اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عسگراولادی: کابینه یازدهم متشکل از اصولگرایان اصلاح طلب و اصلاح طلبان اصولگرا است



عسگراولادی,نظر عسگراولادی درباره کابینه حسن روحانی

عسگراولادی: کابینه یازدهم متشکل از اصولگرایان اصلاح طلب و اصلاح طلبان اصولگرا است

از وزرای پیشنهادی برای وزرات امور خارجه گرفته تا وزرات کشور و نیروهای مسلح همه اینها حساب شده گزینش شده اند و من نیز همه آنان را می شناسم.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه کابینه یازدهم متشکل از اصولگریان اصلاح طلب و اصلاح طلبان اصولگراست، گفت: معتقدم اعتدال در چینش کابینه رعایت شده است.


حبیب الله عسگراولادی در گفتگو با مهر، با اشاره به وزرای پیشنهادی رئیس جمهور برای کابینه یازدهم، گفت: روحانی کابینه خوب و معتدلی را معرفی کرده است.
وی با بیان اینکه با شش رئیس جمهور گذشته همراه بوده و نسبت به کابینه و برنامه آنان آگاهی داشته است، گفت: برنامه آقای روحانی کافی و کامل است و گزینش ها  وزرا هم به درستی صورت گرفته است.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری افزود: از وزرای پیشنهادی برای وزرات امور خارجه گرفته تا وزرات کشور و نیروهای مسلح همه اینها حساب شده گزینش شده اند و من نیز همه آنان را می شناسم.
عسگراولادی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا اعتدال در چبنش کابینه محقق شده است؟ بیان داشت: بله؛ معتدم اعتدال رعایت شده است.

وی در پاسخ به این سوال که در این مدت که اصولگرایان از قدرت دور هستند چه اقدامی باید انجام دهند؟ تصریح کرد: اصولگرایان از قدرت دور نیستند؛ چرا که دو وزرات اصلی همچون وزارت دادگستری و وزرات کشور دست اصولگرایان است و چهار پنج نفر دیگر آنان مانند برادر متدینمان نهاوندیان که رئیس اتاق بارزگانی بود، امروز رئیس دفتری رئیس جمهور را برعهده دارد ، در رده های دوم قرار دارند.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به وزرای اصلاح طلب کابینه یازدهم گفت: کسانیکه از اصلاح طلبان نیز برگزیده شده اند اصول را قبول دارند و به تعبیری اصلاح طلبان اصولگرا و اصولگرایان انتخاب شده نیز اصولگرای اصلاح طلب هستند./مهر

 

 


ویدیو مرتبط :
اختلافات میان اصلاح طلبان و اصولگرایان برای انتخاب کابینه دوازدهم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سردار کوثری: دولت یازدهم نیز اصولگرا خواهد بود ؛ اصلاح طلبان بی خاصیت هستند!



سردار کوثری:

دولت یازدهم نیز اصولگرا خواهد بود ؛ اصلاح طلبان بی خاصیت هستند / رئیس جمهور بعدی بخواهد خطا کند برخورد می کنیم

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 نایب رییس کمسیون امنیت ملی همچنین با اشاره به اهمیت اتحاد انتخاباتی برای جبهه اصولگرایی معتقد است که  اتحاد انتخاباتی اصولگرایان واجب و مهم است و آن را امری ممکن الوصول می داند ولی در ادامه به این نتیجه می رسد که اما چون رقیب  اصلاح طلبی وجود ندارد، ممکن است آنها به این واجب تن در ندهند.

او می گوید:به همین دلیل نگرانی چندانی احساس نمی‌شود و انشاءالله یازدهمین دولت جمهوری اسلامی دولتی اصولگرا خواهد بود.

