اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عرضه پژو 405 و پارس با تزئینات جدید



 پژو 405 , قیمت  پژو 405

عرضه پژو 405 و پارس با تزئینات جدید

اکنون بنا بر علاقه‌مندی مشتری، داشبورد جدید برای پژو پارس در دو رنگ خاکستری و بژ روشن و برای پژو 405 در رنگ بژ تیره و همچنین برای شرکت تاکسی‌رانی در دو رنگ خاکستری و مشکی تولید می شود.

خودروهای پژو 405 و پارس به زودی با تزئینات داخلی جدید به بازار عرضه می‌شود.

 طبق اعلام ایران خودرو، تولید داشبورد جدید پژو 405 و پارس که در شرکت مهرکام پارس آغاز شده، علاوه بر تنوع رنگ دارای ایمنی متناسب با استاندارد اروپایی یورو4 است.

این داشبورد علاوه بر آن‌که به دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین مجهز است، در رنگهای متنوع و متناسب با سلیقه مشتری طراحی و تولید شده است. داشبورد جدید پژو 405 و پارس از دو بخش بالا و پایین تشکیل شده که در مرحله مونتاژ در رنگ های متنوع به هم متصل می شود.

اکنون بنا بر علاقه‌مندی مشتری، داشبورد جدید برای پژو پارس در دو رنگ خاکستری و بژ روشن و برای پژو 405 در رنگ بژ تیره و همچنین برای شرکت تاکسی‌رانی در دو رنگ خاکستری و مشکی تولید می شود.

بنا بر اعلام مواد اولیه مورد نیاز برای تولید داشبورد جدید پژو 405 و پارس از شرکتهای معتبر داخلی تامین می شود.

هم اکنون روزانه 60 مجموعه داشبورد جدید برای پژو 405 و پارس در شرکت مهرکام پارس تولید می‌شود. قرار است ظرفیت تولید این داشبورد ظرف مدت دو ماه به 600 مجموعه افزایش یابد./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
تکنولوژی های روز دستگاه چندرسانه ای پژو پارس و پژو 405

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش قیمت‌ها در بازار خودرو/ تندر 90 و پارس و مگان و پژو 405 رکورد افزایش قیمت زده‌اند



بازار خودرو

رونق نافرجام بازار خودرو

اگرچه بازار خودروی کشور طی هفته گذشته رونقی نسبی گرفته بود و خرید و فروش در آن جریان داشت، اما حالا خبر می‌رسد بازار خودرو دوباره به‌فاز ركود وارد شده‌است. فعالان بازار معتقدند عوامل مختلفی بر نوسان خرید و فروش خودرو طی این روزها، تاثیرگذارند که در این بین می‌توان به کم و زیاد شدن عرضه خودروها، نوسان ارز و سکه و همچنین اتفاقات مربوط به انتخابات ریاست جمهوری یازدهم اشاره کرد. طی یکی دو هفته گذشته و با توجه به‌اندک رونقی که به سراغ بازار آمد، تعادل عرضه و تقاضا حفظ نشد و از همین رو قیمت‌ها در بازار خودروهای داخلی و خارجی از یک تا 20 میلیون تومان رشد کرد.

افزایش قیمت‌ها در بازار

بازار خودرو جان گرفت و مُرد

اگرچه بازار خودرو کشور طی هفته گذشته رونقی نسبی گرفته بود و خرید و فروش در آن جریان داشت، اما حالا خبر می‌رسد رکود باز هم میهمان بازار شده و خرید و فروش به اصطلاح «شل» کرده است.

فعالان بازار معتقدند عوامل مختلفی بر نوسان خرید و فروش خودرو طی این روزها، تاثیرگذارند که در این بین می‌توان به کم و زیاد شدن عرضه خودروها، نوسان ارز و سکه و همچنین اتفاقات مربوط به انتخابات ریاست جمهوری یازدهم اشاره کرد.

