اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عربستان ممکن است برای جلوگیری از ورود کشتی ایران به یمن دست به هر کاری بزند!



اخبار,اخبارسیاست  خارجی,کمک های  ایران برای یمن

کشتی ایرانی نجات که حامل کمک های بشردوستانه برای یمنی ها است وارد خلیج عدن شد.

المیادین گزارش داد: کشتی ایرانی نجات که حامل کمک های بشردوستانه برای یمنی ها است وارد خلیج عدن شد.

به گزارش  «تیک»، ناخدای این کشتی گفت ناوهای کشورهایی که با سازمان بین المللی کشتیرانی همکاری می کنند، از این کشتی محافظت می کنند.

کشتی کمک رسانی ایرانی به نزدیک سواحل جنوبی یمن رسید. این کشتی دوسوم مسافت بین بندرعباس و بندر الحدیده یمن را طی کرده است. این کشتی حامل 2500 تن کمک، دو روز و نیم دیگر تا عبور از خلیج عدن و رسیدن به تنگه باب المندب فاصله دارد.

ناوهای جنگی بین المللی که در منطقه مستقر هستند، کشتی «ایران شاهد» را در زمان عبور از این گذرگاه مهم دریایی همراهی می کنند.

مسعود قاضی میرسعید ناخدای کشتی ایرانی گفت: «عرض خلیج عدن بین 120 تا 170 مایل است ولی 12 مایل از این فاصله به عنوان گذرگاه کشتیرانی تعیین شده است تا کشتی ها از راهزنان در امان باشند. ناوهای کشور هایی که با سازمان بین المللی کشتیرانی همکاری دارند از جمله ایران، از این گذرگاه محافظت می کنند».

خلیج عدن یکی از مهم ترین و در عین حال خطرناکترین گذرگاه های دریایی در جهان است. اهمیت آن از این جهت است که بیش از شش درصد صادرات نفت جهان از این تنگه عبور می کند. همچنین بیش از 21 هزار کشتی در هر سال از این تنگه عبور می کنند. اما خطرناک بودن آن ناشی از زیاد بودن عملیات راهزنی در این منطقه است و نمی توان تاثیر تحولات در کشورهای حاشیه خلیج عدن (یمن، جیبوتی و سومالی) را بر اوضاع در باب المندب نادیده گرفت. همچنین کشمکش های سیاسی منطقه ای و بین المللی نیز بر اوضاع در این آبراه تاثیر گذاشته و موجب افزایش توجه اصحاب رسانه شده است که کشتی کمک رسانی ایرانی را همراهی می کنند.

مهدی جمشیدی گزارشگر پرس تی وی گفت: «احساس می کنم به مهم ترین لحظات این سفر نزدیک می شویم. امیدوارم خبر ورود کمک های بشردوستانه را به یمن اعلام کنیم».

کشتی ایران شاهد پس از عبور از باب المندب وارد دریای سرخ می شود و به سوی سواحل غربی یمن ادامه مسیر می دهد.

گزارشگر المیادین در پایان گفت، بندر الحدیده مقصد نهایی کشتی کمک رسانی ایرانی اعلام شده است و خدمه این کشتی می گویند در مواجهه با تلاش برای جلوگیری از ورود آن به الحدیده از سوی عربستان هر احتمالی وجود دارد.

 

 اخبار  سیاست  خار جی  -  تیک 


ویدیو مرتبط :
فیلم ورود انصار الله یمن به خاک عربستان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیام ایران به عربستان: انتظار نداشته باشید در مقابل جلوگیری از ورود «کشتی نجات» به یمن ساکت بمانیم



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,کشتی های ایران

ایران در حال استفاده از قدرت دریایی خود در خلیج فارس است تا نشان دهد هراسی از متحدان عرب واشنگتن ندارد.

رویترز نوشت: ایران در حال استفاده از قدرت دریایی خود در خلیج فارس است تا نشان دهد هراسی از متحدان عرب واشنگتن ندارد.

به گزارش انتخاب، کشتی های ایران اخیرا به یک نفت کش سنگاپور شلیک کردند و یک کشتی را نیز در تنگه ی هرمز متوقف کردند.

این حوادث با تلاش واشنگتن برای اطمینان بخشی به پادشاهان خلیج فارس همزمان شد که منافع خود را در صورت انعقاد توافق هسته ای در خطر می دیدند.

ایران همچنین کشتی امدادی به نام ایران شاهد به سمت یمن اعزام کرده است که موجب سخنانی تند از سوی عربستان شده است.

پس از تهدیدات ائتلاف عربی، تعدادی از مقامات نظامی ایران نسبت به وقوع جنگ در صورت حمله به کشتی امدادی تهران هشدار دادند.

یک مقام ایرانی که حاضر به افشای نامش نبود گفت: اقدامات اخیر ایران در تنگه ی هرمز یک پیام اشکار به عربستان سعودی دارد، هیچکس نمی تواند نقش کلیدی ایران را نادیده بگیرد.

وی افزود: چه اصلاح طلب، چه اصولگرا، سران ایران بر روی اطمینان یافتن از نفوذ ایران در منطقه توافق دارند.

وی اضافه کرد: امریکا و متحدانش در خلیج فارس انتظار نداشته باشند که قدرتی منطقه ای مثل ایران در مقابل جلوگیری از ورود کشتی امدادی اش به یمن ساکت بماند.

 

اخبار سیاست خارجی - انتخاب