اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

«عصبانی نیستم» را مردم نخواهند دید؟


مدیر کل سینمای حرفه‌ای در نامه‌ای به رئیس شورای صنفی اکران خواستار خارج شدن فیلم "عصبانی نیستم" از دستور اکران شد.

خبرگزاری ایسنا: مدیر کل سینمای حرفه‌ای در نامه‌ای به رئیس شورای صنفی اکران خواستار خارج شدن فیلم "عصبانی نیستم" از دستور اکران شد.

روابط عمومی سازمان سینمایی اعلام کرد: «در متن نامه" محمد رضا فرجی" مدیر کل سینمای حرفه‌ای به " ابوالحسن داوودی" رئیس شورای صنفی اکران آمده است:"با توجه به حواشی به وجود آمده در خصوص فیلم "عصبانی نیستم" و اعلام نظر کمیسیون‌های محترم فرهنگی و اصل نود مجلس شورای اسلامی و حسب نظر مقام عالی وزارت و رئیس محترم سازمان، نظر به اینکه انجام اصلاحات خواسته شده مستلزم صرف زمان بیشتری می‌باشد مقتضی است فیلم یاد شده فعلاً از دستور اکران خارج گردد؛ بدیهی است پس از انجام اصلاحات و تایید وزیر محترم تصمیم نهایی اتخاذ خواهد شد."»

در پی این نامه رئیس شورای صنفی نمایش تاکید کرد: من فکر می‌کنم همه دوستان معترض باید توجه کنند فرهنگ و هنر وجه مصالحه قرار نگیرد.

ابوالحسن داودی در پی نامه فرجی به او مبنی بر خارج کردن فیلم «عصبانی نیستم» از دستور اکران با بیان این مطلب به خبرنگار سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،گفت: با توجه به شرایطی که پیش آمده و اعتراض‌هایی که در مراحل مختلف انجام شده به نظر می‌آید فضای به ‌وجود آمده درباره این فیلم، خیلی فضای واقعی نیست و یک جور برخورد سلیقه‌ای در حال انجام است.

وی تصریح کرد: این فیلم بر اساس یک سری معیارهای قانونی ساخته شده و بر اساس همان معیارها پروانه گرفته و در شرایط خاصی در پی این اعتراض‌ها باعث شده که خود آن قانون دچار خدشه شود.

داودی که فیلم "زاد بوم‌"اش طی چند سال اخیر توقیف بود و به تازگی اجازه نمایش گرفته است، یادآور شد: من به شخصه شاید از برخی عملکرد شوراهای پروانه‌ نمایش سابق راضی نباشم. خصوصاً با تجربه «زادبوم» که برخی خاطرات بد آن همچنان برای من پابرجاست. ولی فکر می‌کنم اهمیت دادن به این قانون‌مندی باید مد نظر همه آحاد ملت باشد.

رئیس شورای صنفی نمایش ادامه داد: وقتی یک دولت در حدود قوانین نظام تغییر می‌کند نمی شود حدود قانونی مسئولیت‌های واگذار شده را با سلیقه‌های سیاسی متفاوت دچار خدشه کرد.

وی با اشاره به نامه مدیر کل سینمای حرفه‌ای گفت:در مورد این نامه فکر می‌کنم جزو حقوق قانونی وزارت ارشاد است که پروانه نمایش و اجازه نمایش می‌دهد و خود این نامه نیز به نحوی جزو این حقوق است. به هر دلیلی مسئولان ارشاد در انجام امور قانونی موانعی را پیش روی خود می‌بینند و بر اساس حقوق قانونی‌شان اقدام می‌کنند و ما هم با وجود اینکه ممکن است، از آن راضی نباشیم،باید آن را اجرا کنیم.

او در پاسخ به اینکه فیلم جایگزین «عصبانی نیستم» چه فیلمی خواهد بود گفت: فردا در جلسه شورای صنفی بررسی می‌شود.

