اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عربستان: 8 سال دیگر بزرگترین صادرکننده انرژی خورشیدی خواهیم بود



 

عربستان سعودی , انرژی خورشیدی

 

عربستان سعودی مدعی است که در سال 2020 در جایگاه بزرگترین صادرکننده انرژی خورشیدی در جهان قرار خواهد گرفت.

روزنامه سعودی الریاض در گزارشی نوشت: بخش تولید و صادرات انرژی خورشیدی عربستان سعودی در 8 سال آینده حدود 15 هزار شغل ایجاد خواهد کرد. دولت ریاض قصد دارد در سال 2020 از انرژی خورشیدی برای تولید 10 درصد از نیازهای خود به برق استفاده کند.

این اقدام در راستای برنامه دولت عربستان برای تولید 5 گیگاوات انرژی خورشیدی در سال 2020  صورت می گیرد.

همچنین بخش انرژی خورشیدی که جزء صنایع نوپا در عربستان است باعث تشویق ایجاد و توسعه مزرعه های خورشیدی، ایجاد کارخانه های تبدیل،تولید مواد خام و دیگر صنایع  مرتبط در این کشور می شود.

عربستان سعودی تاکنون بیش از سه میلیارد دلار در زمینه ایستگاه های تولید انرژی خورشیدی در بندر البولی در منطقه استان مدینه و شهر الجبیل در استان الشرقیه سرمایه گذاری کرده است. همچنین در طرح ساخت کارخانه تولید ماده پلی سیلیکون در ساحل خلیج فارس نیز380 میلیون دلار هزینه نموده است.

عربستان سعودی هم اکنون با تولید روزانه بیش از 10 میلیون بشکه نفت، بزرگترین صادرکننده این ماده در جهان است.../عصرایران



ویدیو مرتبط :
بزرگترین مزرعه انرژی خورشیدی جهان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بزرگترین مزرعه انرژی خورشیدی شناور


ژاپن که به لحاظ وسعت خشکی محدودیت دارد، برای بهره برداری از انرژی خورشیدی و تبدیل آن به انرژی الکتریکی برای مصارف خانگی، ساخت بزرگترین مزرعه شناور انرژی خورشیدی در جهان را آغاز کرد.

خبرگزاری ایرنا: ژاپن که به لحاظ وسعت خشکی محدودیت دارد، برای بهره برداری از انرژی خورشیدی و تبدیل آن به انرژی الکتریکی برای مصارف خانگی، ساخت بزرگترین مزرعه شناور انرژی خورشیدی در جهان را آغاز کرد.

شرکت الکترونیکی ژاپنی چندملیتی 'کیوکرا' مسوول ساخت این نیروگاه در منطقه 'چیبا' روی دریاچه سد 'یاماکورا 'است و پیش بینی می شود که به محض تکمیل آن در اوایل سال 2018، برق مورد نیاز پنج هزار خانوار تامین شود.

در نیروگاه خورشیدی سد یاماکورا، بیش از پنج هزار پنل فوتوولتائیک در وسعتی بالغ بر 180 هزار متر مربع برپا می شود و به گفته کارشناسان، چالش اصلی در این زمینه دور نگهداشتن سیم کشی از آب و قرار دادن مبدل ها روی سازه های شناور است.

ساخت بزرگترین مزرعه انرژی خورشیدی شناور در ژاپن

ژاپن در راستای تلاش برای افزایش بهره برداری از انرژی تجدیدپذیر در پی واقعه فوکوشیما، تاکنون مزارع خورشیدی شناور متعددی ساخته است. تعطیلی تاسیسات هسته ای موجب وابستگی فزاینده ژاپن به واردات سوخت های فسیلی و کند شدن برنامه های این کشور برای کاهش انتشار آلاینده های هوا شده است.

واقعه فوکوشیما به مجموعه حوادثی اطلاق می شود که از 11 مارس 2011، در پی زلزلهٔ 9 ریشتری و سونامی، و در اثر از کار افتادن ماشین آلات نیروگاه هسته ای شماره 1 فوکوشیما متعلق به شرکت نیروی برق توکیو و نشت مواد رادیواکتیو به وقوع پیوست.