اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عروس شیاد



هدایای لوکس، لباس عروس زیبای نقش‌دوزی شده، حلقه‌های ازدواج هزینه‌های ماه عسل رویایی در جزیره آروبا و... ازجمله چیزهایی بود که مردم ساده‌لوح به عروس دغل‌باز اهدا کردند.

اخبار,اخبارحوادث, حوادث  روز

این نو‌عروس شیاد با انتشار خبر سرطان دروغینش همه مخارج عروسی و ماه عسلش را از طریق فریب دادن اعضای خانواده، دوستان و مردم به دست آورد. مردم ساده‌لوح نیز که گمان می‌کردند عروس بیچاره فرصت چندانی ندارد خیلی سریع هدایایشان را به دست او رساندند.

اما چندی بعد، دفتر دادستان کل ایالتی اعلام کرد جسیکا وگا، 25 ساله به اتهام کلاهبرداری و سرقت بازداشت شده است‌. آنها در ادامه توضیح دادند که وی برای برگزاری مراسم عروسی مجلل با ادعای دروغ ابتلا به سرطان خون افراد زیادی را سرکیسه کرده است. او علاوه‌بر این از طریق فریب موسسات خیریه حمایت‌کننده بیماران سرطانی،کمک‌های زیادی دریافت کرد.

وی که قبل از اجرای این دسیسه در نیویورک زندگی می‌کرد، برای بازرسی و محاکمه به مقامات کالیفرنیا سپرده شد.

دادستان کل آمریکا، اریک اشنایدرمن گفت: «ما این زن را به اتهام سرکیسه کردن مردم از طریق دروغ و کلاهبرداری بازداشت کردیم. ‌وگا‌ سال 2010 ادعا کرد که به‌زودی به دلیل ابتلا به سرطان خون از دنیا خواهد رفت، اما قصد دارد قبل از مرگ با نامزدش مایکل اکانل ازدواج کند. از این رو تمام دوستان و خانواده برای حمایت مالی و عاطفی به وی تلاش کردند و جواهرات، تسهیلات زندگی و همچنین هزینه ماه عسل وی را پرداختند، اما چندی بعد مشخص شدکه وگا در سلامت کامل به سر می‌برد و ادعایش دروغی بیش نبوده است.

او با تظاهر به داشتن بیماری صعب‌العلاج از خوش‌قلبی مردم برای رسیدن به اهدافش سوء‌استفاده کرده است. ما نیز این کلاهبرداری و دروغ را بدون پاسخ نخواهیم گذاشت.»

در فهرست تهیه شده از قربانیان این پرونده صاحب رستورانی که مراسم عروسی در رستورانش برگزار شده بود، از همه بیشتر رنجیده‌خاطر بود، چرا که هزینه‌های مراسم ازجمله ورودی مهمانان، نوشیدنی‌ها و غذا ‌ بیشتر از 1000 دلار بوده که وی همه این هزینه‌ها را به‌عنوان هدیه و کمک متقبل شده بود. او در این باره گفت: «ما از صمیم قلب تمام تلاشمان را کردیم تا مراسم به بهترین شکل برگزار شود، چرا که گمان می‌کردیم او در چنان شرایط سختی قرار دارد که سزاوار کمک و دلگرمی است.»

از دیگر قربانیان موجود ‌می‌توان به مغازه لباس عروسی که هزینه‌های مربوط به لباس عروس را به‌عهده گرفته بود، آرایشگاهی که مسئولیت آرایش مو و صورت را متقبل شده بود و همچنین هفت همراه عروس اشاره کرد.

داستان سرطان وگا زمانی مورد توجه عموم قرار گرفت که یک روزنامه محلی خبر بیماری این زن و تقاضایش برای کمک را در یکی از شماره‌هایش منتشر کرد. او همچنین برای موثر واقع شدن داستانش نامه‌ای برای فرزند کوچکش نوشت تا پس از مرگش در جشن فارغ‌التحصیلی به او داده شود.دادستان کل در این باره گفت: «متاسفانه به کمک این داستان فریبنده، جامعه تحت تاثیر قرار گرفت.» وگا و همسرش سال 2010 ازدواج کردند. چند ماه بعد، همسر وگا به روزنامه‌ها گفت: «به این داستان مشکوکم و فکر می کنم نامه دکتر مبنی بر سرطان همسرم جعلی بوده و وگا از این موضوع بی‌خبر بوده و دروغ نگفته است.»

