اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عرضه 240 هزار تن هندوانه شب یلدا


مدیرکل دفتر سبزی و صیفی وزارت جهاد کشاورزی از رشد 27 درصدی صادرات هندوانه طی ماه گذشته خبر داد و گفت: با توجه به فرارسیدن آئین شب یلدا 240 هزار تن هندوانه تولیدی در مناطق جنوبی کشور تولید، وارد بازار می شود.

خبرگزاری ایرنا: مدیرکل دفتر سبزی و صیفی وزارت جهاد کشاورزی از رشد 27 درصدی صادرات هندوانه طی ماه گذشته خبر داد و گفت: با توجه به فرارسیدن آئین شب یلدا 240 هزار تن هندوانه تولیدی در مناطق جنوبی کشور تولید، وارد بازار می شود.

حسن خدنگی افزود: امسال نیز همچون سالهای گذشته هندوانه مصرفی شب یلدا به میزان کافی فراهم است و کمبودی در این زمینه نداریم.

وی اظهار داشت: هم اکنون بخش عمده هندوانه شب یلدا به شکل تازه خوری (بوته رسی) از استان های فارس، خوزستان، هرمزگان و بوشهر و بخشی از آن از سردخانه ها تامین می شود.

به گفته وی، برای حمل و نقل هر کیلوگرم هندوانه از مناطق جنوبی کشور 500 تومان حق العمل کاری دریافت می شود که همین مبلغ نیز بر قیمت تمام شده این محصول را تا بدست مصرف کنندگان برسد، تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی با بیان آنکه ایران رتبه دوم تولید هندوانه از لحاظ کیفیت و مزه را در دنیا داراست، افزود: سالانه 3 میلیون و 800 هزار تن هندوانه در سطح 120 هزار هکتار از اراضی کشور تولید می شود.

مدیرکل دفتر سبزی و صیفی وزارت جهاد کشاورزی گفت: استان های فارس، جنوب کرمان و خوزستان به ترتیب سالانه با تولید 600، 500 و 420 هزار تن هندوانه مقام های اول تا سوم این محصول را به خود اختصاص داده اند.

وی درخصوص صادرات این محصول، افزود: در هشت ماهه سال 93، حدود 680 هزارتن هندوانه به کشورهای عراق و حاشیه خلیج فارس صادر شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 27 درصد رشد نشان می دهد.

خدنگی اظهار داشت: در هشت ماه سال 92، حجم صادرات این محصول حدود 533 هزار تن بوده است.


ویدیو مرتبط :
طرز تهیه کیک هندوانه شب یلدا به روش خانگی | دسر شب یلدا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مچ‌گیری در بازار میوه؛ وقتی هندوانه شب یلدا دانه‌ای 50 هزار تومان آب می‌خورد



اخبار,اخبار اقتصادی  ,شب  یلدا

 مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان از اجرای طرح ویژه نظارت بر عرضه میوه هندوانه در زنجان خبر داد و گفت: در برخی از اماکن هندوانه شب یلدا دانه‌ای 50 هزار تومان فروخته می‌شود.

 مرتضی ممیزی امروز در گفت‌وگو بافارس در زنجان اظهار کرد: در آستانه شب یلدا و به منظور کنترل بازار طی روزهای 27 و 28 آذر ماه امسال طرح بازرسی سرزده از میادین میوه و تره‌بار انجام شد.

وی با اشاره به اینکه بازرسی‌ها با حضور روسای شعب تعزیرات حکومتی استان زنجان برگزار شد، اضافه کرد: در این طرح ضمن بازرسی از میادین گران‌فروشی زیاد از حد میوه هندوانه توسط روسای شعب تعزیرات حکومتی استان زنجان مشاهده و تخلفات ثبت شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان با بیان اینکه طبق گزارشات روسای شعب هر هنداونه به قیمت 40 تا 50 هزار تومان به فروش می‌رسد، تصریح کرد: در همین راستا بلافاصله اقدامات لازم در برخورد با متخلفان انجام شد.

این مسئول با بیان اینکه طی این بازرسی‌ها 26 مورد تخلف گران‌فروشی هندوانه ثبت و به شعب تعزیرات ارسال شد، اضافه کرد: با تاکیدات صورت گرفته نسبت به تشکیل پرونده در اسرع وقت اقدام شده و پرونده‌‎های وارده در حال رسیدگی است.

وی با اشاره به اینکه تعزیرات حکومتی با فروشندگان آجیل و هندوانه با قاطعیت برخورد می‌کند، افزود: شهروندان محترم در صوت مشاهده تخلف گران‌فروشی می‌توانند با حضور در اداره کل نسبت به احقاق حقوق خود اقدام کنند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان همچنین از بازرسی از مراکز عرضه گاز مایع یک مورد کم‌فروشی گاز مایع توسط روسای شعب تعزیرات حکومتی زنجان خبر داد و گفت: برای تحقیقات بیشتر و تعیین میزان کل تخلف کم‌فروشی شعبه مربوط در حال رسیدگی به موضوع است.

 

اخبار اقتصادی  -  فارس