اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عرضه داروی گیاهی با مجوز خواروبار/ الکی مثلاً من دکترم!



اخبار,اخباراجتماعی ,داروی گیاهی

کافی است از درد ناحیه‌ای از بدن شکایت کنید، آن‌وقت می‌بینید چگونه هرکس بر اساس شناخت خود از طب سنتی، داروی گیاهی خاصی تجویزمی‌کند.

به گزارش «خبرآنلاین» از خراسان رضوی؛ جوشانده، عرق نعناع، کلپوره، شیرین‌بیان و... سرآمد همه آن‌هاست و پدر و مادرهای ما با اعتقاد راسخ به داروهای گیاهی، بدجوری در خوراندن آن‌ها به ما مهارت دارند. دلایلشان هم این است که 10 تا قرص و کپسول و داروی شیمیایی را مصرف می‌کنید ولی یک داروی گیاهی که عوارض مشابه شیمیایی را ندارد، مصرف نمی‌کنید!


«ایسنا؛ منطقه خراسان» در گزارشی نوشته است: «ماجرای استفاده از گیاهان دارویی به همین‌جا ختم نمی‌شود؛ بلکه این روزها درمان‌های معجزه‌گری در اغلب عطاری‌ها و مغازه‌های عرضه داروی گیاهی می‌بینیم که به طرز عجیبی شگفت‌زده می‌شویم؛ از درمان اعتیاد گرفته تا درمان چاقی، لاغری، آلرژی، سردردهای مزمن و...»


تجویز داروی گیاهی بدون تخصص!
بیش از40 واحد صنفی عرضه داروی گیاهی (عطاری) در شهر كاشمر فعالند که همه به‌طور تجربی کار می‌کنند و اغلب دارای تخصص خاصی نیستند.


در همین راستا، «محمد ذوالفقاری»، یکی از فروشندگان داروی گیاهی، اظهار كرد: «فقط 10درصد از داروهای گیاهی را عطاری‌ها می‌توانند بر اساس تجربه کاری‌شان بسازند، اما اجازه ساخت دارو ندارند و نمی‌توانند برای بیماری‌های خاص، دارویی خاص بسازند.»


وی با بیان اینکه درمان با داروهای گیاهی سریع نتیجه نمی‌دهد، ادامه داد: «عرضه‌کنندگان داروهای گیاهی فقط برای بیماری‌های ساده مثل سرماخوردگی، سرفه و... می‌توانند برخی اقلام از داروهای گیاهی را عرضه کنند.»


عرضه داروهای گیاهی با مجوز خواروبار!
در همین خصوص، رئیس مرکز بهداشت کاشمر گفت: «در شهرستان کاشمر پزشک متخصص داروی گیاهی نداریم و کسانی که داروی گیاهی در شهر عرضه می‌کنند، تخصص لازم را ندارند.»


«مجتبی قائمی» با اشاره به اینکه متأسفانه برخی اقلام داروهای گیاهی در خصوص درمان اعتیاد، چاقی و لاغری به صورت قاچاق عرضه می‌شود، تصریح كرد: «چنان‌چه بخواهیم با این موارد برخورد کنیم، عده‌ای این امر را سنگ‌اندازی در مقابل اشتغال‌زایی در جامعه تلقی می‌کنند.»


کپسول‌های پُر کردنی ترک اعتیاد
وی افزود: «باید شهروندان آگاهانه به سمت مصرف داروهای گیاهی بروند، حال آنکه شاهد عرضه کپسول‌های پُرکردنی ترک اعتیاد در عطاری‌های سطح شهر هستیم که به مبلغ بالایی به فروش می‌رسد، اما مواد تشکیل‌دهنده، مرکز تولید و زمان تولید آن‌ها مشخص نیست.»
قائمی با بیان اینكه در شهرستان كاشمر فقط یک عرضه‌کننده داروی گیاهی با تحصیلات مرتبط فعالیت می‌‌کند، اضافه كرد: «دیگر عطاری‌ها این شغل را با داشتن كم‌ترین تخصصی انتخاب کرده‌اند و مجوز فعالیتشان از سوی اتحادیه خواروبار (!) صادر شده که البته ربطی به فعالیت آن‌ها هم ندارد.»

 

اخبار اجتماعی  -  خبر  آنلاین 


ویدیو مرتبط :
داروی گیاهی و داروی شیمیایی-دکتر حسین روازاده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

داروی گیاهی در درمان سینوزیت



 

داروی گیاهی در درمان سینوزیت

 

 

ترکیبات : بخور اکالیپتوس، روغن و پودر مخصوص سینوزیت

 

خواص : درمان بیماری سینوزیت که تا به حال افراد زیادی با سابقه طولانی ابتلا به این بیماری درمان گردیده اند



نحوه استفاده : این دارو متشکل از یک بخور گیاهی (اکالیپتوس) و روغن مخصوص سینوزیت و یک پودر گیاهی میباشد که هرشب ابتدا باید سر و صورت را به مدت 10دقیقه بخور داده سپس روغن را به محل سینوزیت مالیده و ماساژ دهید و.....

 

 

در آخر از پودر به داخل بینی کشیده که بخور این دارو به اعماق سر رفته و بدن را برای تاثیر بهتر دارو کمک میکند سپس با مالیدن روغن مخصوص، فساد و امراض حاصل از این بیماری کاملا پخته شده و از لایه حفاظتی خود بیرون می آیند و آمادگی بیرون رفتن از بدن را پیدا میکنند که در آخر استنشاق پودر به داخل بینی موجب بیرون کشیدن این امراض میگردد.