گفتگوی «عصر ایران» با اسماعیل کوثری در زیر می‌آید:

اصولگرایان در انتخابات مجلس نتوانستند اتحاد انتخاباتی را محقق کنند، پیش بینی شما از چگونگی حضورشان در انتخابات ریاست جمهوری چیست؟

اینکه چطور وارد انتخابات شویم و چند کاندیدا را معرفی کنیم، مهم است اما مهم‌تر این است که "رییس جمهور"ی در ۲۴ خرداد سال بعد به عنوان منتخب مردم معرفی شود که اولویت‌هایش توجه نشان دادن به باید‌ها و نبایدهای نظام و انقلاب باشد و حضور در راس دولت را فرصتی برای خدمت بداند نه قدرت طلبی.

اگر هم خدای ناکرده فرد منتخب بعد از ورود به پاستور نتواند و یا نخواهد آن طور که باید ، رفتار کند، حتما واکنش مناسبی را نشان خواهیم داد تا کشور به واسطه ندانم کاری‌ها با مشکل مواجه نشود.

اصولگرایان هیچ‌گاه حاضر به تایید فرد خطا کار نمی‌‌شوند و این طور نیست که بخواهیم به واسطه اصولگرا بودن چشم به روی کاستی‌‌ها ببندیم تا جامعه بحرانی نشود.

منظورتان این است که نمی‌خواهید شرایط به وجود آمده فعلی ، در دولت بعدی هم تکرار شود؟

بله، برای ما هیچ فرقی ندارد که اسم رییس جمهوری چه باشد و به کدام طیف سیاسی تعلق داشته باشد. هر کسی که به عنوان نفر اول اجرای کشور انتخاب شود، باید بداند که انتخاب شده است تا خدمت کند نه قدرت طلبی ، پس باید این مساله را همیشه در نظر داشته باشد که در صورت تخلف، حتما موانعی را پیش روی خود خواهد دید.به هر حال باید برابر تحرکات هر مجموعه‌ای که که کار‌هایش منافع ملی را تهدید می‌کند، ایستادگی کرد.

خب! اصولگرایان برای رسیدن به کاندیدای اصلح، چه ساز و کاری را پی می‌گیرند؟

جبهه اصولگرایی شرایط حساسی را در حال تجربه کردن است و به همین دلیل باید برنامه ریزی خوبی داشته باشند تا بتواند همانند انتخابات این چند سال اخیر، انتخابات را به نفع خود تمام کند و بار دیگر زمام امور کشور به دست اصولرگرایان بیفتد.به همین دلیل باید تلاش کنیم تا همه اصولگرایان در کنار هم وارد انتخابات شوند تا احتمال موفقیت بالا‌تر برود. چرا که حضور یک کاندیدای واحد  باعث خواهد شد که رای‌هایی که قرار است به حساب اصولگرایی ریخته شود، یک مسیر مشخص را طی کند و دچار پراکندگی نشود.

یعنی اتحاد انتخاباتی؟

بله، اتحاد انتخاباتی که به معنای واقعی کلمه ، هم مهم و هم واجب است.

شما امید دارید که متحد شوید؟

بله، چرا امیدوار نباشیم؟

اما شواهد نشان می‌دهد که این احتمال، احتمالی محال برای اصولگرایان است.

در دنیای سیاست هیچ چیز محال نیست و به همین دلیل امیدواریم بتوانیم در فرصت باقی مانده تا خرداد ۹۲ بتوانیم شرایطی به وجود بیاوریم که اصولگرایان به هم نشینی انتخاباتی برسند.

تلاشی که به نظر نمی‌رسد به نتیجه برسد.

ما شرایط موجود در کشور را به خوبی درک کرده‌ایم و با این علم به استقبال انتخابات می‌‌رویم که اگر بتوانیم یک نفر از جانب اصولگرایان وارد انتخابات شود، احتمال اینکه رییس جمهوری بعدی با پشتوانه رای بیشتری کارش را شروع کند، بیشتر است و در نتیجه می‌‌تواند کارایی موثرتری داشته باشد.به همین دلیل است که تاکیدمان اتحاد است. اما واقعا نمی‌‌دانم شما چرا این همه اصرار دارید که اتحاد را برای اصولگرایان امری غیرقابل دسترسی بدانید؟

به دلیل شرایطی که در فضای اصولگرایی مشاهده می‌شود و البته اتفاقهای رخ داده در روزهای منتهی به انتخابات مجلس نهم که حتی قسم دادن آیت‌الله کنی هم کارساز نشد.

