اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عسگری:درانتخابات 92رحمانی فضلی به مسخره می‌گفت روحانی 2 میلیون بیشتر رأی نمی‌آورد و آبرویتان را در حمایت از او نبرید!



 اخبار ,اخبارسیاسی,علی عسگری

 
اخبار سیاسی - عسگری:درانتخابات 92رحمانی فضلی به مسخره می‌گفت روحانی 2 میلیون بیشتر رأی نمی‌آورد و آبرویتان را در حمایت از او نبرید!

وی ادامه داد:در جلسه مشاوران رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در آبان‌ماه 91 بنده عرض کردم اگر نظام جمهوری اسلامی بخواهد از وضع پیش آمده خلاصی یابد، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی لازم است حداقل یک دوره رئیس‌جمهور شود و درادامه پیشنهاد دادم این بزرگوار به همراه آقای خاتمی ثبت‌نام کنند تا اگر نتیجه کار رد صلاحیت آقای خاتمی شد، بطور طبیعی آقای هاشمی با یک روش تبلیغی کم هزینه‌ای رئیس جمهور بشود.

مشاور مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بنا به شرایط سنجی همه‌جانبه و تاکتیک‌های موردنظر بویژه حمایت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بنده به رأی‌آوری دکتر روحانی ایمان داشتم. هرچند که بعضی از افراد کابینه ، همچون وزیر کشور فعلی به حالت زننده و مسخره‌ آمیزی می‌گفتند دکتر روحانی 2 میلیون بیشتر رأی نمی‌آورد و آبروی خودتان را برای حمایت از روحانی از بین نبرید!


علی عسگری در گفتگو با روز نو با اشاره به ناگفته های انتخابات ریاست جمهوری یازدهم اظهار کرد:عملکرد احمدی نژاد در دور دوم ریاست جمهوری هزینه زیادی روی دست نظام گذاشت. نوع رفتار او به جز اتلاف منابع مادی و انسانی کشور، باعث انشقاق در داخل و چالش شدید در سیاست خارجی شد به همین جهت بود که دلسوزان نظام و از جمله آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از مدت‌ها قبل به فکر چاره‌اندیشی بودند. 


وی ادامه داد:در جلسه مشاوران رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در آبان‌ماه 91 بنده عرض کردم اگر نظام جمهوری اسلامی بخواهد از وضع پیش آمده خلاصی یابد، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی لازم است حداقل یک دوره رئیس‌جمهور شود و درادامه پیشنهاد دادم این بزرگوار به همراه آقای خاتمی ثبت‌نام کنند تا اگر نتیجه کار رد صلاحیت آقای خاتمی شد، بطور طبیعی آقای هاشمی با یک روش تبلیغی کم هزینه رئیس جمهور شود. 


معاون پارلمانی دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد:این طرح با روحیه‌ای که آقای خاتمی دارد تأیید نشد و بعدها خود آقای خاتمی گفته بود از آقای هاشمی بخواهیم ایشان کاندیدا شوند و ما همگی حمایت بکنیم. در همان مقطع بنده با قاطعیت گفتم اگر آیت‌الله هاشمی کاندیدا شوند رأی می‌آورند و اگر از کسی هم حمایت کنند فرد مورد حمایت ایشان از مقبولیت بالایی برخوردار خواهند شد و رأی می‌آورند. مطلب قابل توجه دیگر اینکه آن روزها همیشه تأکید می‌شد اگر آقای هاشمی به هردلیل نخواهند رئیس جمهور شوند. رئیس جمهور بعد از آقای احمدی‌نژاد باید فردی از جنس فکری آقای هاشمی باشد.


عسگری در ادامه گفتگو با روزنو اظهار داشت:دکتر ولایتی در ائتلاف اصولگرایان گرفتار شده بود علیرغم نظر مثبتی که به او داشتیم اقدام عملی و مانور تبلیغی روی ایشان برای ما میسر نبود.به همین جهت بنده طی یک مصاحبه اثرگذار اعلام کردم اگر به هر دلیل هیچ‌یک از چهره های مقبول روحانیت، همچون هاشمی رفسنجانی، خاتمی، سیدحسن‌خمینی و ناطق نوری کاندیدا نشوند، دکتر روحانی کاندیدا خواهد شد. این مطلب را با هماهنگی خود دکتر روحانی بیان کردم و مزیت‌های ریاست جمهوری ایشان را بازگو کردم.


