اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عربستان یک مجرم دیگر را گردن زد


وزارت کشور عربستان در بیانیه‌ای اعلام کرد یک تبعه سعودی که به جرم قتل به اعدام محکوم شده بود، روز شنبه در ریاض با شمشیر گردن زده شد.

واحد مرکزی خبر:  وزارت کشور عربستان در بیانیه‌ای اعلام کرد یک تبعه سعودی که به جرم قتل به اعدام محکوم شده بود، روز شنبه در ریاض با شمشیر گردن زده شد.

بنا بر بیانیه وزارت کشور عربستان، سعود بن دیری بن علاک العنزی به جرم کشتن یوسف ابن عید بن مناحی العنزی به ضرب چاقو در یک دعوا به اعدام محکوم شده بود.

بر اساس آماری که خبرگزاری فرانسه جمع‌آوری کرده است،‌ با اعدام این مرد شمار محکومینی که از ابتدای سال کنونی میلادی در عربستان گردن زده شدند ، به سی نفر رسید.

در سال دو هزار و دوازده،‌ هفتاد و شش نفر در عربستان گردن زده شدند.

تجاوز،‌ قتل،‌ ارتداد،‌ سرقت مسلحانه و قاچاق مواد مخدر جرائمی هستند که در عربستان برای آنها مجازات اعدام تعیین می شود.


ویدیو مرتبط :
مراسم گردن زنی در عربستان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عربستان یک شهروند دیگر را گردن زد



اخبار,اخبار بین الملل ,اعدام

 

عربستان سعودی روز سه شنبه یکی از شهروندان خود را به جرم قتل گردن زد و هشدار داد که سرنوشت یکسانی را برای مجرمین جرایم مشابه در نظر می گیرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از ریاض، اعدام امروز (سه شنبه) دوازدهمین اعدامی است که در سال جاری در عربستان به اجرا درآمده است.

وزارت کشور عربستان سعودی با صدور بیانیه ای اعلام کرد که فرد اعدام شده پس از مجرم شناخته شدن به دلیل قتل یک سعودی دیگر در جریان نزاع خانوادگی، به مرگ محکوم شد.

در این بیانیه ادعا شده که دولت سعودی 'به حفظ امنیت، تحقق بخشیدن به عدالت و اجرای قانون خدا در مورد کسانی که خون ریخته اند'، متعهد است.

حکومت پادشاهی محافظه کار سعودی با انتقادات بین المللی به دلیل اجرای مکرر احکام اعدام مواجه شده است.

یک کارشناس مستقل که به نمایندگی از سازمان ملل فعالیت دارد، چندی پیش نسبت به روال قضایی در عربستان سعودی ابراز نگرانی کرد و خواستار توقف فوری اعدام ها در این کشور شد.

براساس آمار خبرگزاری فرانسه، سعودی ها سال گذشته 87 نفر را اعدام کردند که این تعداد از رقم 78 نفری در سال 2013 بیشتر بود.

همچنین سازمان عفو بین الملل اعلام کرده که عربستان سعودی سومین آمار بالای اعدام های ثبت شده در سال 2013 را به خود اختصاص داده است.

به موجب قانون عربستان سعودی، مجازات تجاوز به عنف، قتل، ارتداد، سرقت مسلحانه و قاچاق مواد مخدر در این کشور مرگ است

اخبار بین الملل - تابناک