اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عربستان یک شهروند دیگر را گردن زد



اخبار,اخبار بین الملل ,اعدام

 

عربستان سعودی روز سه شنبه یکی از شهروندان خود را به جرم قتل گردن زد و هشدار داد که سرنوشت یکسانی را برای مجرمین جرایم مشابه در نظر می گیرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از ریاض، اعدام امروز (سه شنبه) دوازدهمین اعدامی است که در سال جاری در عربستان به اجرا درآمده است.

وزارت کشور عربستان سعودی با صدور بیانیه ای اعلام کرد که فرد اعدام شده پس از مجرم شناخته شدن به دلیل قتل یک سعودی دیگر در جریان نزاع خانوادگی، به مرگ محکوم شد.

در این بیانیه ادعا شده که دولت سعودی 'به حفظ امنیت، تحقق بخشیدن به عدالت و اجرای قانون خدا در مورد کسانی که خون ریخته اند'، متعهد است.

حکومت پادشاهی محافظه کار سعودی با انتقادات بین المللی به دلیل اجرای مکرر احکام اعدام مواجه شده است.

یک کارشناس مستقل که به نمایندگی از سازمان ملل فعالیت دارد، چندی پیش نسبت به روال قضایی در عربستان سعودی ابراز نگرانی کرد و خواستار توقف فوری اعدام ها در این کشور شد.

براساس آمار خبرگزاری فرانسه، سعودی ها سال گذشته 87 نفر را اعدام کردند که این تعداد از رقم 78 نفری در سال 2013 بیشتر بود.

همچنین سازمان عفو بین الملل اعلام کرده که عربستان سعودی سومین آمار بالای اعدام های ثبت شده در سال 2013 را به خود اختصاص داده است.

به موجب قانون عربستان سعودی، مجازات تجاوز به عنف، قتل، ارتداد، سرقت مسلحانه و قاچاق مواد مخدر در این کشور مرگ است

اخبار بین الملل - تابناک

 


ویدیو مرتبط :
اعتراض شهروند امریکایی در محل اقامت پادشاه عربستان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

.عربستان مستخدم زن اندونزیایی را گردن زد



 

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی اعلام کرد که "سیتی زینب دوری روپا"، یک تبعه اندونزی روز سه‌شنبه در شهر مدینه اعدام شده است.

اندونزی سفیر عربستان سعودی در این کشور را در اعتراض به گردن زدن یک خدمتکار زن این کشور به وزارت امور خارجه احضار کرده است.

وزارت امور خارجه اندونزی گفته است مقام های سفارت اندونزی و خانواده این زن پس از اعدام، از این امر باخبر شده اند.

این شهروند اندونزی در سال ۱۹۹۹ به دلیل حمله با چاقو به کارفرمای خود و کشتنش در دادگاه محکوم شده بود.

گروه های حقوق بشری از اجرای حکم اعدام برای خانم زینب انتقاد کرده و گفتند که او برای دفاع از خود دست به قتل زده و شاید دچار بیماری روانی نیز بوده است.

خانم زینب پیش از بازداشتش گفته بود که کارفرما و پسرش نسبت به او بی رحم و ظالم بوده اند.

در سال ۲۰۱۱ در پی اعدام یک مستخدم زن در عربستان سعودی، دولت اندونزی اعلام کرد که دیگر مستخدمی به این کشور برای کار نخواهد فرستاد.

کارگران خارجی مقیم در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس می گویند از حقوق ابتدایی محروم هستند.


  اخبار  حوادث  - تابناک