهایی اتخاذ خواهد شد.»

باید دید آیا قرار است این فیلم نیز مانند برخی فیلم های دیگر همچون «خرس»، «آشغال های دوست داشتنی» ، «قصه ها» و ... در آرشیوها بایگانی شود!!

«عصبانی نیستم» به کارگردانی رضا درمیشیان فیلمی اجتماعی درباره بی عدالتی‌های جامعه و البته یک عشق پاک است. فیلمی با بازی فوق العاده نوید محمدزاده و باران کوثری که با بازی خوب بر غنای فیلم افزودند.

این فیلم در زمان جشنواره و همچنین با گرفتن پروانه نمایش با سنگ‌اندازی عده‌ای روبرو شد ضمن اینکه قرار بود یک سیمرغ بلورین به بازیگر مرد اصلی‌اش (نوید محمدزاده) تعلق بگیرد اما عده‌ای با عقده‌گشایی مانع این مهم شدند.

گروهی که همیشه سازمخالف در جشنواره فجر کوک می کنند تمام تلاش خود را کردند تا فیلم دیده نشوند تا آنجا که حتی خبرهایی از جمع کردن صندوق‌های رای این فیلم در سینماها شنیده شد که ظاهرا مدعی اصلی جایزه فیلم تماشاگران بودند. نکته قابل توجه این بود که زمان  و البته نمایش آن در روز آخر در جشنواره  بدون اعلام قبلی از سانس 4 بعد از ظهر به 10 صبح منتقل شد.

«عصبانی نیستم» اکنون در میان نامزدهای «بهترین فیلم» آسیاپاسیفیک قرار دارد. در کنار «لویاتان» و «خواب زمستانی» که از مهم‌ترین‌های 2014 جهان هستند و همین موضوع می‌تواند سطح فیلم را مشخص کند ضمن اینکه نوید محمدزاده هم با «عصبانی نیستم» در بخش بهترین بازیگر مرد آسیا پاسیفیک نامزد شده است.


ویدیو مرتبط :
عصبانی نیستم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هایده صفی یاری «عصبانی نیستم!» را تدوین می‌کند + جدیدترین عکسها



هایده صفی یاری «عصبانی نیستم!» را تدوین می‌کند + جدیدترین عکسها

هایده صفی یاری فیلم سینمایی «عصبانی نیستم!» تازه ترین فیلم رضا درمیشیان را تدوین می کند.

هایده صفی یاری فیلم سینمایی «عصبانی نیستم!» تازه ترین فیلم رضا درمیشیان را تدوین می کند.

تدوین «عصبانی نیستم!» همزمان با فیلمبرداری آغاز شده و تاکنون به نیمه رسیده است.

این فیلم تازه ترین همکاری هایده صفی یاری با درمیشیان پس از فیلم تحسین شده «بغض» است.

فیلمبرداری «عصبانی نیستم!» پنج شنبه 24 مرداد آغاز و پس از 52 جلسه فیلمبرداری 19 مهر در سکوت خبری به پایان رسید.

 

هایده صفی یاری «عصبانی نیستم!» را تدوین می‌کند,فیلم عصبانی نیستم

 
«عصبانی نیستم!» داستانی اجتماعی دارد و تمام صحنه های آن در تهران و در بیش از 60 لوکیشن مختلف از شمالی ترین تا جنوبی ترین نقطه تهران صورت گرفته است.

«عصبانی نیستم!» از تولیدات مستقل سینمای ایران است. سینمای مستقل به این معنی که برای ساخت این فیلم از هیچ نهاد، سازمان، مرکز، موسسه، ارگان، شبکه، بنیاد دولتی و غیر دولتی هزینه، وام و کمک هزینه ای دریافت نشده است.

به گزارش سینمانگار، این فیلم اجتــماعی همچنین نخستین حضور سینمایی باران کوثری پس از دو سال ممنوع الکاری است. این بازیگر که آخرین حضورش در فیلم سینمایی «بغض» بود، برای دومین بار پس از «بغض» مقابل دوربین درمیشیان رفته است. کوثری از اواسط دولت دهم ممنوع الکارشده بود، به طوری که حتی از اجرای نمایش او نیز جلوگیری به عمل آمده بود.

نکته جالب این که بقیه بازیگران «عصبانی نیستم!» همه تئاتری و از میان بازیگران تئاتر انتخاب شده اند.

 

هایده صفی یاری «عصبانی نیستم!» را تدوین می‌کند,فیلم عصبانی نیستم


«بغض» فیلم قبلی درمیشیان در ششمین جشن منتقدان برنده سه جایزه بهترین کارگردانی اول، بهترین تدوین و بهترین فیلم برداری شده بود و در بیش از پانزده فستیوال جهانی به نمایش درآمده است.
 
فهرست عوامل «عصبانی نیستم!» عبارتند از:
نویسنده فیلمنامه و کارگردان: رضادرمیشیان ـ طراح صحنه و لباس: باران کوثری ـ مدیرتولید: مهدی بدرلو ـ فیلمبردار:‌ علی اظهری ـ صدابردار: نظام الدین کیایی ـ طراح چهره‌پردازی: مهرداد میرکیانی ـ دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: پدرام علیزاده ـ منشی صحنه : سیما مبارک شاهی ـ دستیار اول فیلمبردار: منصورظهوری ـ عکس: محمد بدرلو ـ ـ مجری گریم: نوید میرکیانی ـ مدیر تدارکات: علیرضا همت عبیری ـ دستیار دوم فیلم بردار: محمدرضا رسولی ـ دستیار صدا: حسام مژدهی نیا ـ دستیاران صحنه و لباس: سمانه حسینی ، داود ونداده، علیرضا خلفی ـ گروه تدارکات: آرش نوری، سعید سجودی، علی بهرام ـ خدمات: پدرام نامی پاشاکی ـ سینه موبیل: حمید حاتمی ـ امور مالی: علیرضا سبزوی ـ حمل و نقل: عبدالله صدیقی، جواد نظری، عباس زینلی، محسن رمضانی ـ تهیـــه کننده : رضا درمیشیان.

 هایده صفی یاری «عصبانی نیستم!» را تدوین می‌کند,فیلم عصبانی نیستم

 بازیگران: باران کوثری، نوید محمدزاده، رضا بهبودی، میثاق زارع، میلاد رحیمی، بهرام افشاری، امیررضامیرآقا ، تینو صالحی، رضا کولغانی، وحیدقاضی زاهدی، عباس جمالی، امین میری ،مرجان قمری،  سجاد تابش، احمد یاوری، پژمان کاشفی ، محمد کارت، مینا کریمی جبلی، حامد شیخی، مهران میرزایی، اکبر لطیفی، سام رجبی، شیما بختیاری، کیارش خداشناس ، مهدی رودافشانی ، جواد جوینده میرزا و...

منبع:cinemanegar.com