یکی از اتهامات موجود در کیفر‌خواست بیان می‌کند که با توجه به در اختیار داشتن سندی جعلی و نهایت استفاده از آن توسط وگا، او گناهکار است و به دلیل این اتهام مدتی در زندان به سر می‌برد، چندی بعد با یک وثیقه 10 هزار دلاری آزاد شد.گفتنی است وگا و همسرش پس از این ماجرا از یکدیگر جدا شدند، اما مدتی بعد این دو بار دیگر به زندگی بازگشتند، زیرا همسر وگا معتقد بود ‌ او مادرخوبی برای فرزندش است و به‌خاطر دخترش خواست تا وگا دوباره به خانواده بازگردد.


اخبار  حوادث  -  جام جم 


ویدیو مرتبط :
جادوگران شیاد 2(+18)بسیار جالب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عروس شیاد از داماد‌ها دزدی می‌کرد



اخبار ,اخبار حوادث ,سرقت از دامادها

 

اخبار حوادث - عروس شیاد از داماد‌ها دزدی می‌کرد

عروس شیاد که مرد جوانی را به بهانه ازدواج فریب داده و از او سرقت کرده بود، تحت‌تعقیب پلیس تهران قرار گرفت.

به گزارش جام جم، چند روز پیش مرد جوانی با حضور در شعبه پنجم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 11 تهران از دو زن و یک مرد به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد.

شاکی گفت: چندی پیش در دانشگاه با دختر جوانی آشنا و به یکدیگر علاقه مند شدیم و تصمیم به ازدواج گرفتیم. این دختر موضوع را با زن و مردی که آنها را والدینش معرفی می کرد در میان گذاشت و پس از آن که آنها با این وصلت موافق کردند من و خانواده به خواستگاری رفته و او راعقد کردیم.

وی اضافه کرد: هر بار وقتی از همسرم می خواستم اجازه دهد با خانواده اش ملاقات کنم به بهانه های مختلف مانع می شد تا این که به رفتار همسرم ظنین شدم.

شاکی گفت: چند روز همسرم به بهانه این که بیمار است به دانشگاه نیامد و حاضر به ملاقات با من نبود تا این که مقابل خانه شان رفتم، اما کسی در را باز نکرد. وقتی سراغ همسرم و خانواده اش را از همسایه ها گرفتم معلوم شد، چند روز پیش آنها محل سکونت خود را ترک کرده و کسی از آنها خبر ندارد. پس از آن همسرم نیز ناپدید شد و دیگر پاسخگوی تماس های تلفنی ام نبود.

او یادآور شد: گم شدن او و خانواده اش را به پلیس خبر دادم، اما تلاش ها برای یافتن آنها بی نتیجه بود، تا این که در تحقیق از دوستان همسرم متوجه شدم، والدین واقعی همسرم در یکی از شهرستان ها زندگی می کنند و زن و مردی که او به عنوان والدین معرفی کرده است، از کودکی سرپرستی او را به عهده داشته اند.

وی اضافه کرد: باورم نمی شد همسرم به من دروغ گفته باشــد و والدین واقعی اش زنده هستند و در شهرستان دیگری زندگی می کنند. با اطلاع از موضوع سراغ خانواده واقعی همسرم رفتم که آنها عنوان کردند به دلیل مشکلات مالی فرزندشان را زمانی که هفت ساله بوده به یک زوج تهرانی که صاحب فرزند نمی شدند سپردند و دیگر او را ملاقات نکرده اند و نشانی از آنها ندارند.

شاکی گفت: اکنون از همسرم به اتهام فریب در ازدواج و سرقت طلاهای خریداری شده از سوی من به ارزش ده میلیون و چند میلیون تومان پول نقدی که به حسابش واریز کردم و او آن را دزدیده و متواری شده است، شکایت دارم.

در پی این شکایت و دستور قضایی، تحقیقات پلیسی در این ارتباط آغاز و معلوم شد، گفته های مرد جوان صحت دارد و عروس جوان از سال ها پیش با خانواده اش ملاقات نداشته و همراه زن و مردی که آنها را به عنوان والدینش معرفی کرده بود، زندگی می کرده و علاوه بر فریب شاکی، پیش از این نیز به شیوه ای مشابه مرد دیگری را فریب داده و پول و طلاهایی را که او برای جشن نامزدی شان خریده بوده ،دزدیده و متواری شده است.

بنا بر​این گزارش، با به دست آمدن تصاویر رایانه ای از عروس شیاد و زن و مرد میانسال، آنها تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند وجستجو برای دستگیری آنها ادامه دارد.
اخبار حوادث - جام جم