اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عزاداری باعث آشتی قلعه نویی و زرینچه شد


قلعه نویی که این روزها در غم از دست دادن مادر خود عزادار است پس از آنکه متوجه شد جواد زرینچه نیز عزادار شده، صبح دیروز به همراه علی فتح الله زاده راهی منزل هم تیمی پیشین خود شد.

تماشا: قلعه نویی که این روزها در غم از دست دادن مادر خود عزادار است پس از آنکه متوجه شد جواد زرینچه نیز عزادار شده، صبح دیروز به همراه علی فتح الله زاده راهی منزل هم تیمی پیشین خود شد.

بعد از اینکه فرهاد مجیدی برای عرض تسلیت به خانه قلعه نویی رفت تا اختلافات این دو در روزهای اخیر در حاشیه قرار بگیرد، حالا ملاقات قلعه نویی یا زرینچه دومین ملاقات میان استقلالی هایی است که در ماه های اخیر اختلافاتی با هم داشته اند. زرینچه در ابتدای فصل از مخالفان سرمربیگری قلعه نویی در استقلال بود و به دلیل همین اختلاف از هیات مدیره استقلال کنار کشید.


ویدیو مرتبط :
قلعه نویی و نکونام آشتی کردند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دیسیپلین قلعه‌نویی و کی‌روش مثل هم است/ شبیه جواد زرینچه بازی ‌می‌کنم



دیسیپلین قلعه‌نویی و کی‌روش مثل هم است/ شبیه جواد زرینچه بازی ‌می‌کنم

مدافع تیم استقلال ‌می‌گوید: دیسیپلین قلعه‌نویی و کی‌روش مثل یکدیگر است.

به گزارش فارس خسرو حیدری یکی از آرام‌ترین و بی‌حاشیه‌ترین بازیکنان چند سال اخیر فوتبال ما است. این بازیکن در چند سال گذشته پیشرفت چشمگیری داشته و حالا به یکی از مهره‌های تاثیر‌گذار استقلال و حتی تیم ملی تبدیل شده است.

 

متن گفت‌وگوی این بازیکن را در زیر می‌خوانید:

 از امسال شروع کنیم. در خصوص تیم امسال صحبت کن.

امسال کار را با امیر قلعه‌نویی آغاز کردیم و ایشان استقلال را آخرین بار با قهرمانی ترک کرده بود. درست است که قلعه‌نویی با قهرمانی تیم را ترک کرد اما چند سال بود که دوست داشت به استقلال بیاید و حالا که آمده سعی کرد تیم خوبی را برای مسابقات امسال درست کند. متاسفانه در ابتدای فصل بازیکنانی مثل جانواریو، توزی و جباری را از ابتدا در اختیار نداشتیم ولی به جز دو بازی آخر نیم‌فصل اول معدل 2 امتیاز در هر مسابقه را به دست آوردیم البته فکر می‌کنم نیم‌فصل دوم را طوری آغاز کردیم که فکر می‌کنم جبران دو بازی آخر نیم‌فصل شد.

 قبول داری استقلال امسال نسبت به سال گذشته از لحاظ در اختیار داشتن نفرات و مهره‌ها کمی افت کرده بود؟

غیر از برخی از مسائل نمی‌توان گفت که تیم ما نسبت به پارسال کم مهره‌تر است چون بازیکنانی که در استقلال هستند هر کدام سرنوشت یک تیم را رقم می‌زنند. البته قبول دارم که سال گذشته مهره‌های کلیدی ما بیشتر بود ولی امسال هم بازیکنانی مثل جباری در کنار ما هستند که حضور او به تیم ما اعتماد به نفس می‌دهد. مطمئن باشید در ادامه راه تیم ما کاملتر از اینها خواهد شد.

بحث جباری شد. این بازیکن چقدر در فوتبال خسرو حیدری تاثیر‌گذار است؟

نقش بسیار مهمی داشت. سال گذشته که بیشتر بازی می‌کرد و مصدومیتش کمتر بود هم خودش در اوج بازی می کرد و هم بازیکنان کنار دست او خیالشان راحت بود. مطمئنا او در ادامه راه به تک تک بازیکنان استقلال کمک خواهد کرد.

