اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عرضه مرغ 2750 تومانی آغاز شد



 

 

مرغ

 

 

رئیس سازمان بازرگانی استان تهران از عرضه نامحدود مرغ گرم به قیمت 2750 تومان در بازار خبرداد و گفت: قیمت ران گوسفند 15 هزار و 900 تومان و ران گوساله 9200 تومان با قیمت تنظیم بازاری تعیین شده است.

 

عباس قبادی در گفتگو با مهر گفت: برای تامین نیاز شب عید مردم و پاسخگویی به افزایش تقاضاهای احتمالی، مرغ گرم با قیمت تنظیم بازاری 2750 تومان و مرغ منجمد با قیمت 2650 تومان عرضه می شود. در این میان وزارت بازرگانی به هر میزان که بازار کشش داشته باشد، مرغ به بازار تزریق می کند.

مرغ گرم2750 تومان، مرغ منجمد2650 تومان

رییس سازمان بازرگانی استان تهران از عرضه مرغ با کیفیت در نمایشگاههای عرضه مستقیم مواد غذایی خبرداد و افزود: مرغ در شرایط فعلی با قیمت عرضه و تقاضا در حال عرضه است و در میادین میوه و تره بار به قیمت 3050 تومان به فروش می‌رسد، این درحالی است که با عرضه مستقیم و بدون واسطه این کالای اساسی در نمایشگاههای عرضه مستقیم کالا، قیمت به 2750 تومان کاهش یافته است.

وی با تاکید بر ضرورت کاهش قیمت تمام شده مرغ در کشور، تصریح کرد: اکنون وزارت بازرگانی ذخایر خوبی از گوشت مرغ دارد و بازار را به صورت مطمئن تنظیم خواهد کرد، بنابراین افزایشی در قیمت مرغ نخواهیم داشت.

به گفته قبادی، وزارت بازرگانی به تولیدکنندگان مرغ اعلام کرده است به هر میزان که تولیدکنندگان مرغ در اختیار داشته باشند، به قیمت 2750 تومان از آنها خریداری خواهد کرد، به این معنا که اگر تولیدکننده ای نتوانست تولیدات خود را در بازار بفروشد، وزارت بازرگانی به صورت تضمینی، مرغ تولیدی را با قیمت 2750 تومان از او خریداری می کند.

وی به مردم توصیه کرد تا از فرصت عرضه کالاها از جمله مرغ به قیمت تنظیم بازاری استفاده کرده و مایحتاج خود را تامین کنند، چراکه عرضه این کالاها به صورت مستقیم از تولیدکننده به مصرف کننده صورت می گیرد و هر دو طرف، متنفع خواهند شد.

قبادی گفت: هم اکنون مرغ در سطح بازار به قیمت عرضه و تقاضا، در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد و هم تولیدکننده و هم مصرف کننده از این موضوع رضایت دارند، اما باید با به کار بستن تدابیری، به سمت کاهش قیمت تمام شده مرغ پیش رفت.

به اعتقاد وی، با کاهش قیمت تمام شده می توان علاوه بر راضی نگاه داشتن مصرف کننده، به دولت اجازه اتخاذ تدابیری برای صادرات مرغ و رونق تولید داده می شود. در این میان هم مصرف کننده و هم تولیدکننده منفعت خواهند برد.

قیمت انواع گوشت تنظیم بازاری

رئیس سازمان بازرگانی استان تهران در مورد عرضه روزانه گوشت قرمز گفت: به هر میزان که بازار کشش داشته باشد، گوشت قرمز با قیمت تنظیم بازاری عرضه می شود.

قبادی تصریح کرد: با تدابیر وزارت بازرگانی تلاش شده تا گوشت قرمز به قیمت مناسب و پایین تر از بازار به دست مصرف کنندگان برسد. بر این اساس، ران گوسفند گرم 15900 تومان، سردست گوسفندی گرم 15500 تومان، قلوه گاه گوسفندی گرم 7700 تومان، گردن گوسفندی گرم 11000 تومان و ماهیچه گوسفندی گرم 17 هزار تومان قیمت گذاری شده است.