به گزارش ایسنا،علی جنتی روز گذشته 17 آبان در حالی که طبق قراردادهای ثبت شده شورای صنفی نمایش، قرار بود فیلم «عصبانی نیستم» چهارشنبه 21 آبان ماه اکران شود، اعلام کرد که فیلم سینمایی «عصبانی نیستم» در روز چهارشنبه اکران نخواهد شد.

وزیر ارشاد در پاسخ به سوال ایسنا گفت: آقای دکتر ایوبی خودشان با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس گفت‌و‌گو کرده‌اند، همه موارد را توضیح دادند و عموما نمایندگان مجلس و مرکز پژوهش‌های مجلس مجموعا اشکالی در این فیلم‌ها نمی‌بینند. فقط آقایان درباره فیلم «عصبانی نیستم» انتقاداتی دارند و اشکالاتی را به آن مطرح کردند و به آنها گفته شد ما اصلاحات لازم را اعمال خواهیم داد.

او در پاسخ به اینکه فیلم در روز چهارشنبه اکران نخواهد شد؟ گفت: نه من نشنیده‌ام که چهارشنبه اکران شود قرار شده است آخرین اصلاحاتی که لازم است اعمال شود و بعد من فیلم را ببینم که آیا این اصلاحات کافی است یا نه و اشکالات مورد نظر آقایان در آن حل شده است یا خیر. اگر فیلم با اصلاحات لازم آماده شود اکران خواهد شد.

این در حالی است که طی دو هفته گذشته وزیر ارشاد تاکید کرده بود که «عصبانی نیستم» دیگر منعی برای اکران ندارد.

این مسوول در حاشیه دیدار از مسابقه بیست تصریح کرد: آخرین نسخه اصلاح شده فیلم عصبانی نیستم را دیده‌ام، این فیلم برای اکران مشکلی ندارد.

در جشنواره‌ی فیلم فجر علاوه بر اینکه به دلیل فضای رسانه‌ای برخی گروه‌های معدود، سئانس نمایش فیلم تغییر کرد از رقابت و جوایز جشنواره فجر هم کنار گذاشته شد در حالیکه نوید محمدزاده قرار بود سیمرغ بهترین بازیگری را بگیرد و به گونه‌ای فشارها پیش رفت که دقایقی از اختتامیه‌ی جشنواره‌ی فجر سپری شده بود که دست‌اندرکاران جشنواره‌ اعلام کردند، تهیه‌کننده این فیلم به خاطر حاشیه‌ها و برای حفظ آرامش سینما، فیلمش را از رقابت خارج کرده است.

«عصبانی نیستم!» داستان نوید ، دانشجوی ستاره‌دار و اخراجی است که برای فراهم آوردن حداقل شرایط زندگی در رویارویی با بی‌اخلاقی‌های جامعه با خود تمرین می‌کند تا «عصبانی» نباشد و در تلاش است تا دختر مورد علاقه‌اش «ستاره» را از دست ندهد...


ویدیو مرتبط :
کسانی که هرگز بهشت را نخواهند دید!(ماموستا هاوری)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هایده صفی یاری «عصبانی نیستم!» را تدوین می‌کند + جدیدترین عکسها



هایده صفی یاری «عصبانی نیستم!» را تدوین می‌کند + جدیدترین عکسها

هایده صفی یاری فیلم سینمایی «عصبانی نیستم!» تازه ترین فیلم رضا درمیشیان را تدوین می کند.

هایده صفی یاری فیلم سینمایی «عصبانی نیستم!» تازه ترین فیلم رضا درمیشیان را تدوین می کند.

تدوین «عصبانی نیستم!» همزمان با فیلمبرداری آغاز شده و تاکنون به نیمه رسیده است.

این فیلم تازه ترین همکاری هایده صفی یاری با درمیشیان پس از فیلم تحسین شده «بغض» است.

فیلمبرداری «عصبانی نیستم!» پنج شنبه 24 مرداد آغاز و پس از 52 جلسه فیلمبرداری 19 مهر در سکوت خبری به پایان رسید.