 استقلال همیشه در جناح راست بهترین‌ها را داشته مثل زرینچه مثل نوازی. کدامیک از این بازیکنان الگوی تو هستند؟

همه اینهایی که نام بردید الگوهای من هستند و یادتان نرود که محمد تقوی هم در جناح راست استقلال خوب بازی می‌کرد. استقلال همیشه در جناح راست خوب بوده و این بازیکنان حتی به فوتبال ملی هم کمک کردند.

 بازی بازیکنانی مثل زرینچه را به یاد داری؟

بازی‌های آنها را به یاد دارم. هر بازیکنی یکسری خصوصیات دارد که مثلا ممکن است از 5 خصوصیت سه تای آنها به بازیکنانی مثل زرینچه شبیه باشد. خودم تصور می‌کنم بازی من شبیه زرینچه است.

زمانی که در پاس بازی می‌کردی و پورحیدری در آنجا سرمربی بود در پست دیگری از تو استفاده می‌کرد.

در زمان آقای شاهرخی جناح چپ هم بازی می‌کردم و فقط یک نیم‌فصل این کار را انجام ‌دادم. اما یادم می‌آید که در یک بازی مقابل پرسپولیس به عنوان فوروارد چپ بازی می‌کردی.

دقیقا برای همان یک بازی این کار را انجام دادم. آن زمان بگوویچ مربی ما بود و دیگر در جناح چپ بازی نکردم.

دوست نداری پستت را عوض کنی؟

من در جناح راست جا افتاده‌ام اما وقتی این جناح را در استقلال می‌‌بندند از قلعه‌نویی می‌خواهم که به سمت چپ بروم. البته واقعا سمت راست استقلال را کنترل می‌کنند. مثلا میثم بائو که مدتی کنارم بازی می‌کرد می‌گفت چقدر جناح راست شلوغ است اما آن طرف هیچ خبری نیست. البته برای نیم‌فصل دوم با آمدن بازیکنان جدید کمی بالانس شدیم در این بین حمودی هم به من کمک می‌کند. در بازی با پیکان فولاد و داماش همه جناح راست ما را بسته بودند که کار را خیلی سخت کرده بود.

 سالی که با استقلال قهرمان لیگ برتر شدید مربیان تیم‌های حریف می‌گفتند اگر خسرو حیدری را ببندیم استقلال فلج می‌شود.

آن زمان تازه به استقلال آمده بودم ولی قبول دارم که هرچقدر آن سمت را می‌بستند مثل حالا نبود در آن زمان 2_5_3 بازی می کردیم و تیمی هجومی داشتیم. تک تک بازیکنان هم تحت فشار بودند.

 به نظر تو خریدهای نیم فصل دوم استقلال خوب بود؟ عده‌ای اعتقاد دارند تا آنها در تیمی مثل استقلال جا بیفتند کمی طول می‌کشد.

همه بازیکنان اینگونه نیستند دیدید که بازیکنان جدید در استقلال خوب کار کرده‌اند و زمانی که خودم به استقلال آمده بودم، از بازی دوم و یا سوم راه افتادم. این بازیکنانی که به تیم ما آمدند، تجربه کمی نداشتند. دیدید که فرزاد حاتمی همان بازی‌هایی که در تراکتورسازی انجام می‌داد در این جا انجام داده و موفق شده است.

 از حضورت در استقلال چه خاطره‌هایی داری که بیادت مانده؟

هم خاطرات خوب دارم و هم بد. خاطره خوبم این است که در همان اولین سال حضورم قهرمان شدیم و حتی برای سال دوم هم با صمد مرفاوی تیم خیلی خوبی داشتیم. خاطره بد من مربوط به جدایی‌ام از استقلال است که یک سال از این تیم دور بودم، هرچند در آن سال با سپاهان قهرمان شدم.

 پشیمان نشدی از اینکه از استقلال رفتی؟

شاید در بعضی مواقع این به ذهنم می‌آمد. گذشته‌ها گذشته و زیاد دوست ندارم در موردش صحبت کنم اما تصمیمی بود که در آن سال گرفتم.

 از این بحث بگذریم،به نظر تو مشکلات فوتبال ما از کجاست؟

با اینکه پول به فوتبال ما آمده اما اعتقاد دارم که پسرفت کردیم. تا یک تیم ناکام می‌شود، یک هفته تا 10 روز روی آن تیم فشار می‌آورند و همه چیز تمام می‌شود و می‌رود. هیچ چیز سر جای خودش نیست. کلا آنهایی که در رأس کار هستند باید فوتبال ایران را درست کنند من اعتقاد دارم نتایجی که می‌گیریم بر حسب استعداد بازیکنان است. اگر کی‌روش به فوتبال ما آمده نمی‌تواند به بازیکن بغل پا زدن یاد بدهد. اگر یک مربی بخواهد 10 تاکتیک را در یک بازی پیاده کند، ممکن است بازیکن هنگ کند! فکر نمی‌کنم یک مربی آمده باشد و زیاد روی فوتبالیست کار کند. من معتقدم ساختار فوتبال ما دچار مشکل است.

