اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عسگراولادی:برای باز شدن قفل انتخابات گفتم موسوی و کروبی فتنه ساز نیستند



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

عسگراولادی:برای باز شدن قفل انتخابات گفتم موسوی و کروبی فتنه ساز نیستند

ایلنا: دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری، بار دیگر تأکید کرد که از نظر او مهدی کروبی و میرحسین موسوی در حوادث پس از انتخابات سال ۸۸، فتنه ساز نیستند و اگر کاری کردند، باید قوه قضائیه به آن رسیدگی کند.

حبیب الله عسگراولادی در حاشیه همایش جامعه مدرسین با عنوان همایش نیم قرن حضور در قم، در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا و در پاسخ به این سؤال که باز کردن فضای سیاسی کشور در آستانه انتخابات آینده تا چه میزان اهمیت دارد؟ اظهار داشت: به حمدالله آزادی در کشور هست و تعداد روزنامه‌هایی که صدای انتقادی دارند زیاد‌تر از تعداد روزنامه‌هایی است که صدای تأییدی دارند و از این جهت معلوم  و پیداست که تک صدایی در جامعه ما نیست، اما در رابطه با انتخابات باید فضایی ایجاد کنیم که چند صدایی در انتخابات باشد.

وی افزود: به نظرم باید حداقل سه قطب در انتخابات داشته باشیم و شاید قطب چهارم هم مربوط به منفردین باشد؛ در کل باید فضایی را در جامعه باز کنیم و بنده هم کوششم بر این است که این فضا را باز کنم.

عضو ارشد حزب مؤتلفه اسلامی، اضافه کرد: باید سعی کنیم و بنده نیز سعی کردم، فضا را باز کرده و قفل‌ها را باز کنم، و به همین جهت گفتم موسوی و کروبی فتنه ساز نیستند؛ البته اگر کاری کردند و اقدامی انجام دادند، باید قوه قضائیه رسیدگی کند.

وی افزود: اینکه گفتم آمریکا و انگلیس فتنه گر اصلی هستند و موسوی کروبی دچار فتنه شدند و این موضوع حدود دوماه پیش به ذهنم هدایت شد، به این خاطر بود که انتخابات سال ۹۲ را دارای قفل می‌دیدیم؛ در این شرایط خود موسوی و کروبی چکار کنند؟ اصلاح طلبان چکار کنند؟ آن‌هایی که اطرافشان هستند، چه کنند؟ معتقدم بالاخره باید راهی پیدا شود و راهی که من عرضه کردم این است که هر کس در فتنه بوده، ابتدا از فتنه تبری بجوید و از آمریکا و انگلیس اعلام برائت کند و در درجه بعد از اشتباهاتی که موسوی و کروبی مرتکب شدند.

وی در ادامه در پاسخ به این سؤال که چه عواملی باعث شیوع بداخلاقی‌های سیاسی در جامعه و برای مثال اتفاقات ۲۲ بهمن قم می‌شود؟ اظهار داشت: آقای لاریجانی خودش در پاکستان جواب داد و گفت از بابت این موضوع نگرانی ندارند چون زمام امور دست رهبری است و ایشان مسلط بر اوضاع و مراقب آن هستند.

عسگراولادی افزود: البته این کار‌ها کارهای قبل از انتخابات است و دیده‌ایم که در هر انتخاباتی که قرار است برگزار شود، موافق و مخالف به صحنه می‌آمده و به نوعی آشکار می‌شوند.

دبیرکل جبهه پیروان امام و رهبری تأکید کرد: البته اصل موضوع تشنج در سخنرانی رئیس مجلس را از سوی هر شخص یا گروهی صورت گرفته باشد، آن هم در حرم حضرت معصومه (س)، در حضور علماء و در مراسم جشن ۲۲ بهمن غلط می‌دانم، چه برسد به شخصیتی مثل لاریجانی که هم ملازاده است و از بیت اصیلی است و هم اینکه نماینده قم و رئیس مجلس است و هم اینکه می‌دانیم مورد توجه مقام رهبری است.

وی اضافه کرد: البته همانطور که گفتم این کار‌ها، کارهای قبل از انتخابات است که در جاهایی خود را نشان می‌دهد و مثال دیگر این است که شما می‌بینید رئیس جمهور ما در میدان آزادی می‌گوید، «زنده باد بهار»، «زنده باد بهار»، «زنده باد بهار»؛ در حالی که باید پرسید، «زنده باد بهار» یعنی چی؟ باید گفت «زنده باد ولایت»، «زنده باد جمهوری اسلامی»، اما رئیس جمهور ما می‌گوید «زنده باد بهار» و منظور او هم از «بهار»، انتخابات و مشایی است./ایلنا

 


ویدیو مرتبط :
عسگراولادی در مورد موسوی و کروبی در رسانه ملی چه گفت؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عسگراولادی:هیچ گاه نگفتم موسوی وکروبی اهل فتنه نیستند گفتم راس فتنه نیستند



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

عسگراولادی:هیچ گاه نگفتم موسوی وکروبی اهل فتنه نیستند گفتم راس فتنه نیستند

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری، ضمن توضیح درباره سخنان اخیر خود در مورد موسوی و کروبی با تاکید براینکه در هیچ یک از سخنان خود کلمه "تبرئه" یا "تطهیر" در وصف کسانی که دستی در فتنه سال 88 داشتند نبرده ام، گفت: راه برای بازگشت آنهایی که غافلانه در خط شیطان عمل کرده اند بسته نیست.