در این بین، نوسان عرضه تاثیر مستقیمی بر قیمت خودروها گذاشته، به نحوی که گفته می‌شود کمبود خودرو در برابر رشد تقاضای ایجاد شده، قیمت برخی خودروها را بالا برده است. 

طی یکی دو هفته گذشته و با توجه به‌اندک رونقی که به سراغ بازار آمد، تعادل عرضه و تقاضا حفظ نشد و از همین رو قیمت‌ها در بازار خودروهای داخلی و خارجی از یک تا 20 میلیون تومان رشد کرد.

البته قرار گرفتن جامعه در فضای انتخاباتی اجازه نداد رونقی چشمگیر میهمان بازار شود، چه آنکه اگر فضا فضای انتخابات نبود، تقاضایی بیش از این در بازار شکل می‌گرفت و طبعا قیمت‌ها نیز بالاتر می‌رفتند.

به گفته فعالان بازار، بخشی از مشتریان منتظر مشخص شدن رییس جمهور بعدی مانده‌اند و شاید تا مشخص شدن نتیجه انتخابات، اقدام به خرید خودرو نکنند.

همچنین نوسان ارز و سکه نیز به نوبه خود در روند صعودی یا نزولی بازار تاثیرگذار است، زیرا برای برخی مشتریان هر جا که سود بیشتری باشد، سرمایه‌گذاری می‌صرفد و آنها وقتی ببینند به اصطلاح نان در ارز و سکه است، کمتر سراغ خودرو خواهند آمد، هرچند عکس این داستان نیز صادق است.

البته فعالان بازار به این موضوع نیز اشاره می‌کنند که معمولا اواخر خرداد ماه خرید و فروش خودرو شرایط خوبی پیدا می‌کند و امسال به دلیل تقارن هفته پایانی خرداد با انتخابات ریاست جمهوری، این روند شاید دیرتر از سال های قبل آغاز شود.

آنها همچنین بر این باورند که این هفته بازار خودرو عملا تعطیل خواهد بود چون نصف هفته به دلیل مناسبت های مخصوص، تعطیل است. 

حال باید دید هفته آینده و در فاصله یک هفته مانده به انتخابات ریاست جمهوری، چه اتفاقی رخ می‌دهد و بازار چه روندی را به خود می‌گیرد. این وسط البته وضع تولید نیز عاملی بسیار تاثیرگذار بر آینده بازار و نوسان قیمت خواهد بود، به نحوی که اگر تولید سر و سامانی نگیرد و عرضه مناسب نباشد (شرایط حال حاضر)، افزایش قیمت باز هم بر سر بازار سایه خواهند‌انداخت.

هنوز آمار تولید اردیبهشت ماه مشخص نشده، اما با وضعی که خودروسازان در فروردین داشتند و از آنجا که اتفاق مثبتی در این یک ماه و‌اندی برای تولید رخ نداده است،  بعید به نظر می‌رسد بازار در اوج خود بتواند جوابگوی تقاضا باشد.

کارشناسان معتقدند در حال حاضر تقاضایی از قبل انباشته برای بازار خودرو وجود دارد که با آزاد شدن آن و با توجه به وضعی که تولید دارد، نمی‌توان انتظار بازاری متعادل و عاری از افزایش قیمت را در هفته های آتی داشت.

این در حالی است که بازار خودرو از اواخر زمستان سال گذشته تا همین یک هفته پیش در رکودی شدید به سر می برد و مشتریان لنگ اعلام قیمت‌ها از سوی شورای رقابت بودند و هنوز هم قیمت برخی خودروها اعلام نشده است.

در واقع رکود شدیدی که حدود سه ماه گریبان بازار خودرو را گرفت، نتیجه «بازی قیمت» بود و بازار حالا تازه در حال نفس کشیدن است، هرچند هنوز تکلیف قیمت خودروهایی مانند تندر-  90 و پژو 206 به عنوان محصولاتی پرطرفدار، مشخص نیست. طبعا با تعیین تکلیف شدن قیمت این خودروها و ورود مشتریان آنها به بازار، خرید و فروش در هفته های بعدی رونقی بیشتر به خود خواهد گرفت.