 سقف قرارداد را قبول داری؟

به اعتقاد من این قانون قیمت یکسری از بازیکنان ضعیف را هم بالا برد. نه تنها این سقف انجام نمی‌شود، بلکه یک بازیکنی که توانایی زیادی ندارد، خودش را با بازیکن درجه یک مقایسه می‌کند. به نظر من سقف قرارداد، ‌قرارداد خیلی از بازیکنان ضعیف را هم بالا برده است.

 این لقبی که هواداران به تو دادند( فابرگاس) در این اوخر زیاد حاشیه درست کرد...

من از هواداران ممنون هستم و می دانم در همه جای ایران این القاب به بازیکنان داده می‌شود. یک زمان هواداران به جباری می‌گفتند ریوالدو، ‌حتی به احسان حاج صفی می‌گفتند فابرگاس. حالا این وسط فردوسی‌پور به پست بازی و لقبی که هواداران به من داده‌اند، ایراد گرفته است. از همان روز اول که به استقلال آمده‌ام به من می‌گفتند فابرگاس. من فکر می‌کنم تماشاگران برای اینکه چیدمان شعرشان درست در بیاید این لقب‌ها را به بازیکنان می‌دهند که به ریتم تشویق آنها بخورد.

حتما شنیده‌ای که به خاطر تو در کاشان علیه فردوسی‌پور شعار دادند؟

با تعجب (می‌خندد) واقعا؟

 بله....

البته منظور فردوسی‌پور این نیست که با این مسئله مشکلی داشته باشد. منظور عادل این بود که پست من با فابرگاس فرق دارد حتی این مسئله را گزارشگر اصفهان هم عنوان کرده بود.

 در نظرسنجی برنامه 90 به عنوان یکی از بازیکنان تأثیرگذار نیم فصل اول حضور نداشتی،‌ فکر می‌کردی این اتفاق بیفتد؟

به اعتقاد من بهترین بازیکن باید از میان پدیده‌ها انتخاب شود. یکی دو سال اولی که در استقلال بودم، همیشه در این فهرست بودم. بازیکنی مثل من که در یکی دو سال اول خوب کار کرده، کار سختی را در پیش دارد. شاید مردم این مسائل را ندانند. در اوایل حضورم حتی به داخل 18 قدم حریف هم نمی‌رفتم ولی طی این چند سال هم در دفاع و هم در حمله به داخل محوطه می‌روم و این را به فوتبالم اضافه کردم، شاید این مسئله به چشم کسی نیاید. الان هم تا آنجا که بتوانم توقعات را برآورده می‌کنم.

 آن سپاهانی که تا 8 تیم برتر آسیا رفت، می‌توانست قهرمان شود یا این تیم استقلال؟

آن تیم سپاهان صددرصد قهرمان می‌شد. شک نکنید. ولی این تیم باید در ابتدا از گروهش صعود کند که خیلی سخت است. البته ما با سپاهان هم الهلال را شکست دادیم اما به اعتقاد من قهرمانی استقلال در آسیا دور از دسترس نیست.

 یکی از نگرانی‌های این روزهای فوتبالدوستان تیم ملی است. فکر می‌کنی چرا دچار افت شدیم؟

تا قبل از بازی با ازبکستان همه چیز دست خودمان بود و شاید اگر ازبک‌ها در آزادی 100 هزار نفر را می‌دیدند، همه چیز خیلی فرق می‌کرد. ما در آن بازی می‌توانستیم به ازبک‌ها گل بزنیم. در آن مسابقه بازیکنان کلیدی ما خسته بودند. دژاگه، قوچان‌نژاد و خیلی‌های دیگر 3 روز قبل در لیگ‌های معتبر بازی کرده بودند. آنها یک موقعیت داشتند و ما موقعیت‌های زیادی را از دست دادیم. در بازی رفت حق ما نبود که ببریم ولی بردیم. من اعتقاد دارم بازی در قطر به شکلی پیش می‌رود که باید با 12 نفر بجنگیم. هیچ کاری هم نمی‌شود انجام داد.

