اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عربستان سعودی از سوی ایران مورد هدف است



 

 

 

عربستان سعودی از سوی ایران مورد هدف است

 

وزیر کشور عربستان:

عربستان سعودی از سوی ایران مورد هدف است

با وجود همه این مشکلات، ما شاهد فعالیت های بازرگانی و تجاری در عربستان سعودی هستیم. سرمایه گذاران خارجی به رغم مشکلاتی که عربستان را احاطه کرده اند به کشور ما می آیند. عربستان سعودی به رغم همه این مشکلات اما از امنیت و ثبات برخوردار است.

وزیر کشور عربستان سعودی گفت که این کشور از اقدامات ایران علیه خود، رنج می برد.

به نقل از روزنامه سعودی المدینه، شاهزاده نایف تاکید کرد: عربستان سعودی از سوی تروریست ها مورد هدف است.

شاهزاده "نایف بن عبدالعزیز آل سعود" وزیر کشور عربستان سعودی و معاون دوم پادشاه در یک مراسم سحری در این کشور گفت: همچنان از سوی تروریسم و ترویست ها مورد هدف هستیم. تروریسم و عوامل آن همچنان به اقدامات علیه عربستان سعودی ادامه می دهند.

شاهزاده نایف که به عنوان سومین مقام ارشد در حکومت پادشاهی عربستان سعودی پس از پادشاه و ولیعهد شناخته می شود؛ افزود: برای مقابله با تروریسم آماده هستیم. اول بر خدا و سپس بر نیروهای امنیتی توانمند سعودی تکیه داریم . آنها می توانند به وظایف خود بپردازند.

وی افزود: ما از شمال با مشکلات عراق و از جنوب با مشکلات یمن  و همچنین با مشکلات ایران واقدامات این کشور علیه عربستان سعودی و از غرب با مشکلات آفریقا، احاطه شده ایم . البته با همه این مشکلات ما در عربستان سعودی در ثبات و پیشرفت زندگی می کنیم.

وزیر کشور عربستان سعودی که به حمایت از افراط گرایان اسلامی در کشورش معروف است افزود: ما با مشکلاتی از ایران روبه رو هستیم. عربستان سعودی از سوی ایران ، مورد هدف است.

اظهارات این مقام سعودی در حالی مطرح می شود که عربستان سعودی از گروه های القاعده در عراق و دیگر کشورهای منطقه به شدت حمایت می کند.

وی ادامه داد: با وجود همه این مشکلات، ما شاهد فعالیت های بازرگانی و تجاری در عربستان سعودی هستیم. سرمایه گذاران خارجی به رغم مشکلاتی که عربستان را احاطه کرده است به کشور ما می آیند. عربستان سعودی به رغم همه این مشکلات از امنیت و ثبات برخوردار است.

شاهزاده نایف متولد 1933 میلادی (78 ساله) پسر بیست و سوم  ملک عبدالعزیز پادشاه پیشین عربستان سعودی و بنیانگذار دولت مدرن این کشور است.

شاهزاده نایف از 36 سال پیش تاکنون در سمت وزیر کشور و از سال 2009 تاکنون در مسئولیت معاون دوم رئیس هیات وزیران قرار دارد.

ریاست هیات وزیران برعهده پادشاه است.


ویدیو مرتبط :
هدف قرار دادن نظامیان عربستان سعودی توسط انصارالله

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ایران و اسرائیل، دو هدف موشک های بالستیک عربستان سعودی + عکس



تصاویر ماهواره ای نشان دادند؛

ایران و اسرائیل، دو هدف موشک های بالستیک عربستان سعودی + عکس

اقدام عربستان در هدف گرفتن اسرائیل تنها یک نمایش است، این کشور می خواهد به ایرانیان بگوید، موشک ها تنها آنها را هدف نگرفته اند و از سوی دیگر می خواهد به جهان عرب بگوید هنوز اسرائیل را تهدید می داند

روزنامه دیلی تلگراف نوشت: تصاویر ماهواره ای از عربستان نشان می دهد که این کشور موشک های بالستیک خود را به سمت ایران و اسراییل نشانه رفته است.

 کارشناسان مرکز IHS Jane's Intelligence Review معتقدند،  پایگاهی در دویست کیلومتری جنوب غربی ریاض وجود دارد که سکوی پرتاب شمال غربی برای حمله موشکی به اسراییل و سکوی پرتابی شرقی برای هدف قرار دادن ایران قرار داده شده است.

موشک های بالستیک عربستان سعودی,تصاویر ماهواره ای از عربستان,حمله موشکی عربستان به اسراییل

 

در عکس های ماهواره ای دیده شده است که موشکها از نوع DF-3 یا نوع پیشرفته تر آن DF-3A می باشد که ساخت چین بوده و بردی بین 2800 تا 4000کیلومتر دارد.

بر اساس این گزارش، عربستان به دنبال ارتقا موشک های خود است، با این حال موشک های مستقر در این پایگاه هم قابلیت حمل بمب اتم را دارد.

در این پایگاه که الوطن نام دارد، موشک هایی در پناهگاهی زیر زمینی در درون یک دامنه کوه قرار داده شده است.

موشک های بالستیک عربستان سعودی,تصاویر ماهواره ای از عربستان,حمله موشکی عربستان به اسراییل

به گفته ی کارشنان مرکز IHS Jane's Intelligence Review، این موشک ها شهرهای بزرگ ایران و اسرائیل را نشانه رفته اند.

این کارشناسان می گویند: ما به دنبال دخالت در استراتژی عربستان نیستم اما مشخصا این کشور رابطه ی خوبی با ایران و اسرائیل ندارد.

 

متخصصصان مرکز IHS Jane's Intelligence Review می افزایند، اقدام عربستان در هدف گرفتن اسرائیل تنها یک نمایش است، این کشور می خواهد به ایرانیان بگوید، موشک ها تنها آنها را هدف نگرفته اند و از سوی دیگر می خواهد به جهان عرب بگوید هنوز اسرائیل را تهدید می داند.

انتخاب