رکورد 20 میلیونی اوریون

اما به بازار برویم و ببینیم اوضاع و احوال قیمت خودروها در یکی دو هفته گذشته به چه شکل بوده است. ابتدا از بازار خودروهای وارداتی شروع کنیم؛ بازاری که رشد قیمت تا مرز 20 میلیون تومان نیز در آن  به چشم می‌آید.

به گفته فعالان بازار، در حال حاضر هیوندایی سوناتا با قیمتی برابر با 156 میلیون تومان به فروش می‌رسد که این موضوع از تثبیت قیمت آن حکایت دارد.

دیگر محصول هیوندایی به نام آزرا نیز که حالا 202 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود، چهار میلیون تومان در یکی دو هفته گذشته رشد قیمت داشته است.

قیمت هیوندایی IX55 اما در عدد 215 میلیون تومان ثابت مانده و فعلا تغییر در آن به چشم نمی‌آید.  با این حال IX35 یک میلیون تومان گران شده و در حال حاضر 156 میلیون تومان قیمت دارد.

قیمت اسپورتیج نیز اگرچه پیش‌تر با جهشی چهار میلیونی به 158 میلیون تومان رسیده بود، فعلا در همین عدد پایدار مانده و تغییری به خود نمی‌بیند. سانتافه هم در همان قیمت 175 میلیون تومان خود باقی مانده، اما در عوض  تویوتا اوریون جور آن را کشیده است.

این خودرو که 20 میلیون در یکی دو هفته گذشته گران شده،  در حال حاضر 198 میلیون تومان قیمت دارد. گفته می‌شود کمبود اوریون در بازار سبب جهش 20 میلیونی آن شده است.

اما دیگر مدل تویوتا به نام کرولا با تثبیت قیمت در یکی دو هفته گذشته روبه‌رو بوده درست مثل سوزوکی کیزاشی. این دو  به ترتیب 110 و 120 میلیون تومان به فروش می‌روند

. همچنین سراتو نیز 115 میلیون تومان قیمت دارد و اپتیما نیز خودرویی 145 میلیون تومانی به شمار می‌رود. از بازار تویوتا یاریس نیز خبر می‌رسد که خرید این محصول در حال حاضر 85 میلیون تومان برای مشتریان آب می‌خورد.

تندر بالا آمد

به سراغ خودروهای داخلی برویم، خودروهایی که در بین آنها تندر-  90 و پارس  و مگان و پژو 405 رکورد افزایش قیمت زده‌اند. آن طور که فعالان بازار می‌گویند، در حال حاضر پژو 206 تیپ 2 قیمتی برابر با 35 میلیون تومان دارد که این موضوع از تثبیت قیمت آن حکایت می‌کند.

ایران خودرویی‌ها و شورای رقابت هم اکنون مشغول بررسی قیمت این محصول هستند. در بین دیگر پژویی‌های ایران خودرو اما تیپ 6 این محصول هم در حال حاضر 51 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود و این قیمت نشان از ثبات آن دارد. 

البته طبق آمار، ظاهرا ایران خودرو دیگر مدل اتومات 206 را به تولید نمی‌رساند. دیگر 206 اتوماتی که ثبات قیمت در یکی دو هفته گذشته داشته، 206مدل صندوقدار V9 آن است.

V9 هم اکنون با قیمتی برابر با 52 میلیون تومان به فروش می‌رسد و مانند تیپ 6 فعلا جایی در خط تولید ایران خودرو ندارد.

همچنین V8 نیز به عنوان مدل صندوقدار اما دنده معمولی 206، از قیمتی برابر با 41 میلیون تومان برخوردار است. V20 نیز به عنوان ساده‌ترین مدل صندوقدار 206 در حال حاضر 33 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می‌رود که این موضوع از رشد قیمت یک میلیون تومانی آن حکایت می‌کند.

