اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عربستان: هواپیمای ایران باید از ما برای ورود به یمن مجوز می گرفت



اخبار,اخبارسیاست  خارجی, بحران یمن

سخنگوی عملیات عربستان سعودی به خاک یمن درباره جلوگیری از فرود هواپیمای امدادرسان جمهوری اسلامی ایران در خاک یمن مدعی شد هواپیمای ایرانی مجوز نداشت!

به گزارش «انتخاب»، به نقل از پایگاه خبری النشره، سرتیپ احمد عسیری سخنگوی عملیات موسوم به «طوفان قاطعیت» عربستان سعودی گفت: «ما به علت اینکه هواپیمایی ایرانی مجوز نداشت به آن اجازه فرود در یمن ندادیم.»

وی افزود: «ساز و کار صدور مجوز فقط در دست ماست و هواپیمای ایرانی چنین مجوزی نداشت.»

 عسیری این سخنان را در واکنش به اعلام احضار کاردار عربستان در تهران و ابلاغ اعتراض ایران به اقدام ائتلاف عربی در جلوگیری از فرود دو هواپیمای ایرانی در صنعا، مطرح کرد.

روز گذشته، حسین امیرعبداللهیان معاون عربی آفریقایی وزیر امور خارجه گفت : هواپیمای هلال احمر جمهوری اسلامی ایران حامل کمکهای دارویی و مجروحان یمنی مداوا شده در ایران دقایقی پیش با مداخله جنگنده های سعودی در آسمان یمن به رغم مجوزهای لازم بازگشت.

حسین امیرعبداللهیان همچنین در تماس تلفنی با رئیس صلیب سرخ جهانی بر ضرورت اقدام جدی تر این سازمان در ارسال کمکهای دارویی و غذایی برای مردم یمن تأکید کرد.

وی در گفت‌وگو با پیتر مورر همچنین بر انتقال مجروحان بدحال و نیازمند کمکهای پزشکی در یمن به کشورهای همسایه تأکید کرد.

 

 اخبار  سیاست  خارجی  -   تیک 


ویدیو مرتبط :
حمله ی جنگنده های عربستان به هواپیمای ایرانی در یمن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ممانعت عربستان از ورود هواپیمای ایرانی به یمن



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,ورود هواپیمای ایرانی به یمن

عربستان سعودی از ورود هواپیمای ایرانی حامل کمک‌های پزشکی به یمن جلوگیری کرد.

به گزارش تسنیم به نقل از شبکه خبری المیادین، عربستان سعودی از ورود هواپیمای ایرانی حامل کمک‌های پزشکی به حریم هوایی یمن جلوگیری کرد.

جنگنده‌های عربستان سعودی روز 6 فروردین ( 26 مارس) در عملیاتی تحت عنوان «طوفان قاطعیت» به صنعا پایتخت یمن و چندین شهر دیگر این کشور حمله کردند. این حملات مناطق مسکونی یمن و زیرساخت‌های این کشور را هدف قرار داد.

عربستان علاوه بر حمله به یمن این کشور را از زمین، هوا و دریا محاصره کرده است که این امر مانع از رسیدن کمک‌های دارویی و انتقال مجروحان به خارج از این کشور است.

«احمد عسیری» سخنگوی عملیات موسوم به «طوفان قاطع» روز 1 اردیبهشت ماه  (21 آوریل) پایان این عملیات را اعلام کرد. عربستان سعودی همچنین اعلام کرد که پایان عملیات بنا بر درخواست منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن صورت گرفته است.

عسیری در سخنان خود همچنین تأکید کرد که عربستان هرگاه که مناسب ببیند برای توقف آنچه تحرکات حوثی‌ها خواند، در یمن دخالت خواهد کرد.

در حالی که عربستان در هنگام شروع حمله به یمن هدف این عملیات را حمایت از مشروعیت و بازگشت منصور هادی به قدرت اعلام کرده بود ولی بعد از اعلان پایان جنگ هنوز درگیری کمیته‌های مردمی با عناصر وابسته به منصور هادی و القاعده در جنوب یمن همچنان ادامه دارد.

اخبار سیاست خارجی - تسنیم