به گزارش مهر، حبیب الله عسگراولادی با توضیح در خصوص اظهارت اخیر خود در مورد عملکرد موسوی و کروبی در فتنه گفت:  حرف های بنده در خصوص بازخوانی فتنه سال 88 قدری متفاوت با قرائت برخی در مورد پایداری و اصل فتنه و کارگردانان و عمله و اکره آن بود به همین دلیل واکنش های متفاوت داشت.

وی با بیان اینکه در هیچ یک از سخنان خود کلمه "تبرئه" یا "تطهیر" کسانی که دستی در فتنه سال 88 داشتند نبرده ام، گفت:  اینها ترجمه هائی است که برخی از دیدگاه های بنده کرده اند. عده ای دوست دارند به تحولات سیاسی و اجتماعی طوری نگاه کنند که خود می‌خواهند که این عملی نیست و با واقعیت ها هم فاصله پیدا می کند.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری، تاکید کرد: حرف بنده این است که آمریکا و رژیم صهیونیستی و رژیم مکار انگلیس سران فتنه سال 88 بودند. اگر کسی توفیق پیدا نکند این مفهوم را درک کند قطعا در فتنه آینده گرفتار خواهد شد.

وی ادامه داد: حرف دوم بنده این بود که عده ای در این فتنه گرفتار شدند و به نوعی هم در بسترسازی آن شرکت داشتند. هرچه خوبان انقلاب به آنها نصیحت کردند با سران فتنه مرزبندی کنید گوش نکردند. عده ای فتنه گر هم دور اینها را گرفتند و آن شد که همه دیدیم.

عسگراولادی با تاکید براینکه ما باید فضایی را در سپهر سیاست ایران بوجود بیاوریم تا تکرار شرارت فتنه سال 88 به صفر نزدیک شود اذهان داشت: باید آنهایی را که اسیر و مفتون واقع شدند نجات دهیم تا بتوانیم فصل سربازگیری دشمنان از خیمه انقلاب را پایان یافته سازیم. ممکن است در بازگشت کسانی که فریب دشمن را خوردند به خیمه انقلاب توفیق نداشته باشیم، اما اصراری هم نباید این طرف وجود داشته باشد که آنها همچنان فاصله خود را با انقلاب و مردم حفظ کنند.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری، با بیان اینکه طی سه سال گذشته بسیاری از کسانی که از روی غفلت به دام فتنه گران افتاده بودند به دامن انقلاب برگشته اند، یادآور شد:  ممکن است هم جایی رسما نگفته باشند، اما خودشان می دانند به بیراهه رفته بوده و برگشته اند.

وی با بیان اینکه  برخی  اهانت کردن و تقبیح و مسابقه گذاشتن در بدو بیراه گفتن به کسانی که اسیر فتنه بوده و هستند نوعی سیاست ورزی می دانند گفت:  به نظر اینجانب بطور قطع اشتباه می کنند.

عسگراولادی، افزود: راه هایی هم برای مقابله با سران فتنه یعنی آمریکا و غرب وجود دارد باید آن را تجربه کرد شاید هزینه های نبرد نرم با آمریکا را به کمترین مقدار ممکن کاهش دهیم.

وی ضمن انتقاد از انعکاس تحریف شده سخنانش تاکید کرد:  می‌گویند بنده گفته ام موسوی و کروبی نقشی در فتنه نداشته اند.  نمی دانم برخی که مواضع بنده را در قبل از انتخابات و بعد از انتخابات رصد کرده اند و می دانند بنده در صف مقدم از حریم ولایت و انقلاب حرکت کرده ام و این ثبت است در رسانه ها؛ من کجا این حرف را زده ام.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری، تصریح کرد: بنده می گویم آدرس غلط به مردم ندهید. سر فتنه آمریکاست برای همین امام و رهبری همیشه لبه تیز حمله خود را به سمت آمریکا می گیرند. موسوی و کروبی و شماری از افرادی که در طول انقلاب خدماتی به نظام و انقلاب و رهبری داشتند در فتنه سال 88 گرفتار شده اند. عده ای دور آنها را گرفتند و نگذاشتند پیام مردم و خیرخواهی رهبری به آنها برسد.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری، خاطرنشان کرد: بنده صریحا گفته ام که آنها در برابر نظام و مردم ایستاده بودند و باید پاسخگو باشند. مردم و نظام با کسی شوخی ندارند. روز 9 دی همه دیدند عکس العمل مردم را، این را نمی شود از صفحه تاریخ معاصر پاک کرد.

عسگراولادی، با تاکید براینکه راه برای آنهایی که غافلانه در خط شیطان عمل کرده اند بسته نیست، گفت: آنها با تبری جستن از فتنه و کارگزاران فتنه می توانند در صفوف مردم قرار گرفته و از شیطان بزرگ دوری گزینند و تولی به ولایت را همراه مردم با اخلاص جلائی مناسب بخشیم./مهر