اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عربستان حجاج یمنی را راه نداد



اخبار,اخبار بین الملل,حجاج یمنی

صدها هزار شهروندان یمنی با برگزاری تظاهرات گسترده در صنعاء، اقدام عربستان در ممنوع کردن یمنی‌ها از حضور در مراسم حج و ادامه تجاوز ائتلاف سعودی به کشور خود را محکوم کردند

صدها هزار شهروندان یمنی با برگزاری تظاهرات گسترده در صنعاء، اقدام عربستان در ممنوع کردن یمنی‌ها از حضور در مراسم حج و ادامه تجاوز ائتلاف سعودی به کشور خود را محکوم کردند.

 به نقل از خبرگزاری یمن (سبأ)، صدها هزار شهروند یمنی با تجمع در استان صنعاء، پایتخت این کشور بار دیگر ادامه جنایت‌ها و تجاوز عربستان به یمن را محکوم و بر عزم و اراده خود برای مقابله با دشمن صهیونیستی - آمریکایی تاکدی کردند.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات که به دعوت کمیته عالی انقلاب یمن برگزار شده بود، بر لزوم توقف حملات عربستان به یمن و ناکام گذاشتن تمامی طرح‌ها و اهداف ریاض تاکید کردند.

حاضران همچنین به شدت مخالفت خود را با ممانعت عربستان از رفتن یمنی‌ها از مرزهای این کشور برای به جا آوردن مناسک حج اعلام کردند.

تعداد زیادی از حجاج یمنی که عربستان مانع عبور آن‌ها از مرزهای خود برای رفتن به حج شده بود اعلام کردند که در واکنش به لجبازی عربستان هزینه سفر حج خود را به ارتش و کمیته‌های مردمی یمن داده‌اند.

عربستان از چند ماه پیش تجاوز به یمن را آغاز کرده است که طی آن هزاران یمنی بی‌گناه شهید و زخمی شده‌اند.

اخبار بین الملل - ایسنا


ویدیو مرتبط :
‫سومین سال محرومیت حجاج یمنی از فریضه حج‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خط و نشان عربستان برای حجاج ایرانی



 

 

برخی مسئولان عربستان سعودی در چند روز اخیر سخنانی خارج از عرف درباره حجاج داشته اند.

به گزارش خبرآنلاین در حالی که دولت عربستان هر سال میزبان حداقل 2 میلیون مسلمان از سراسر جهان برای انجام فریضه حج است اما در چند روز اخیر برخی مسئولان این کشور سخنان تهدید آمیزی به زبان می آوردند که با آداب اسلامی در تضاد است. سخنانی که جزو وظایف خادمین حرمین شریفین به حساب نمی آید.

معاون امنیت حج عربستان سعودی گفت: اگر ایران بخواهد حج را به صحنه‌ای برای اجرای طرح‌های خود در پاسخ به دخالت نیروهای عربستان در بحرین تبدیل کند، پاسخی محکم دریافت خواهد کرد.

به گزارش الشرق الاوسط، ژنرال سعد الخلیوی افزود:‌ «ما تمامی نیروها و قوای خود را برای مقابله با این امر آماده ساخته‌ایم.../عصرایران