اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عرضه و تقاضا در بازار و کارخانه



اخبار,اخبار اقتصادی,بازار خودرو

اخبار اقتصادی - عرضه و تقاضا در بازار و کارخانه

 

فعالان بازار در حالی از رکود خرید و فروش در بازار خودرو سخن می‌گویند که شرکت‌های تولیدی، وضعیت فروش در نمایندگی‌ها را مثبت ارزیابی می‌کنند. مدت‌ها است که دست‌اندرکاران بازار خودرو از بی‌رمقی بازار گلایه ‌می‌کنند و دلیل اصلی آن را نیز عملکرد خودروسازان و شورای رقابت در افزایش قیمت‌ها می‌خوانند. به گفته این کارشناسان و فعالان بازار، دارندگان خودروهای قدیمی انگیزه‌ای برای تعویض خودرو خود ندارند.


این در شرایطی است که برخی مشتریان نیز قادر به خرید خودرو با قیمت‌های فعلی نیستند. اظهارات برخی از فعالان بازار خودرو در حالی است که چندی پیش رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران رکود کنونی بازار خودرو طی 10 سال گذشته را بی‌سابقه خوانده بود. حال در شرایطی که فعالان بازار خودرو از نبود تقاضا در بازار سخن می‌گویند، خودروسازان معتقدند که عدم تقاضا مربوط به بازار است و نمایندگی‌ها همچنان با انبوهی از تقاضای مشتریان خودرو مواجه هستند.

 

در این زمینه یکی از مدیران فروش شرکت‌های خودروساز با اشاره به 50 هزار خودرویی که از سوی نمایندگی‌های فعال این شرکت فاکتور شدند، عنوان می‌کند که تولید خودرو طبق برنامه از پیش تعیین‌شده از سوی خودروسازان همچنان ادامه دارد و عرضه و تقاضا تا حدودی به یکدیگر نزدیک شده‌اند. وی در پاسخ به این سوال که چرا بازار خودرو با رکود همراه شده عنوان می‌کند که مشتریان به دلیل نزدیکی قیمت بازار و کارخانه ترجیح می‌دهند که خودرو را مستقیما از کارخانه تهیه کنند، به همین دلیل هم‌اکنون خرید و فروش در بازار دچار رکود شده است.

اخبار اقتصادی - دنیای اقتصاد


ویدیو مرتبط :
عرضه و تقاضا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عرضه و تقاضا در بازار...



 

عرضه و تقاضا در بازار قیمت گوشت مرغ را تعیین می‌كند

 

 

قیمت گوشت مرغ

 

 

رییس هیات مدیره اتحادیه تعاونی‌های مرغداری خوزستان با اشاره به افزایش ۱۵ درصدی قیمت گوشت مرغ نسبت به هفته گذشته در بازار گفت: قیمت هر كیلوگرم گوشت مرغ برای مصرف كننده سه هزار و ۱۳۰ تومان است.

 


رضا حاج رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد و بازرگانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)‌ ـ منطقه خوزستان افزود: هم اینك قیمت هر كیلوگرم مرغ از درب كشتارگاه دو هزار و ۸۵۰ و قیمت هر كیلوگرم مرغ زنده نیز یك هزار و ۹۰۰ تومان است.

 


وی خاطرنشان كرد: قیمت هر كیلوگرم مرغ كشتارگاه نسبت به هفته گذشته ۴۰۰ تومان افزایش نشان می‌دهد.

 


رضایی در زمینه احتمال افزایش قیمت گوشت مرغ در ایام نوروز و آخر سال تصریح كرد: عرضه و تقاضا در بازار قیمت گوشت مرغ را تعیین می‌كند. همچنین عرضه گوشت مرغ در ایام نوروز توسط شركت پشتیبانی امور دام خوزستان صورت می‌گیرد.