هم احتمال دارد که متحد شویم و هم این احتمال می‌رود که گروه‌های مختلفی با یدک کشیدن عنوان اصولگرایی هر کدام با کاندیدای مشخصی وارد انتخابات ریاست جمهوری شوند.انشاء الله در ماه‌های آتی مشخص می‌شود که جبهه اصولگرایی با چه شرایطی و با چند کاندیدا به بحث انتخابات وارد خواهد شد. به هر حال نکته حائز اهمیت این است که حتما یک چهره اصولگرا به جای احمدی‌نژاد در راس دولت یازدهم قرار خواهد گرفت. به همین دلیل تاکید این است که نگرانی چندانی احساس نمی‌شود و انشاءالله یازدهمین دولت جمهوری اسلامی دولتی اصولگرا خواهد بود.

«انشاءالله یازدهمین دولت جمهوری اسلامی دولتی اصولگرا خواهد بود.» خیلی مطمئن هستید.

ببینید! مردم به ماهیت اصلاح طلبان پی برده‌اند و به همین دلیل می‌دانند که آن‌ها هیچ خاصیتی برای کشور نخواهند داشت. به همین دلیل اصولگرایان فرصت خوبی دارند تا بتوانند رای‌ها را به حساب خود واریز کنند و بتوانند برای بار چندم در این سال‌ها، فرصت خدمتگزاری به ملت را به دست بیاورند.

یعنی حضور جریان اصلاحات نمی‌تواند در انتحابات موثر باشد؟

همه سلیقه‌ها با هر نگاهی می‌توانند خود را در معرض رأی مردم بگذارند و اگر توانستند نظر مثبتشان را جلب کنند، روی کار بیایند. اصلاح طلبان هم با وجود اینکه نمی‌توانند امیدی به موفقیت داشته باشند، باید حق حضور در انتخابات را داشته باشند. البته حضور آن‌ها در انتخابات آن طور که برخی می‌گویند، مهم نیست و نمی‌تواند تاثیری بر انتخابات بگذارد.

با توجه به تجربه سال ۸۴ برای ۹۲ چه برنامه مشخصی دارید؟

یادآوری اتفاق‌های سال ۸۴ و چند پاره شدن کاندیداهای اصولگرایان و آنچه در انتخابات مجلس نهم مشاهده شد، این نگرانی را به وجود آورده است که شاید جبهه اصولگرایی برای بار چندم نتواند یکصدایی را با گروه‌های محتلف خود تجربه کند که این احتمال می‌تواند هزینه‌های زیای را به اصولگرایان تحمیل کند.اگر نتوانیم به اتحاد انتخاباتی برسیم ، وجهه اصولگرایی تخریب خواهد شد و این شائبه به وجود می‌آید که ما نمی‌توانیم با گروه‌ها و افرادی در اصول اشتراک نظر داریم، به رای واحد برسیم که خب! این هم باعث می‌شود تا در افکار عمومی مورد قضاوت قرار بگیریم.

اما این ساز اختلاف است که همچنان کوک می‌شود.

اگر قرار بود چهره‌های اصولگرا با رقیبی اصلاح طلب رقابت کنند شاید به حکم ضرورت به وحدت تن می‌دادند،اما با شرایط فعلی نیاز چندانی به یکی بودن در بین اصولگرا‌ها احساس نمی‌شود و به همین دلیل هر کدام از گروه های اصولگرایان تلاش می‌کنند تا خود، زمام امور کشور را به دست بگیرند./عصرایران