اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عسگراولادی: نامه‌هایی که برای محمدرضا خاتمی نوشتم حجتم در روز قیامت است



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

عسگراولادی: نامه‌هایی که برای محمدرضا خاتمی نوشتم حجتم در روز قیامت است

در بخشی از گفت­وگوی روزنامه اعتماد با حبیب‌الله عسگراولادی آمده ­است:

*بنده مرشد سیاسیون کشور نیستم، هیچ‌وقت هم در این مقام که مدرس آنها باشم ظاهر نشدم. بنده احدی از فعالان سیاسی کشور هستم که در طول بیش از نیم قرن فعالیت سیاسی سعی کردم سیره انبیا و اولیای الهی و به ویژه مراد و مرشدم امام خمینی را در سیاست‌ورزی رعایت کنم. برخورد انسانی و اخلاقی با مخالفان بخشی از وظیفه روشنگری است که بر عهده همه سیاستمداران است. ما باید در برخورد با مخالفان فرقی بین «قول»و «قائل» بگذاریم، اگر قول را عقلانی و منصفانه نقد کنیم.

در تصحیح فکر قائل هم موثر است ان‌شاء‌الله. ما به مدد خداوند تجربیات خوبی در زندان در برخورد و مباحثه با گروه‌های سیاسی و مذهبی ملی‌گرا و صاحبان اندیشه‌های چپ‌گرا و نژادگرا و منافقین و گروه‌های الحادی کسب کردیم و بحمدالله این تجربیات پس از انقلاب هم مفید واقع شد لذا معتقدم در نقد مخالفین رعایت احترام، انصاف و عدالت از الزامات کار است.

*ما باب گفت‌وگو با منتقدان را هیچ‌وقت بسته نمی‌بینیم. نامه‌نگاری‌هایی که اشاره کردید برای شفاف‌سازی و نقد مبانی تئوریک گردانندگان حزب مشارکت بود و قطع گفت‌وگو هم از اینجانب نبود. آنها آخرین نامه بنده را بی‌پاسخ گذاشتند. اگر دیدگاه‌های ما را از روی انصاف و عدالت مطالعه می‌کردند ما شاهد حوادث تلخ خروج برخی از حاکمیت یا خروج برخی دیگر بر حاکمیت آنها در دوران اصلاحات و نیز حوادث تلخ سال 88 نبودیم.این نامه‌ها حجت ما برای روز قیامت است. ما آنچه «شرط بلاغ» بود با آنها گفتیم به نتیجه آن هم زیاد فکر نکردیم که آنها پند گرفته یا ملول می‌شوند.

*احزاب اصولگرا از ابتدای اقبال مردم یک نقد درون‌گفتمانی بین خود را مدیریت کرده‌اند و تاکنون هم بین آنها گفت‌وگو و نقد سازنده بوده و محصول این گفت‌وگو همگرایی اصولگرایان بوده است.

*ما به رای مردم احترام می‌گذاریم. مردم‌سالاری یعنی یک روش معین برای رسیدن به نتایج نامعین. باید به این ملتزم باشیم، اگر آنچه از صندوق رای بیرون آمد و به نفع ما بود بپذیریم و اگر به نفع ما یا میل ما نبود اوضاع را به هم بریزیم.

شرط عقل و وفای به عهدمان درباره پذیرش نتایج نیست لذا وقتی آقای خاتمی رای آورد ما به احترام رای مردم به او تبریک گفتیم و نخستین کسی هم که تبریک گفت رقیب او آقای ناطق‌نوری بود. ما می‌خواستیم این مساله را در کشور فرهنگ کنیم، اما متاسفانه دوستان ما در سال 88 وقتی دیدند رای نیاوردند نتایج را نپذیرفتند و بر طبل تقلب در انتخابات کوبیدند.

این رفتار یعنی دموکراسی، بی‌دموکراسی و هرچه تا دیروز می‌گفتیم هیچ. آقای خاتمی فردای پیروزی طبق قانون اساسی رییس‌جمهور ما هم بود. حزب موتلفه اسلامی به همه دولت‌های پس از انقلاب از این زاویه نگاه می‌کرد و اکنون هم همین نگاه را دارد. در عین حال ما از نقد مشفقانه دریغ نمی‌کردیم. گاهی این نقدها مقبول می‌افتاد گاهی هم نه. البته رابطه ما به عنوان یک دولت اصولگرا با رابطه ما با دولت آقای خاتمی می‌تواند متفاوت باشد./خبرآنلاین

/


ویدیو مرتبط :
حاج مهدی کمالی-به خدا نامه نوشتم...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نامه‌نگاری خاتمی و عسگراولادی/خطبای جمعه با رافت و رحمت با خطاکاران برخورد کنند...



نامه‌نگاری خاتمی و عسگراولادی/ عسگراولادی: خطبای جمعه با رافت و رحمت با خطاکاران برخورد کنند+خاتمی: نقد اظهارات عسگراولادی به معنای زیر سوال بردن شخصیت او نیست

 سید احمد خاتمی در پاسخ به نامه حبیب الله عسگر اولادی وی را از سابقون انقلاب خواند.

