اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

"عشق" هانكه به نخل طلا بار دیگر ثابت شد


«میشائیل هانكه»، كارگردان سرشناس سینمای اروپا برای دومین‌بار جایزه‌ی نخل طلای جشنواره‌ی كن را برای فیلم «عشق» به دست آورد.

خبرگزاری ایسنا: «میشائیل هانكه»، كارگردان سرشناس سینمای اروپا برای دومین‌بار جایزه‌ی نخل طلای جشنواره‌ی كن را برای فیلم «عشق» به دست آورد.

 مراسم اختتامیه شصت‌وپنجمین جشنواره فیلم كن شب گذشته (یكشنبه) درحالی با حضور ستاره‌های بزرگ دنیای سینما برگزار شد كه «میشل هانكه» برای فیلم «عشق» توانست برای دومین‌بار جایزه‌ی نخل طلا را كسب كند.

«هانكه» كه پیش از این در سال 2009 با فیلم «ربان سفید» نخل طلای كن را به دست آورده بود، در فیلم جدیدش داستان درام دو زوج سالخورده كه به طرز غم‌انگیزی دچار سرنوشت مرگ می‌شوند را به تصویر كشیده است.



 جایزه بزرگ هیات داوران به فیلم «واقعیت» به «ماتئو گارونه» از ایتالیا تعلق گرفت و «كالوس ریگاداس» برای فیلم «Post tenebras lux» جایزه‌ی بهترین كارگردانی را به خود اختصاص داد.

فیلم «سهم فرشته» جدیدترین ساخته‌ی «كن لوچ» محصول مشترك فرانسه و ایتالیا موفق به كسب جایزه‌ی ویژه هیات داوران جشنواره‌ی كن شد.

«مدز میكلسن» از دانمارك برای فیلم «شكار» بهترین بازیگر مرد شناخته شد و جایزه‌ی بهترین بازیگر زن مشتركا به «كریستینا فلوتور» و «كوزمینا استراتان» برای فیلم «آنسوی تپه‌ها» اعطا شد.

«كریستین مونگیو» از رومانی كه سابقه‌ی كسب نخل طلا را دارد برای فیلم «آنسوی تپه‌ها» جایزه‌ی بهترین فیلمنامه را به دست آورد.

دیگر برندگان جوایز اصلی شصت‌وپنجمین جشنواره‌ی فیلم كن به شرح ذیل است:

** جایزه‌ی بهترین فیلم معنوی (كلیسای جهانی) برای فیلم «شكار» به كارگردانی «توماس وینتربرگ» از دانمارك ** جایزه‌ی بهترین فیلم بخش هفته‌ی منتقدین برای «اینجا و آنجا» از اسپانیا به كارگردانی «آنتونیو مندز اسپارزا» ** جایزه‌ی بهترین فیلم بخش دو هفته كارگردانان برای «نه» ساخته‌ی «پابلو لاریان» از شیلی ** جایزه‌ی بهترین فیلم بخش سینه‌فونداسیون برای فیلم «جاده» ساخته‌ی «تایسیا ایگومنتیف» از روسیه ** جایزه‌ی بهترین فیلم بخش «نوعی نگاه» برای «بعد از لوسیا» ساخته‌ی «میشل فرانكو» از مكزیك ** جایزه‌ی دوربین طلای كن برای «چارپایان حیات‌وحش‌ جنوب» ساخته‌ی «بن زتلین» از آمریكا    


ویدیو مرتبط :
عشق السا به جک ثابت میشود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بخشش ۹۸۱ سکه طلا برای رهایی از عشق شوهر



 

بخشش ۹۸۱ سکه طلا برای رهایی از عشق شوهر

 

زن ۲۵ ساله در دادگاه خانواده گفت: شوهرم بسیار مهربان است که این موضوع مرا رنج داده و می خواهم با بخشش ۹۸۱ سکه از مهریه هزار سکه ای خود از دست عشق بی اندازه شوهرم رها شوم.

 

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبری فارس «توانا»، زن و مرد جوان با مراجعه به دادگاه خانواده ۲ (ونک) دادخواست طلاق توافقی خود را به قاضی سید مهدی مطلبی رئیس شعبه ۲۶۹ این مجتمع قضایی خانواده ارائه کردند.

زن در حضور قاضی این پرونده با بیان اینکه یک سال از شوهرم بزرگ تر هستم، اظهار داشت: حدود ۶ ماه است که عقد کرده ایم و هنوز برای آغاز زندگی مشترک زیر یک سقف نرفتیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه با یکدیگر تفاهم نداریم و شوهرم بیش از اندازه مهربان است، افزود: همیشه دوست داشتم که شوهرم از رفت و آمد من ایراد بگیرد ولی شوهرم آنقدر مهربان و البته بی دست و پاست که تحملش برایم غیر قابل تصور است.

مرد جوان در دادگاه خانواده حضور داشت و با اشاره به اینکه به خاطر همسرم حاضر به طلاق هستم، عنوان کرد: ما تنها ۶ ماه عقد بودیم و من آرزوی های بسیاری برای زندگی زیر یک سقف داشتم.

وی که ۲۴ سال داشت، در ادامه با بیان اینکه همیشه فکر می کردم که تفاوت سنی هیچ مشکلی ایجاد نکند ولی تمام مشکل ما بر سر این است که من از همسرم کوچک ترم، اظهار داشت: با یکدیگر به توافق رسیدیم که جدا شویم و تا زمان اجرای حکم، خانواده هایمان را از این موضوع بی خبر بگذاریم.

زن ۲۵ ساله بار دیگر در حضور قاضی مطلبی با بیان اینکه مهریه ام هزار سکه تمام بهار آزادی است که ۹۸۱ سکه را به شوهرم، برای اجرای حکم طلاق توافقی می بخشم، گفت: مقرر کردیم که بعد از طلاق، شوهرم برای پرداخت ۱۹ سکه باقیمانده، هر ۲ ماه یک سکه بپردازد.

مرد در انتها با بیان اینکه همه این کار ها به دلیل عشق من به همسرم است، افزود: مقرر کردیم که از این ۱۹ سکه باقیمانده که ۱۱ میلیون تومان می شود، ۲ میلیون را نقداً بپردازم و ۲ ماه یک بار، یک سکه تمام بهار آزادی به او بدهم.

قاضی مطلبی رئیس شعبه ۲۶۹ مجتمع قضایی خانواده ونک، بعد از صحبت های زن و مرد، حکم طلاق توافقی را صادر کرد و مقرر شد که در ازای طلاق، ۹۸۱ سکه از هزار سکه مهریه زن، به مرد بذل شود.... / خبرگزارى فارس