اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عربستان هشدار داد:مانع از عبور جنگنده های اسرائیلی مهاجم علیه ایران می شویم



حمله اسرائیل به ایران,اخبار سیاسی جدید

عربستان از طریق امریکا به اسرائیل هشدار داد:

مانع از عبور جنگنده های اسرائیلی مهاجم علیه ایران می شویم

دولت عربستان سعودی به کابینه اسرائیل اطلاع داده است در صورتی که جنگنده های این رژیم بخواهند از طریق مرزها و آسمان عربستان سعودی وارد ایران بشوند؛ قطعا مورد هدف پدافند هوایی سعودی قرار خواهند گرفت. این پیغام مقامات ریاض از طریق مسؤولان ارشد دفتر رئیس جمهور آمریکا به طرف اسرائیلی منتقل شد.

شفاف: عربستان سعودی گفته است در صورت عبور جنگنده های اسرائیلی از آسمان این کشور برای حمله به ایران، آنها را مورد هدف قرار می دهد.

به گزارش شفاف، به نوشته سایت سلب نیوز لبنان، دولت عربستان سعودی به کابینه اسرائیل اطلاع داده است در صورتی که جنگنده های این رژیم بخواهند از طریق مرزها و آسمان عربستان سعودی وارد ایران بشوند؛ قطعا مورد هدف پدافند هوایی سعودی قرار خواهند گرفت.

به نوشته روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونت، این پیغام مقامات ریاض از طریق مسؤولان ارشد دفتر رئیس جمهور آمریکا به طرف اسرائیلی منتقل شد.

این برای دومین مرتبه در دو سال گذشته است که چنین خبری در این باره منتشر می شود.

مقامات ارشد از کاخ سفید آمریکا به تازگی با شماری از مسؤولان اسرائیلی در شهر قدس دیدار کرده بودند و انتقال این پیام ریاض، یکی از موضوعات گفتگوهای دو طرف بوده است.

روزنامه یدیعوت آحارونت اضافه کرد: پیام ارائه شده به مقامات تل آویو از طریق واشنگتن، نشان دهنده موضع منفی آمریکا در برابر طرح احتمالی اسرائیل برای حمله نظامی یکجانبه به تاسیسات هسته ای ایران است.

انتقال این پیام همچنین به نوعی نشان دهنده تلاش هایی از سوی آمریکا برای منع اسرائیل از عملی کردن تهدیدات حمله نظامی علیه ایران است./شفاف

 

 

 


ویدیو مرتبط :
هشدار به عربستان سعودی/ همه ما قاسم سلیمانی می شویم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هشدار ایران به عربستان درباره جنگنده‌ ها


ایران درباره «پیامدهای جدی» حملات هوایی بیشتر عربستان سعودی به نزدیکی سفارت جمهوری اسلامی ایران در صنعا هشدار داده است.

خبرگزاری تسنیم: ایران درباره «پیامدهای جدی» حملات هوایی بیشتر عربستان سعودی به نزدیکی سفارت جمهوری اسلامی ایران در صنعا هشدار داده است.

غلامعلی خوشرو، نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل، سه‌شنبه (19 خرداد) با ارسال نامه‌ای به شورای امنیت اظهار داشت در دو ماه گذشته جنگنده‌های عربستان دو بار به مناطقی در نزدیکی سفارت ایران در پایتخت یمن حمله کردند.

این در حالی است که ساختمان سفارت جمهوری اسلامی ایران در حملات 31 فروردین و 4 خرداد به شدت آسیب دید.

نماینده ایران در نامه خود به شورای امنیت نوشت: «مایلم هشدار دهم که تکرار حملات هوایی مشابه در آینده در نزدیکی مقر نمایندگی دیپلماتیک کشورم می‌تواند پیامدهای جدی از جمله برای ایمنی و امنیت دیپلمات‌های ایرانی در صنعا داشته باشد.»

خوشرو همچنین از شورای امنیت خواست فورا موضوع حمله نظامی عربستان سعودی به یمن را بررسی کند.

حملات عربستان سعودی به یمن با هدف تضعیف انقلابیون حوثی انصارالله و بازگرداندن عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور پیشین فراری این کشور، از 6 فروردین آغاز شد.

به گزارش سازمان بهداشت جهانی، بیش از 2000 نفر تاکنون در حملات عربستان به یمن کشته شدند.