از بازار همچنین خبر می‌رسد پژو 207 اتومات کماکان قیمتی برابر با 56 میلیون تومان دارد و بدون تغییر مانده است. البته گفته می‌شود این خودرو در بازار بسیار کمیاب شده و ایران خودرو نیز تصمیمی برای بازگشت دوباره آن به خط تولید ندارد. 

در بین دیگر مدل‌های پژو، اما  405 جهشی دو میلیون تومانی را تجربه کرد. این محصول هم اکنون با قیمتی برابر با 26 میلیون تومان به فروش می‌رسد و مدل دوگانه‌سوز آن نیز یک میلیون تومان گران‌تر است. سمند هم در مدل LX خود قیمتی برابر با 23 میلیون و 500 هزار تومان دارد. مدل SE این خودرو نیز 22 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

سمند جزو خودروهایی است که قیمت آن در یکی دو هفته گذشته تغییر خاصی نکرده، اما در عوض پژو پارس دو میلیون تومان رشد قیمت را به خود می‌بیند. این محصول در حال حاضر 33 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

از آن سو اما مگان که مدیرعامل رنوپارس نیز هفته گذشته افت شدید تولید آن را تایید کرد، چهار میلیون تومان در یکی دو هفته گذشته گران شده است. این محصول هم اکنون 82 میلیون تومان قیمت دارد، یعنی سه میلیون کمتر از قیمت تمام شده اش به روایت پارس خودرو.

همچنین تندر- 90 نیز که تا همین چندی پیش حدود پنج میلیون تومان زیر نرخ کارخانه قیمت داشت، در این یکی دو هفته خود را بالا کشید و گران شد. تندر-90 هم اکنون در مدل پارس خودرویی خود 34 میلیون تومان به فروش می‌رسد و مدل ایران خودرویی آن نیز 33 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

از بازار تندر مدل E1 نیز خبر می‌رسد که این محصول قیمتی برابر با 31 میلیون تومان دارد و این یعنی یک میلیون تومان به قیمت آن طی یکی دو هفته گذشته اضافه شده است. از تندر و مگان که بگذریم، به تیبا و ماکسیما می‌رسیم، خودروهایی که طی یکی دو هفته گذشته با ثبات قیمت روبه‌رو بوده‌اند.

تیبا در حال حاضر 19 میلیون تومان قیمت دارد و ماکسیما 115 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

ماکسیما با وجود اینکه دیگر در پارس خودرو به تولید نمی‌رسد، اما هنوز مدل های صفر آن در بازار به چشم می‌آیند و با نوسان قیمت نیز روبه‌رو می‌شوند. از سوی دیگر نیسان تیانا هم در حال حاضر با قیمتی برابر با 139 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود که نشان از جهش دو میلیون تومانی آن در یکی دو هفته گذشته دارد. 

در عوض تیانا، قیمت سوزوکی گرندویتارا در بازه زمانی موردنظر ثابت ماند؛ به نحوی که این محصول هم اکنون 122 میلیون تومان در مدل فول خود قیمت دارد.

مزدا3 نیز که محصولی متعلق به بخش خصوصی است و مونتاژی به شمار می‌رود، در حال حاضر 119 میلیون تومان به فروش می‌رسد که این موضوع از تثبیت قیمت آن حکایت دارد. دیگر مدل مزدا یعنی مزدا2 نیز در حال حاضر 77 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. مزدا2 نیز تغییر قیمت خاصی در یکی دو هفته گذشته نداشته است.

اما نگاهی هم به قیمت پراید بیندازیم. هرچند پراید طی چند یکی دو هفته گذشته تغییر قیمت خاصی به خود ندیده، اما قیمت آن هنوز هم برای مشتریان قابل هضم نیست.

در حال حاضر مدل 111 (هاچ بک) این خودرو 16 میلیون و 500 هزار تومان قیمت دارد و پراید مدل 131 نیز که تثبیت قیمت داشته، هم اکنون 15 میلیون و 700 هزار تومان به فروش می‌رود. خبر می‌رسد که مدل 132 پراید نیز قیمتی برابر با 15 میلیون و 300 هزار تومان دارد./دنیای اقتصاد