 یعنی این مسائل ممکن است در میزبانی قطر برای جام جهانی آینده تاثیر داشته باشد.

صددرصد هم همینطور است. آنها می‌خواهند تجربه پیدا کنند. یک سوت ممکن است سرنوشت خیلی ها را عوض کند.

شنیدی که به کی‌روش انگ زده بودند که با قطری‌ها تبانی کرده است.

بله، این مسئله را شنیده بودم اما همه می دانند کی‌روش از لحاظ مالی هیچ مشکلی ندارد و او از مربیان ثروتمند دنیا است. آنها هم خدا را قبول دارند و می‌دانند که اگر بخواهند با احساسات میلیون‌ها ایرانی بازی کنند چه تبعاتی برایشان در پی خواهد داشت.

کار کردن با قلعه‌نویی و کی‌روش از لحاظ نظم و انضباط چه تفاوت‌هایی دارد؟

به نظر من دیسیپلین قلعه‌نویی و کی‌روش مثل هم است. حتی خیلی از مربیان را در ایران داریم که دانش فنی بالایی دارند اما بازیکنان از آنها حساب نمی‌برند. امیر قلعه‌نویی یک خصوصیتی دارد که مربیان دیگر کمتر دارند و آن هوش او است.

 مثلا هوش او کجا به کار استقلال آمده که این را می‌گویی. خود قلعه‌نویی اعتقاد دارد مربی باهوشی نیست.

بازی به بازی نمی‌توان گفت اما من کلا می‌گویم. از یارگیری گرفته تا اینکه کجا از یک بازیکن استفاده کند. این تخصص او است. قلعه‌نویی در مهره‌چینی و در استفاده از بازیکنان، باهوش است.

عده‌ای معتقدند قلعه‌نویی از راه‌های غیر فوتبالی نتیجه می‌گیرد حتی بعد از بازی با داماش در رشت، انتقادات زیادی به سرمربی استقلال شد.

آن بازی که خیلی واضح بود. ما که نمی‌توانستیم پرواز را لغو کنیم. من هم انتقادات مردم رشت را شنیدم. ما اگر می‌خواستیم اتوبوس بگیریم و ساعت 2 شب به آنجا می‌رسیدیم آیا می‌توانستیم فردا بازی کنیم؟ قلعه‌نویی روز بازی به ما گفت که چقدر در برنامه 90 شیطنت شد. ما باید آن مسابقه را می‌بردیم که این اتفاق نیفتاد. ولی من این مسئله و این اتهامات را قبول ندارم و مطرح کردن چنین ادعاهایی برای تخریب چهره دیگران درست نیست.

 آینده این استقلال را چطور می‌بینی؟

فعلا که درگیر مسابقات هستیم اما تیم ما، تیم خوبی شده است. بازیکنان جدیدی که به اضافه شدند خیلی به ما کمک کردند و حالا جباری هم آماده شده و به تیم ما انگیزه زیادی داده است، خوشبختانه بالانس خوبی در استقلال ایجاد شده است.

 این مسائلی که در مورد کاپیتانی مطرح شده بود، کار را برای همه سخت کرده بود، اما به نظر می‌رسد استقلال از این بحران عبور کرد.

یکی از خصوصیات قله‌نویی جمع کردن اینگونه مسائل است. حالا هم همه چیز آرام است و کل تیم فقط به قهرمانی فکر می‌کنند. این حاشیه‌ها خیلی می‌توانست به تیم ضربه بزند، اما جلسه‌ای که در شب بازی با آلومینیوم انجام شد، خیلی به ما کمک کرد.

 قلعه‌نویی اعتقاد داشت مردم کاپیتان استقلال هستند. نقش بازوبند و اهمیتش برای یک تیم چقدر است؟

بازیکنانی که کسوت بیشتری داشتند، همیشه بازوبند را می‌بستند. بازیکنان ما نشان دادند که چیز مهمی نبود و خیلی‌ها این مسئله را بزرگ کردند. حالا هم که همه چیز مشخص است و مشکلی وجود ندارد.

 حضور فرهاد مجیدی در استقلال را چطور ارزیابی می‌کنی؟

خوشبختانه مجیدی به جمع ما اضافه شده و امیدوارم که آنقدر آمادگی داشته باشد که بتواند به استقلال کمک کند. فرهاد می‌خواست با پیراهن استقلال خداحافظی کند و او یکی از بزرگترین اهداف او است. ما مجموعه خیلی خوبی داریم و امیدوارم همه ما بتوانیم به هدفی که داریم برسیم.

