اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عرضه اینترنت 5G با پهپادها


گوگل در حال کار بر روی پروژه‌ای مخفیانه است تا اینترنت نسل پنجم همراه را با استفاده از پهپادها به دست کاربران برساند.

zoomit.ir - میعاد بافراست: گوگل در حال کار بر روی پروژه‌ای مخفیانه است تا اینترنت نسل پنجم همراه را با استفاده از پهپادها به دست کاربران برساند.

پروژه‌ SkyBender گوگل اینترنت 5G را با پهپادها مخابره می‌کند

گوگل به صورت مخفیانه در حال کار روی پروژه‌ای در نیومکزیکو است تا بتواند به وسیله‌ی پهپادهای قابل شارژ توسط انرژی خورشید، اینترنت همراه نسل ۵، 5G را مخابره کند. نام این پروژه‌ی سریSkyBender است و گوگل در حال حاضر ۱۵ هزار فوت مربع زمین را برای آزمایش پهپادهای خود اجاره کرده است. به نظر می‌رسد هدف اصلی این پروژه مخابره‌ی اینترنتی با سرعت ۴۰ برابر اینترنت نسل چهارم یا 4G است.

اساس این اینترنت امواج میلی‌متری خواهد بود که در واقع آینده‌ی مخابره‌ی داده‌ها با سرعت بالا هستند و به احتمال زیاد زیرساخت اصلی نسل پنجم اینترنت همراه را نیز تشکیل خواهند داد. امواج میلی‌متری بازه‌ی بسیار کمتری از امواج کنونی داشته و به راحتی تحت تاثیر وضعیت آب و هوایی از جمله مه و باران قرار می‌گیرند. البته با استفاده از روشی با نام phased array گوگل می‌تواند محدوده‌ی ارسال این امواج را افزایش دهد.

گوگل در حال حاضر این روش را با پهپادی با نام Centsur آزمایش می‌کند که توانایی شارژ با استفاده از پنل‌های خورشیدی را دارد. این پهپاد توسط بخش تایتان گوگل ساخته شده است، این بخش پس از خریداری شرکت Titan Aerospace توسط گوگل شکل گرفته است. گوگل با عقد قراردادی با FCC اجازه‌ی انجام آزمایش  تا ماه جولای را دریافت کرده است. همچنین این شرکت ۱۰۰۰ دلار برای اجاره‌ی زمین به صورت روزانه پرداخت کرده و برای راه‌اندازی لوازم خود ۳۰۰ هزار دلار به دولت آمریکا پرداخت کرده است.

گوگل در گذشته نیز اعلام کرده بود که با شرکت‌های امثال فیسبوک برای رساندن اینترنت به دست کاربران در کشورهای در حال توسعه، رقابت خواهد کرد. گاردین اعلام کرده است که این پروژه بخشی از Google Access است اما گوگل فعلا در این زمینه  پاسخی در اختیار رسانه‌ها قرار نداده است.


ویدیو مرتبط :
اینترنت 5G تهدید یا فرصت؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عرضه اینترنت رایگان به خانواده‌های فقیر



اخبار,اخباراجتماعی ,اینترنت رایگان

دولت ترکیه تصمیم گرفت با عرضه اینترنت رایگان اما کنترل شده به خانواده های فرودست جامعه ترکیه به ویژه خانواده هایی که فرزندان آنان دانشجو هستند، با شکاف دیجیتالی بین فقرا و اغنیا در این کشور مبارزه کند.

به گزارش صداوسیما، با اجرای این طرح وزارت توسعه که خبرگزاری دولتی آناتولی از آن خبر داد، ‌مشمولان این خدمت خواهند توانست بدون پرداخت پولی از شماری از پایگاه های اینترنتی که مفید توصیف شده است ،‌استفاده کنند اما به بقیه شبکه اینترنت زمان محدودی دسترسی خواهند داشت.

آناتولی مشخص نکرد این پایگاه های اینترنتی مفید را چه کسی و چگونه مشخص خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از آنکارا، ازیک سال پیش ،‌مقامات ترک با مسدود کردن موقت شبکه های اجتماعی توییتر یا فیس بوک به اتهام انتشار اخبار کذب درباره رسوایی فساد مالی و یا ممنوعیت دسترسی به پایگاه های توهین کننده به اسلام ،‌ انتقادات زیادی را در خارج و داخل ترکیه به وجود آورده اند.

رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه، سخنان انتقاد آمیز خود را علیه اینترنت و شبکه های اجتماعی افزایش داده است. وی سال گذشته توییتر را « چاقویی در دست یک قاتل » توصیف کرد.

سال گذشته براساس تحقیقی دولتی 43 درصد از خانواده های ترکیه از هرگونه ارتباط اینترنتی اساسا به این سبب که بسیار گران خوانده شده بود، محروم بودند.


 اخبار اجتماعی  - صدا  وسیما