وی ادامه داد: همچنین گوشت ران گوساله گرم 9200 تومان، گوشت سردست گوساله گرم 8750 تومان، گوشت قلوه گاه گوساله گرم 5900 تومان، گوشت گردن گوساله گرم 7500 تومان و هر کیلوگرم گوشت چرخکرده نیز 7900 تومان درنمایشگاههای عرضه مستقیم مواد غذایی عرضه می شود.

قبادی همچنین به تشریح قیمت انواع گوشت منجمد تنظیم بازاری پرداخت و گفت: هر کیلوگرم گوشت ران گوساله منجمد 6900 تومان، گوشت سردست گوساله منجمد 6800 تومان و گوشت مخلوط منجمد 6850 تومان عرضه می شود.

وی تصریح کرد: تمام تلاش وزارت بازرگانی این است که بازار مطمئن و آرامی را برای شب عید رقم زند و بر این اساس، برنامه ریزیهای گسترده ای انجام شده است..../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عرضه مرغ ۳۷۵۰ تومانی یک روز پس از...



 

 

 

مرغ

 

 

علیرغم تفاهم نامه سه روز پیش وزارت بازرگانی با اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی برای عرضه مرغ ۲۹۳۰ تومانی، با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان قیمت مرغ در بازار همچنان رو به رشد بوده و به ۳۷۵۰ تومان رسیده است.

در حالی به ماه مبارک رمضان نزدیک می شویم که قیمت مرغ که از اقلام پرمصرف این ماه است در بازار همچنان سیر صعودی دارد و نسبت به مدت مشابه سال قبل تا ۳۰ درصد افزایش یافته است. این در حالی است که امضای تفاهمنامه مسؤولان تنظیم بازار وزارت بازرگانی با اتحادیه های تولیدکننده مرغ برای پایین آوردن قیمت نیز تاکنون نتیجه ای دربر نداشته است.

 مرغ در سطح شهر تهران سه هزار و ۷۵۰ تومان در مغازه ها به فروش می رسد که بر اساس گفته های فروشندگان در این روز نیز با افزایش نسبی همراه بوده است. این در حالی است که مراکز فروش کشتار روز مرغ نیز با قیمت ۳۴۵۰ تومان عرضه می کردند که در مقایسه با روز یکشنبه ۱۳۰ تومان گرانتر شده است.

این در حالی است که گزارش بانک مرکزی هم افزایش قیمتها را تأیید می کند. بر اساس این گزارش، گوشت مرغ در هفته گذشته به قیمت ۳۴ هزار و ۲۳۰ ریال در سطح شهر عرضه می شده که نسبت به هفته قبل ۱۰/۲ درصد و نسبت به هفته مشابه ماه قبل با ۲۴/۱ درصد افزاش روبه رو بوده است. این در حالی است که قیمت این کالا در میادین شهرداری تهران به قیمت ۲۹ هزار و ۱۰۰ ریال تا ۲۹ هزار و ۳۰۰ ریال عرضه می شده است.براساس این گزارش افزایش قیمت گوشت مرغ در حالی صورت می گیرد که سه روز پیش وزارت بازرگانی تفاهمنامه ای را با اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور به امضا رساند که براساس آن اتحادیه موظف شد با تولید و توزیع مناسب این کالا قیمت مرغ را تا پایان سال به قیمت ۲ هزار و ۹۳۰ تومان به دست مصرف کننده برساند.

فروشندگان در بیان دلایل افزایش قیمت مرغ  می گویند؛ نبود مرغ کافی در میادین شهرداری باعث می شود از شرکتهای خصوصی که اقدام به کشتار و توزیع می کند تهیه کنیم و آنها هم به هیچ عنوان فاکتور ارایه نمی دهند.آنان می گویند؛ تأمین مرغ از کشتارهای خصوصی باعث می شود آنها هر قیمتی را که دلشان بخواهد به مغازه داران بدهند.

همچنین براساس مصوبه اتحادیه مرغداران فروشندگان موظفند تا ۲۰ درصد در هر کیلوگرم روی قیمت گوشت بکشند در حالی که این قانون نظام خاصی در بازار ندارد.فروشنده ای که سابقه ۴۰ ساله در فروش گوشت و مرغ دارد، می گوید: از زمانهای قدیم قیمت مرغ در تابستان افزایش داشته است که آن هم به دلیل افزایش تلفات آن در این فصل است، اما این افزایش بازار غیر منطقی است..../تحلیل:قدس