این نماینده سابق مجلس تاکید کرد:چند روز بعد هم اعلام کردم آقای دکتر روحانی استعداد هاشمی ثانی شدن را دارد و از ظرفیت بسیار بالا و خوبی برخوردار است. خلاصه سخن اینکه در کل موضوع بنا به شرایط سنجی همه‌جانبه و تاکتیک‌های موردنظر بویژه حمایت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بنده به رأی‌آوری دکتر روحانی ایمان داشتم. هرچند که بعضی از افراد کابینه ، همچون وزیر کشور فعلی به حالت زننده و مسخره‌ آمیزی می‌گفتند دکتر روحانی 2 میلیون بیشتر رأی نمی‌آورد و آبروی خودتان را برای حمایت از روحانی از بین نبرید!


وی افزود:در مورد رقیب‌های روحانی در انتخابات هم باید بگویم که فشار جبهه پایداری روی جلیلی باعث انشقاق می‌شد. ما می دانستیم که ائتلاف اصولگرایان سرانجامی نخواهد یافت و روشن بود که رأی قالیباف شکسته می‌شود. با این پیش‌زمینه تمرکز ما روی کنار رفتن دکتر عارف بود و زمانی هم که دکتر عارف ایثارگرانه و به شکل اخلاق‌مدار کنار رفت بنده ایمان داشتم که روحانی رأی اول را خواهد داشت و چنین هم شد ولی افرادی مثل رحمانی‌فضلی که حامی قالیباف بودند، این مطلب را ساده‌انگاری دانسته و قبول نداشتند.


عسگری در پایان گفتگو با روزنو گفت:فراموش نمی‌کنم وقتی برای کاندیداتوری آیت الله هاشمی از طرف شورای نگهبان مانع تراشی شد، در جمع مسئولان ستاد آقای هاشمی اعلام کردم که نه منفعل می‌شویم و نه دست روی دست می‌گذاریم و نه تقابل می‌کنیم که خواست دشمنان نظام است. ما وظیفه داریم تعامل فعال بکنیم و گفتند که در بین کاندیداها چهره مقبول و واجد شرایط برای حمایت هست. از او حمایت خواهیم کرد! بنده با صدای بلند گفتم از دکتر روحانی حمایت خواهیم کرد.

 

 

می‌دانستم نظر ایشان هم بر دکتر روحانی است و تاکتیک بزرگشان را می‌خواهند عملیاتی کنند.ما با کمترین ناراحتی در آن زمان به کار خودمان ادامه دادیم و دیدیم که آقایان اصلاح‌طلب نیز بنا به اصل ثانوی، با تأکید آقای هاشمی و خاتمی و از روی ضرورت و اضطرار پس از کناره‌گیری  دکتر عارف به آقای روحانی رأی دادند.
  اخبار سیاسی - روز نو


ویدیو مرتبط :
اقای روحانی به زور مردم رو به جهنم نبرید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

با حمایت آیت الله هاشمی، حسن روحانی کاندیدای ریاست جمهوری می شود



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

با حمایت آیت الله هاشمی، گروههایی از اصولگرایان و اصلاح طلبان

حسن روحانی کاندیدای ریاست جمهوری می شود

شنیده شده این فعال پرسابقه سیاسی که در دایره اصولگرایان تعریف می شود ، به جز آنکه بخش عمده ای از اصولگرایان را به سوی خود جذب می کند ، مورد تایید و حمایت جدی آیت الله هاشمی رفسنجانی است. وی وجهه خوبی در میان دولت های خارجی دارد و بسیاری او را گزینه ی بسیار مطلوب اصولگرایان و حتی اصلاح طلبان می دانند.

انتخاب  : دکتر حسن روحانی دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی به احتمال قوی کاندیدای ریاست جمهوری سال 92 خواهد شد.

به گزارش سرویس سیاسی انتخاب ؛ روحانی که نایب رئیس مجلس چهارم و مجلس پنجم بوده ، از مبارزین مشهور پیش از انقلاب بوده و اینک ، ریاست مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و همچنین نمایندگی رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی را عهده دار است.

شنیده شده این فعال پرسابقه سیاسی که در دایره اصولگرایان تعریف می شود ، به جز آنکه بخش عمده ای از اصولگرایان را به سوی خود جذب می کند ، مورد تایید و حمایت جدی آیت الله هاشمی رفسنجانی و رهبران جبهه اصولگرا است.

وی وجهه خوبی در میان دولت های خارجی دارد و بسیاری او را گزینه ی بسیار مطلوب و ارزشی اصولگرایان و حتی اصلاح طلبان می دانند.

شنیده های خبرنگار «انتخاب» حکایت از آن دارد که در صورت حضور او در این عرصه، به جز اصولگرایان، بسیاری از گروههای اصلاح طلب نیز از او حمایت خواهند کرد.

