اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عرضه قطره چکانی مرغ در فروشگاه‌های رفاه/چرا ذخایر كالا وارد بازار نمی‌شوند؟



عرضه قطره چکانی مرغ در فروشگاه‌های رفاه/چرا ذخایر كالا وارد بازار نمی‌شوند؟

صف‌های طویل درست شده در مراكز عرضه مستقیم كالا برای خریداری مرغ نشان‌دهنده تقاضای زیاد بازار در مقابل عرضه كم آن است.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

در آغاز هدفمندی‌ یارانه‌ها موضوعی كه ذهن همه را مشغول كرده بود، این بود كه آیا بر اثر اجرای این طرح، كشور با كمبود كالاهای مصرفی مواجه خواهد شد یا خیر؟ پاسخ مسوولان به این سوال، این بود كه به اندازه كافی برای تهدیدهای احتمالی، كالا ذخیره شده است.

مدتی است كه بازار با كمبود برخی كالاها مواجه شده و دولت نیز در تلاش است این كمبود را به اشكال مختلف برطرف كند.

پیش از این نیز در اوج افزایش قیمت‌ها، اعلام شده بود كه 24 قلم كالای اساسی به اندازه كافی ذخیره شده و از این بابت نگرانی وجود ندارد.

این درحالی است كه امروز بازار با كمبود برخی از كالاها روبروست و این كمبود باعث افزایش قیمت‌ها شده است.

نمایان‌ترین كالای دارای كمبود در بازار، گوشت و به ویژه مرغ است. كمبود عرضه مرغ باعث افزایش قیمت آن شده، به طوری كه قیمت این كالا امروز به حدود 2.5 برابر زمان مشابه در سال قبل افزایش یافته است.

سختگیری در واردات گوشت و مرغ نیز ادعای اشتباه برآوردی در میزان مصرف داخل باعث افزایش قیمت این دو كالا شده و دولت نیز در تلاش است با افزایش واردات و نیز كمك به تولید داخل، این مشكل را برطرف كند.

به تازگی پس از طی یك دوره افزایشی شدید قیمت این دو كالا، خبر بلامانع بودن واردات گوشت منتشر شد كه البته مشخص نیست تاكنون واردات گوشت ممنوع بوده یا این‌كه میزان واردات آن محدود بوده است.

از سوی دیگر عرضه كم این كالاها در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و نمایشگاه‌های عرضه مستقیم كالا نتوانسته تاثیر چندانی بر قیمت‌ها در بازار بگذارد.

به عنوان مثال در حالی كه تهران روزانه هزار تن مصرف گوشت دارد، فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه روزانه اقدام به توزیع حداكثر 20 تن گوشت مرغ کرده اند که به خوبی واضح است نمی تواند پاسخگوی نیاز مردم باشد.

صف‌های طویل درست شده در مراكز عرضه مستقیم كالا برای خریداری مرغ نشان‌دهنده تقاضای زیاد بازار در مقابل عرضه كم آن است.

حال سوال اساسی اینجاست اگر كشور به اندازه كافی كالا ذخیره كرده، چرا امروز كه كمبود كالا در بازار به خوبی مشهود است، این ذخایر آزاد نمی‌شوند؟/ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
ورود تعزیرات به بازار عرضه مرغ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مدیر توسعه بورس كالا خبر داد: عرضه تخم مرغ از فردا با قیمتی پایین تر از دیروز



 

 


تخم مرغ

 

 

مدیرتوسعه شركت بورس كالای ایران از احتمال عرضه تخم مرغ با قیمتی پایین‌تر از آنچه دیروز اعلام شده است خبر داد.

عباس بنازاده در گفت‌وگو با خبرنگار بورس خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: كارگزاری سینا و میهن فردا تخم مرغ را در تابلو وارد می كنند تا در صورت توافق بر قیمت معامله این كالا در بورس آغاز شود.

او با بیان اینكه در روز گذشته كه به عنوان اولین روز عرضه تخم مرغ اعلام شده بود بر سر قیمت این كالا برای معامله توافقی بین عرضه كننده و متقاضی صورت نگرفت گفت: تخم مرغ به قمیت هر كیلو1550 تومان و در حجم 20 تن از سوی كارگزاری بانك ملی عرضه شد، در حالیكه تقاضا برای خرید1400 تومان برای هر كیلو بود و به این دلیل معامله‌ای صورت نگرفت.

وی تاكید كرد: در جریان روز كاری گذشته مدیرعامل كارگزاری عرضه كننده حضور نداشت كه اگر بود شاید با توافق بر سر قیمت معامله تخم مرغ آغاز می شد. اما این كالا فردا از سوی سه كارگزاری و با توافق بر سر قیمت عرضه خواهد شد كه ممكن است به كاهش آن بینجامد.

به گزارش ایسنا، در حالی كه 85 روز از پذیرش تخم‌مرغ برای عرضه در بورس كالا می گذرد، متقاضیان خرید منتظر مشخص شدن قیمت برای معامله این كالا هستند كه قرار بود روز گذشته برای اولین بار عرضه و معامله شود. امروز تخم مرغ استان قم بر روی تابلوی بورس كالا قرار گرفت.

این كالا به صورت كارتن‌های12 كیلویی عرضه می‌شود..../تحلیل:ایسنا