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

به گزارش خبرآنلاین، به دنبال اظهارات سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه های نماز جمعه هفته گذشته درباره اظهارات عسگراولادی و حوادث سال 88، دبیرکل جبهه پیروان در نامه ای به بیان مواضع خود درباره اظهارات وی پرداخته است. متن کامل نامه حبیب الله عسگراولادی به شرح ذیل است:

جناب مستطاب حضرت آیت الله آقای سید احمد خاتمی دامت افاضاته

عضو محترم هیأت رئیسه مجلس خبرگان و امام جمعه موقت تهران

پیشاپیش میلاد مبارک حضرت رسول گرامی اسلام پیامبر رحمت حضرت محمدمصطفی صلوات الله و سلامه علیه و ولادت حضرت امام جعفرصادق (ع) را تبریک و تهنیت عرض نموده و سلامتی و موفقیت جنابعالی را در پیشبرد اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی از خداوند سبحان خواستارم.

به دلیل کسالت امکان حضور در نماز جمعه هفته قبل را نداشتم لیکن توفیق حاصل شد تا از خطبه های جنابعالی استفاده کنم درخصوص مطالبی که فرمودید نکاتی به نظرم رسید که بدینوسیله تقدیم می کنم:

1- استنباط بنده این است که عده ای دارند کوشش می کنند که انتخابات ریاست جمهوری آینده را به میدان جنگ و مقدمه فتنه ها و انحراف های جدید تبدیل و بجای رقابت سالم ، انتخابات را به تنازع و جنگ منحرف کنند. مقام معظم رهبری دام عزه تنها قائمه نظام در جلوگیری از جنگ آوری و جنگ افروزی در میدان انتخابات ، مواضع بسیار حکیمانه و هدایت کننده ای دارند و خیرخواهانه و ناصحانه تمامی جناح ها و اقشار جامعه را به جانب رقابت سالم و حضور حداکثر قابل قبول مردم در انتخابات رهنمون فرمودند.

2- صداهای بیگانه و عوامل آنها در لغزاندن گسل ها و ایجاد گسل های تازه اجتماعی و سیاسی بالاخص اقتصادی و فرهنگی از همه امکانات سخت افزاری و نرم افزاری در ادامه خصومت های خود با نظام اسلامی مشغول هستند در چنین شرایطی جامعه نیازمند هدایت های فراجناحی و ولایت محوری است و حقیر احساس کردم ضرورت دارد آبروی خدادادی را در جلوگیری از جنگ افروزی و ایجاد فتنه و انحراف جدید بکار گیرم.

از امام راحل آموخته ایم که فرمودند : « من فکر کردم آبرویی که خدا داده است در راه خدا مصرف کنم و در راه دین خدا» .

3- بنده در اظهاراتم به هیچ عنوان قصد تطهیر یا تخفیف در جرم و یا رفع حصرمفتون ها را نداشته و ندارم این در حیطه اختیارات قوه قضائیه و دستگاههای امنیتی می باشد با شناختی که از آقایان موسوی و کروبی دارم اینها را سران اصلی فتنه نمی دانم عوامل فتنه اطراف آنان را گرفته و مع الاسف مفتون شده اند.

4- بطور قطع خطبای محترم نماز جمعه به تأسی از مقام معظم رهبری و امثال شما بزرگان در وحدت امت اسلامی و آماده سازی آنان در مدت باقیمانده تا انتخابات برای شرکت در جشن ملی می تواند به دور از برخورد تند با کسانی که خطا کردند و غافلانه با نظام زاویه پیدا کردند با دید رأفت ، هدایت و رحمت برخورد کنند تا از رهگذر این اقدام خیرخواهانه موجبات جذب و دلبستگی آنان را نسبت به انقلاب و نظام فراهم کنند.

به گزارش خبرآنلاین، آیت الله سید احمد خاتمی عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران نیز به به نامه دبیرکل جبهه پیروان پاسخ داده که در ادامه می آید:

نامه جناب مستطاب آقای حبیب الله عسگر اولادی را خواندم. گرچه نامه ایشان خطاب به اینجانب غیر رسانه ای بود اما مناسب دیدم که به انگیزه نکاتی چند برای عموم مردم عزیزمان آن را رسانه ای کنم.

1- نامه جناب عسگر اولادی مودبانه و محترمانه است و الگویی برای نقد و برسی در حوزه مسائل سیاسی.

2- اینجانب در خطبه نماز جمعه " گفتار" را نقد کردم نه گوینده آن را که ادب اسلامی این است که " انظر الی ما قال و الانظر الی من قال" به گفته بنگر، نه گوینده آن. در عین حال به گونه ای سخن گفتم که شخصیت گوینده مورد تعرض قرار نگیرد.

3- اینجانب ضمن احترام به شخصیت جناب عسگر اولادی به دلایلی که در نماز جمعه مطرح کردم ،آقای موسوی و کروبی را از سران فتنه دانستم. معتقدم آنان باید پاسخگوی حوادث پس از 22 خرداد 88 باشند.

4 – از اینکه جناب عسگر اولادی آبروی خویش را در مسیر انقلاب قرار می دهند ستودنی است اما به نظر می رسد ایشان مطمئنا ملاحظه آبروی انقلاب را هم می کنند. از اینکه ضد انقلاب از اظهارات ایشان استقبال کردند گویای آن است که آن اظهارات پسند آنهاست که خوشبختانه ایشان جواب بسیار مناسبی به آنان دادند.

5- جناب آقای عسگر اولادی از سابقون انقلاب بوده و پیشینه درخشان ایشان در مبارزه با طاغوت و حبس های طولانی ایشان فراموش شدنی نیست. نیز خدمات ایشان پس از انقلاب و تلاشهای مخلصانه ایشان پس از انقلاب در جهت تثبیت نظام اسلامی از یاد رفتنی نمی باشد و حرف یک نقد بر ایشان به معنای زیر سوال بردن شخصیت ایشان نمی باشد./خبرآنلاین