روحانی کیست؟

حسن فریدون روحانی در سال ۱۳۲۷ در شهر سرخه در شهرستان سمنان زاده شد. در سال ۱۳۴۰در سن ۱۳ سالگی به قم رفت و تحصیلات حوزوی خود را آغاز کرد.

از استادان وی در حوزه علیمه قم می‌توان از افراد زیر نام برد:خارج فقه و اصول: سید محمد محقق داماد، مرتضی حائری یزدی و سید محمدرضا گلپایگانی سطح عالی: سلطانی، محمد فاضل لنکرانی و شیخ محمد شاه‌آبادی

او در فاصله سالهای ۱۳۴۸ تا ۱۳۵۱ در کنار تحصیل درس‌های حوزوی موفق به اخذ لیسانس حقوق از دانشگاه تهران شد. وی در سال ۱۳۵۷ برای ادامه تحصیلات به بریتانیا رفت و در آنجا به ترتیب درجهٔ فوق لیسانس حقوق عمومی و دکترای حقوق اساسی را از دانشگاه گلاسگو گرفت.

از شروع جریان‌های انقلاب ۱۳۵۷ ایران در سال ۱۳۴۱ فعالیتهای خود را آغاز کرد. نخستین بار در سال ۱۳۴۳ دستگیر شد و در طول مبارزه بارها دستگیر و ممنوع‌المنبر گردید. برای نخستین بار لقب «امام» را، حسن روحانی در آبان ماه ۱۳۵۶، را برای روح‌الله خمینی به‌کار برد.

پس از پیروزی انقلاب مسئولیت‌های مختلفی را بر عهده گرفت. در پنج دوره قانونگذاری به عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی و در دوره‌های اول و دوم به عنوان رئیس کمیسیون دفاع و در دوره‌های چهارم و پنجم به عنوان رئیس کمیسیون سیاست خارجی و نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی حضور داشت. هم‌زمان از سال ۱۳۶۲ تا ۱۳۶۴خورشیدی، در سمت معاونت فرماندهی جنگ و از سال ۱۳۶۴ تا سال ۱۳۶۷ خورشیدی در سمت رییس ستاد قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء، در دوران جنگ فعالیت داشت. وی همچنین از سال ۱۳۶۵ تا سال ۱۳۷۰ فرماندهی پدافند هوایی کل کشور را بر عهده داشت. عضو هیأت امنای دانشگاه تهران و منطقه شمال از سال ۱۳۷۴ تا سال ۱۳۷۸ و عضو شورای سرپرستی صدا و سیما از سال ۱۳۵۹ تا سال ۱۳۶۲ از دیگر مسوولیتهای وی در دوران پس از انقلاب بوده‌است.

پس از بازنگری قانون ‏اساسی جمهوری اسلامی ایران و تشکیل نهاد شورای‌عالی امنیت ملی تاکنون، سمت نمایندگی مقام رهبری را در این شورا در اختیار دارد. وی به مدت ۱۶ سال و در دوره‌های ریاست جمهوری اکبر هاشمی رفسنجانی و سید محمد خاتمی از سوی این دو به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران فعالیت کرد. وی همچنین از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس کمیسیون سیاسی، دفاعی و امنیتی این مجمع می‌باشد.

در انتخابات میان‌دوره‌ای سومین دوره مجلس خبرگان رهبری در ۲۹ بهمن ‏۱۳۷۸ از حوزه انتخابیه استان سمنان به نمایندگی مجلس خبرگان رهبری برگزیده شد. در سال ۱۳۸۵ هم به عنوان نماینده تهران به عضویت این شورا برگزیده شد. همچنین از سال‏۱۳۷۱ تا کنون رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده‌است.

تألیفات: کتابهای تألیف شده توسط وی به این شرح است: - انقلاب اسلامی؛ ریشه‌ها و چالشها - جلد (۱) - سال ۱۳۷۶ - مبانی تفکر سیاسی امام خمینی (ره) - سال ۱۳۷۸ - رویدادهای یازدهم سپتامبر و مواضع جمهوری اسلامی ایران - سال ۱۳۸۰ - تحولات جهانی با نگاه به موقعیت جمهوری اسلامی ایران - سال ۱۳۸۲ - تاریخ شفاهی: انقلاب اسلامی - خاطرات جلد (۱) - سال ۱۳۸۸ - تاریخ شفاهی: دفاع مقدس - خاطرات جلد (۲) - آماده چاپ - انقلاب اسلامی؛ ریشه‌ها و چالشها - جلد (۲) - آماده چاپ - استراتژی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران (در ۲ مجلّد) - آماده چاپ - سیره امامان شیعه در تاریخ - آماده چاپ - هThe Islamic Legislative Power - 1994 - هThe Flexibility of Shariah; Islamic Law - 1996

انتخاب