در آسیا چقدر شانس صعود دارید؟

اولین هدف ما این است که از گروه خودمان صعود کنیم و در بازی‌های حذفی در ورزشگاه آزادی بازی کنیم. من فکر می‌کنم ما باید طوری برنامه‌ریزی کنیم برای سال آینده برای قهرمانی آسیا برنامه‌ریزی کنیم. البته اگر ما از گروه‌مان صعود کنیم،می‌توانیم قهرمان آسیا هم باشیم.

 تا به حال چه فرصتی را از دست دادی و بابتش ناراحت شدی؟

یکی از اشتباهاتم انتخاب پیکان بود که شاید اگر به استقلال می‌آمدم خیلی زودتر از این‌ها می‌توانستم پیشرفت کنم و حتی برای رفتن به اروپا کارم راحت‌تر بود. حتی می‌توانستم زودتر به تیم ملی بروم. چون زمانی که به استقلال آمدم به تیم ملی دعوت می شدم.

 در این مدتی که در استقلال بودی پیشنهادی نداشتی که فکرت را مشغول کرده باشد؟

اول فصل یک پیشنهاد از کشور ترکیه داشتم که پیشنهاد خوبی بود. فتح‌الله‌زاده از من خواست که در استقلال بمانم البته عده‌ای عنوان کردند که خسرو حیدری از یک تیم ناشناس پیشنهاد دارد که این مسئله درست نبود چون من از یک تیم دیگر پیشنهاد داشتم. البته در این چند سال از تیم‌های اماراتی پیشنهاد داشتم ولی اصلا به آن فکر نکردم.

یعنی به فوتبال کشورهای حاشیه خلیج فارس فکر نمی‌کنی؟

اگر پیشنهاد باشد، شاید به آن فکر کنم ولی قبلا چنین کاری را انجام نمی‌دادم.

از ابتدا دوست داشتی که به کجا بروی آیا فوتبال اروپا دورنمای تو بود؟

از ابتدا انگیزه داشتم و حالا هم دارم. اما حالا کارم خیلی سخت‌تر شده چون در اروپا بیشتر بازیکنان 24 و یا 25 ساله می‌گیرند باید خیلی خوب باشی که در آنجا بازی کنی اما فکر می‌کنم اگر به جام جهانی برویم روزهای خوبی داشته باشیم.

الگوی تو در فوتبال اروپا کیست؟

بازی دنی آلوز را دوست دارم و بازی بازیکنی مثل والنسیا را در منچستر می‌پسندم.

 تو یکی از کم‌حاشیه‌ترین بازیکنان فوتبال ایران هستی، این مسئله چقدر می‌تواند به یک فوتبالیست کمک کند؟

اگر بازیکن بخواهد در حاشیه باشد و یا به فکر مصاحبه کردن باشد، ذهن او را از فوتبال دور خواهد کرد. یک فوتبالیست باید هدف‌گذاری داشته باشد و به فکر حرفه‌ای بودن پیش برود.

 به نظر تو کدام نسل فوتبال ما خوب بود و توانایی درخشش در جام جهانی را داشت؟

اتفاقا برنامه 90 هم این نظرسنجی را گذاشته بود. من هم اعتقاد دارم تیم جام جهانی 98 تیم خوبی بود و مردم هم آن تیم را دوست داشتند. البته تیم جام جهانی 2010 هم تیم خوبی بود و خیلی راحت می‌توانست به جام جهانی برود.

 هنگامی که تیم ملی در سال 98 به جام جهانی رفت، چند سالت بود؟

من در دوران راهنمایی بودم و دقیقا آن روز را به خاطر دارم. حتی در بازی رفت به مدرسه نرفتم و در ورزشگاه حضور داشتم. پس از اینکه تیم ملی مقابل استرالیا در ملبورن به تساوی رسید، به جمع مردم پیوستیم و خوشحالی کردیم.

 حالا خیلی از کارشناسان اعتقاد دارند، رفتن تیم ملی به جام جهانی سخت شده است. تو چه نظری داری؟

ما باید تیم متفاوتی نسبت به قبل درست کنیم و بتوانیم بهتر بازی کنیم بازی‌های پیش‌روی ما سخت است و نمی‌شود روی آن ریسک کرد.

