اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عرضه کالاهای اساسی با تخفیف 15 درصدی


نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا ویژه ماه مبارک رمضان از امروز در چهار نقطه شهر تهران آغاز به کار کرد و در آن کالاهای اساسی و مایحتاج پرمصرف مردم از 5 تا 15 درصد تخفیف عرضه می‌شوند.

نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا ویژه ماه مبارک رمضان از امروز در چهار نقطه شهر تهران آغاز به کار کرد و در آن کالاهای اساسی و مایحتاج پرمصرف مردم از 5 تا 15 درصد تخفیف عرضه می‌شوند.

یدالله صادقی در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه عرضه مستقیم کالا ویژه ماه مبارک رمضان در مصلی تهران گفت: در این نمایشگاه ها گوشت گرم و منجمد، مرغ گرم، برنج، حبوبات، روغن، قند و شکر، خرما، عسل، آجیل و خشکبار، مواد لبنی و پروتئینی و شوینده عرضه می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر وضعیت کیفی کالاهای عرضه شده در این نمایشگاه ها بیان کرد: اقلام اساسی مورد نیاز مردم با برندهایی که هم‌اکنون در سطح فروشگاه ها و مغازه های موجود در شهر عرضه می شود، تامین شده و عمدتا کالاهای تولید داخل است.

وی افزود: هم اکنون سطح رفاه مردم نسبت به سال قبل افزایش یافته و ثبات نسبی در قیمت کالاها بر سطح بازار حاکم است. ضمن اینکه دولت تلاش دارد تا با برگزاری نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا ویژه ماه مبارک رمضان بخشی از مایحتاج مردم را با قیمت مناسب تامین کند.

به گفته صادقی، البته فضایی که این نمایشگاه ها در آن برپا می شود، به لحاظ سطح استاندارد بالا نیست و این موضوع همواره یکی از چالش های عرضه کالا در چنین نمایشگاه هایی است.

به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران، امسال تفاوت عمده ای که این نمایشگاه ها با سال قبل دارد این است که ثبات بازار در مورد کالاهای مورد نیاز مردم بالا است و بنابراین دولت سطح دخالت را کاهش داده است.

وی خاطر نشان کرد: در تهران 200 غرفه برای شرکت در این نمایشگاه ها با عرضه مستقیم کالا تعیین شده است و در شهرستان های استان تهران نیز این نمایشگاه ها برپا شده است.

به گفته صادقی، گوشت منجمد تولید داخل به قیمت 16 هزار تومان و گوشت منجمد خارجی به قیمت 17 هزار تومان در این نمایشگاه ها عرضه می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت از انجام بازرسی و نظارت در این نمایشگاه ها خبر داد و خاطر نشان کرد: بازرسی به اصناف، سپرده شده است.


ویدیو مرتبط :
عرضه کالاهای اساسی در فروشگاه های زنجیره ای شهروند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عرضه کالاهای اساسی با تخفیف 25 درصد


رییس اتحادیه بنک‌داران مواد غذایی از عرضه‌ی کالاهای اساسی مردم با تخفیف 25 درصدی در نمایشگاه‌های بهاره خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان: رییس اتحادیه بنک‌داران مواد غذایی از عرضه‌ی کالاهای اساسی مردم با تخفیف 25 درصدی در نمایشگاه‌های بهاره خبر داد.

حسنی رییس اتحادیه بنک‌داران مواد‌غذایی گفت: در نمایشگاه‌های بهاره امسال که از اوایل اسفند‌ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود کلیه‌ی کالاهای اساسی مردم از جمله: برنج، روغن، گوشت قرمز و سفید، حبوبات و ... عرضه‌ می‌شود.
 
وی افزود: در این نمایشگاه‌ها کلیه کالاهای مصرفی مردم با تخفیف 15 الی 25 درصدی عرضه خواهد شد.
 
وی با تأکید بر این که در بخش تأمین و توزیع کالاهای اساسی مردم هیچ کمبودی در کشور وجود ندارد اظهار داشت: میزان ذخایر کالاهای وارداتی و انبار شده برای مصرف مردم، به اندازه‌ای است که حتی اگر سال آینده نیز هیچ وارداتی در این بخش صورت نگیرد، بازهم در زمینه‌ تأمین کالاهای اساسی هیچ کمبودی در شبکه‌ی توزیع وجود ندارد.
 
وی با اشاره به عرضه سبد رایگان کالا و نیز تشکیل صف‌های طولانی در مقابل فروشگا‌ه‌ها گفت: در شرایطی که کشور با هیچ کمبودی در بخش عرضه‌ی کالاهای اساسی روبرو نیست، توزیع سبد رایگان کالا و در طی آن تشکیل صف‌های طولانی در مقابل فروشگاه‌ها به هیچ‌وجه در شأن و منزلت مردم ایران نیست.
 
وی ادامه داد: تشکیل چنین صف‌هایی در مقابل فروشگاه‌ها تا حدودی موجب نگرانی مردم از ناکافی بودن کالاهای اساسی در کشور می‌شود، نگرانی‌ که کاملاً بی‌جاست.