 

هایده صفی یاری «عصبانی نیستم!» را تدوین می‌کند,فیلم عصبانی نیستم

 
«عصبانی نیستم!» داستانی اجتماعی دارد و تمام صحنه های آن در تهران و در بیش از 60 لوکیشن مختلف از شمالی ترین تا جنوبی ترین نقطه تهران صورت گرفته است.

«عصبانی نیستم!» از تولیدات مستقل سینمای ایران است. سینمای مستقل به این معنی که برای ساخت این فیلم از هیچ نهاد، سازمان، مرکز، موسسه، ارگان، شبکه، بنیاد دولتی و غیر دولتی هزینه، وام و کمک هزینه ای دریافت نشده است.

به گزارش سینمانگار، این فیلم اجتــماعی همچنین نخستین حضور سینمایی باران کوثری پس از دو سال ممنوع الکاری است. این بازیگر که آخرین حضورش در فیلم سینمایی «بغض» بود، برای دومین بار پس از «بغض» مقابل دوربین درمیشیان رفته است. کوثری از اواسط دولت دهم ممنوع الکارشده بود، به طوری که حتی از اجرای نمایش او نیز جلوگیری به عمل آمده بود.

نکته جالب این که بقیه بازیگران «عصبانی نیستم!» همه تئاتری و از میان بازیگران تئاتر انتخاب شده اند.

 

هایده صفی یاری «عصبانی نیستم!» را تدوین می‌کند,فیلم عصبانی نیستم


«بغض» فیلم قبلی درمیشیان در ششمین جشن منتقدان برنده سه جایزه بهترین کارگردانی اول، بهترین تدوین و بهترین فیلم برداری شده بود و در بیش از پانزده فستیوال جهانی به نمایش درآمده است.
 
فهرست عوامل «عصبانی نیستم!» عبارتند از:
نویسنده فیلمنامه و کارگردان: رضادرمیشیان ـ طراح صحنه و لباس: باران کوثری ـ مدیرتولید: مهدی بدرلو ـ فیلمبردار:‌ علی اظهری ـ صدابردار: نظام الدین کیایی ـ طراح چهره‌پردازی: مهرداد میرکیانی ـ دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: پدرام علیزاده ـ منشی صحنه : سیما مبارک شاهی ـ دستیار اول فیلمبردار: منصورظهوری ـ عکس: محمد بدرلو ـ ـ مجری گریم: نوید میرکیانی ـ مدیر تدارکات: علیرضا همت عبیری ـ دستیار دوم فیلم بردار: محمدرضا رسولی ـ دستیار صدا: حسام مژدهی نیا ـ دستیاران صحنه و لباس: سمانه حسینی ، داود ونداده، علیرضا خلفی ـ گروه تدارکات: آرش نوری، سعید سجودی، علی بهرام ـ خدمات: پدرام نامی پاشاکی ـ سینه موبیل: حمید حاتمی ـ امور مالی: علیرضا سبزوی ـ حمل و نقل: عبدالله صدیقی، جواد نظری، عباس زینلی، محسن رمضانی ـ تهیـــه کننده : رضا درمیشیان.

 هایده صفی یاری «عصبانی نیستم!» را تدوین می‌کند,فیلم عصبانی نیستم

 بازیگران: باران کوثری، نوید محمدزاده، رضا بهبودی، میثاق زارع، میلاد رحیمی، بهرام افشاری، امیررضامیرآقا ، تینو صالحی، رضا کولغانی، وحیدقاضی زاهدی، عباس جمالی، امین میری ،مرجان قمری،  سجاد تابش، احمد یاوری، پژمان کاشفی ، محمد کارت، مینا کریمی جبلی، حامد شیخی، مهران میرزایی، اکبر لطیفی، سام رجبی، شیما بختیاری، کیارش خداشناس ، مهدی رودافشانی ، جواد جوینده میرزا و...

منبع:cinemanegar.com