 قبول داری تیم ملی خوب بازی نمی‌کند؟

اگر تیم ملی را ارزیابی کرده باشید، در یکسری از مسابقات هم بد بازی نکردیم. در کل فوتبال ما باید ساختارش تغییر کند. کی‌روش که نمی‌تواند به یک بازیکن در سن 26،27 سالگی بغل پا زدن یاد بدهد. ما باید از پایه کار کنیم و از بازیکنان تیم‌های پایه شروع کنیم که تیم‌های ملی قوی‌ای داشته باشیم. مطمئن باشید کی‌روش مربی بزرگی است و آمده است که به فوتبال ایران کمک کند. ضمن آنکه در بازی آخر مقابل ازبکستان خوب بودیم اما نتیجه نگرفتیم. شاید اگر ما در آن بازی مساوی می‌کردیم حالا صدرنشین گروه بودیم. همیشه شانس با تیمی است که پیروزی را بخواهد.

با این صحبت‌ها تیم ملی می‌تواند به جام جهانی صعود کند؟

ما باید تمام فکر و ذکرمان این باشد که تیم خوبی بسازیم، برای بازی‌های خردادماه. باید تلاش کنیم و باید طوری بازی کنیم که بعد از این 3 بازی افسوس نخوریم. یکی از مزیت‌های آن مسابقات این است که کره و ازبکستان فروردین‌ ماه بازی می‌کنند و ما از نتایج آنها خبر داریم.

کی‌روش مربی خوش‌اخلاقی است یا بداخلاق؟

خیلی خوش‌اخلاق است. او اسم بزرگی دارد و مدیریت خوبی انجام می‌دهد.

 آیا فوتبال ما از کی‌روش استفاده لازم را برد؟

فکر می‌کنم تیم ملی را خوب مدیریت کرده ولی باید از چنین مربیانی در فوتبال پایه هم استفاده کنیم چون آنجا خیلی مهم است.

خیلی‌ها اعتقاد دارند چون چند ماه تا دور بعد مسابقات تیم ملی باقی مانده باید جوانگرایی کنیم و تو می‌گویی باید تیمی بسازیم که در آنجا نتیجه بگیرد. کدام راه صحیح‌تر است؟

به نظر من کی‌روش باید بازیکنان آماده لیگ را دعوت کند. ممکن است یک بازیکن در لیگ خیلی آماده باشد اما در تیم ملی جواب ندهد. مثلا بازیکنی مثل یعقوب کریمی در لیگ خوب کار می‌کند و در تیم ملی هم جواب می‌دهد. به اعتقاد من باید از این بازیکن در تیم ملی استفاده کرد. اما همه اینگونه نیستند. مثلا امید ابراهیمی بازیکن بسیار خوبی است و همین جوان‌ها در غرب آسیا خوب کار کرده‌اند. من معتقدم نه کلا تیم ملی را جوان کنید و نه اینکه به یکباره هیچ چیز را تغییر ندهیم. ما باید آماده‌ترین‌ها را دعوت کنیم. حتی اگر در پست من باشند.

خیلی‌ها می‌گفتند اگر استقلال، ذوب‌آهن را می‌برد از جدول کنده و تقریبا قهرمان می‌شود، اما این اتفاق نیفتاد.

هر بازی حکم فینال است و ذوب‌آهن برای دفاع از تیمش به زمین آمده بود. بازی سختی را انجام دادیم و حریف دوندگی زیادی داشت، اما این نیست که با یک برد ما از جدول کنده باشیم و با یک شکست همه چیز عوض شود. ما باید روند رو به رشد خود را از دست ندهیم.

آیا نتیجه‌گیری پرسپولیس در نیم فصل دوم زنگ خطری برای استقلال نیست؟

پرسپولیس با اضافه شدن گل‌محمدی جان گرفته و از لحاظ روحی و روانی تیم بهتری را تشکیل داده ما به تیم خودمان فکر می‌کنیم و برای دربی روز 6 بهمن خیلی انگیزه داریم.

 اتفاق پارسال رخ نمی‌دهد؟

مطمئن باشید، آن نتیجه اتفاقی بود که هر 40 سال یکبار می‌افتاد و پارسال رقم خورد و ما هم خودمان اشتباه کردیم وگرنه هرگز در آن مسابقه آن نتیجه رقم نمی‌خورد./فارس